Takze tu je postup ako sa vysporiadat s tecucim olejovym filtrom, konkretne ak tecie cez tesnenie medzi telom olejoveho filtra a motorom, pripadne tymto postupom sa dostanete aj k alternatoru a nadobke servo oleja. Ako navod som pouzil ten anglicky
http://www.bmwtips.com/tipsntricks/oil/housing.htm ten bol robeny na E39 528i a sedelo to aj na moju 530i (M54B30) a celkom urcite to bude aj na 525i
Pouzite naradie a diely: gola sada, tmel pod tesnenie, kooopec handier, filtracna vlozka (v baleni s tesnenim pod veko a podlozkou k srobu na vypustanie oleja), tesnenie pod olejovy filter (cca 4€)
Pocet pracantov: sikovny domaci majster a vypuceny majitel
Trvanie: priblizne 3hodiny aj to 1x v zivote sme to robili
Pred zacatim som vypustil olej kedze som ho uz aj potreboval vymenit, ale malo by to asi ist aj bez vypustenia oleja (mozno

)
1. Prva vec ktora musi ist prec je krabica s filtrom, drzi ju jeden srob na blatniku a dva klipy na hadici, von sa poruca neochotne je tam dost natesno
2. Dalsia vec co ide prec je alternator, najskor je najlepsie zhodit remen lebo zavadzia v pristupe k srobom, remen je napinany az kolieckom drziacim na ol. Filtri takze staci poriadne tahat a zhodit, sroby su dva jeden hore hned je vidiet druhy priamo pod nim trochu zalezeny ak mate dobru gola sadu urcite to nejak vysprtate, vzadu je napojeny kontakt k baterii PRETO TREBA NAJSKOR ODPOJIT BATERIU myslim ze aj nejaky konektor tam bol jednoducho vycvaknut, alternator ide von trochu ztuha trocha pokrutit hore dole a je vonku
3. Posledna vec co zavadzia je nadobka servo oleja drzi dvoma srobmi, po ich uvolneni ostane nadobka na hadiciach a mozte ju opret na blatnik
4. Teraz je pristup k celemu olejovemu filtru volny, su tam dva konektory, dole dva sroby tie drzia olejove cerpadlo (aspon myslim ze to je to) kazdopadne ked tie sroby vyberete ostane to vysiet na hadiciach a remeni, dalej bude treba odpojit hadicku ktora je dutymi srobami pripojena k filtru a hore do Vanosu ak sa nemylim, pohodlnejsie bolo hadicku odsrobovat hore (zo srobu vytecie trochu oleja tak treba handricku), ostava uz len odsrobovat sest srobov ktore su pohodlne pristupne, su rozne dlhe ale pre istotu ich poukladajte tak aby ste ich naspat dali tak ako boli, chytte telo filtra a tahajte jak hluchy dvere, kedze som mal vypusteny olej (ale aj po odsrobovani veka filtra by mal olej ztiect do motora) tak moc oleja uz neostalo staci len trocha poutierat, najviac oleja ostalo v nadobke s filtracnou vlozkou tak pozor, remen nechajte tak nemal by sa nijak sam zhodit alebo pomiesat
5. Filter si niekam polozte vyberte stare tesnenie a vyutierajte vsetko od oleja odmastite najma ryhu na tesnenie, dali sme tam aj tmel, pod aj na tesnenie co sa vytlacilo to sa utrelo, popri tom sa vymenila aj filtracna vlozka s tesnenim na veku, na vyutierany a odmasteny blok motora sa spat osadi telo filtra, dierky dolneho laveho a horneho praveho srobu z tych sietich maju vystupok na centrovanie pri osadeni a tak vas nepustia osadit nakrivo
6. Sroby by sa mali zasrobovat momentovym klucom (to sme samozrejme nemali) a podla odhadu sme dotiahli pevne ale nie prehnanou silou, dalej pokracujte naopak ako ste vyberali nic zlozite, avsak prekontrolujte nadobku so servo olejom (ja som mal celu ukydanu od oleja) tieklo mi to hlavne cez volne hadicky na spodu treba tam vymenit povodne orig. Sk pasky za tie srobovacie a poriadne dotiahnut potom by to uz nemalo tiect, samozrejme doplnit olej ak treba (kto chce moze sa pobavit a vymenit aj hadicky), pri nahadzovani remena davajte hlavne pozor aby ste ho mali po skonceni presne osadeny na kazdom kolese
7. Zbytok uz ide jednoducho, nezabudnite naradie alebo handricky v motore, vsetko prekontrolujte ci sa nehybe po upevneni, doplnit novy olej ak ste vypustili, mne to scuclo rovnych 7l, motor nechajte chvilu bezat a skontrolujte olej, mne to zatial drzi takze to bude asi spravny postup
Urcite ma doplnte alebo opravte ak som nieco robil zle alebo sa dalo spravit lepcie