... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

obchodna sekcia
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Výmena silentblokov zavesenia nápravy E34.

Štvrtok, 6. Septembra 2012, 07:40

Ako je známe tieto silentbloky dostávaju hodne zabrať, a vydržia tak 5-10 rokov podľa štýlu jazdy. Po demontáži mojich som zistil že su MEYLE a rok výroby 2000, jazdila s tým žena, teda si myslím že tých 10 rokov pri šetrnom jazdení je maximum, pri normálnom skor 5-6, čo naznačuje tomu že väčšina E34 ich má dávno po smrti. Diagnostika je jednoduchá, zdvihneme zadok auta, aby obe kolesá viseli, a skúsíme páčidlom páčiť nápravnicu oproti karosérii, alebo naopak oproti spodnej podpore uchytenia. V prípade strhnutých silentov to bude jasné okamžite. Prejavy pri premávke sú: búchanie, a výrazne zhoršená adhézia zadku, v zákrutách, aj na suchu uskakuje ako škodovka.

Keďže som neplánoval ošediviet, zvolil som silentbloky POWERFLEX, sú cenovo zarovno s gumeným originálom, majú výrazne dlhšiu životnosť, a hlavne, montujú sa silou ruky.

Demontáž: Auto postavíme na jamu, ešte na zemi povolíme matice veľkých dlhých skrutiek pritahujúcich silentblok o karosériu. Tieto skrutky treba dostať von, klepanie od spodu u mňa nezabralo. Zdvihneme auto, pod skrutky podložíme napr. kus železa, auto na ne spustíme, a niekoľkými silnými údermi vo karosérie v mieste uloženia skrutky (pod zadným sedadlom, rúrka zavarená v kasni), tieto uvôlníme. Keď sú von, auto pridvihneme, vybieremie podpery, a môžme začať s demontážov starej gumy. Potrebujeme: zahnuté páčidlo s ostrým hrotom, kladivo, šrobovák, plynový horak / teplovzdušku, vodu na chladenie okolia, nervy. > prípadne rázový sťahovák miesto tohto všetkého. Postup je jednoduchý, postupne zohrievat nápravnicu, za chladenia okolia, a nejako to odtiaľ dolovať, najlepšie je z boku zabiť do silentu páčidlo kladivom, a potom to už ide, chce to len čas a trpezlivosť.

Doteraz sa postup zhoduje aj pre výmenu klasických gumených, no tu nastáva rozvetvenie, kedy to tam bude niekto hodinu lisovať za pomoci váhy auta, svojej, a kamarátovej :D , alebo to tam proste vloží holou rukou. Auto zdvihneme, lôžka silentov dobre vyčistíme, a mázneme vazelínou, miesto v kasni nad silentom dobre antikorózne ošetríme, rukou stiahneme nápravnicu tak dole ako to pôjde, a niektorou medzerou tam vložíme pólku powerflexu, zospodu druhú, potom nerezovú tyčku, zhora šróbu (mierne ju naklepeme tyčou, a kladivom, inak bude krátka), spustíme auto, namontujeme spodné podpory uloženia, dotiahneme na fest maticu šróby zavesenia, a.. je to.

Subjektívne musím povedať že auto je s powerflexami ovela lepšie ovládatelné, už neuskakuje, a nič nebúcha, prenášanie zvýšeného hluku do kabíny neviem potvrdiť. Zakúpil som ich v jednom českom e-shope za cenu 85€ aj s dopravou, lacnejsia alternatíva je polský STRONGFLEX, o kvalite nič neviem, ale polyuretán by mal byť rovnaký :-k Ak by sa niekto nevedel vyznať pri hľadaní, z angličtiny to je REAR BEAM MOUNTS/BUSHINGS.
 
Laco19
Príspevky: 679
Registrovaný: 30.4.2012
Auto: E61 LCI 530xd + E60
Kraj: Košický

Re: Výmena silentblokov zavesenia nápravy E34.

Pondelok, 10. Septembra 2012, 16:44

Co sa tyka lisovania, u otca som nasiel male vybetonovane (!) pivnicne okno. Pozhanam v dielni podlozky potrebneho priemeru, vlozim do okienka 9t hydraulicky zdvihak a o chvilu to mam zalisovane alebo vylisovane bez namahy.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Výmena silentblokov zavesenia nápravy E34.

Utorok, 25. Marca 2014, 13:47

môj postup - po vytiahnutí skrutky, auto dvihneme, nápravnica klesne, medzi silentblok a kasňu dáme veľký orech z goly, a pridvihujeme samotnú nápravnicu, starý silent sa sám vytlačí, ak je vnútro vytrhnuté tak použijeme podložku vhodného priemeru aby sme tlačili na obvod silentbloku, pomáhame teplovzdušnou, pod váhou auta sa potom ten silent vylisuje za pár minút
montáž - silent do mrazáku na pár hodín, oko kde vkladáme silent jemne nahriať teplovzdušnou, ale nie tak aby to načalo potom gumu, silent natrieť niečim aby sa šmýkal, napr. tekuté mydlo, zapasovať ma miesto rukou čo to ide, potom dať niečo medzi nápravnicu a kasňu aby tam ostala medzera a heverom pridvihovať silent, za pár minút je nový silentblok na mieste, dotiahnete skrutky a ide sa
prvý krát mi to trvalo niekoľko hodín, druhý krát som to zmákol za hodinku celé (samozrejme nepočítam že nový silent ležal 5hodín na mraze)
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Autor témy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Výmena silentblokov zavesenia nápravy E34.

Nedeľa, 30. Marca 2014, 23:21

Ja som rad ze som to tam nedal, wincik daval 40tis. dozadu LMI a uz su po smrti, tiez sa obcas rad smyknem bokom, takze by boli rovnako. Tieto vyzeraju ako v den ked som ich tam vlozil. :-"
 
Wincik
Príspevky: 1242
Registrovaný: 28.10.2011
Auto: BMW 325 TDS
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Tvrdošín

Re: Výmena silentblokov zavesenia nápravy E34.

Piatok, 2. Mája 2014, 10:53

no klasické silenty by som dával len v prípade že sa na aute jazdí normálne bez blbnutia..... ja prasím stále.. no a klasické silenty aj ked som bral to najkvalitnejšie čo som vedel zohnať... sú na sračky....teraz sú už v takom štádiu že ked to poriadne opriem do zákruty pod plynom tak už aj počuť praskot buchot od zadnej nápravy

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 12 neregistrovaných