... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
matus699
Príspevky: 409
Registrovaný: 5.7.2014
Auto: e46 e87 e90 f31
Kraj: Trnavský

Re: e60 - Oprava SWIRL klapiek sania

Utorok, 26. Apríla 2016, 17:13

Inak ked som spravne pochopil tak na M47 sa odporuca ich zaslepit a na N47 ich nechat tak len skontrolovat?
Ma uz niekto nejake novsie postrehy nazory na tuto problematiku?
Pripadne zmenil niekto nazor mat/nemat ich tam?
 
Užívateľov profilový obrázok
nosooo
Príspevky: 23
Registrovaný: 3.11.2013
Auto: E60 LCI
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: e60 - Oprava SWIRL klapiek sania

Piatok, 1. Júla 2016, 18:47

Obrázok
Zdravim, mam na vas tau otazocku,daju sa niekde zohnat tieto nahradne klapky? skusal som ich hladat a neviem ich nikde najst. Na jednej mam zodratu tu oranzovu gumu,ktora je naokolo toho pliesku,bol by problem keby som ju tam taku dal ak by sa mi nepodarilo zohnat nahradnu?dakujem za odpoved.
 
Užívateľov profilový obrázok
Hugino
Príspevky: 4077
Registrovaný: 5.3.2012
Auto: E61&E70
Kraj: Bratislavský

Re: e60 - Oprava SWIRL klapiek sania

Pondelok, 4. Júla 2016, 14:33

Väčšinou sa tie klapky zo sania vyťahujú aby nespravili šarapatu a namiesto nich idú záslepky
E70 X5 4.8i
E61 530d LCi
Ex E39 540iA Touring " Alles unter acht zylinder ist sozial..."
 
Užívateľov profilový obrázok
nosooo
Príspevky: 23
Registrovaný: 3.11.2013
Auto: E60 LCI
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin

Re: e60 - Oprava SWIRL klapiek sania

Utorok, 5. Júla 2016, 22:52

jasne uz som sa o tom dozvedel a aj objednal tie zaslepky. v obchode vraveli ze nebude treba nic kodovat,tak dufam ze to tak aj bude. Je tam pocitovo nejaky rozdiel medzi tymito klapkami a zaslepkami?
 
Matkoo0430D
Príspevky: 2
Registrovaný: 24.8.2016
Auto: BMW 530D r.v.2004
Kraj: Košický

Re: e60 - Oprava SWIRL klapiek sania

Streda, 24. Augusta 2016, 22:08

Ahojte
Ja som menil na svojej 530D E60 z 2004 roku klapky a dal som namiesto nich záslepky. Ako sa spomína vo fóre vyššie tak auto trošku stratilo krutiaci moment v nižších otáčkach a kedže mám automat tak čas od času ak si nedám pozor a trošku pritlačím plyn :) tak to vyskočí hneď na 2200 otáčok tk asi od 500 otáčok.Predtým to bolo trošku vyváženejšie pri pritlačení na plyn ale to je môj subjektívny pocit :) Mnuál je možno iný kultivovanejší po výmene klapiek za záslepky
Ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
Slayer
Príspevky: 226
Registrovaný: 28.7.2014
Auto: E65 730D 2007
Kraj: Trenčiansky

Re: e60 - Oprava SWIRL klapiek sania

Štvrtok, 17. Mája 2018, 13:56

Čaute,
rozmýšľam aj ja nad zaslepením klapiek. Mám e65 2007 170 kw - čiže novší model s lepšími oskami. Treba to zaslepiť alebo tieto novšie modely už netrpeli na odtrhnutie klapky? Ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
Pilifo
Príspevky: 941
Registrovaný: 19.8.2013
Auto: BMW E61 530d
Kraj: Zahraničie

Re: e60 - Oprava SWIRL klapiek sania

Štvrtok, 17. Mája 2018, 15:13

Tie novšie klapky by mali byť odolnejšie, ale aj u nich je šanca, že sa odtrhnú, takže najistejšie je ich zaslepiť tiež.
 
Užívateľov profilový obrázok
Slayer
Príspevky: 226
Registrovaný: 28.7.2014
Auto: E65 730D 2007
Kraj: Trenčiansky

Re: e60 - Oprava SWIRL klapiek sania

Piatok, 18. Mája 2018, 08:00

A odkiaľ to najlepšie objednať? Našiel som to napr. tu: https://autotechnik.sk/diely/7421/zaslepky-sania-bmw/
Majú aj tesnenia, takže aj tie by som rovno vymenil.
 
wysoky
Príspevky: 5
Registrovaný: 17.12.2015
Kraj: Nitriansky

Re: e60 - Oprava SWIRL klapiek sania

Streda, 27. Decembra 2023, 20:09

Laco19 napísal:
Po roku jazdenia so zaslepenymi klapkami som sa rozhodol pre opatovnu montaz opravenych klapiek.

Rozobratie, skrutky su roznitovane. Bud treba utrhnut hlavu skrutky, na roznitovanej casti zavitu vyfrezovat drazku pre plochy skrutkovac a zvysok skrutky vyskrutkovat von z opacnej strany:

Obrázok Obrázok


Alebo rucnou frezou (napr. Dremel) odfrezovat roznitovanu cast zavitu a skrutku normalne vyskrutkovat - to je jednoduchsie:

Obrázok Obrázok


Dalsie rozobratie je jednoduche: vytiahnut hriadel, malym plochym skrutkovacom pridvihnut zuby podlozky drziacej gufero a vybrat ju, potom vytlacit von gufero.
Vycistene cisticom na rury (W5 z Lidlu) a pripravene nove gufera 4x11x6. Tie by mali byt z materialu Viton (hnede) ako povodne - drzim palce pri zhanani :wink: .

Obrázok Obrázok

Montaz je taktiez jednoducha, jediny problem je so zasunutim hriadky - to by sa malo robit s pouzitim pripravku aby sa neposkodil tesniaci brit gufera ale ked sa to dokladne namaze a pre istotu skontroluje hriadel ci tam nie je nejaky otrep (ja som ho pre istotu vylestil 1200 smirglom a zrazil ostre hrany) tak to ide.
Klapky priskrutkovane skrutkami M2x4mm, poistene anaerobnym lepidlom na trvale spoje (zelenym Loctite) a na dalsom obrazku roznitovane skrutky.

Obrázok Obrázok


Posledny pohlad na sanie so zaslepkami a montaz zrepasovanych klapiek:

Obrázok Obrázok
Ahoj. Chcel by som sa ťa opýtať, či je možné vymeniť guferá aj na novších klapkách - v plastovom domčeku. Tvoje fotky tu už nevidím, len predpokladám, že to boli ešte prvé, kovové. Mám e61 r.v. 2009, klapky chcem vrátiť. Ďakujem

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných