... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

bmwtt.sk
 
swalko
Autor témy
Príspevky: 70
Registrovaný: 12.12.2010
Kraj: Žilinský

[Navod] nie len E90/320D - oprava/vymena zamku dveri

Pondelok, 2. Marca 2015, 08:53

Zatial len slovne, neskor pripojim aj par fotiek.

Jedna z chorob E90 su zamky dveri. Zvykne odchadzat 15A poistka alebo samotny zamok. Ku tomuto problemu existuje PUMA ktora popisuje vymenu poistky za 20A, nasledny test zamkov 20 rychlymi po sebe nasledujucimi zamknutiami. Ak to zamky vydrzia povazuju sa za ok. Mne odisla 15A poistka, vymenil som ju za 20A poistku, no po case odisiel aj zamok. Moc sa mi nechcelo verit ze to neide opravit a tak som sa do toho pustil. Ide o pravy predny zamok. Vychadzal som z navodov na zahranicnych forach + vlastne kreacie :) . Takze:

Na vsetky ukony kde pracujeme s interierovymi prvkami pouzivame plastove naradie. Ja som pouzil staru lacnu plastovu miesacku na varenie :) .

1.) Najpred treba vycvaknut dekoracnu listu. Postupujeme od prednej casti dveri, lebo v zadnej casti funguje lista ako hak.
2.) Odkrutime tri skrutky ktore sa nachadzaju v priestore pod listou.
3.) Ak sa jedna o spolujazdcove dvere je potrebne vycvaknut kryt madla dveri, tu sa nachaza stvrty srob. Ja som o tomto nevedel, tak sa mi podarilo tuto cast vylomit ...
4.) Vymontujeme spinac pre otvaranie okna. Na zaciatku aj na konci spinaca sa nachadzaju predpruzene plastove nozicky, tie staci stlacit a spinac vybrat von. Odpojime od spinacu kabel.
5.) Vycvakneme vnutorny kryt dveri. Ja som zacal kryt vycvakavat od spodnej casti, bol tam najlepsi pristup. Niektore kolicky sa nachadzaju hlbsie v priestore krytu, preto je potrebne pouzit aj trochu sily, lebo tieto neidu len tak vycvaknut vypacenim. Je dolezite mysliet na to ze aj po vycvaknuti su dvere s krytom staje spojene kablami pre otvaranie dveri, osvetlenie a repraky. Vseky kable odpojime. Je dobre objednat si niekolko nahradnych plastovych kolikov, lebo sa velmi radi lamu.
6.) Ostrym plastovym nastrojom oddelime cast tesnenia v zadnej casti dveri od dveri. Tesnenie je prilepene lepiacou hmotou, ta sa da pouzit viackrat, takze pri zmontovavani dveri netreba nic lepit, pouzijeme povodnu hmotu.
7.) Na zamku sa nachadza kabel ktory je uchyteny vo vodiacich listach paskou. Tuto pasku je vhodne odmotat a uvolnit tak kabel z vodiacich list este pred povolenim zamku dveri, inak ostane zamok na nom vysiet. Nie je to nic zlozite, len sa treba riadit hmatom, kedze do dveri nie je dobre vidiet.
8.) Vo vnutri dveri vycvakneme zo zamku lanko ovladajuce otvaranie dveri.
9.) Povolime tri sroby drziace zamok dveri.
10.) Ostatne navody v tomto bode odmontovavaju okno, pripadne otacaju regulator okna. Nie je to potrebne. Najrychlejsie je uvolnit spodnu srobu regulatoru okna, hornu povolit tak aby zostala este na par zavitoch aby okno s regulatorom nespadlo. Takto uvolnenu listu trochu zatlacit do priestoru dveri a cez vzniknuty otvor vytiahnut zamok dveri. Chce to trochu cviku, sily a spravne natocenie zamku, ale ide to celkom pekne.
11.) Zamok je von a zacina labor s rozmontovanim zamku. Toto bola najobtiaznejsia cast procesu. Je potrebne odsrobovat vsetkych 5 srob na zamku. Nadvyhnut a uvolnit kovovu cast ktoru drzi platova aretacia. Uvolnit plastove aretacie po obvode a pomaly srobovakom oddelovat casti zamku od seba. Zamok sa sklada z troch casti. Bola to trochu hra na nervy, lebo ked som nevedel ako dalej musel som pouzit silu, zamok bol aj tak nefunkcny :) . Nakoniec sa to podarilo, vsetko povolilo, nic nezlomilo a zamok som rozobral.
12.) Vsetky plastove diely boli v dobrom stave, namazane, nic nedrhlo. Cize tam problem nie je. V zamku sa nachadzaju dva motorceky. Aby sme ich mohli vybrat je potrebne odmontovat plastove casti mechanizmu zamku. Nie je to nic zlozite, dolezite je zapamatat si ako bol mechanizmus poskladany. V mojom pripade bol nefunkcny velky motorcek. Po rozobrati bol spinavy a plny spalenin. Okrem toho na motorceku prehorel jeden kontakt medzi komutatorom a cievkou. Cize motor som vycistil, zapajkoval prehoreny kontakt a otestoval.
13.) Zmontoval som zamok do povodneho stavu a na testovanie pripojil k autu. Spravil som test 20 zamknuti/odomknuti. Vsetko bolo v poriadku. Ak po 20 zaknutiach/odomknutiach neide auto odomknut, netreba sa zlaknut, je to ochrana proti prehriatiu pri zamykani. Za chvilu pojde auto odomknut/zamknut.
14.) V reverznom poradi zmontovat dvere, pripevnit lanka a zasunut kable. Mne sa priplietol kabel reprakov do diery pre prvu srobu vpredu pod dekoracnou listou, cize som musel dvere rozmontovat znovu a kabel napravit.
ancaaa: ...ty moj boh ruky vam polamať toto lucifer nevidel aj keby to montoval ježiškristus s.r.o ,plyn do m5 montovať o matičko skakava...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných