... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Autor témy
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

[Navod] Zaistenie motora M21

Utorok, 17. Novembra 2009, 00:12

Takže tu je sľúbený návodík pre exterma a ostatnich ako a čo kam strčiť :lol: do M21

1. ručnú hore a neutral

2. nechať vychladnut motor

3. dať dole veko ventilov je to 12mm nie 13 !(ja som tak po porvikrat odondial kazdu jednu šrubu)

4. klúčom 22mm nastavyť motor na hornú úvrať tak aby vačky na 1. valci ukazovali do hora obr.1 az podom dať dole dekel z rorvodu

5. do otvoru pod snimačom otačok v ktorom je taky stuplik vložiť zaiťovaci tŕň ktorý sme dopredu vyrobyli z 12mm trubky ktoru sme prevrtaly 9mm vrtákom obr.2 trubku treba smirglovat dovtedy kým nesadne, ta diera je velmi presna ,vrtak treba tiež vopred vyskušať aký pasuje presne a az tak prevrtať trubku

6. keď je zaistená kluka do kolesa čerpadla by sa mal dať zasunúť 10mm vrtak ide asi 5cm hlboko, pozor treba sa uistiť že koniec vrtáku sadol do dieri za kolesom čerpadla a nie niekde vedla ,

7. keď je všetko za aretované možeme skontrolovať vačku priloženim uholníka ku švorcu na vačke a dosadacej ploche veka , ked ma niekto niekde znamosť može dať vyrobyt je to 42mm štvorec z dvoch strán presne zabrúseny a približne v osi vačky je ta plocha na dosadnutie

8.pri výmene remena treba odšrubovat remenicu 4 šrubky a tlmič vybracii , remenica je jednoduche ale tlmic vybracii je uz iný oriešok ,ja som povoloval: 22prstencovy kluč (vydlicovy sa roztvory a preskoci) + 1merotva rura , zaradid 5ku jden napumpuje brzdu a drží a druhy povolí(je to opačný závyt) pri povoleni tlmica nesmie byt zaistena kluka

9.pri napinani rozvodoveho remeňa zaistime motor hore uvedeným sposobom povolíme koleso vačky zaistime ju pripravkom napneme remeň a vačku utiahneme, vačka sa nesmie povolit priliš lebo pri napinani vzprieči koleso, uhonikom je to tašie lebo sa treba hrat kým po utiahnuti nebude všetko sedieť

10.motor odistime parkrat pretočme a zopakujeme kroky 5,6 a 7 a ked mame to štastie že všetko sedi možeme štartovat, prv len skusit trošku pretočit zo štarterom a ked všecko OK može sa na ostro.

11.nastavyť prdvstrek (natom sa este pracuje)
Prílohy
DSC00631.JPG
DSC00661.JPG
DSC00634.JPG
DSC00663.JPG
DSC00664.JPG
DSC00665.JPG
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Autor témy
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: zaistenie motora M21

Utorok, 17. Novembra 2009, 00:23

keď niekto najde niečo čo som zrobyl zle alebo čo treba robyť ináč nech to sem hodí zaujma ma každa maličkosť

dufam že navodik sa podaril dobre a pomože, mohli by byť viac foto ale po krk od oleja človek neako nema chuť zabyjat čas s fotením
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: zaistenie motora M21

Streda, 18. Novembra 2009, 00:34

nenormalne ti dakujem.. =D> [-o< este podotazka.. veko ventilov.. je kryt hlavy valcov, ci? :oops:
.
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Autor témy
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: zaistenie motora M21

Streda, 18. Novembra 2009, 12:09

ano jeto kryt hlavy valcov mozno mam tam neake ine nazvy niektorich suciastok ako: tlmic vybracii to je ta velka remenica co pohana alternator a v.pumpu je to vpodstate dvojhmotny zotrvacnik ktory vyrovnava kmyty klukoveho hriadela, a coja viem comu vsetkemu som dal este take svojske nazvy :mrgreen:
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: zaistenie motora M21

Streda, 18. Novembra 2009, 19:15

PetiE34 napísal:
ano jeto kryt hlavy valcov mozno mam tam neake ine nazvy niektorich suciastok ako: tlmic vybracii to je ta velka remenica co pohana alternator a v.pumpu je to vpodstate dvojhmotny zotrvacnik ktory vyrovnava kmyty klukoveho hriadela, a coja viem comu vsetkemu som dal este take svojske nazvy :mrgreen:

nevadi, ja zas nepoznam tie odborne nazvy, tak sa radsej spytam.. dakujem
.
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: zaistenie motora M21

Utorok, 1. Decembra 2009, 19:57

len podotknem k bodu 4.. ta znacka by mala byt na remenici ak sa nemylim.. dlho som ju hladal.. aaa nemate este niekto fotku vahadiel, v akom maju byt stave ked je piest na 1. valci v dolnej uvrati?
idem to robit aj ja, ale ja si len poznacim rysky na remen a vymenim si to tak, ze odpocitam si zuby na novom remeni.. ked to mam dobre teraz nastavene, tak to bude potom stejne.. ale aj tak sa to chcem naucit..
dnes som skusal zaaretovat cerpadlo a dat remenicu na znacku, ako je na prvom obrazku a zistil som ze ta dierka na zotrvaku co je na zaaretovanie kluky je 2cm pod tou dierkou.. to znamena zle nastavene rozvody?
.
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Autor témy
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: zaistenie motora M21

Streda, 2. Decembra 2009, 20:56

Nie rozvod je nastaveni dobre, hlavne je zaaretovat kluku, cerpadlo mam aj ja posunute, cerpadlo zaistujes zato ze ked das dole remen ono je vovnutri napnute a skoci do zadu(zistil som minuli vikend) ked davas hore novy remen by malo byt vsetko zaistene a ked spanujes len kluka a povolene koleso vačky . Potom vacku nastaviš a pritiahneš kolecko vačky. A najdoležtejšie je nastavit predvstrek !!! Aj pri vymene remena.

Je to tažke vysvetlovat cez prispevky nesom dobry učiteľ, a lepšie raz vidieť ako 100krat pocut
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: zaistenie motora M21

Streda, 2. Decembra 2009, 22:37

PetiE34 napísal:
Nie rozvod je nastaveni dobre, hlavne je zaaretovat kluku, cerpadlo mam aj ja posunute, cerpadlo zaistujes zato ze ked das dole remen ono je vovnutri napnute a skoci do zadu(zistil som minuli vikend) ked davas hore novy remen by malo byt vsetko zaistene a ked spanujes len kluka a povolene koleso vačky . Potom vacku nastaviš a pritiahneš kolecko vačky. A najdoležtejšie je nastavit predvstrek !!! Aj pri vymene remena.

Je to tažke vysvetlovat cez prispevky nesom dobry učiteľ, a lepšie raz vidieť ako 100krat pocut

ako nastavujes predvstrek?
nie, dobre ti to ide, len ja sa radsej dva krat spytam ako to raz dodrbat :)
.
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: zaistenie motora M21

Štvrtok, 3. Decembra 2009, 20:14

kazdy spomina pri nastavovani vačky nejaku kocku.. co tym myslia? :-k
.
 
Užívateľov profilový obrázok
PetiE34
Autor témy
Príspevky: 790
Registrovaný: 8.9.2008
Auto: E34 524 TD +E34+E30
Kraj: Košický
Bydlisko: KS

Re: zaistenie motora M21

Štvrtok, 3. Decembra 2009, 21:11

posrat možeš len jedine jedno , ked sa stretne ventil s piestom da sa tomu jednoducho zabranit rucne pretocis aj viackrat motor predtým než otočiš klučom , ked sa nestretnu tak v najhoršiom pripade nenastartujes , a z vyfuku obrovsky dym a smrad , :lol: :lol: :lol: už sa mi podarilo :lol: :lol: :lol:
E34 525 tourig tds-ON AIR
E34 524 td-Sterlingsilber-Metalic
E34 525 tds
E34
E30
Kočky chcú BMW, seriem nanich ... mám BMX! 8998
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: zaistenie motora M21

Piatok, 4. Decembra 2009, 09:35

xtreme napísal:
ako nastavujes predvstrek?
nie, dobre ti to ide, len ja sa radsej dva krat spytam ako to raz dodrbat :)

Ak ti chyba pri nastavení rozvodu volačo na čerpadle tak to nevadí. lebo predvstrek nastavyš tak že pohneš cele čerpadlo,ale samozrejme nesmieš to mať posunuté o zub dopredu alebo dozadu lebo to už nedokažeš doladiť. Predvstrek nastavuješ tak že do stredovej diery medzi trubky vložiš indykator a nastavyš presnu hodnotu.
Kocka na vačke je miesto kam ma byť vložený pripravok. Je to miesto na vačke ktoré je vybrusene do tvaru kocky a nachadza sa medzi kolečkom rozvodu a prvým hrotom vačky na prvom valci. :wink:
PS:nastavenie predvstreku najdeš v navodoch v teme vymena čerpadla na TDSku :-$
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: zaistenie motora M21

Utorok, 5. Januára 2010, 01:24

luky2208 napísal:
Ak ti chyba pri nastavení rozvodu volačo na čerpadle tak to nevadí. lebo predvstrek nastavyš tak že pohneš cele čerpadlo,ale samozrejme nesmieš to mať posunuté o zub dopredu alebo dozadu lebo to už nedokažeš doladiť. Predvstrek nastavuješ tak že do stredovej diery medzi trubky vložiš indykator a nastavyš presnu hodnotu.
Kocka na vačke je miesto kam ma byť vložený pripravok. Je to miesto na vačke ktoré je vybrusene do tvaru kocky a nachadza sa medzi kolečkom rozvodu a prvým hrotom vačky na prvom valci. :wink:
PS:nastavenie predvstreku najdeš v navodoch v teme vymena čerpadla na TDSku :-$

dakujem luky, uz som nasiel tu kocku, aj ten pripravok sme sa pokusili zostrojit, dufam ze to dobre dopadne.. to nastavenie predvstreku si kuknem, este raz diki moc chalani. =D>
.
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: [Navod] Zaistenie motora M21

Nedeľa, 17. Júla 2011, 10:53

skvely navod.
ja by som potreboval vediet 2 veci:

1. ci sa da tento navod uplatnit aj na "M51"

2. ten zaistovaci trn z bodu 5. potrebuje byt zvnutra prevrtany? ak tam strcim iba gulatinu 12mm nesadne na miesto?


vopred dakujem vsetkym za odpovede a informacie.

:bmwball:
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [Navod] Zaistenie motora M21

Nedeľa, 17. Júla 2011, 11:13

na M51 sú tu 2 podobné témy, zaistenie reťazí TDS a vybratie čerpadla, tam sa dozvieš všetko potrebné
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
modriblesk
Príspevky: 599
Registrovaný: 7.4.2008
Auto: casto sa menia
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Velke Zaluzie, okres NR

Re: [Navod] Zaistenie motora M21

Nedeľa, 17. Júla 2011, 11:38

ViktorDDD napísal:
na M51 sú tu 2 podobné témy, zaistenie reťazí TDS a vybratie čerpadla, tam sa dozvieš všetko potrebné

velice pekne dakujem.
nedarilo sa mi vymysliet spravne slova pre hladanie.
:bmwball:
chrysler voyager
ex: E39 525tds silbermetalic "GREEN ENERGY"
ex: E34 524td Alpinweiss "GREEN ENERGY"
ex: Opel kadett; Peugeot 305; Lada 2104; 2x Wartburg 353 combi; Trabant 601 limousine; Trabant 601 combi

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných