... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Panak666
Príspevky: 1121
Registrovaný: 2.8.2010
Auto: e46 M3
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: [E30 316i] naša čierna tricka

Piatok, 29. Októbra 2010, 16:34

Charl napísal:
Tricka neni autobus, dvojo dveri staci.


ked ja by som mal najradsej dvojo dveri , stvoro , dvojo bez strechy, a stvoro v kombajne
ex : e30coupe IS mt2, e30 coupe m20, e30 sedan m20, e30 coupe IS mt2, e30 cabrio , e30 m10 sedan, e30 m10turbo, e24 630cs coupe, e34 tour, e46 tour,e36 323 mpacket, e61 525i, e39 525d tour, e53 160kw,
akt : e46 M3 + e30coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
Charl
Príspevky: 151
Registrovaný: 30.6.2008
Auto: e30 318iS
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Prievidza

Re: [E30 316i] naša čierna tricka

Piatok, 29. Októbra 2010, 17:36

Kup si transformera... Ked uz stvoro dveri tak v e34 lebo priestorova ponuka na zadnych sedackach v trice je tak pre deti a tie dvere nepotrebuju. S kabrom suhlar, s tourom nie. Ja by som chcel zasa na tricke 2dor bezramove okna ala e36 kupe. A aby sme neboli totalne Ot v tomto topicu, tak majitelovi prajem vsetko naj a ma to krasne.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
m4x
Príspevky: 2228
Registrovaný: 15.12.2007
Auto: E60 545i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg - Long parts

Re: [E30 316i] naša čierna tricka

Piatok, 29. Októbra 2010, 19:05

inak ked pozeram to porovnanie, tak nedavaj folie, bude to krajsie a mnoho krat originalnejsie ;-)
!!! Obrázok ???
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E30 316i] naša čierna tricka - new foto

Nedeľa, 13. Novembra 2011, 23:16

tak zas nejaké ďalšie aktuálne fotky :)
DSC00035.jpg

DSC00040.jpg

DSC00042.jpg

P9010394.JPG

P9010397.JPG

P9010401.JPG

IMG_20111107_144522.jpg

IMG_20111107_144847.jpg

IMG_20111113_154324.jpg


...a to naj nakoniec =D>
IMG_20111113_155608_soften.jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Ahmed
Príspevky: 967
Registrovaný: 17.12.2008
Auto: BMW
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Spišský Štvrtok

Re: [E30 316i] naša čierna tricka

Utorok, 15. Novembra 2011, 11:43

pekna trica/priatelka :)
Speed means freedom of the soul.
 
HAZARD
Príspevky: 2395
Registrovaný: 11.2.2009
Auto: stare
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: SiCilia

Re: [E30 316i] naša čierna tricka

Utorok, 15. Novembra 2011, 12:22

Ahmed napísal:
pekna trica/priatelka :)

+1
However good or bad a situation is, it will change...
SOLD 328i coupe
RIP 323i coupe
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E30 316i m40 LPG] E30 revival

Pondelok, 29. Decembra 2014, 23:34

Takže som späť s E30. Po roku vlastníctva E39 525tdsAT sa "uvolnila" tricka, ktorú sme v 2008 kúpili ako náhradu za E36. Auto prešlo cez dvoch držiteľov (v rámci rodiny) a nakoniec ostalo voľné/na predaj. Kedže mi E39 neprirástla k srdcu, predal som a vrátil som sa k tomuto nesmrteľnému vozu :D .
Medzičasom (odkedy som tu naposledy napísal) som bol šikovný a chytil som šmyk, otočilo ma o 180° a zastavil som diskom o obrubník:
DSC_0065.jpg
DSC_0074.jpg


Ale disk bol ten menší problém. Bola to taká šupa, že som ohol zadné rameno. Zohnať rameno s bubnovou brzdou bolo na SK skoro nemožné, šiel som si po jedno osobne do BA a výmena prebehla svojpomocne u strýka:
DSC_0084.jpg
DSC_0085.jpg
DSC_0088.jpg
DSC_0089.jpg


Nasledovala kúpa zánovných diskov (ATS asi):
DSC_0149.jpg
DSC_0144.jpg



Ďalej boli na aute menené nasl. komponenty:
Chladič
Termostat
Palivové čerpadlo
Tlmiče
Komplet brzdy
Komplet tlmiče
Silentbloky predných ramien
Silentbloky zadných ramien ramien + nápravnice
Riadenie
Volnobežný ventil
Teplotné čidlo pre RJ
Komplet výfukové potrubie
Svetlá
...a tak príležitostne čo treba.

Keď som menil manžety na riadení pozerám, že niečo kape od kardanu a olej to nebol. Bola to chladiaca kvapalina, ktorá unikala z radiátora kúrenia. Takže radiátor musel von, zrepasoval som ho no pritom sa čiastočne rozpadla platová trubka (jej konce) vedúca od radiátora čo je na nej ten elmag ventil (btw, ten som tiež musel zrepasovať):
20141123_171514.jpg


Musel som vyrobiť nejaké tesnenia a chvíľu to držalo, kým som si nenašiel nedávno modrú kvapalinu pod nohami. Po 4roch pokusoch to nejak dať dokopy mi došli nervy a vydrbal som celú časť s ventilom von a prepojil som to kusom hadice:
IMG_20141223_205229.jpg

Drží, netečie a z CZ už objednaný zánovný diel.

