... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
vladoslavo
Autor témy
Príspevky: 747
Registrovaný: 8.11.2012
Auto: E61, 525 d, LCI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 3. Januára 2016, 00:39

Páni, mám jednú páku radenia na lci, potreboval by som skontrolovať plošáky vo vnútri, či sú tam neni súdené spoje a či je v poriadku, či tam niečo neodišlo. Viete mi poradiť na koho sa obrátiť? Ďakujem.
 
sarkan80
Príspevky: 16
Registrovaný: 26.2.2008
Bydlisko: Kosice

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 11:24

Zdravim,ja sa zaoberam kontrolou plošakov a po pripade aj ich opravou ak by mal niekto zaujem.
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 11:28

teplota topenia cinu je 232 stupnov, takze nahrej ruru na 250, strc to tam na 5 minut a hotovo :thumbup:
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6565
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 12:15

jurkyLE napísal:
teplota topenia cinu je 232 stupnov, takze nahrej ruru na 250, strc to tam na 5 minut a hotovo :thumbup:


Naozaj 232? Tak to je pre mna novinka :)
s tym pecenim plosaku v rure si to urcite nemyslel vazne ale len zo srandy, vsak?
Kontrola plosakov na urovni sa robi x-ray masinou. Kto ju na sk ma, klobuk dolu ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 12:38

airbone napísal:

Naozaj 232? Tak to je pre mna novinka :)
s tym pecenim plosaku v rure si to urcite nemyslel vazne ale len zo srandy, vsak?
Kontrola plosakov na urovni sa robi x-ray masinou. Kto ju na sk ma, klobuk dolu ;)


no 231,93 presne vraj, tak neviem....jasne ze zo srandy, ale par expertov to uz skusalo aj s budikmi :mrgreen:
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6565
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 13:00

jurkyLE napísal:

no 231,93 presne vraj, tak neviem....jasne ze zo srandy, ale par expertov to uz skusalo aj s budikmi :mrgreen:


Ludska hlupost nema hranic....
Cin sam o sebe sa mozno tavi pri tolkych stupnoch, ako samostatna latka.
No spajka pouzivana v elektronike a na plosakoch samozrejme je zliatina cinu a olova , napr Sn60Pb40 a bod tavenia je 183c a u bezolovnatej spajky (unleaded) (SnAgCu) je 217c.
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 13:32

no mne je jasne ze sa v spojeni s dalsimi latkami teplota topenia troska zmeni ale vzdy je to cca okolo tej hodnoty, tak prosim nerob z toho vedu, ved nejde o zivot, 200 alebo 230 stupnov, to je jedna pitcha, tak klud lebo z tej tvojej svetovej informacie my nevyzijeme, mne je tak u pitchi ci 183 abo 217, nechapem co sa tu vzrusujes..... ](*,)
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6565
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 17:19

jurkyLE napísal:
no mne je jasne ze sa v spojeni s dalsimi latkami teplota topenia troska zmeni ale vzdy je to cca okolo tej hodnoty, tak prosim nerob z toho vedu, ved nejde o zivot, 200 alebo 230 stupnov, to je jedna pitcha, tak klud lebo z tej tvojej svetovej informacie my nevyzijeme, mne je tak u pitchi ci 183 abo 217, nechapem co sa tu vzrusujes..... ](*,)


Synku, veda to bohuzial je a dost komplikovana. A rozhodne nie je jedna pica ci sa nieco tavi pri 183 alebo 217 stupnov a to je obrovsky rozdiel, do tychto veci dost profesionalne robim a aj vidim. Ked do tychto veci nevidis, zbytocne nevypisuj picoviny - nie je nutne aby si v kazdej jednej teme povinne musel nechal stipku svojej "mudrosti". Keby sa dotycny riadil tvojou mudrou radou a vopchal tu dosku do rury na 250stupnov a 5 minut, tak ju urcite poskodi a aj to co je na nej.
 
Užívateľov profilový obrázok
jurkyLE
Príspevky: 3091
Registrovaný: 17.7.2009
Auto: Volvo XC90 + BMW X5
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Levice

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 18:00

Dakujem za objasnenie tatko, to ze ta zivi pajkovacka este neznamena ze sa z toho posereme vsetci, dnes je asi v Presove nizky tlak, treba zobrac pirulu a z hlboka dychat, posielam boztek =P~
Ex Mercedes CL500
Daily Fabia RS
Mercedes SLK 320
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6565
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 18:45

jurkyLE napísal:
Dakujem za objasnenie tatko, to ze ta zivi pajkovacka este neznamena ze sa z toho posereme vsetci, dnes je asi v Presove nizky tlak, treba zobrac pirulu a z hlboka dychat, posielam boztek =P~


Poser sa z coho chces ked uz to sranie tolko spominas, mne je to fuk. Ked do kazdej temy potrebujes za kazdu cenu natliachat nejake hluposti, posluz si a ked si z niekoho kto v tychto veciach vie daleko viac nez ty, potrebujes robit tymto svojim "brilantnym a trefnym" humorom posmesky, kludne si tiez posluz..... Zosmiesnujes len sam seba.
 
Užívateľov profilový obrázok
k33p
Príspevky: 893
Registrovaný: 15.4.2008
Auto: e87
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Petržalka ﯝ

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 19:23

Airbone, nerieš zbytocne Jurka LE. Je to uz starý pán vo svojom veku ktory sa doma nudi, deti odrastene, zena okukana, nema co napraci a vdaka modernej dobe iba internet ho bavi (pravdepodobne abstinent), tak svoje odrastené šediny skuseností prenáša a prenášať bude do fora/for (mne zas "pere trencle manka") aj za cenu uplnych hluposti - aby zabil svoju nudu a pocit zbytocnosti na tomto svete, este dlho.

Stop Flame.

Samozrejme Airbone na hlupost a hlupe rady treba upozornit a skutocne mas pravdu a to vlozit paku radenia do truby na 250 stupnov (bez ohladu kedy sa tavi cin) je uplna sprostost, ktoru naozaj nikto nerobte !!!
e87 118d

Ex.
e30 320i
e39 525d
e46 318i
e46 325i
e46 325i coupe
e90 330xd sedan
e46 320d sedan
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6565
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Nedeľa, 17. Januára 2016, 19:41

Tak nejako to bude ako hovoris. Aj ked neviem ci je abstinent - ako bydlisko si uviedol krcmu - asi tam teda stravi znacny cas a urcite nevysedava pri malinovke, takze dnes uz podla mna urcite nejaka ta borovicka bola... To by ani nevadilo, aj ja raz za tyzden zajdem do krcmy a viem si pekne podpalit piest, ale rozhodne odtial nevypisujem na forum mudrosti a ani tesne po navrate domov.....
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Pondelok, 18. Januára 2016, 00:47

Důležité je, že vladoslavo ví, na koho se má obrátit, i když sarkan80 bydlí trochu daleko.
Jak se kontrolují plošáky X-ray mašinou nevím - to je něco jako rentgen, kdy se kontrolují vodivé dráhy?
V práci jsem si občas hrál s Rework Station, kterou se dají znova propájet spoje u SMD součástek, nebo ty součástky vyměnit http://taianpuhui.en.made-in-china.com/ ... ation.html . Ale práce s tím není žádná sranda. Celý průběh ohřevu se zapisuje do logovacího souboru a ten je nedílnou součástí opravy. A pokud se mi nepodaří dodržet maximální povolené teploty (přeleze mi to Max Peak Temp), nebo rychlosti ohřevu a ochlazení, tak i funkční plošák můžu vyhodit, respektive to za mne udělá kvalitář. Jak je to s teplotou tavení cínu jste si už vyjasnili, hodně při tom pomáhá tavidlo (Flux). Ale protože každý plošák je trochu jiný, je to nastavení někdy loterie. Ty rework logy vypadají takto:
http://cdn2.thebgareworkmachine.com/wp- ... png?e8876e
https://lh5.googleusercontent.com/xf2cD ... 1Ege4ZktFU
:D
Audi A3 30 gtron automat CNG
Octavia 1,5 TSI automat CNG Ex
Octavia 1,4 TSI manual CNG Ex
E60 530iA Ex
E39 530dA Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6565
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Utorok, 19. Januára 2016, 12:46

starML napísal:
Důležité je, že vladoslavo ví, na koho se má obrátit, i když sarkan80 bydlí trochu daleko.
Jak se kontrolují plošáky X-ray mašinou nevím - to je něco jako rentgen, kdy se kontrolují vodivé dráhy?
V práci jsem si občas hrál s Rework Station, kterou se dají znova propájet spoje u SMD součástek, nebo ty součástky vyměnit http://taianpuhui.en.made-in-china.com/ ... ation.html . Ale práce s tím není žádná sranda. Celý průběh ohřevu se zapisuje do logovacího souboru a ten je nedílnou součástí opravy. A pokud se mi nepodaří dodržet maximální povolené teploty (přeleze mi to Max Peak Temp), nebo rychlosti ohřevu a ochlazení, tak i funkční plošák můžu vyhodit, respektive to za mne udělá kvalitář. Jak je to s teplotou tavení cínu jste si už vyjasnili, hodně při tom pomáhá tavidlo (Flux). Ale protože každý plošák je trochu jiný, je to nastavení někdy loterie. Ty rework logy vypadají takto:
http://cdn2.thebgareworkmachine.com/wp- ... png?e8876e
https://lh5.googleusercontent.com/xf2cD ... 1Ege4ZktFU
:D


Presne tak, je to retgen samozrejme so zvacsenim, kde je mozne odhalit prasknute a inac poskodene spoje, ako aj pod komponentami v puzdrach bga alebo csp, ale predovsekym aj poskodenia viacvrstvovych dosiek. Taketo zariadenia vsak stoja tisice eur a je maly predpoklad zeby si ich kupil nejaky domaci majster, vacsinou su vybavenim v profi firmach ktori robia priamo vyrobu a osadzovanie pcb. Ta cinska infracervena stanica na linku, to je taka hrackarska zalezitost. Infrasvetlom velmi neodporucam pajkovat - obzvlast nie takymi lacnymi zariadeniami, je velky problem ustrazit teplotu a okolie a dost casto hrozi prepalenie dosky a okolitych komponentov. Samozrejme existuju aj profi infra stanice s fokusovanym infra svetlom a samozrejme automaticky osadenim suciastok podla split-vision, napr http://www.pdr-rework.com/ , ale cenovky zacinaju 30.000eur a vyssie. Je potrebne sa aj dobre vyznat v chemii a technologii pajkovania. Ten graf co tam mas je nejaky tepelny profil, asi pre pajkovanie chipov v bga puzdrach. Tam je dolezite ustrazit niekolko teplot - teplotu samotnej dosky (predohrev a ohrev dosky zospodu), teplotu samotneho komponentu ktora nesmie presiahnut urcitu hodnotu a tak isto aj rychlost narastu teploty v stupnoch celzia za sekundu (to udava vyrobca suciastky) a samozrejme teplotu spojov samotnych, kde sa podla toho ci sa jedna o bezolovnatu alebo olovnatu spajku najviac musi hladiet nato, ako dlho a v akej teplote sa nachadza v stave nad svojim bodom tavenia. Potom nasleduje chladiaca faza (taktiez sa teplota pomaly znizuje). Ak sa tieto veci nespravia spravne, je riziko poskodenia spojov alebo ich deformacie.
http://engsec.deeb.co.kr/eng/application/smd.php

alebo na tejto stranke su ukazane najcastejsie problemy aj s popisom.
http://www.bga.net/assembly/bga-assembly-defects.aspx

Pripadne 5 hlavnych pravidiel - v prilohe v obrazku

Myslim ze zadavatelovi temy sme velmi nepomohli, dost sme odbocili...
Prílohy
Image3.jpg
Image3.jpg (80.73 KiB) 2172 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 849
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: kontrola plošákov - robí niekto?

Utorok, 19. Januára 2016, 14:51

O tom "peceny v trube" som pocul uz aj ja, ale tyk sa to hlavne grafickych kariet do PC, tiez ako sposob na odtranenie studenych spojov. Vraj sa to tymto sposobom mnohym podarilo opravit. Osobne si myslim ze je to mozne ved preco by nie, ale nepovazujem to za opravarensku metodu, je to len "bud alebo" ako posledna moznost. Ale zase nieje plosak ako plosak, grafika je jedna vec a nieco ine s auta druha. Minimalne treba odstranit s plosaka vsetko co sa da (plastove diely, chladice) dalej poznat pouzite komponenty kvoli teplote a tak dalej.... ale stale to bude len "bud alebo"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných