... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, SmartBastard

bmwtt.sk
 
el_fuego333
Autor témy
Príspevky: 290
Registrovaný: 20.10.2008

BMW x3 e83 A5 problem - start a trhanie -VYRIESENE

Utorok, 13. Októbra 2015, 08:18

Ahojte,
mam problem s bmw x3 s automatom (2004), 3.0d.
Ked je chladno rano a konzenzuje voda, mam problem so startom. Toci, ale nenastartuje a zacne svietit cerpadlo a 4x4.
Nastartovat sa da tak, ze pri vypnutom aute stlacim plynovy pedal, zapnem klucik do polohy 2 bez startovania a pockam pol minuty. Potom vypnem a skusim startovat. Vtedy nastartuje (myslim, ze sa resetuje takto nieco s prevodovkou).
Pri jazde v 2 a tretom stupni trha do kopca - akoby rychlo spajal a rozpajal spojku. Robi to len pri urcitych otackach a urcitom za tazeni.
Pri rozbiehani v kolone na rovine pri preradeni z 1 na 2 urobi riadny kopanec pred - akoby rychlo pustil spojku.
Diagnostika neukazuje nic. Olej v prevodovke nebol meneny. Autom sa jazdi prevazne po meste. Je na nom 170000km.
Naposledy upravil/-a el_fuego333 v Sobota, 7. Novembra 2015, 00:09, upravené celkom 1 krát.
Poloboh vetra a mora, hrdina muzov. Radikalny ultraheterosexual.
X5 e70
 
el_fuego333
Autor témy
Príspevky: 290
Registrovaný: 20.10.2008

Re: BMW x3 e83 A5 problem - start a trhanie

Piatok, 6. Novembra 2015, 23:51

Po dlhych peripetiach a nejasnostiach ohladom trhania pri pridavani v urcitych otackach, trhania a kopania pri pomalom pohynani v kolone, pomalom zahrievani auta a nakoniec problem so startom davam dokopy informacie sem, ako som vsetky tieto problemy vyriesil. Vybavil som sa diagnostikou a siel na vlastnu past studovat po internete a skumat v garazi, kde vsade su problemy.

Auto: x3 E83 3.0d automat rv2004, 173000km

- Pomale zahrievanie motora:
1) Termostat pri egr ten navrchu, maly. Mnohokrat spominany problem, priciny su vsak aj ine.
Lahko sa da urobit svojpomocne.

2) zhavenie - komplet odidena riadiaca jednotka zhavenia. Vymenil som vsetky zhavice a riadiacu jednotku.
Svojpomocne, podla pdf navodu tu na fore (velka vdaka!)
Na co si dat pozor: zhavice sa zapekaju. Bez funkcnych zhavicov som najazdil zrejme par desiatok tisic km, hlavne po meste ... ](*,) . Sanie treba odmontovat na zohriatom motore. Sacie otvory na motore treba zakryt, aby do motora omylom nieco nespadlo Na zhavice nastriekat wd40, a ako motor pomaly chadne, kazdych 10-15 min dostreknut wd40, a opakovat az kym motor nevychladne. Potom idu zhavice dolu jedna basen.
Po namontovani novych zhavicov na nich treba dosledne vycistit kontakty na to urcenou chemiou.

Preco sa odpaluje riadiaca jednotka zhavenia:
Jednotka obsahuje hlinikove poistky. Zhavice maju velku spotrebu elekrickej energie. Pred startom pri aktivacii elektrickeho okruju poklesne napatie na baterke a tieto poistky su ratane tak, ze pocitaju s funkcnymi vsetkymi zhavicmi. Ak je odpalenych viac zhavicov, napatie na baterke az tak nepoklesne, takze zvysne zhavice dostanu viac stavy. Ale odpali to poistky v riadiacej jednotke zhavenia. Tym vznikne to, ze niektore zhavice su dobre, ake nejde do nich stava, a daksie su odpalene. Takze, ak je co i len jeden zhavic v prdeli, treba co najskor vymenit vsetky. Inak sa bude neskor musiet vymenit aj riadiaca jednotka zhavenia.
Po vymene zhavicov a rj zhavenia sa auto zohrieva vyborne.

Trhanie prevodovky s xdrive podvozkom
Ak diagnostika nevyhadzuje ziadnu chybu prevodovky ani podvozku - po vymazani chyb, zajazdeni a opatovnej kontrole, nemusi sa jednat o chybu prevodovky. Cital som vela o repasoch prevodovky a smutnych scenaroch.
Olej som este nemenil. Po dlhych uvahach a psychickom trapeni nad cenou a rizikami repasu prevodovky som studoval, ako cely ten podvozok funguje a kde je pricina.
Kedze je to 4x4 elektronicky riadeny podvozok, musi mat funkciu korekcie/polohy uhlovej rychlosti kolies tak, aby udrzal prilnavost. Takze je to kriticke na stanoveny obvod kolies.
Pri zimnej vymene kolies som dokladne prezeral letne pneumatiky, ako sa odieraju. Zadne kolesa mam zodrate o 2-3 mm viac na hlbke dezenu ako predne. Zimne kolesa detto. Vzdy som kolesa montoval na rovnake miesto. Tentoraz som teda skusil dat predne kolesa dozadu a zadne dopredu. Vysledok - ziadne trhanie, ziadne kopanie. Nic. Krasne radi, ako nove.
Zimu mam vyriesenu, ale letne kola mam ine vpredu a vzadu. Takze ich budem musiet dat nejako upravit, aby mali rovnaky rozmer- su takmer nezjazdene.

Problemy so startom:
Zhavice a riadiacu jednotku som menil primarne z tohoto dovodu. Ale nezabralo.
Nakoniec bol problem s aktivaciou palivoveho cerpadla v nadrzi. Zlyhavalo rele oznacene tusim K94. Je zelene, umiestnene za skrinkou palubovky na strane spolujazdca. Malo zoxidovane kontakty, ale pre istotu som ho aj vymenil.

Pozor na garazovych majstrov - svalnacov, co robia za 2 hod to, co v servise za 5hod
Popri svojpomocnej vymene zhavicov som nasiel este iny problem, ktory mi sposobil mechanik, co menil vzduchovy filter. Iba on pri jeho vymene daval dole sanie a nahodil ho behom 5 min.
Ide o zlozitu suciastku, ktora dosada na 12 otvorov s vysokoteplotnymi tesneniami...
Osadil ju zbrklo a boli tam netesnosti. Cely motorovy priestor pod zhavicmi mam natotalku zadrbany od polospalenej nafty. Odjazdil som tak okolo 12tis. Km. A to bol vychyreny byvaly mechanik z bmw...
Sanie treba osadit takto:
Je tam 7 skrutiek 11mm , ktore sa vsuvaju do brusenych trubiek s dosadacimy plochami. Tieto umoznuju osadit prislusne otvory do kolmosti a tesnosti. Tieto treba totiahnut postupne, od stredu smerom do stran, na 3x rukou len tickou z goly. Potom uchytit ostatnych 12(ci kolko) skrutiek 10mm ktore dotlacaju tie druhe otvory. Nasledne pevne dotiahnut tych 7 11-tok, dodrzat postup postupnosti zo stredu do stran. Dotahovat na rovnaky moment v kazdom kroku. Takto sa zabezpeci dobra tesnost a minimalizuje sa pnutie v danej suciastke. Ak je to namontovane zbrklo, suciastka sa moze deformovat, alebo prasknut, v lepsom pripade vznikne len netesnost a spaliny s mastnotou budu aj za usami a v plucach. Cely tento postupny proces dotahovania moze zabrat aj hodinu, zalezi len od toho, ako to chce mat clovek precizne spravene.

Tak, snad to niekomu pomoze.
Poloboh vetra a mora, hrdina muzov. Radikalny ultraheterosexual.
X5 e70
 
50kg
Príspevky: 15
Registrovaný: 8.10.2017
Auto: BMW X3
Kraj: Košický

Re: BMW x3 e83 A5 problem - start a trhanie -VYRIESENE

Streda, 23. Októbra 2019, 18:37

Vedel by si mi poslat navod ako vymenit RJ zhavenia na X3 e83?? neviem to tu na fore najst to pdf-ko co si pisal.... mozes ho tu dat?? diki
 
Užívateľov profilový obrázok
horan
Príspevky: 53
Registrovaný: 9.8.2013
Auto: e66, e83, e87, e46
Kraj: Zahraničie

Re: BMW x3 e83 A5 problem - start a trhanie -VYRIESENE

Pondelok, 28. Októbra 2019, 07:53

Je fajn, že si si poradil.
Jen jestli zbytečné nehazis špínu na mechanika 😉. Pokud měníš vzduchový filtr, tak dolů sání nemusí. Buď blbě chápu co píšeš, nebo to je blbě napsané. I pokud by bylo sání netěsné, tak nebudeš mít řídící jednotku žhavení politou naftou, ale olejem, který se díky přeplňování tlačí ven ( jak by se do sání dostala nafta?). A dokonce i když to sání těsné je, tak dochází k tomuto zapraseni celé levé strany motoru olejem. A to únikem oleje skrze gufera vyrivych klapek.
Přeji teď spoustu bezproblémových kilometrů.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných