... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Autor témy
Príspevky: 11355
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Piatok, 3. Júna 2011, 19:56

Zacnem len teoreticky a v priebehu casu sem prihodim fotky ktore musim este patricne upravit

Na pracu potrebujeme kluc c15, impus c5, nejaky torx a potom snad vsetky klasicke orechy co existuju (6,7,10,12,13,15)

Je vhodne si auto podlozit predok auta asi o 20cm aby sme sa vedeli dostat podneho.

1, Vzduchova hadica musi ist prec. Nedrzi ju ziadna sruba
2, nutne zbavit motor vrchnych plastov - driza ich imbusi c5
3, Hadica od turba po IC - na oboch stranach sa nachadza stahovacka, da sa povolit orechom c7 alebo samozrejme krizovym srubovakom (gola je pohodlnejsia)
4, Hadica od vahy vzduchu po turbo - drzi ju 2x imbus c5, na strane turba ju nedrzi nic, akurat pozor na kablik k regulacii turba a podtlakovu hadicku ktora vedie po tejto rure, opatrne odpojime
5, odsrubujeme 2x srubu z turba - povoli sa nam vakuova nadrzka a regulator podtlaku, mozme odpojit podtlakovu hadicku z turba
6, odmontujeme zadny spodny kryt motora - drzi ho niekolko kryzovych srub, ide dole vcelku rychle
7, musime dat dole stabilizator prednej napravy, povolit ho na oboch tyckach stabika - 15orech, na pravej strane nas caka autoleveling senzor, takze gola neprichadza do uvahy, na pravej strane musime povolit stabilizator aj z napravy po tom co vytiahneme tycky stabika, imbus c6 a 13 orech je nas kamarat.
8, povolime vyfuk pri pletencoch. K tomuto ukonu potrebujeme 12 (medena matka) a 13 (sruba) prstencovy kluc - cakaju nas 4 sruby, drziak uchyteny na prevodovke povolime, bud cely - potrebujeme e10 3/8 alebo 1/4 orech a e14 podla uvazenia alebo jednoducho 2x10 vydlicovy/prstencovi a v klbe to ide povolit
9, povolime vyfuk na strane turba - 2x 15 sruba. , vyfuk vyberieme von, mozno by bolo vhone vybrat taky tenky plech ktory sluzil k uchyteniu spodneho plastoveho krytu
10, golou c6 povolime hadicku zo spodnej strany turba ktora ide do motora a rurku skusime vybrat z hadicky
11, vyberieme vzduchovy filter, pod nim su 3 gumene zapdky, tie vyberieme, pod nimi je plechova krytka, do nej staci troska zatlacit a ta pekne vypadne, pod nou je sruba neidentifikovatelneho tvaru - nieco ako 1000hran, je to rozmer 12, avsak podarilo sa mi to rozobrat a poskladat klasickym orechom c13.
12, vysrubujeme olejovu hadicku z motora, orech c13/4 (nesom isty)
13, zo spodnej strany turba nam ho drzi uz len jedna sruba, teraz uz turbo nedrzi nic, mozme ho vybrat tym istym otvorom ako sme vybrali vyfuk (mne sa to podarilo aj s prepadom, ale ked ho odsrbujutete v tejto faze, bude sa lahsie vyberat).

Po tom co date repasovat svoje povodne turbo, alebo sa rozhodnete namontovat nove, odporucam vycistit ventil EGR, vycistit IC. Montaz turba prebieha presne v tom istom poradi, len obratene.


Demontaz IC
1, Na vrchnej strane chladica drzi plastovy kryt vrtule 2 zapadky
2, je nutne odmontovat viscospojku aj s vrtulou, ja som to urobil pomocou 2x 32klucou z toho jeden bol zabruseny na uzsi - cca 8mm na remenicu motora je nutne, jedna sa o pravy zavit - motor dolava, visco doprava ked stojime oproti autu
3, visco, vrtula a plastovy kryt z1. kroku sucastne vybrat von.
4, odpojit 2 zapadky z IC, je to nieco na sposob J
5, odpojit obe spodne hadice z IC - mne sa odtial lialo kopec oleja, takze nejake handry na utieranie, zastavenie krvacania, plus upchatie otvorov
6, ked su von hadice, clovek vie nahmatat take sponky po oboch stranach, medzi nimi su take kridelka, nachadza sa to hned pod vodnym chladicom, chce to troska roztiahnut a IC je vo vasej moci


Odporucane diely
17 11 1 712 963 2x - plastova sponka sahary
11 62 2 244 515 1x - tesnenie od zvodov
11 42 2 246 091 1x - tesnenie ine na turbo
07 11 9 900 575 4x - sruba vyfuku
11 62 1 744 323 4x - matica k srube
07 11 9 900 268 1x - sruba uchyt turba
11 42 2 244 609 2x - sruba na olej
07 11 9 905 041 4x - tesnenie na srubku


Dufam, ze tento navod pomoze aspon jednemu cloveku a jeho zhotovenie nebolo bezvyznamne
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
eEDOo
Príspevky: 860
Registrovaný: 16.8.2010
Auto: BMW E61
Kraj: Žilinský

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Streda, 15. Júna 2011, 08:04

pekne...isto sa hodi niekom =D> :thumbup:

nakolko som robil uz aj zopar navodov a viem ake je to tazke pocas roboty este aj fotit, ale mohol si urobit aj zopar foto :-"
Jazdim ako dochodca za 12l :(

------------------------------------------
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Autor témy
Príspevky: 11355
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Štvrtok, 16. Júna 2011, 22:10

fotky su, len ich sem nahodit
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Nedeľa, 14. Júla 2013, 13:13

dnes som vybral svoje turbo, tlaci z neho olej, tak som nexcel cakat ze sa stane nieco nepekne. ale nemusel som vyberat zvody vyfuku, islo pekne von zvrchu :) a to stacilo odpojit trubku, ktora ide do turba z olejovej vane (ak som dobre videl, ked som bol pod autom), hned pod autom som ju odskrutkoval z turba 2x 10mm, dobre je odmontovat maly plast ktory je nad manzetou tyce riadenia 2 kusy 8mm a jeden klip na krizovy srubovak. Potom mame pristup oboma rukami. priamo z dola je 13mm skrutka na drziak turba, odskrutkujeme. a dve skrutky 15mm od vyfuku. No a z vrchu je popisane hore :) cize vsetko co zavadzia trubky, hadice a kryty von. Plast v ktorom su tie 3 zatky na skrutky zostava lebo je sucastou veka ventilov. Turbo stiahneme zo skrutiek, odpojime hadicku vakuumu co ide zdola, lepsie je to pod autom. Potrebujeme aspon jedneho pomocnika, Turbo sa da tocit v tom priestore akokolvek, natocime ho tym vakuumom dopredu a pomaly tahame ku pravemu svetlu a hore, pomocnik musi potiahnut trubku klimy nalavo k ventilatoru tak aby turbo preslo. trubku tym neulomime, preto nevivijajte zbytocne velku silu, jemne :) Vecsina veci sa zisti na mieste, ak sa dobre popozerate tak budete vediet ako na to. Hlavne neponahlat. Inac tie tisichrany 3 co su zhora tiez som odkrutil 13mm golou

este som zabudol aj hadicu oleja treba odkrutit z turba priamo na mieste, lebo tiez zavadzia vyberaniu
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Sobota, 20. Júla 2013, 20:28

Turbo nahodene spet! nemazat spoje ziadnymi silikonovymi ani inymi pastami! Nahodil som turbo presne ako som ho vybral - zhora, potom som prikrutil trubku z novym tesnenim ktora ide zdola, ale prikrutil som ju este pri nenamontovanom turbe v priestore kde sa namontuje, otocil a chytil k drziaku, nasadil na vyfuk, chytil matice. Po takpovediac zapolohovani, dotiahol vsetky skrutky a matice. zatial nenamontovana olejova trubka- striekackou tlakujeme do horneho otvoru motorovy olej a krutime turbinku rukou, nasledne som natlacil olej aj do hadice aby bola plna az tak zaskrutkoval na turbo s novymi medenymi tesniacimi podlozkami. Cely trakt ako pisal Jaro, t.z. IC, hadice, trubky aj nasavaci kolektor som vybral, a premyl zvnutra, namontoval az po vysuseni aby nebolo mokre vovnutri. Ventilator sa mi nepodarilo odkrutit s viskospojkou, tak som ho dal dole z nej s mierou nadaviek a preklinania a vykrucanim prstou \:D/ , drzia ju 3 imbusove skrutky. nechcelo sa mi brusit kluc na 32.
Odporucane pomenit vsetky filtre a olej. Separator oleja bezpodmienecne treba tiez vymenit, ALE!!!!!!!! neobjednavajte separator na E39 ale na E60 ten co je menbranovy a je bezudrzbovy.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... ead_cover/ diel pod c. 15 obsahuje aj 12,13 v sacku, stoji v Tempuse 21,50. zaujimave je ze ked objednate zvlast 12 a 13 tak vas vyjdu na 18 eur, z coho vyplyva ze samotny separator vychadza za 3 eura :) sranda. takze staci 15 objednat, som sa sekol tak mam aj tesnenia navyse. sedi tak ako uliaty a hlavne uz na nho mozete zabudbut, lebo uz ho menit netreba nikdy :). zaroven som zkontroloval veci ako tie swirlflaps co sa zaslepuju lebo sa lamu, potvrdene E39 manual po FL ich nema. O jeden problem menej.

Asi vsetko, aha chyb nahadzalo do RJ, mazem a mazem :)
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Ritchey
Príspevky: 504
Registrovaný: 10.12.2007
Auto: BMW 530d
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: BN

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Utorok, 19. Novembra 2013, 19:28

znamena to ze ked na e39 530dA 142kW objednam

oil separator - 11 12 7 799 366

mam ho uz dozivotne? a urcite pasuje?

dik
BMW E39 530dA 142kw M/p-black (Born in Dingolfing 07/05/2002) (adopted in 2009)
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Utorok, 26. Novembra 2013, 15:51

Ano vsak ho tam mam, urcite pasuje 1:1 a ten sa uz nemeni lebo nema filter ale taku vyrivku, tam nemas co menit
Môj airbrush blog

Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Ritchey
Príspevky: 504
Registrovaný: 10.12.2007
Auto: BMW 530d
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: BN

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Streda, 27. Novembra 2013, 12:56

http://prebmw.sk/product/olejovy-separa ... 37731c9329

http://autotechnik.sk/diely/6572/separa ... mw-x5-e53/

toto by mal byt asi on vsak?

len sa mi to zda nejake drahe ked si pisal ze v bmw to stoji 21,5 to priamo v bmw kupim za menej ako polovicu?? :)))
BMW E39 530dA 142kw M/p-black (Born in Dingolfing 07/05/2002) (adopted in 2009)
 
audioman99
Príspevky: 44
Registrovaný: 30.11.2009
Auto: 320d E46 100 kW
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Čaklov 164

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Nedeľa, 2. Februára 2014, 16:58

chcem sa opytať, či platí rovnaký postup demontáže a montáže turba aj na e46 320d 100kW predface r. 2000
Ďakujem
zihadlo 316i E36 tuning = ex
strieborny šíp e46 320d

Servisný technik záhradnej,lesnej

a komunálnej techniky, ručného náradia

tel. 0908 461 426
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Nedeľa, 9. Februára 2014, 16:11

Neviem co vsetko tam je napchate, myslim zospodu, ale inac podobne by to malo byt, hlavne vsetko poriadne vycisit, a pomenit tesnenia, skontrolovat kat, zvody a sanie ci niesu prasknute, hadice, trubky a IC ci su cele. Lebo ak niekde bude dierka, tak turbo po chvili zas pojde KO. tu je rozpisane, odporucam celu stranku prestudovat http://turba.sk/demontaz-montaz-turba.htm aby ste nedopadli ako ja, ze menim po 5000km zas :(
Môj airbrush blog

Obrázok
 
audioman99
Príspevky: 44
Registrovaný: 30.11.2009
Auto: 320d E46 100 kW
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Čaklov 164

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Nedeľa, 9. Februára 2014, 21:25

mam aj ja v mojom ten olejovy separator?
zihadlo 316i E36 tuning = ex
strieborny šíp e46 320d

Servisný technik záhradnej,lesnej

a komunálnej techniky, ručného náradia

tel. 0908 461 426
 
Užívateľov profilový obrázok
airbrushdoc
Príspevky: 188
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW E39 530D
Kraj: Košický
Bydlisko: Košice

Re: DIY ako na turbo 530d e39 tam a spet

Pondelok, 10. Februára 2014, 21:06

Ano mas
Môj airbrush blog

Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných