... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

[DIY] Hot Start Fix pre TDS (alebo ako ušetriť 10ky eur)

Štvrtok, 26. Júna 2014, 13:16

Asi už každý majiteľ tdska sa stretol s problémom zlých teplých štartov, či už je to e36, e39, e34. V prvom rade si treba dať nastaviť čerpadlo (predvstrek, dávka paliva), skontrolovať rozvody. Ak máme toto v poriadku a aj tak za tepla dlho štartuje s najväčšou pravdepodobnosťou je vybehané čerpadlo (rozdeľovacia hlava čerpadla). Kedže nie každý má stovky eur na rozhadzovanie, prípadný repas, či nový diel, kedy sa ceny môžu vyšplhať až na polovicu či tretinu predajnej ceny týchto "starcov" je na to už stará známa finta.

...aby žhavilo aj za tepla...
Ide o to prinútiť RJ aby si myslela, že motor je stále studený a aby žhavilo aj za tepla. Teda je nutné do cesty teplotného čidla zaradiť ďalší rezistor. Lenže nie je dobre, aby bol rezistor zaradený permanentne, ale len na určitý čas (resp. aby sa po naštartovaní vrátila reálna hodnota čidla).

Hot Start Fix
K tomuto účelu slúži zlepšovák pod názvom Hot start fix. Môžeze ho nájsť na eBay, takisto od našich polských susedov, ktorý majú fintu na všetko. No ale keď som videl tie nekresťanské ceny, čo za to pýtajú (od 39 do 59 doláčov ](*,) ) pre modul, ktorý má zabudovaný časovač, ktorý tam na 30s zaradí rezistor a teda po túto dobu si RJ myslím, že motor je studený a pustí žhavenie. A úplne ma dostala cena 26€ za kus plošáku len s relé a rezistorom (relé tak 1,5€, rezistor 0,1€).

Takže tu vám ponúkam návod ako na to s rozpočtom do 2€ a základnými tech. zručnosťami. Konkrétne sa jedná o E39, no obdobný spôsob sa dá použiť aj na iné modely:

Potrebujeme: prepínacie relé 12V, dve diody napr. 1N4001, rezistor 1KOhm.
Snímka1.JPG
Snímka2.JPG


No ako teda tento primitívny systém funguje? Pri otočení kľúča do 2. polohy sa zopne relé a zaradí do obvodu rezistor a teda RJ vyhodnotí aj pri plne zohriatom motore telotu cca asi 40°C a začne žhaviť. Po naštartovaní sa relé vypne a všetko sa vráti do pôvodného stavu. Jednoduché, účinné a odskúšané!

Rovnako sa to dá aplikovať aj na iné modely, len si treba z WDS zistiť ktorý vodič je signál z čidla a ktorý je signál dobíjania z alternátora.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
pegass325
Autor témy
Príspevky: 624
Registrovaný: 24.12.2008
Auto: E34 525TDs
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Dolný Kubín

Re: [DIY] Hot Start Fix pre TDS (alebo ako ušetriť 10ky eur)

Štvrtok, 26. Júna 2014, 13:35

A hlavne toto je krajné riešenie. Ak je možnosť, dať to dokopy za primeranú cenu, tak treba tak poriešiť...miesto týchto oblbovákov.
BMW E34 525TDs '92, 1,5BAR+CHIP (STN Customs)
BMW E30 316i + LPG, '90
ex BMW E39 525tdsAT, '98

------------------------------------
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: [DIY] Hot Start Fix pre TDS (alebo ako ušetriť 10ky eur)

Štvrtok, 26. Júna 2014, 17:21

:thumbup: poprdeli :)
E36 compact 316i           (||||)(||||)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných