... všetko o BMW ...

Moderátori: Hugino, jararak

bmwtt.sk
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 14. Novembra 2014, 18:29

nic nevytece :)
 
Užívateľov profilový obrázok
EBOLA
Príspevky: 4381
Registrovaný: 3.10.2007
Auto: E46 325xiT, mini 1,6
Kraj: Banskobystrický

Re: Volna tema /technicka/

Piatok, 14. Novembra 2014, 19:54

mozno hej... tiez som uvazoval ci mi vytecie hruska ked otvorum vrchnak :-k
a predstav si, vytiekla :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Volna tema /technicka/

Sobota, 15. Novembra 2014, 14:40

miloš nevytečie ti ale keď sa chceš hrajkať s plavákom/čerpadlom tak odporúčam to robiť vtedy keď budeš mať minimum nafty v nádrži čiže 10-20l, keď nechceš byť po uši zadrbaný od toho
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Sobota, 15. Novembra 2014, 16:05

Díky hoši, nechcel som sa hrať, išlo mi len o pozretie, či nie sú v nádrži piliny. Piliny tam nie sú, som kľudnejší. No rozpíšem sa, prečo som to pozeral.
Cca 10 tis km dozadu som naposledy pozeral korekčné dávky vstrekov, všetko super, jediný horší vstrek mal hodnoty okolo 0,3 až 0,4. Konkrétne 6ka. Včera pri ceste z roboty som naštartoval studené auto, nič sa nedeje, prejdem 2 križovatky, teplota vody v cca polke modrého a pri zastavení na červenej zrazu trasenie celého auta. Dosť výrazné. Zvuk motora normálny, otáčky tiež, žiaden dym. Odparkujem na najbližšom parkovisku, vypnem zapnem a trasenie je preč. No nedá mi to, pozriem cez INPU chyby, nič, potom korekcie a skoro som odpadol. Studený motor, bežne na studeno mali vstreky vyššie hodnoty okolo 1,2 a podobne, veď to má 300 tis. No korekcia na 6ke okolo 5,0.
Došiel som teda k priateľke, cestou sa to zlepšovalo, až nakoniec na teplom motore boli korekcie normálne okolo 0,2 a iba na 2 vstrekoch boli 0,8. Samozrejme to už potom netriaslo.
Dnes ráno som to vyskúšal opäť, auto na studeno štart normálny, žiaden dym, trasenie nikde. Opäť som ho trocha zohrial a pri cca polke modrého políčka to na voľnobehu opäť triaslo. Tak som to odviezol naspäť, korekcie samozrejme na studeno rovnaké, že 6ty vstrekovač mal cez 5. Tak som kukol do nádrže, tam bez pilín, tipujem že cca 20 min po jazde by tam tie piliny s radosťou plávali.
A teraz čo ďalej. Vymeniť čisto len 6ty vstrekovač? M57 s EU3 normou sa nemusí zapisovať vstrek do RJ že? Ako zistiť na istotu, že je to len ten jeden vstrekovač? Skočím aj k Simikovi ale pochybujem že mi povie niečo viac, keďže korekcie mu budú ukazovať to isté. Prikladám aj obrázky všetkých akčných členov, všetko v norme až na ten jeden vstrekovač. Môžem mať nový Bosch za 230€ alebo repas za 180€. Či skúsiť test s prepadmi? Ale ak náhodou ští do valca, tak mi to neprezradí nič.
Jo a posledné 2 nádrže som tankoval slovenskú naftu, ešte je tam cca 50 litrov z toho druhého tankovania. Dovtedy posledných 15 tis len rakúska nafta, predtým 140tis len slovenská nafta. Žeby tá slovenská nafta tomu vstrekovaču naozaj pomohla?
A posledná otázka, potrebujem s tým autom prejsť domov cca 80 km, pri normálnej jazde sa nič nedeje, ak sa zohreje, ani pri voľnobehu to netrasie, no nechcem moc riskovať. Pomôže VIF, ak tomu nalejem a tak prídem domov či je to zajedno?
Prílohy
DSC_0043.JPG
Nafta v nádrži, bez pilín
DSC_0031.JPG
DSC_0030.JPG
DSC_0029.JPG
DSC_0028.JPG
DSC_0026.JPG
Korekcie pri studenom čerstvo naštartovanom motore, 6ka ukazuje 5 aj dáke drobné
DSC_0023.JPG
Korekcie pri teplom motore
Nur Original ist Legal.
 
hessy

Re: Volna tema /technicka/

Sobota, 15. Novembra 2014, 19:29

A co si tankoval ? Mne to zacalo jebat po natankovani omv v trnave. Vstreky sa kodovat nemusia. Za tu cenu by som urcite kupil ten novy zo zarukou no myslim ze na zaciatok by mozno pomohol aj ten flaskovy test :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Sobota, 15. Novembra 2014, 20:32

Tankoval som v Pn na shellke dvakrat predtym len rakusko
No skusim vif abych dosiel domov a dam asi objednam vstrek.
Nur Original ist Legal.
 
sineDko
Príspevky: 1802
Registrovaný: 9.6.2013
Kraj: Zahraničie

Re: Volna tema /technicka/

Sobota, 15. Novembra 2014, 20:42

slovenska rakuska. teraz som videl motor co jazdi na slovensku naftu a ked natankoval v rakusku tak zdochol...

rozumej zacalo s nim triast, znizil sa vykon a vstrek v p..i. rovno šťal a nebolo mu pomoci. a kedze si vodic s majitelom v jednej osobe povedal ze to je nic idem pomalsie domov do trnavy (neviem odkial z rakuska ale aj z hranic to je riadny kus pri poruche). z vyfuku aj mierky vetry, stupel na olej vytlaceny, keby nebola izolacia na kapote tak by aj vsetok olej vytlacilo von ale nemal kam uhnut ten stupel tak bol iba na volno povoleny a drzal stale ako tak.

hlava dole a piest az po kruzok zhoreny.

sprav si z toho zaver aky chces ci sa ti s tym oplati jazdit \:D/
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Sobota, 15. Novembra 2014, 21:26

Mne je jasné, že je vstrek v péčku. Proste dôjdem domov a ide sa meniť 6ty vstrek. Nič iné sa robiť nedá. A viacmenej takýto stav môže byť už aj kľudne 500 km dozadu, len ja som to zistil až teraz. Poväčšinou z roboty na semafore nestojím a hneĎ vyjdem na diaľnicu, kde nemám šancu problém zistiť. Viem čo dokáže spraviť vstrek, ktorý ští. Mal som to na bývalom Passate, keď sa kúpil. Piest prepálený a musel sa brať druhý blok.
Ono nejaké vif už v tomto prípade nepomôže, mne skôr ide o to, či je naozaj v péčku ten 6ty vstrek, abych nemenil vstreky len tak. Pretože korekčné dávky nehovoria o vstrekoch ako takých, ale o tom, koľko musia dorovnávať.
Ale s tou rakúskou a slovenskou naftou, asi je to naozaj rozdiel a motor zvyknutý na slovenskú naftu dlhodobo nemá zmysel jazdiť na rakúsku a opačne tiež nie. Niečo ako keď motor zlenivie po jazde v meste dlhodobo. Je to stroj, technická vec, nemá dôvod zlenivieť a predsa je po častých jazdách v meste hocijaký motor otupenejší.
Čiže na M57mičke stačí vymeniť vstrek kus za kus a veselo jazdiť ďalej? Žiadne kódovania ani nič? Nech aj vymením všetkých 6 vstrekov naraz tak jazdím ďalších 300tis km?
Nur Original ist Legal.
 
hessy

Re: Volna tema /technicka/

Sobota, 15. Novembra 2014, 22:07

Myslim ze hej. Kodovanie je tusim nutne az od e60ky sa mi zda. Milos myslim ze mas pravdu teraz uz polemizovanie alebo lianie svetenej vody nepomoze :( otec teraz predal 6ks vstrekov do 525d tusi za 400 aj z protokolom zo stolice..
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 03:16

A odkial bol ten protokol?? Este rozmyslam nad tym ze by som dal zmerat vsetky vstreky na stolicu aby ma podobny problem nestretol zas o 10000 km. Lebo snad na vsetkych takychto skusacov vstrekov som pocul dake negativne recenzie. Lebo naozaj cez diag mi nikdo nikdy nepovie na 100 % ze ktory vstrek je v pecku. A piliny v nadrzi nemam tak zvysok systemu by mal byt ok.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
Rudo ZM
Príspevky: 1364
Registrovaný: 14.2.2011
Auto: BMW 540iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Volna tema /technicka/

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 10:27

Urob fľaštičkový test.Nieje to žiadny problém,v pohode to urobíš doma.Potom budeš vedieť ktorý vstrek ako ide do prepadu a nemusíš ťahať von všetky.Pôjdeš rovno na ten špatný...Prípravok si môžeš urobiť doma za 5 minút(chýbajú na tom vrchnáčiky s hadičkami)
Prílohy
voľnobeh-2min.jpg
E39 530dTour R.I.P.-> E39 540iA
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 19:11

Prepadmi čo zistím, koľko dáva vstrek do prepadu. Ale či ští do valca nezistím predsa. Ten test nechám spraviť mechanikovi, a ktorý vstrek mám potom označiť ako zlý? Ten čo vytlačí menej a aj ten čo vytlačí viac nafty, ako zvyšná väčšina? Prípadne ak budä dávky rozhodené na všetkých, tak sú už chytené všetky?
Nur Original ist Legal.
 
hessy

Re: Volna tema /technicka/

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 19:44

Ja osobne si myslim som lajk pre pripad ze by do kazdej flasky mal nastat rovnako ten co nasti viac sti do prepadu a ten co asi nasti menej tak to asi pusta do valca si ja osobne myslim :bmwball: :| ale myslim ze niekto kompetentnejsi ako csuka530 by to vedel vysvetlit lepsie [-o< 8-[ kl
Milos kde to otec daval pozerat neviem no opytam sa ho ale zda sa mi ze tuto niekde na madaroch u nas vyzistim
 
Užívateľov profilový obrázok
Rudo ZM
Príspevky: 1364
Registrovaný: 14.2.2011
Auto: BMW 540iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Volna tema /technicka/

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 20:24

Ak ide do prepadu je vo vnútri opotrebený,tlak uteká tam kde nemá.Ak nemá tlak tam kde má byť,nemôže riadne rozprášiť=ští do valca...či nie?Ak sa mýlim,opravte ma...Mám doma nejaké protokoly z testu vstrekov.Ak neprejde "na prepady",test je ukončený a vstrek vyhodnotený ako KO.Takže to asi má nejakú výpovednú hodnotu.Prvá foto je OK vstrek,druhá KO. Tretí riadok je test prepadov.
Prílohy
OK vstrek.jpg
KO vstrek.jpg
E39 530dTour R.I.P.-> E39 540iA
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Volna tema /technicka/

Utorok, 18. Novembra 2014, 19:36

Auto odvezené k mechanikovi, do konca týždňa by mal mať na to čas, spraví sa test prepadov a asi pôjdu všetky vstreky von na stolicu, pre istotu. Len ma presviedča na repas. A ja tomu moc neverím. Kupovať 6 nových vstrekov holt aj za super cenu je blbosť, no ako sa bude motor správať po výmene jedného vstreku za nový? Chcem si auto nechať dlhšie, tak nech to poriešim teraz a zas s tým mám pokoj. Piliny v nádrži nie sú tak myslím, že čerpadlo bude OK.
Nur Original ist Legal.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Lukassssqw a 30 neregistrovaných