... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
renzo776
Autor témy
Príspevky: 145
Registrovaný: 27.11.2008
Bydlisko: Banská Bystrica

[E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Utorok, 14. Januára 2014, 20:11

Síce mám auto už od júna, doteraz nebol čas na príbeh, tak aspoň v skratke.
Áno ide o auto zo začiatku tohto príbehu pribehy-nasich-aut/ex-6q-ex-v8-t59715.html aj keď som ho nekupoval priamo od pandta.
Tí čo ma poznajú, vedia o mojej úchylke na staré 7er ako aj celkovo na staršie ročníky BMW. Keďže som chcel okúsiť aj E38, tak som si ju doprial, nehľadal som leštenku, ale auto, s ktorým sa zabavím a vždy bude do čoho pichnúť a tak je to až doteraz. Stále niečo, ale poďme pekne po poriadku.

INFO o aute:
Type
Value
VIN WBAGF51050DG00434
Type code GF51
Type 740I (EUR)
E series E38 ()
Series 7
Type LIM
Steering LL
Doors 4
Engine M60/2
Displacement 4.00
Power 210
Drive HECK
Transmission MECH
Colour ORIENTBLAU METALLIC (317)
Upholstery (0553)
Prod.date 1994-06-21
Options
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automatic stability control (ASC+T)
S250A SEITENAIRBAGS F. FONDPASSAGIERE Multi-functional steering wheel
S288A LEICHTMETALLRAEDER BMW light alloy wheel, cross spoke 29
S302A ALARMANLAGE Alarm system
S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Floor mats velours
S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Fine wood trim
S441A RAUCHERPAKET Smoker package
S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Headlight vertical aim control
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Cruise control
S629A AUTOTELEFON MIT KARTENLESER VORN Car telephone (GSM) w card reader, front
S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S686A ANTENNENDIVERSITY Antenna-Diversity
L811A BELGIEN-AUSFUEHRUNG National version Belgium

Auto bolo takmer celé prekopané a už ani netuším čo je originál a čo nie :D Auto som kúpil s tým, že horšie štartuje za studena a po zahriatí už ide ako má .. predávajúci tvrdi, že to je váha vzduchu, samozrejme ani on ani ja sme netušili že to je niečo úplne iné.

Najskôr som vymenil váhu vzduchu, kúpil som origo BOSCH, lebo lacnejšie náhrady stoja za prt, chod auta sa kus zlepšil, ale problém to nevyriešilo. Pomocou jararaka sme zistili, že čidlo teploty motora dáva zlú info a to -65°C, čo znamenalo odpálené čidlo, to sa vymenilo a aj tak stále to isté.
Medzičasom bláznenia a zoznamovania sa s autom odišla spojka, takže sa vymenil komplet nový set, taktiež semeringy v prevodovke, hardy spojka a uloženie prevodovky. Auto dostalo aj nový palivový filter.
Až po dlhšom čase som mal čas sa na to lepšie pozrieť a bol to odlomený kontakt na konektore, pajkovačkou z výpredaja som to zaletoval a hneď sú tie hodnoty reálnejšie. Ale ani tento malý úspech nám nepomohol v štartovaní, vždy bolo potrebné pridať plyn a držať ho tak cca na 2000 ot./min, až kým sa motor nedostal na cca 40°C, potom si držal otáčky sám a nezdochýnal ..avšak stále to nebol ten pravý, kultivovaný chod V8. Používaním začal motor vydávať divný zvuk, ako keby niečo šuchalo v motore ..teraz už viem, že si len odfukoval spod sania :D Objednali sa komplet nové tesnenia aj s membránou. Po dlhšom čase som sa k tomu dokopal, keďže má auto sekvenčné LPG, demontáž sania bola vcelku zaujímavá, ale za cca 2,5 hodky bolo von. V saní bol zalysovaný kovový cvok, ktorý tam musel padnúť pri montáži LPG, našťastie sa nedostal do motorového priestora k ventilom, tam by asi narobil kus viac šarapaty. Pri oprave som si ponadával na toho nešťastníka, čo ten plyn do auta montoval, na jar sa chystám na menšiu generálku tejto prerábky, nové hadice, káblovačka atď. Čoho som sa najviac bál bolo nasadenie sania späť, avšak po cca 3 hodinách bolo všetko zložené, LPG namontované, elektrika pozapájaná a išlo sa otočiť kľúčikom ...avšak ...ešte jedna chvíľa napätia .. auto na brnk natočilo a nezdochýnalo. Po prejdení par km môžem zhodnotiť, že motor ide kultivovane, hladko, spotreba taktiež klesla. S kľudným svedomím môžem vymeniť náplne, filtre, sviečky a môžme jazdiť.

AKo na takmer 20 ročnom BMW sa nájdu svoje nedostatky, ktoré nižšie uvediem, ale ten pocit z jazdy je neopísateľný, proste 7er.

Nedostatky:
- stále deravá nádrž a hučiace čerpadlo (aj keď bolo vymenené za nové)
- pokazený klímakompresor, nový je už vďaka bnykolassovi a kobrakaiovi v garáži a čaká na výmenu
- olúpaný lak na kufri
- z časti nefunkčná elektrika vodičovej sedačky (lom operadla)
- mechanika spolujazdcovho okna nefunguje
- el. roletka nefunguje (vylámané ozubenie na pohone)
- zadné osvetlenie, niekde skratuje
- menšia vôľa v riadení
- vypadané pixely na rádiu
- vôľa v kulise riadenia
- motorček tempomatu neraguje
- motorček sotrekovačov KO


Pridávam pár foto po kúpe na 20"kach, ktoré počas noci vbehli do neoznačenej vyfrezovanej diery a skončili ohnuté, auto má klasické pavučinkové 16"ky na "zánovných" gumách Nokian WR G2 235/60/R16, tak ako sa patrí, nehovorím, že vyzerá najlepšie, ale mne sa to páči ;)
Prílohy
bmw 1.jpg
krátko po kúpe
bmw 2.jpg
po kúpe
bmw 4.jpg
stav po kúpe
bmw 4.jpg (112.81 KiB) 4197 zobrazení
DSC_4872.JPG
DSC_4815.JPG
DSC_4828 upg.jpg
DSC_4979.JPG
DSC_4963.JPG
DSC_4952.JPG
DSC_5000.JPG
DSC_4943.JPG
BMW E61 530dA
ex BMW e38 740i 6q.
ex BMW e34 535i M-Tech
ex BMW e36 320i Touring
ex BMW e30 325ix Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 525Tds Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 520i 24V
 
Užívateľov profilový obrázok
BMino
Príspevky: 6540
Registrovaný: 28.12.2006
Auto: modre
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Kysucké Nové Mesto

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Utorok, 14. Januára 2014, 20:16

nadherne auto =D>
e91 330d
e90 320d - ex
Land Cruiser 90 3,0 td
2000 CA - ex
Pajero 2,8 td intercooler FL - ex
e46 330d touring M-paket II - ex
e36 320i limousine M-paket - ex
e36 M3 coupe SMG - ex
e30 320i coupe M-Technic - ex
---------------------------------
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Utorok, 14. Januára 2014, 20:35

Neznasam kecy o znizovani, ale nestoji to nejako vysoko?
 
Užívateľov profilový obrázok
renzo776
Autor témy
Príspevky: 145
Registrovaný: 27.11.2008
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Utorok, 14. Januára 2014, 21:49

BMino vďaka, na foto vyzerá kus lepšie ako naživo

K znižovaniu ..áno, stojí vysoko, ale aj ako tuzingové svetlá, tak aj výška musia počkať, auto denodene používam, cukrík z neho nebude, takže smerujem opravy najmä na plynulý chod.

Ešte k výške, auto má široký rázvor, keby bolo nižšie, chytal by som spodok, čo sa mi často stávalo s E32, takže mi to aj vyhovuje a znižovanie som vzhľadom k naším cestám a praktickosti (aj komfortu nastupovania) neriešil.
BMW E61 530dA
ex BMW e38 740i 6q.
ex BMW e34 535i M-Tech
ex BMW e36 320i Touring
ex BMW e30 325ix Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 525Tds Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 520i 24V
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Utorok, 14. Januára 2014, 21:59

To je jasne, ja by som to tiez neznizoval, nic prakticke to neprinesie, len sa mi zdalo ze je to vysoko aj oproti serii.
 
Užívateľov profilový obrázok
renzo776
Autor témy
Príspevky: 145
Registrovaný: 27.11.2008
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Utorok, 14. Januára 2014, 22:08

Áno je vyššie, ešte som nezisťoval prečo, na jar pozriem čo za struny máme.

Pre porovnanie s opustenou E38 pred AWTčkom.
Prílohy
DSC_4858.JPG
DSC_4854.JPG
BMW E61 530dA
ex BMW e38 740i 6q.
ex BMW e34 535i M-Tech
ex BMW e36 320i Touring
ex BMW e30 325ix Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 525Tds Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 520i 24V
 
Užívateľov profilový obrázok
LOKI
Príspevky: 2100
Registrovaný: 28.11.2007
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pressburg

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Streda, 15. Januára 2014, 09:14

pekna.....ale manual v 7me ? [-o< [-(
16” GLC 16” Superb Combi 20D EX: 10” E91 318D, 13” Touareg 245HP, 03” BMW Z4 192 HP, 05” E90 325i, 05" E91 325xi,10" BMW Z4 23i 205HP, 06" Porsche Carrera 911 4S 3.8L 355HP, 09" BMW X6 35i 306HP, 14" BMW M4 431HP, 09" BMW M3 420HP, 03" BMW E39 525i 192HP pribeh, 05" BMW E61 530D 260HP pribeh,05" BMW E90 330i 258HP pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
renzo776
Autor témy
Príspevky: 145
Registrovaný: 27.11.2008
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Streda, 15. Januára 2014, 09:35

LOKI: tiež som zástancom toho, že do 7er patrí automat, avšak keď si zoberieš, že ročník 1994 sa k M60kam dávali GM prevodovky, ktoré sú fest háklivé na to, ako sa o ne staráš a ako s nimi jazdíš tak,a dúfam, že nikoho neurazím, na taký automat treba vedieť ako a dovolím si tvrdiť, že väčšina to nevie, bolo pre mňa výhodnejšie hľadať manuál, kde som vymenil spojku a olej a mám relatívny pokoj, ako čakať čo nastane po výmene oleja v GMke a kedy jej hrabne a prejaví sa to, ako s ňou za tých 19 rokov zachádzali. Takže táto voľba čisto z racionálneho hľadiska.
BMW E61 530dA
ex BMW e38 740i 6q.
ex BMW e34 535i M-Tech
ex BMW e36 320i Touring
ex BMW e30 325ix Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 525Tds Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 520i 24V
 
Užívateľov profilový obrázok
matyson
Príspevky: 1702
Registrovaný: 17.3.2009
Auto: e84 X1
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Prievidza

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Streda, 15. Januára 2014, 10:21

renzo776 napísal:
LOKI: tiež som zástancom toho, že do 7er patrí automat, avšak keď si zoberieš, že ročník 1994 sa k M60kam dávali GM prevodovky, ktoré sú fest háklivé na to, ako sa o ne staráš a ako s nimi jazdíš tak,a dúfam, že nikoho neurazím, na taký automat treba vedieť ako a dovolím si tvrdiť, že väčšina to nevie, bolo pre mňa výhodnejšie hľadať manuál, kde som vymenil spojku a olej a mám relatívny pokoj, ako čakať čo nastane po výmene oleja v GMke a kedy jej hrabne a prejaví sa to, ako s ňou za tých 19 rokov zachádzali. Takže táto voľba čisto z racionálneho hľadiska.

:thumbup: správne
Koľko chalanom už klakla prevodovka a pritom olej filter vymenený a nedávali mu zabrať.
 
eld
Príspevky: 765
Registrovaný: 9.2.2010
Auto: E60, F25
Kraj: Trenčiansky

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Streda, 15. Januára 2014, 10:23

k tymto motorom sa davala prave ZF 5HP30 do 560NM, ktora je asi najspolahlivejsia aku BMW davalo, az potom nastupili preslavene GMka.

kazdopadne mas pekne auto, len podozrivo vysoko aj oproti tej E38 co mas spolocnu fotku 8-[
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4541
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Štvrtok, 16. Januára 2014, 22:08

Pokial viem do E38 GM nikdy nepachla :wink: Ani v kombinaci s M57D30. Vedeli co to je zac a nechceli ohrozit svoju top triedu.
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
renzo776
Autor témy
Príspevky: 145
Registrovaný: 27.11.2008
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Štvrtok, 16. Januára 2014, 22:15

Ďakujem chalani, mal som zlé informácie, presnejšie netuším s čím sa mi poplietli. Ale aj tak, pri tak starom aute idem radšej do manuálu, lebo 7er po 1. majiteľovi, dedkovi, čo s ním len jazdil do kostola môžeme len snívať :D
BMW E61 530dA
ex BMW e38 740i 6q.
ex BMW e34 535i M-Tech
ex BMW e36 320i Touring
ex BMW e30 325ix Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 525Tds Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 520i 24V
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5328
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Štvrtok, 16. Januára 2014, 22:29

krasna sedma :thumbup: pacia sa mi kola, neplanujes predaj ? =P~
 
littleB
Príspevky: 102
Registrovaný: 22.8.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Štvrtok, 16. Januára 2014, 22:45

Kúp rovno celé auto, za tú cenu sa ti to aj oplatí... :mrgreen:

predaj-auta-bmw/predaj-e38-740i-6q-lpg-t81174.html

Či už nie je na predaj? :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
renzo776
Autor témy
Príspevky: 145
Registrovaný: 27.11.2008
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E38 740i] 6.st manuál "Kuriér 1"

Pondelok, 20. Januára 2014, 21:28

Ako to napísať, jasné že je na predaj, ale pochybujem že niekto zaň dá toľko čo chcem :D

Tento víkend sme sa previezli do Tatier, spotreba podľa palubáku 10,3l/100 km ...čo zodpovedá cca 12 l/100 km LPG. Oprava sania sa oplatila, konečne to jazdí ako by V8 mal, čoskoro vymeníme náplne, filtre, sviečky ;)
BMW E61 530dA
ex BMW e38 740i 6q.
ex BMW e34 535i M-Tech
ex BMW e36 320i Touring
ex BMW e30 325ix Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 525Tds Touring
ex BMW e32 730iA
ex BMW e34 520i 24V

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 74 neregistrovaných