... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 525tds] Satan >"diesel konci kde my zaciname"

Pondelok, 17. Novembra 2014, 16:51

Zas tak lacno nesla, a nemyslim si ze by to bola spravna volba. Mozno by sa to smyklo ale na nejake tiahle slajdy ten motor nema, lebo je zebrak. :D Da sa z toho spravit valiaca sa gula s nekonecmy tahom ale lagom 5s, alebo zohinac ojnic s nejakymi 300Nm pri 1500RPM, ale -50Nm pri 3400... jednoducho nema flow, ale bohuzial ten fyzikalny nie muzikalny. Nakolko niektori su verni, tak snad este tento rok pred vianocami osadime sikovne male turbo do toho Maskovho zazraku ňach to ma nejake speky co tomu spravi fejslift aj z druhej strany ked napada. Spytaj sa Suita ci ti nepreda pohrebak na missile, to tu este nebolo.. taktiez sa uz tesi z hviezdy na kapote tak by sa nechal nahovorit mozno. :thumbup:

"Nove" auto som si uz omakal, takze klasika.. burana striekana plecka ktora sa povozila po bruchu stocena o 1/3 najazdu. Zatial dostala injekciu par stovak, z coho zhltol vacsinu novy podvozok s tlmicmi SACHS z ktoreho nelutujem ani cent. Co to som uz stihol rozobrat, a ako obvykle kam sa dostali cudzie ruky je to dojebane. Hlavne elektrika. Ked sa menila hardyna siel dole vyfuk, co bola jedinecna prilezitost na:



Dalej som konecne otvoril motor, pretoze strhnuta sroba na olejovej vani a slova majitela o menenom oleji este rezonovali. Zive vzpomienky na ciernu vazelinu v omege ma popohnali. Nastastie to vyzera cisto, neviem kedy ho menil ale viem ze ten motor nad 2500 nevytocil ani v nedelu takze aspon daco. Na druhu stranu aj pri takom striedmom jazdnom rezime dokazal znicit turbo specenym olejom-but I aint even mad bro, itak pojde nieco viac haj-tek a toto do police. Kedze to na volnobeh dymi a smrdi ako avia rovno som vymenil trysky, co vsak nepomohlo takze to turbo pusta olej do vyfuku.

Z fotiek je zrejme preco je ten motor lepsi ako konkurencia.. proste prebehli dobu a vidiet v tom skusenosti nejakych 50 rokov s dieslovymi motormi pre osobne auta. A je to vzor spolahlivosti, s jedinym cidlom ktore ho moze poslat do nudzaku to uz asi pri EURO2 lepsie nebude. Zivotnost radoveho cerpadla mazaneho motorovym olejom asi netreba komentovat.

To otvorenie kapoty na 90° je dielom genia.
Obrázok

Nieje divu ze existuje priamovstrekova verzia, moc tomu nechyba.
Obrázok

Predkomorka.
Obrázok

Trosku rozdiel proti tej blbosti ktora pali naftu v dutine hlavy.
Obrázok

Obrázok

Duplexna retaz pre motor ktory ma vydrzat.
Obrázok

HÚ.
Obrázok

Vacky sedia.
Obrázok

Ved kde by sme boli bez silikonu...
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 08:27

Stary poctivy kus zeleza 8)
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
Szterbinsky
Príspevky: 43
Registrovaný: 31.12.2007
Kraj: Košický

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 18:12

Planujem si kupit rovnaky model aj motorizaciu a zaujimalo by ma ake konkretne upravy planujes? Software a hardware?
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 19:24

Starý poctivý kus železa je podľa mňa predchodca tejto OMky. Váha vzduchu, EGR, čidlo v sání, elektronicky riadené čerpadlo, ak ho nikto neprekopal na mechaniku z predchodcu, a rado tečúce čerpadlo Lucas, to mi príde voči predchodcovi ako dosť veľa vecí, ktoré sa naozaj dokážu pokaziť.
Tiež som si chcel kúpiť tento motor v mäsiarke W210, no jeden člen mi to tu trocha porozprával bližšie a usúdil som, že zachovalá 124ka s atmosférickou verziou bude na tom lepšie v oblasti spoľahlivosti. Tam sú naozaj jediné elektrické veci v motore žhaviče a alternátor. Jo a pardon ešte čidlo na tlak oleja a teplotu vody. Stop ventil riešený cez podtlak. Proste naozaj mechanika v ešte relatívne schopnom aute.
Nur Original ist Legal.
 
eld
Príspevky: 764
Registrovaný: 9.2.2010
Auto: E60, F25
Kraj: Trenčiansky

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 19:48

ak sa nemylim tak 250TD nema Lucas, ale BOSCH… 220D ho ma
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 20:18

Ale je riadené elektronikou nie?
Nur Original ist Legal.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 20:31

Je tam elektronicky riadene radove cerpadlo ktore nema o nic mensiu spolahlivost ako mechanicke pretoze je spravene jednoducho a dobre. Netreba si spojovat s neduhmi EDC rotaciek, tu sa nic take nedeje. Elektronicky system zlyha az ked sa rozpadne ECU. :lol: Z elektroniky ma iba MAP sensor, o moc spolahlivejsie to uz asi byt nemoze. Bolesti tohoto motora su napinak remena a zatuhujuce zhaviace sviecky ako u DI dieslov pretoze su podobne dlhe. Inak nevidim co by ma viedlo ku kupe v kazdom ohlade horsej OM603 este v atmosfere.


Szterbinsky> Upravy budu vlastna riadiaca jednotka, ked to bude fungovat tak 7mm vstrekovacie elementy a moderne obtokove turbo.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 21:02

A asi to bude mať aj nejakú RJ, ktorá to čerpadlo riadi podľa údajov z toho MAP. BTW elit mi ukazuje, že to má potenciometer na plyne, ďalej to malo mať MAF, tiež je v ponuke a tiež čidlo otáčok kľukového hriadeľa. To tá TDSa nemá o nič viac elektronických členov. Nebavíme sa o mechanickej ale o elektronickej odolnosti motora. Proste má to elektroniku, ktorá sa môže pokaziť. Skús zo srandy odpojiť to čidlo na kľuku, či ten motor naštartuje.
Nur Original ist Legal.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 21:07

Cidlo kluky sluzi len pre otackomer, predvstrek je riadeny mechanicky casovacim zariadenim ake ma aj ta 603jka.. uz to vzdaj. :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 22:03

OK dostal si ma, stále však budem tvrdiť, že je tam väčšia možnosť poruchy, ako v prípade tej 603ky.
Nur Original ist Legal.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 22:06

To sa nehadam, ale nema potencial tejto bestie. Ohladom tds a problemov, tam za 90% bolesti hlavy zodpoveda cepadlo ktore je tu ale bezproblemove.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 22:10

Je to o kompromisoch, táto 605 nebude mať potenciál hocijakého novodobého dvojlitra. Tak isto to beriem ja so životnosťou.
Nur Original ist Legal.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Utorok, 18. Novembra 2014, 22:21

No je to prave naopak, a novodoby CR motor neda vacsi vykon. Je to dane systemom pripravy paliva. Uz sa upravuju aj CDI motory ale pre skutocne trhace asfaltu je stale volba jasna. 800Nm je peknych ale ked je to nad 3600RPM hluche tak neviem co je lepsie. Zivotnost je dana len kvalitou materialov a robustnostou, ta bude velmi podobna pri rovnakom vykone.
 
Szterbinsky
Príspevky: 43
Registrovaný: 31.12.2007
Kraj: Košický

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Streda, 19. Novembra 2014, 10:42

Tie elementy pojdu predpokladam do povodneho cerpadla. Nedavaju sa 7mm do mechanickych cerpadiel pre vyssie vykony? Na 250PS sa dostanes aj s s povodnymi 6mm.
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [17:1-22.5:1] Stare diesle

Streda, 19. Novembra 2014, 12:02

Ano pojdu tam, ale najpv ECU. Tato si s tym neporadi. Dostanes ale na ukor dlheho casu vstreku, tj. bude to hulit a EGT budu daleko mimo zelenych hodnot. 7mm su najvacsie seriovo vyrabane za rozumnu cenu, daju sa kupit aj vacsie 7.5 alebo 8mm ktore by boli lepsie ale kedze si to vyrabaju sami doma podla toho to aj stoji cca. 3x tolko.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných