... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Lewelboss
Príspevky: 325
Registrovaný: 17.7.2012
Auto: M550d
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Dudince

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Štvrtok, 8. Januára 2015, 23:36

BrunoSoprano napísal:
v tej e46ke už muselo byť turbo minimálne GT 2260V z E60 respektíve zM57N ked zo 184koní a 390nm ho upravili na 250ps a 600nm a možno aj strekovače a intercooler boli výkonnejšie, inak neni šance z toho dostať ten výkon len s premapovaním... to muselo to auto chodiť bokom na dvojke úplne lahko,úplne postačujúci výkon do e46ky :thumbup:


Sorry, zle som sa vyjadril. Tak pre objasnenie:

E46 330d 135kw,390nm - seriovy vykon, sa podarilo IBA SOFTWARE-om bez hardwarovych modifikacii na motore dostat na spominanu hodnotu 182kw co je cca 248PS a 597NM. Takze nie nemuselo byt ako si spominal :) (iba spojka musela ist sport!!)
Vstrekovace na toto nie su treba ak su ovsem v 100% stave

Auto ma uz v dnesnej dobe o nieco väcsi vykon ako vtedy nabrzdeny a to vdaka FMIC a tiez turbo sa tam upgradovalo zo 150kw 30d.. potom sa to uz nebrzdilo
F10 M5
E46 330CD
E82 120D
F10 M550D
ex E60 535d Manual

Ride or DIE !

DDCpowerUP CHIPTUNING, Meranie vykonu...
 
Užívateľov profilový obrázok
asfethan
Príspevky: 487
Registrovaný: 20.9.2014
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Raccoon City

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 00:24

CoradoCattani napísal:
s tým lpgčkom má kopa ludí len starosti... a už to neni ono ked namiesto benzínu cítiš plynový šporák...


Kolko aut na LPG si uz mal? Toto su vacsinou argumenty tych ktori este LPG v aute nemali a info maju len z neviem-kolkej ruky. Ked clovek nevymysla voloviny kde by usetril a co by spravil inak, je to spolahlivy a pre penazenku usporny system. Napr. ja mam problemy, ale tie som zdedil s kupou auta. A je to typicky priklad toho vymyslania kde pouzili najslabsie vstreky (22HP/valec) ktore nie su dostatocne. Ked im to neslo tak zdvihli tlak na regulatore aby auto aspon ako tak islo. Samozrejme zivotnost vstrekov sla rapidne dolu. (ze by odisli aj tak, to je uz na iny pribeh :mrgreen: )

Ale najdes tu na fore velmi dobre referencie na konkretne firmy a konkretne LPG systemy s ktorymi su ich uzivatelia velmi spokojni. Od pondelku k nim budem patrit snad aj ja.

V podstate s jednoduchym atmosferickym motorom do ktoreho das plyn sa potom nakladmi vyrovnas nafte, ak ju rovno nepodlezies. Samozrejme treba skratit interval vymeny oleja, sviecok, atd.. Tych 5% vykonu pri velmi dobre vyladenom LPG systeme ktore stratis oproti pohonu na benzin vies stratit aj tankovanim benzinu napr. z Jurki, alebo z tej novej pumpy na danubii co je... :mrgreen:

Ja som momentalne vyrazne nakloneny pre LPG, pretoze:
- vyssi dojazd na dve paliva
- cena plynu
- nizsia obstaravacia cena vozidla (benzin vs diesel)
- rychla navratnost pociatocnych investicii (oprava vstrekov sa vrati cca do 3-4 mesiacov a dalej uz len setrim)
- vhodne aj na kratke trasy
- menej nakladny servis (atmosfericky motor je predsa len jednoduchsi)
- EKO friendly

Momentalne som az tak nakloneny na stranu LPG ze naftu by som uz asi nekupil. Ak nieco ine ako petrol+lpg tak potom v buducnosti jedine vodik, alebo el. energia z clankov.
Btw je to iba moj nazor a plne rozumiem tym ktori zakupili naftu. Je to otazka osobnych preferencii a potrieb. Univerzalna pravda existuje a sice ze kazdemu najlepsie to co mu vyhovuje najviac :thumbup:

PS: ak mi nieco chyba tak je to ten tocivy moment na tahanie vleciek s hnojom :D
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 00:54

1. 3L diesel oceneny ako najkvalitnejsi seriovo montovany motor na svete....mozes mu davat zahuly a nikdy nezozere viac ako 10L(hovorime o limuzinach),moj nemal v lete vyssiu spotrebu ako 8L pri 330Ps a lietam stale....ale nie to som chcel...benzin v 750i pri takej jazde aku mam zozere 17L,testovali sme....boli u mna E39 z 2x250 000km a este jazdia,takze nieco tie auta vydrzali...mam dojem ze E60 uz tolko nevydrzia.....Takze to kus od kusu co sa tyka poruch

2. Neznasam plyn,maly dojazd a mat v aute bombu dakujem neprosim....z 50 plynovych aut co som robil,tak 48 smrdelo....Osobne plynove auta moc robit nemusim,mal som uz aj take zhodou okolnosti 750i s ktoreho sical plyn okolo filtra alebo co to bolo....nechybalo vela.....na kazdom plynovom radim raz rocne dotiahnut skpasky,osobne nemam proti plynarom nic....


3. Neznasam smrad nafty,je to krochtak,milujem od mala vonu benzinu,ale bohuzial pri tom kompresnom pomerena spotrebe by som robil len na benzin....a z dnesnej ponuky vykonnych benzinov by som islel asi iba do 760Li....Az bude moj prijem tak vysoky ze budem moct zivit benzin a v ponuke bude dobry motor tak si urcite kupim.....

4. Poruchovost je podla mna iba o tom,ze na 10 dieselov jazdi jeden benzin,takze je to individualne......

Ale asi som uz OT:-))))
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 06:40

Hmm super, thread o 4 stránkach kde chalanisko na začiatku len chcel vedieť, či má sériu alebo chip. A nakoniec sem aj tak nepridal nič o svojom zrýchlení.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 08:41

a cela debata sa otocila na to co je lepsie :D a kedze tam cip nema debata je v plnom prude tak ja som za plyn a mam asi najhatovanejsie auto na bmwklube so spotrebou porovnatelnou s 3 litrovym dieslom... to ze na 1 nadrz najazdim len 350km mi nevadi kedze na benzin najazdim na plnu tiez rovnaku vzdialenost ale zaplatim 2.5x viac :mrgreen: rozdiel vo vykone je citit napr na benzine 80-120 km/h cca 4.5s na plyne o sekundu dlhsie, to ze sem tam citit plyn neriesim vzdy lepsie ako stale cuchat naftaka :D naklady na servis plynu su uplne smiesne + doprajem autu lepsi a castejsi servis benaloveho systemu... nieje o com :)
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4384
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 08:53

amen :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 09:12

že benzíny sa neserú to nie je pravda, mám bohaté skúsenosti, a aj iný členovia (pozdravujem pán EBOLA :mrgreen: )
plyn mi nesmrdí okolo auta, a zoštelované je to OK, či to ide slabšie na plyn netuším, nemám potrebu zrýchľovať na LPGčku 0-100 za 6,5 :lol:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4384
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 09:25

pri 142/170kW je 10% pokles vykonu zanedbatelny ovsem neskutocne zalezi aka firma ten plyn montuje... inymi slovami nie kazdy co udrzi v ruke stetec je Rembrandt.
a ked je tesnenie pod hlavou jedina nespotrebna vec ktora sa po 330000km na aute poserie tak to svedci o odobrej vydrzi tych aut.... ovsem pri tychto autach plati, ze zalezi od kazdeho kusu. niekomu odide turbo po 200k niekomu ani pri 3 stacani 300k, niekto kupi nove a za dva roky je 5x v servise.
jedine cim sa tu mozme ohanat je spotreba a naklady na udrzbu.
 
tomikadze
Príspevky: 1039
Registrovaný: 10.8.2010
Kraj: Bratislavský

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 11:41

suhlas... je to loteria...
kolega ma x5 este 135kw... nechapem doteraz... trysky a turbo original!!! Nijak to nesetri... o aditive pocul len odo mna a nadchol sa z vifka ze na nadrz dal o 50 km viac a tym to zhaslo.... jazdi kadetade, tankuje kadetade a auto ide jak hodiny..nalietane 350000km vyse a motor ani naznak zavahania ani turbo
 
CoradoCattani
Príspevky: 24
Registrovaný: 21.10.2014
Auto: e39 530d
Kraj: Bratislavský

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 18:49

asfethan napísal:

Kolko aut na LPG si uz mal? Toto su vacsinou argumenty tych ktori este LPG v aute nemali a info maju len z neviem-kolkej ruky. Ked clovek nevymysla voloviny kde by usetril a co by spravil inak, je to spolahlivy a pre penazenku usporny system. Napr. ja mam problemy, ale tie som zdedil s kupou auta. A je to typicky priklad toho vymyslania kde pouzili najslabsie vstreky (22HP/valec) ktore nie su dostatocne. Ked im to neslo tak zdvihli tlak na regulatore aby auto aspon ako tak islo. Samozrejme zivotnost vstrekov sla rapidne dolu. (ze by odisli aj tak, to je uz na iny pribeh :mrgreen: )

Ale najdes tu na fore velmi dobre referencie na konkretne firmy a konkretne LPG systemy s ktorymi su ich uzivatelia velmi spokojni. Od pondelku k nim budem patrit snad aj ja.

V podstate s jednoduchym atmosferickym motorom do ktoreho das plyn sa potom nakladmi vyrovnas nafte, ak ju rovno nepodlezies. Samozrejme treba skratit interval vymeny oleja, sviecok, atd.. Tych 5% vykonu pri velmi dobre vyladenom LPG systeme ktore stratis oproti pohonu na benzin vies stratit aj tankovanim benzinu napr. z Jurki, alebo z tej novej pumpy na danubii co je... :mrgreen:

Ja som momentalne vyrazne nakloneny pre LPG, pretoze:
- vyssi dojazd na dve paliva
- cena plynu
- nizsia obstaravacia cena vozidla (benzin vs diesel)
- rychla navratnost pociatocnych investicii (oprava vstrekov sa vrati cca do 3-4 mesiacov a dalej uz len setrim)
- vhodne aj na kratke trasy
- menej nakladny servis (atmosfericky motor je predsa len jednoduchsi)
- EKO friendly

Momentalne som az tak nakloneny na stranu LPG ze naftu by som uz asi nekupil. Ak nieco ine ako petrol+lpg tak potom v buducnosti jedine vodik, alebo el. energia z clankov.
Btw je to iba moj nazor a plne rozumiem tym ktori zakupili naftu. Je to otazka osobnych preferencii a potrieb. Univerzalna pravda existuje a sice ze kazdemu najlepsie to co mu vyhovuje najviac :thumbup:

PS: ak mi nieco chyba tak je to ten tocivy moment na tahanie vleciek s hnojom :D


mali sme e60 545i 333koňovú na sekvenčný Lpg a ako sa prepala do LPG bol to bicygel, normálne že polovica výkonu niekam utiekla fuč, motor sa automaticky jebol do núdzaku ,ked sa mu zadelila podlaha na LPG a začal žrat olej. ale to nedávam zavinu LPG lebo ževraj na 545i a 745i sú nejaké O krúžky tesnenia navine,ked začne auto podymovať domodra cháluvať olej . Len nám to záhadne začalo žrať olej po montáži toho LPG, . Dalšie auto stará Audi A8 4.2i 300koňová, tiež sekvenčný plyn a na plyn slabota na benzíne išla jak raketa. kamoš mal ešte chryslera 300M 3,5v6 nasekvenšný LPG a tiež to bola zbitina na plyn,nestíhalo ho zásobovať s plynom ked mus túpil. Málo kto to vie tak namontovať a vie čo má namontovať pre dané motory, iba sa majstri učia. ževraj v HC a pezinku sú najlepší, čo montujú LPG do takýchto V8 a výkonejších áut.
 
BrunoSoprano
Autor témy
Príspevky: 444
Registrovaný: 22.6.2008

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 19:17

Lewelboss napísal:

Sorry, zle som sa vyjadril. Tak pre objasnenie:

E46 330d 135kw,390nm - seriovy vykon, sa podarilo IBA SOFTWARE-om bez hardwarovych modifikacii na motore dostat na spominanu hodnotu 182kw co je cca 248PS a 597NM. Takze nie nemuselo byt ako si spominal :) (iba spojka musela ist sport!!)
Vstrekovace na toto nie su treba ak su ovsem v 100% stave

Auto ma uz v dnesnej dobe o nieco väcsi vykon ako vtedy nabrzdeny a to vdaka FMIC a tiez turbo sa tam upgradovalo zo 150kw 30d.. potom sa to uz nebrzdilo

a nejaký kontakt na pána majstra nemáš? ,aj ja chcem 250ps a 600nm :thumbup: a ako je to teraz s dymyvosťou pri ráznej akcelerácii?
 
BrunoSoprano
Autor témy
Príspevky: 444
Registrovaný: 22.6.2008

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 19:21

Milosss napísal:
Takže čo, zmeral si to z tých 80 na 120? Mne to vyšlo na cca 8 sekúnd, možno sem dám aj video, ak sa mi nahrá na youtube. 525d v kombíku. Takže 530d sedan by mal mať okolo tých 7s a čipnuté ešte o niečo menej.
Ináč ako to merajú do tabuliek? Pridajú z nižšej rýchlosti a až dosiahnu 80, tak začnú merať? Alebo idú 80 a začnú pridávať? Kým začne tlačiť turbo tak tam môže vyjsť rozdiel aj sekunda k dobru.


kámo ešte som to nemeral presne , iba z 80-120km/h na 4ke a jeto lepšie ako séria nejakých 6,5sekúnd a na 3ke to bolo okolo 4sekundy. špatné cesty sú teraz nechcem si zabíjať auto,ked bude bude sucho to nahrám
 
Užívateľov profilový obrázok
ice.blade
Príspevky: 6521
Registrovaný: 14.7.2008
Kraj: Bratislavský

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 19:39

BrunoSoprano napísal:
a nejaký kontakt na pána majstra nemáš? ,aj ja chcem 250ps a 600nm :thumbup: a ako je to teraz s dymyvosťou pri ráznej akcelerácii?

to koho si citoval je ten pan majster :thumbup: btw frisko sem hod video na 3ke kde ides konstatne 80 a das podlahu
 
BrunoSoprano
Autor témy
Príspevky: 444
Registrovaný: 22.6.2008

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 20:40

ice.blade napísal:
to koho si citoval je ten pan majster :thumbup: btw frisko sem hod video na 3ke kde ides konstatne 80 a das podlahu


nemám už iba iba tieto zo starej nokie :D
a to je na 4ke https://www.youtube.com/watch?v=z1X0Dff ... e=youtu.be
a ešte jednu z 0-100 som našol
https://www.youtube.com/watch?v=Gs8_J15 ... e=youtu.be
 
Užívateľov profilový obrázok
biggest99
Príspevky: 94
Registrovaný: 3.11.2014
Auto: E46 330d Hartge
Kraj: Banskobystrický

Re: 530d 142kw / je to séria alebo chip?

Piatok, 9. Januára 2015, 22:37

mno páni. mel sem e39 525i a ted jezdim e46 330d obe auta v touringu - musim chte nechte. 5er byla v lpg, jezdil sem ale nejaky cas i na benzin. muzu tedy srovnat alespon si myslim vsechny 3 alternativy. M54 - precitlivele na buh vi co, modrobili vedi ze zejmena LS a vahu vzduchu. hodne to resi posledni firmware z 9/2003. na aute sem mel origo 330tkm a bez jedineho problemu vc. vanosu! separator samozrejme meneny, zadna ztrata oleje ap. lpg bylo v aute od prvopocatku, system stag 300. vyborny system jen na pi*u nastaveny a hlavne s nevhodnyma vstrikovacema. to mi trvalo nekolik mesicu nez sem na to prisel... takze zaverem k lpg: nekdo plyn citil ja ne... sponky okolo hadic je skutecne dobre jednou za cas dotahnout :) ale pokud je to profi udelane tak to funguje na jednicku a naklady sou o neco malo nizsi jak u dieselu. procemz pokles vykonu? blud! byl sem maximalne spokojen, pri najezdu 50tkm/rok urcite lepsi jak diesel. bohuzel se mi do cesty pripletlo jine auto, rozcilovat se uz nema smysl... takze hledat nove bawo, zkusil sem 30d. jako prvni postreh bych rekl: kroutak je silne navykova vec :) necha se s tim jet i pod 6 na sto coz je prekvapko alespon pro me kor u 135kw verze. kdyz s tim jezdim pijanko sem nakladem na provoz jen lehoucce nad lpg. pokud tomu slapnu na krk je to celkem prijemna raketa. co prinese budoucnost uvidim. duvod proc sem sel do nafty je ze mam moznost obcas natankovat mimo cerpacku.

a ted k veci: kdyz porovnam se svym autem ktery neni chipnuty tak v tom chips neni. alespon podle me. radim se vsak mezi laiky.
BMW E46 330dT
BMW E39 525iT - ex
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní