Síce mám auto už od júna, doteraz nebol čas na príbeh, tak aspoň v skratke.
Áno ide o auto zo začiatku tohto príbehu
pribehy-nasich-aut/ex-6q-ex-v8-t59715.html aj keď som ho nekupoval priamo od
pandta.
Tí čo ma poznajú, vedia o mojej úchylke na staré 7er ako aj celkovo na staršie ročníky BMW. Keďže som chcel okúsiť aj E38, tak som si ju doprial, nehľadal som leštenku, ale auto, s ktorým sa zabavím a vždy bude do čoho pichnúť a tak je to až doteraz. Stále niečo, ale poďme pekne po poriadku.
INFO o aute:
Type
Value
VIN WBAGF51050DG00434
Type code GF51
Type 740I (EUR)
E series E38 ()
Series 7
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M60/2
Displacement 4.00
Power 210
Drive HECK
Transmission MECH
Colour ORIENTBLAU METALLIC (317)
Upholstery (0553)
Prod.date 1994-06-21
Options
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automatic stability control (ASC+T)
S250A SEITENAIRBAGS F. FONDPASSAGIERE Multi-functional steering wheel
S288A LEICHTMETALLRAEDER BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S302A ALARMANLAGE Alarm system
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim
S441A RAUCHERPAKET Smoker package
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Car telephone (GSM) w card reader, front
S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S686A ANTENNENDIVERSITY Antenna-Diversity
L811A BELGIEN-AUSFUEHRUNG National version Belgium
Auto bolo takmer celé prekopané a už ani netuším čo je originál a čo nie

Auto som kúpil s tým, že horšie štartuje za studena a po zahriatí už ide ako má .. predávajúci tvrdi, že to je váha vzduchu, samozrejme ani on ani ja sme netušili že to je niečo úplne iné.
Najskôr som vymenil váhu vzduchu, kúpil som origo BOSCH, lebo lacnejšie náhrady stoja za prt, chod auta sa kus zlepšil, ale problém to nevyriešilo. Pomocou
jararaka sme zistili, že čidlo teploty motora dáva zlú info a to -65°C, čo znamenalo odpálené čidlo, to sa vymenilo a aj tak stále to isté.
Medzičasom bláznenia a zoznamovania sa s autom odišla spojka, takže sa vymenil komplet nový set, taktiež semeringy v prevodovke, hardy spojka a uloženie prevodovky. Auto dostalo aj nový palivový filter.
Až po dlhšom čase som mal čas sa na to lepšie pozrieť a bol to odlomený kontakt na konektore, pajkovačkou z výpredaja som to zaletoval a hneď sú tie hodnoty reálnejšie. Ale ani tento malý úspech nám nepomohol v štartovaní, vždy bolo potrebné pridať plyn a držať ho tak cca na 2000 ot./min, až kým sa motor nedostal na cca 40°C, potom si držal otáčky sám a nezdochýnal ..avšak stále to nebol ten pravý, kultivovaný chod V8. Používaním začal motor vydávať divný zvuk, ako keby niečo šuchalo v motore ..teraz už viem, že si len odfukoval spod sania

Objednali sa komplet nové tesnenia aj s membránou. Po dlhšom čase som sa k tomu dokopal, keďže má auto sekvenčné LPG, demontáž sania bola vcelku zaujímavá, ale za cca 2,5 hodky bolo von. V saní bol zalysovaný kovový cvok, ktorý tam musel padnúť pri montáži LPG, našťastie sa nedostal do motorového priestora k ventilom, tam by asi narobil kus viac šarapaty. Pri oprave som si ponadával na toho nešťastníka, čo ten plyn do auta montoval, na jar sa chystám na menšiu generálku tejto prerábky, nové hadice, káblovačka atď. Čoho som sa najviac bál bolo nasadenie sania späť, avšak po cca 3 hodinách bolo všetko zložené, LPG namontované, elektrika pozapájaná a išlo sa otočiť kľúčikom ...avšak ...ešte jedna chvíľa napätia .. auto na brnk natočilo a nezdochýnalo. Po prejdení par km môžem zhodnotiť, že motor ide kultivovane, hladko, spotreba taktiež klesla. S kľudným svedomím môžem vymeniť náplne, filtre, sviečky a môžme jazdiť.
AKo na takmer 20 ročnom BMW sa nájdu svoje nedostatky, ktoré nižšie uvediem, ale ten pocit z jazdy je neopísateľný, proste 7er.
Nedostatky:
- stále deravá nádrž a hučiace čerpadlo (aj keď bolo vymenené za nové)
- pokazený klímakompresor, nový je už vďaka
bnykolassovi a
kobrakaiovi v garáži a čaká na výmenu
- olúpaný lak na kufri
- z časti nefunkčná elektrika vodičovej sedačky (lom operadla)
- mechanika spolujazdcovho okna nefunguje
- el. roletka nefunguje (vylámané ozubenie na pohone)
- zadné osvetlenie, niekde skratuje
- menšia vôľa v riadení
- vypadané pixely na rádiu
- vôľa v kulise riadenia
- motorček tempomatu neraguje
- motorček sotrekovačov KO
Pridávam pár foto po kúpe na 20"kach, ktoré počas noci vbehli do neoznačenej vyfrezovanej diery a skončili ohnuté, auto má klasické pavučinkové 16"ky na "zánovných" gumách Nokian WR G2 235/60/R16, tak ako sa patrí, nehovorím, že vyzerá najlepšie, ale mne sa to páči
