... všetko o BMW ...

Moderátori: b0ris, 100RM, BinKooL

bmwtt.sk
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

E66 745LI vibrácie/buchot v podlahe

Utorok, 7. Júla 2015, 22:37

Dva mesiace po kúpe auta sa mi vytrúsilo gumené stredové uloženie kardanu. Ložisko voľne lietalo v domčeku. Prejavovalo sa to vibráciami a búchaním v stredovom tuneli. Vymenil som uloženie (nové zn. SWAG (*oprava, bolo to FEBI)) a hardy spojku (tá sa prejavovala kovovým cvaknutím pri pustení plynu).
Po výmene však jemné vibrácie/buchot zostali. Auto som mal len krátko a nesledoval som detailne správanie kardanu pred opravou.
Auto šlo potom na zdvihák, povolil som stredové uloženie, naštartoval, a nechal auto, nech si ho vycentruje. Nepomohlo.

Vibrácie sú pri rýchlostiach 20, 50 a 90kmph a nezávisia od otáčok motora (tým vylučujem hydromenič). Závisia ale od zrýchlenia. Čím prudšie zrýchľujem, tým je to horšie. Pri kickdowne to pri 50ke spraví také dvojsekundové dzrrrdzrrrdzrr. Ale viem zrýchliť aj tak, že si nikto nič nevšimne.

Hľadal som, čim to môže byť:
1. Zle poskladaný kardan - pred demontážou som si ale spravil značky
2. Silentbloky uloženia diferenciálu
3. Siletbloky uloženia prevodovky
4. Silentbloky uloženia motora
5. Iné nápady ???

Dá sa zistiť príčina inak než výmenou silentblokov?
Naposledy upravil/-a palciatko v Streda, 23. Septembra 2015, 23:41, upravené celkom 1 krát.
 
Esence
Príspevky: 378
Registrovaný: 5.4.2011
Kraj: Zahraničie

Re: E66 745LI vibrácie/buchot v podlahe

Štvrtok, 9. Júla 2015, 19:54

Mám dojem, že to bude hardy spojka investícia aj s prácou cca 75/100€ v závislosti na servise. Diel ako taký je v rámci iných možností takmer zadarmo. A to čo opisuješ je dosť podobné tomu kedy je práve táto "hardyna" KO
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7485
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: E66 745LI vibrácie/buchot v podlahe

Štvrtok, 9. Júla 2015, 22:53

ved pisal ze ju menil...

BTW to ulozenie by som dal original ;)
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Príspevky: 685
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

Re: E66 745LI vibrácie/buchot v podlahe

Nedeľa, 19. Júla 2015, 10:06

Šrúby na hardy si nedal opačne? Respektíve dal si ich v správnom smere?
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E66 745LI vibrácie/buchot v podlahe

Streda, 2. Septembra 2015, 21:26

@fano031: Hlavičky všetkych 6 skrutiek hardyny smerujú k zadnej náprave.

Vymenil som silentbloky/úchyt prevodovky.
Staré origo (rok 2002) sa javili navonok OK, no po demonte bolo vidieť, že sú roztrhnuté a o 3mm nižšie oproti novým. Táto operácia však na moje vibrácie kardanu nemala žiaden vplyv. Ale mám pocit, že režim jazdy D a R sa radí podstatne hladšie, predtým bolo pri zaradení dosť často počuť kovové buchnutie, teraz ho počuť už len veľmi sporadicky.

Vsimol som si, že držiak motora na šoférovej strane je len voľne položený na silentbolku, chýbala tam skrutka. Po zaskrutkovaní sa vibrácie prejavujú pri rýchlostiach o 10kmph nižších.

Rád by som ďalej vymenil silentbloky motora, už som ich aj kúpil, no pozeral som do TISu na postup... nevyzerá to byť triviálne.
Ak sa na východe nájde niekto, kto to už robil a rád by si to (nie zadarmo) zopakoval, budem veľmi rád.

Paľo
Prílohy
transmission_suspension.png
transmission_suspension.png (215.91 KiB) 1601 zobrazení
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E66 745LI vibrácie/buchot v podlahe

Streda, 23. Septembra 2015, 23:49

PeqpeK na hrad! :)

Nakoniec sa to staré stredové uloženie opäť úplne odtrhlo a kardan začal hrozne búchať.
Tak som kúpil ORIGO uloženie, skutočnú nemeckú kvalitu (ložisko vyrobené v Turecku...).
Zdalo sa mi oveľa tuhšie ako to FEBI, ktoré som dal pred rokom.

Okrem toho, že sa celé uloženie dá posúvať dopredu a dozadu, dá sa posúvať aj do bokov, to som si prv neuvedomil, Tak som ho podľa oka vyposúval, aby bolo rovno, malo predpätie a aby aj kardan bol rovno.

Oprava bola úspešná, problém vyriešený.

K dokonalosti ešte chcem vymeniť silentbloky motora, už keď som ich kúpil.

Ďakujem za rady.

Paľo

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných