Pondelok, 3. Novembra 2014, 12:21
Presne rok na to som model E39 predal a chcel som ist do niecoho novsieho, s podobnym vykonom a tento krat som chcel kupit diesel, kvoli castemu pohybu na dialniciach a velkemu najazdu km za rok. Hladal som dlho a rozvazne, tento raz aj spolu s mechanikom a presne v septembri roku 2012 som si kupil nove auto - BMW E90 320d. Viem ze pre vela ludi je stvor-valcovy diesel pri BMW neoblubenou volbou a aj ja sam som osobne fanusik benzinovych sest-valcov, ale aj napriek tomu bolo toto auto v tej dobe dobra volba, nakolko som objavil svoje vysnene BMW. Model E90 sa pre mna stal mojim jednorozcom, dodnes ho mam zo vsetkych modelov najradsej a ziaden iny model by som este donedavna nechcel. (Az teraz, v roku 2014 vysiel model, ktorym by som ja osobne ako jedinym vedel nahradit model E90 a tymto autom je nova rada 4.) Napriek tomu pre mna zatial model E90/E92 zostava jasnou volbou - mojou srdcovkou a nedam nan dopustit.
Kupil som teda 320d a uz pri obhliadke som vedel, ze auto chcem, nakolko farba auta si ma uplne ziskala. Opat je to otazka chuti. Vela ludi mi farbu chvalilo, ale snad este viac ludom sa vobec nepacila a kritizovali ju. Ja osobne som ju zboznoval. Bola to krasna, ohnivo cervena trojka, v strednej vybave s dobrym poctom km a za rozumnu cenu. Auto som si este pred kupou dal preverit v servise BMW v Dunajskej strede, kde mi povedali, ze je v TOP stave a ze stocene kilometre pri tomto aute urcite nehrozia a vsetko je tak ako ma byt. Za tieto slova si samozrejme nezabudli vypytat 50 eur. Nasledne asi po mesiaci pouzivania, som si dal auto preverit len-tak pre istotu este aj v Tempus BA, nakolko som tam v tej dobe mal znameho a hned ako mi vytiahol vypis servisnych prehliadok, som s hrozou zistil, ze auto ma stocene kilometre cca o 50 - 70 tisic! Bolo to tam jasne vidiet, ako auto malo pri jednej prehliadke urcity pocet km a pri dalsej sa pocet nielen ze nezvysil, ale dokonca sa este vyrazne znizil. Zaujimalo by ma, ako to expertom v Dunauto mohlo neprist podozrive...ale co uz, v dnesnej dobe je tazke najst seriozny a zodpovedny pristup.
Po dalsich par mesiacoch sa auto zacalo kazit sposobom, ktory vacsina mechanikov este nikdy nevidela a vyriesit tento problem trvalo cca 3 mesiace, pocas ktorych muselo auto stat v servise a ja som kazdy vecer doma cakal na telefonat, ktory by mi konecne ozrejmil, co s autom je. Problem bol nasledovny: Pocas jazdy mi z nicoho nic zacala haprovat elektronika, co sa prejavilo - vypnutim vsetkych brzdovych systemov (ABS,ESP,ASR,etc.), vypnutim funkcie tempomatu, spolu s celym multifunkcnym volantom, vystrahou kontrolky motora, kontrolky tlaku v pneu a zapnutim stieracov, ktore stale stierali a nedali sa nijak vypnut ani ovladat. Nakoniec sa problem vyriesil vymenou snimacu uhlu volanu, spolu s riadiacou jednotkou - jukenbox a preprogramovanim systemu auta. Potom mi auto uz ozaj robilo iba radost a najblizsich par mesiacov som s nim nemal ziadnu starost. Az do chvile, ked som v Bernolakove na pumpe dostal odporucanie od starsieho pana pri pokladni na servis, ktory viedol jeho syn. Poslal ma tam, nakolko jeho syn - p. Szalay si otvoril servis na BMW a udajne bol velmi dobry a nepytal vela penazi... Isiel som teda tento servis navstivit aspon na beznu prehliadku, nech sa dozviem ako sa autu zatial dari. Toto bola chyba, nakolko v servise na Galvanyho ulici v BA, sa ma p. Szalay rozhodol oklamat a trosku si na mne privyrobit. Hned ako som prisiel mi povedal, ze auto ma velku volu v remenici a bude treba ju nevyhnutne celu vymenit a nasledne po tom, ako auto napojil na diagnostiku, mi vysvetlil, ze bude nevyhnutne vymenit aj vsetky styri vstrekovace, nakolko udavaju zle hodnoty a moze to vazne uskodit motoru. Celkovu invseticiu do auta mi odhadol na cca 2500 - 3000 eur, inac autu podla jeho slov uz neostavalo vela casu. Bol som v soku... Stastie, ze znamy mal s takymito servismi uz skusenosti a odporucil mi autorizovany servis BOSCH v Krasnanoch, v ktorom ako v jednom z mala servisov na Slovensku maju stolicu, kde sa daju realne odmerat hodnoty vstrekovacov a kde by mi vedeli portvdit, ci boli dane tvrdenia opodstatnene a ci dane veci naozaj treba menit. Samozrejme hned ako ich dali premerat mi volali s tym, ze vstrekovace su uplne v poriadku a co sa tyka tej remenice, tak ta bola uplne v poriadku tiez. Toto moze byt dobra rada, pripadne varovanie pre ostatnych uzivatelov tejto bavorskej znacky. Davajte si pozor na taketo servisy! Narozpravaju toho vela a chcu na vas iba zarobit... Nemam zaujem nikoho hanit, ani ukazovat prstom na dany servis. Napisal som iba skusenost, co sa mi stala a pre vas moze byt do buducna varovanim. Nastastie mna sa im oklamat nepodarilo a tato skusenost ma stala iba nieco cez 100 eur za premeravanie vstrekov a kontrolu auta v Bosch. Mohlo to byt horsie, berem to zkratka ako skusenost.
Aj ked si vela z vas povie, ze mi v podstate auto narobilo viac tazkosti ako potesenia, nie je tomu tak. Je to auto, ktore som mal zo vsetkych najradsej a vztah, aky som si vypestoval k nemu, som nikdy pri inom aute nepoznal. (a to som vlastnil uz 6 aut)
Auto som si pocas obdobia, co som ho mal trochu zosobnil. Upravil som vyfukovu koncovku, nakolko seriova koncovka pri 320d mi prisla az prilis stroha a na zadny naraznik som nalepil nalepku "every day I drive my dream", ktoru som si sam vyrobil. Taktiez ziadne mohutne uravy, nic extra, iba decentny "tunning". Dal som mu/jej dokonca aj meno a v mojom okoli bolo toto auticko zname ako Karcoolka. :)
Auto som si potom uzival viac ako rok a bolo uzasne v kazdom smere, ale akonahle som prestal s castymi dialnicnymi presunmi a uz tam nebola realna potreba dieseloveho motora, nafta mi zacala vonat cim dalej menej a uvedomoval som si, ze realne BMW a pocit z jazdy je o niecom inom. Uz ma skratka nebavilo 163 koni a maly stvor-valcovy motor, ktory neoplyva silou a moc srandy si snim clovek naozaj neuzije. Aj ked v zime na snehu som v meste inac ako dverami napred ani nechodil, ale ked sa sneh roztopil, bolo treba celit realite, ze tento motor bol skratka robeny na dialnicnu spotrebu a tam to skoncilo. Napriek tomu som model menit nechcel, iba motor.
Rozhodol som sa teda pre predaj.
Pri predaji som sa nevyhol slzam v ociach a prisahal som, ze si taku E90 este kupim, ale tento krat urcite s benzinovym sest-valcom.
-
Prílohy
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d
-

- BMW E90 320d