Tiež riešim zlý chod motora na benzín. Trasenie, bez výkonu, voľnobeh...častý problém pri m40. Menil som snímač teploty, volnobežný ventil, hadice podtlakové, vstreky + prebehol som merákom celú kabeláž od motora k RJ či je všetko OK. Najviac tomu pomohla výmena vstrekov. No mal som len 3 ks.
Nasleduje výmena sviečok, ešte raz vstrekov (všetkých 4roch :)), hadice sania, váhy a uvidíme čo to povie. No kedže jazdím na LPG tak až tak moc ma to netrápi, ale bol by som rád, keby to šlo aj na benzín tak ako má.

Takže zatiaľ v skratke asi všetko.

...ešte pár fotiek:
DSC_0192.jpg
DSC_0193.jpg
DSC_0194.jpg
Naposledy upravil/-a pegass325 v Pondelok, 29. Decembra 2014, 23:41, upravené celkom 1 krát.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pietro642
Príspevky: 478
Registrovaný: 31.3.2010
Auto: E30 330i
Kraj: Košický
Bydlisko: Jaklovce

Re: [E30 316i m40 LPG] E30 revival

Pondelok, 29. Decembra 2014, 23:38

mam naviac doma bubnove ramena. za par korun ti ich dam. zavadzaju mi a je mi to luto dat do srotu.... pis pm ked chces, dohodneme cenu ;)
ex: E36 325tds
E30 324td
E30 318is
E30 320i -go to swap
E46 330d touring
now: E30 330i
E61 530d
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E30 316i m40 LPG] E30 revival

Štvrtok, 1. Januára 2015, 20:46

LPG

Už v minulosti som zistil, že odborníci čo tam LPG montovali (odborníkov nemyslím sarkasticky, lebo LPG je fakt pekne spravené) to zapojili tak, že pri prepnutí na LPG sa prreušil výstup z "Main relay", čím sa odpojili vstreky, RJ, váha, a volnobežný ventil no zabudli na benzínové čerpadlo. To bežalo aj keď bolo aktívne LPG, čím sa čerpadlo zbytočne opotrebovávalo a pumpovalo, pumpovalo a cez regulátor tlaku šlo všetko späť do nádrže. Takže to som už dávnejšie vyriešil.
Nedávno som náhodou zistil, že pri odpojenom volnobežňáku prepnutie na LPG prebehne úplne luxusne - plynule, predtým to prebiehalo trhano, niekedy aj skapalo atď, no proste sa mi to nepáčilo. Takže som kúsok porozmýšlal a prerobil káblovačku tak, že pri prepnutí na LPG sa odpojí len čerpadlo a vstrekovače. RJ ostane živá, začne sa nasávať LPG a RJ si naďalej myslí, že vstrekuje benzín a reguluje voľnobeh pomocou ventilu. Tým som zabil dve muchy jednou ranou - luxusnejšie prepínanie na LPG a zároveň udržanie voľnobehu na LPG aj keď je reduktor ešte studený.

Ďalej plánujem repas reduktoru:
Obrázok

opravná sada z PL je už na ceste:
lr.PNG
lr.PNG (98.17 KiB) 1611 zobrazení
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: [E30 316i m40 LPG] E30 revival

Štvrtok, 1. Januára 2015, 20:50

ja som zatial videl ze benzinove cerpadlo ostava vzdy zapnute. nieco s chladenim vstrekov. opytal by som sa odbornika na lpg predtym ako by som to cerpadlo tiez odpajal :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
Kraken
Príspevky: 2678
Registrovaný: 4.3.2007
Auto: E36 E30 E30
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Stará Ľubovňa

Re: [E30 316i m40 LPG] E30 revival

Štvrtok, 1. Januára 2015, 21:39

ja to mam v aute tiez tak ze cerpadlo bezi aj ked idem na LPG

tiez sa chystam na repas reduktoru, tak daj potom fotky :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E30 316i m40 LPG] E30 revival

Štvrtok, 1. Januára 2015, 21:57

hmm...to mi nenapadlo...niečo som vygooglil, že hej kôli chladeniu vstrekov, tak so hľadal ďalej a toto sa zrejme týka motorov s priamym vstrekovaním, ktorých vstreky sú ukončené priamo v spaľovacom priestore, teda sú vystavené vysokým teplotám a benzín za normálnych okolností slúži ako chladivo. Preto sa kvapalný plyn priamo vstrekuje cez pôvodné benzínové trysky, aby sa predišlo zničeniu vstrekov.
Toto si myslím, že nehrozí m40ke, ktorá má vstreky v sacom potrubí a v podstate sú chladené prúdom vzduchu nasávaného do valcov. Síce idem meniť vstreky, lebo mi to ide zle, ale či to je príčina LPG ale to, že 24 rokov ich nikto nemenil neviem posúdiť :). Uvidíme :).

Mne to príde ako zbytočné trápenie čerpadla a regulátora tlaku, ktorého cena je hodne vysoká, tak ho aspoň pošetrím :D . A druhá vec, že bežne mám nádrži len pár litrov benálu a tým že čerpadlo nebeží sa nemusím báť, že ho nedostatkom benzínu zadriem. A dalšia vec, že počas chodu na LPG v prípade poruchy vedenia/úniku benzínu mi môže čerpadlo nepozorovane vytlačiť všetko z nádrže von a nakoniec sa zadrie.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: [E30 316i m40 LPG] E30 revival

Štvrtok, 1. Januára 2015, 23:01

ono sa to tak robi odjakziva, nie az v "poslednej" dobe priamovstrekov. zober si ze ked jazdis na benzin sa to cerpadlo toci tiez nonstop a aj regulator tlaku reguluje stale. :thumbup:

par litrov benzinu v nadrzi, daj si viac a mozes byt pokojny. vzdy mam tak aby ukazovalo aspon 20. a kedze lpg sa jazdi na doraz az kym sa nemine je lepsie mat viac benzinu ako menej.

ja by som to cerpadlo urcite zapojil naspet 8-[
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E30 316i m40 LPG] E30 revival

Piatok, 2. Januára 2015, 00:54

veď hej, rozumiem čo vravíš. Samozrejme, aj tak sa dá. Ja len nevidím hlbší význam mať čerpadlo online keď ideš na LPG, kedže chladenie vstrekov v tomto prípade asi nemá svoje opodstatnenie. Jazdím s odpojením čerpadlom už asi rok a nič negatívne som nezaznamenal.

Nejaké info čo som našiel:

DOTAZ NA LPG-klub cz
Dobrý den,
vedeme diskusi, jestli při provozu na LPG ("sekvenční vstřik") musí být v provozu palivové benzínové čerpadlo, nebo jestli může být vypnuto . Má provoz benzínového čerpadla vliv na funkci a provoz vstřiků - např. jejich chlazení protékajícím bezínem ?
Děkuji za odpověď

ODPOVĚD´ z LPG-klubu
Dobrý den,

Benzínové čerpadlo musí být u systému sekvenčního vstřikování v provozu.
Není to z důvodu chlazení vstřikovačů ale z důvodu, že starty u tohoto
systému jsou výhradně na benzín a je zde také automatické zpětné přepínání
na benzín při vyjetí LPG.

Přeji Vám příjemný den,


Ja mám manual systém, takže keď mi začne dochádzať LPG žiadna automatika mi nedá benzín. Musím pekne prepínač prepnúť.

Odpojování čerpadla v nádrži
Majitelé vozidel dodatečně přestavěných na pohon LPG často řeší otázku, zda při provozu
na LPG odpojovat elektricky poháněné vstřikovací čerpadlo, které se nachází v benzínové
palivové nádrži. Najít jednoznačnou odpověď na tuto otázku není jednoduché.
Benzínové palivové čerpadlo je konstruováno na trvalý provoz, takže jeho vypínání není
v principu nutné. Je ale potřeba vzít v úvahu ještě následující okolnosti:
• Uživatelé LPG vozidel se obvykle snaží co nejvíce využívat jízdu na LPG a potlačovat
jízdu na benzín. Benzín v nádrži jim tak často vydrží velmi dlouhou dobu bez doplňová-
ní. Během doby se z benzínu odpařují lehké frakce a současně se mohou v nádrži začít
tvořit úsady, včetně kondenzace vlhkosti.
• V benzínové nádrži mají uživatelé LPG vozidel obvykle velmi málo paliva, při brzdění
a v zatáčkách tak hrozí jeho odlévání a čerpadlo může běžet na sucho, což jeho životnost
rozhodně neprodlouží.
Zvážíme-li tyto okolnosti, můžeme dospět k závěru, že se jeví výhodnější čerpadlo
v benzínové nádrži při provozu na LPG odpojit. Toto odpojení nebude mít na provoz
vozidla prakticky žádný vliv, s výjimkou několika okamžiků bezprostředně po přepnutí
z LPG na benzín (doba řádově desetin sekundy), než nám čerpadlo podá plný tlak paliva.


Pri tých automatický systémoch by som to teda asi nechal zapnuté, ale inak...


A inak LPG jazdíš vždy do sucha? Máš na to nejaký dôvod? Ja tankujem ako príde, väčšinou vyjazdím skoro do sucha, ale takmer nikdy až tak, že by mi to došlo počas jazdy. Teraz som napr. tankoval po 100km.
Viem, že kedysi dávno, keď som o LPG len počul mi ktosi vravel, že to musíš vyjazdiť, že to nie je ako benzín, ktorý sa dá kocikedy dotankovať...??? Neviem čo to za bludy, ale chvíľu som tomu aj veril :D
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 625
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [E30 316i m40 LPG] E30 revival

Piatok, 2. Januára 2015, 01:15

Po X rokoch fungeľ nová hadica sania a dodatočne pre lepší chod nové prskavky :)
20141230_161704.jpg
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: bmw-fan-ke, M3driver a 19 neregistrovaných