... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

obchodna sekcia
 
Bruti
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: Nabijanie baterie

Štvrtok, 7. Januára 2016, 18:02

modriblesk napísal:
ak to potrebujes iba v noci a cez den na aute jazdis, tak si zbytocne robis starosti. taketo dobijanie ma zmysel ak na aute nejazdis aspom niekolko dni, povedzme tyzden a viac. ale ked nechas auto stat 12 hodin tak to nemoze byt problem.


no, používam krátke trasy, 8-9km... za ten čas to nestihne dobiť. Ked dam baterku z nabijacky, startuje so spustenym radiom. Po krátkej trase už sa rádio vypne po štartovani na druhy den, alebo po koncení zmeny v práci. Ked dlho neidem nikde, tak ostane svietit aj 4x4 a musim vytočiť volant doľava aj doprava - slimák je nový...

Dobíjať to dobíja 14,0-14,1... vraj všetko od 13,8 je dobre..tak neviem...neviem ako by to vydrzalo kuriérsky štýl... :D ale na to ani to nie je určené :D

Jednoducho potrebuje to dlhsiu trasu aby to ako-tak dobilo...
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: Nabijanie baterie

Štvrtok, 7. Januára 2016, 23:40

Bruti napísal:
no, používam krátke trasy, 8-9km... za ten čas to nestihne dobiť. Ked dam baterku z nabijacky, startuje so spustenym radiom. Po krátkej trase už sa rádio vypne po štartovani na druhy den, alebo po koncení zmeny v práci. Ked dlho neidem nikde, tak ostane svietit aj 4x4 a musim vytočiť volant doľava aj doprava - slimák je nový...

Dobíjať to dobíja 14,0-14,1... vraj všetko od 13,8 je dobre..tak neviem...neviem ako by to vydrzalo kuriérsky štýl... :D ale na to ani to nie je určené :D

Jednoducho potrebuje to dlhsiu trasu aby to ako-tak dobilo...


tak to mas tazke, s takym niecim ako su kratke trasy som neratal.
to otacanie volantom do stran je akesi resetovanie poruchy, pred par dnami sme o tom hovorili so znamym (ale on ma range rover s motorom 3,0D).
asi by si mal zacat chodit domov obklukov ;-)
mozno by si si vedel pomoct aj dajakym startovacim boxom ktory doma cez noc nabijes a rano ho pripojis na baterku. a ak mas moznost tak aj cez den v praci. napriklad nieco taketo:
http://www.eastwood.com/12v-22ah-jump-start.html
http://www.alibaba.com/product-detail/B ... .55.qQf4bn
http://www.amazon.co.uk/12V-Glove-Jump- ... B009S7JE4Y
ten posledny ma slabu baterku, urcite treba aspom 10Ah (10000mAh), ale je komfortne ak to dokazes zapojit do zapalovaca.
myslim ze pouzitelne taketo veci zacinaju na 40€.
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
Bruti
Príspevky: 490
Registrovaný: 11.2.2013
Auto: E70 X5 3.0 SD
Kraj: Banskobystrický

Re: Nabijanie baterie

Sobota, 9. Januára 2016, 16:43

chodievam do prace tou dlhsou trasou :D

obcas nabijam baterku u svokrovcov na dedine :) len som bol teraz dlhsie doma, navštevoval som lekarov - kratke cesty atd... tak som mal tie problemy ale pri dlhsich jazdach je to OK :)
 
Užívateľov profilový obrázok
DonKorleon
Príspevky: 688
Registrovaný: 2.9.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Nabijanie baterie

Streda, 16. Marca 2016, 07:20

mám asi 20 19V adaptérov ktoré dávajú 6,3A dá sa to nejako prerobit na autonabíjačku? :D
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: Nabijanie baterie

Streda, 16. Marca 2016, 21:15

DonKorleon napísal:
mám asi 20 19V adaptérov ktoré dávajú 6,3A dá sa to nejako prerobit na autonabíjačku? :D

typujem ze to mas nieco take ako zdroje k notebookom.
ak by sa ti velmi chcelo, mozes ich prekopat tak aby robili 14V ;-)
alebo to zrazit cez tyristor ci tranzistor a mozes si k tomu pridat aj regulaciu. moznosti je vela, ale konkretnu schemu a konkretne komponenty ti z hlavy neporadim.
ale toto je nieco podobne ako potrebujes, akurat uz nemusis riesit trafo a usmernenie, iba zvysok:
http://vyvoj.hw.cz/teorie-a-praxe/stavb ... v-25a.html
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
Užívateľov profilový obrázok
DonKorleon
Príspevky: 688
Registrovaný: 2.9.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Nabijanie baterie

Štvrtok, 17. Marca 2016, 07:18

dakujem ale to mi moc nepomože :D určite nehrozí že by som to ja vedel navrhnúť alebo upraviť :D
ja si viem maximálne urobit plošák podla schémy, napájkovať tam súčiastky pozreť si datasheet ako ich zapojit a to je všetko :D
keby ste to niekto navrhli a bude to funkčné možem vám potom poslať bud už hotovú tú nabíjačku alebo len tie zdroje :D samozrejme že zadarmo :D
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: Nabijanie baterie

Štvrtok, 17. Marca 2016, 21:02

tak to sme na tom s vedomostami podobne.
niesom si na 100% isty, ale tranzistory 7812 by (podla zvoleneho puzdra) mali zvladat az do 2A, a mohli by fungovat aj paralelne. tak ked ich das 3-4 paralelne malo by to stacit, a myslim ze by to potrebovalo este odporom voci zemi upravit vystupne napatie.

inak keby si trochu pogooglil, tak urcite najdes napriklad:
https://www.google.sk/imgres?imgurl=htt ... 80&bih=886

aaaaaaaaaaaaaa, tu je to, len to zase nezvladne tych 6A, ale princip mame, uz to iba znasobit:
https://www.google.sk/imgres?imgurl=htt ... t=c&ictx=1
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
Užívateľov profilový obrázok
DonKorleon
Príspevky: 688
Registrovaný: 2.9.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Nabijanie baterie

Štvrtok, 17. Marca 2016, 21:07

7812 je stabilizátor na 12V
a áno dajú sa dat paralerne a znesú potom viac A,
ale do nabíjačky to použit nemožeš lebo tam musí byť nejaká regulácia prúdu v závislosti od napetia batérie. toto nieje správna cesta

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 29 neregistrovaných