... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

[DIY] Brake force display BFD pre E39 E38 E53

Piatok, 19. Februára 2016, 20:01

Prinasam navod ako si dorobit BFD pre BMW modely radu 5 E39, 7 E38 a X5 E53.

Myslim si ze vecsina vie co BFD je a o co sa jedna, takze to nebudem vysvetlovat.
Hned na zaciatok dodam ze sa jedna iba o prvu uroven BFD, druhu uroven (blikanie pri zasahu ABS) nieje mozne seriovymi jednotkami naprogramovat.


1. Zacnem teoriou odkial BFD seriovo pochadza a ako funguje.

BFD pri tychto starsich modeloch nebolo.
Mal ho iba model X5 E53 pre americky trh a aj to az od roku vyroby 9/2001.
Od daneho roku az po 9/2003 boli v parkovacich svetlach pouzivane dvojvlaknove ziarovky, t.j. 5W vlakno pre parkovacku a 21W pre BFD svetlo.
Pre uplnost este dodam ze v casovom obdobi od 3/2002 do 9/2003 boli ine zadne svetla, mali iny pinout. (mozno dolezite pre tych co by chceli robit originalny retrofit s USA svetlami)
Od datumu 9/2003 boli zase ine svetla a uz nebola pouzivana dvojvlaknova ziarovka, kedze uz bolo seriovo osadzane LCM4 ktore dokazalo stlmit 21W ziarovku, pomocou PWM regulacie takze uz nebolo potrebene privadzat dva kable pre dva nezavisle signaly, staci uz iba jeden, regulovany.
Podotykam ze toto plati iba pre USA modely.


2. Dalej pokracujeme tym, ako su seriovo zapojene svetla k LCM modulu.

LCM ma pre zadne parkovacie svetla vyhradene styri vystupy oznacene ako (pouzijem skratky z NCS):
SL_LH - parkovacie svetlo zadne lave (LCM konektor X12 cierny, pin 2)
SL_LHI - parkovacie svetlo zadne lave vnutorne (LCM konektor X38 biely, pin 5)
SL_RH - prakovacie svetlo zadne prave (LCM konektor X10117 cierno-modry, pin 17)
SL_RHI - parkovacie svetlo zadne prave vnutorne (LCM konektor X38 biely, pin 13)

Pre BFD su pouzite vystupy oznacene ako vnutorne (dalej oznacovane uz iba ako "vnutorne"),tie v E53-ke rozsvecuju 21W vlakno v dvojvlaknovej ziarovke v USA modeloch.
V non USA modeloch niesu potiahnute kable z "vnutornych" vystupov takze ich je potrebne bud potiahnut alebo zvolit alterntivne zapojenie.
Problem vsak nastava pri modeloch E38 a E39.
Ako poniektory dobre vedia, pri oboch modeloch su v zadnych svetlach pouzite vsetky styri vystupy.
Vynimkou su E39 FL ktore maju LED obrysovky od vyroby a tym padom nevyuzite "vnutorne" vystupy.
Alternativy zapojenia uvediem az po odstavci riadiacich jednotiek, kedze od nich zalezi ake upravy bude treba robit.


3. Dostali sme sa ku kodovaniu a k tomu ake RJ podporuju BFD.

Riadiace jednotky potrebne pre BFD su:
Budiky - KMB_E39.C7 alebo KMBI_E38.C12
LCM3 - C19
LCM4 - C20 az C24

Predpokladom pre tieto upravy je DSC jednotka, s ASC to bohuzial fungovat nebude.


Kodenie pre obe typy budikov je rovnake a je potrebne zmenit nasledujuce hodnoty na:


ASC3_AUSWERTUNG tymto sa cele BFD aktivuje
aktiv

BRAKE_FORCE
aktiv

BRAKE_FORCE_2 tato moznost moze ostat aj vypnuta, nepodarilo sa mi ju pri brzdeni
aktiv aktivovat a ani som nevedel zistit co vlastne robi

BFD_AX_REF_SCHWELLE ak nastavite wert_02 tak vypnete tuto funkciu
wert_01

BFD_AX_REF_SCHWELLE_2 tak isto ako pri Brake_force_2 sa mi nepodarila zistit funkcnost ani pri
wert_01 jednom nastaveni

BFD_HYSTERESE
wert_01 tato hodnota sa neda menit



Kodenie pre LCM3:


BFD_OPTION Toto treba iba aktivovat, ostatne polozky su nemenne, maju iba jednu hodnotu
aktiv

BFD_MINDEST_GESCHW
wert_01

BFD_STUFE_2_MAX_EIN
wert_01

BFD_STUFE_2_VERZOEG
wert_01


Kodenie pre LCM4 je v podstate to iste ako LCM3 ale ma este moznost stlmenych "vnutornych" vystupov.


BFD_OPTION Toto treba iba aktivovat, ostatne polozky su nemenne, maju iba jednu hodnotu
aktiv

BFD_MINDEST_GESCHW
wert_01

BFD_STUFE_2_MAX_EIN
wert_01

BFD_STUFE_2_VERZOEG
wert_01


dodatok pre stlmene "vnutorne" vystupy:


PWM_ANSTEUERUNG_SL_LHI
wert_05

PWM_ANSTEUERUNG_SL_RHI
wert_05



4. Upravy pre jednotlive modely za predpokladu ze mame jedntoky ktore BFD podporuju.

Na zaciatok uvediem este jednu kodovaciu moznost pre Oba LCM moduly (t.j. LCM3 a LCM4):


RUECKLICHT_INNEN_FEHLT Tato moznost je dolezita, a ci ju aktivujete alebo nie bude zalezat od upravy ktoru zvolite
aktiv
nicht_aktiv



Zacnem modelom E38 a E39 s predFL svetlami.

Moznosti uprav je viacero, zalezi na kazdom aky sposob si vyberie.

Prva moznost:
Tato uprava je asi najjednoduchsia ale je potrebne mat LCM4.
Vo "vnutornych" obrysovkach vymenime ziarovky za 21W a nakodujeme vsetko ako bolo uvedene v predchadzajucej kapitole pre LCM4 aj s dodatkom pre PWM regulaciu a moznost uvedenu v tejto kapitole RUECKLICHT_INNEN_FEHLT nechame na nicht_aktiv.
Tymto ponechame povodnu svietivost obrysoviek a pri prudkom brzdeni sa zintenzivni svietivost "vnutornych" obrysoviek na plny vykon.

Druha moznost:
Toto je tiez uprava bez zasahov do kabelaze urcena pre LCM3 ktore bohuzial nedokaze regulovat svietivost vystupov.
Taktiez vymenime ziarovny vo "vnutornych" obrysovkach za 21W a nakodujeme LCM3 podla predchadzajucej kapitoly.
Teraz vsak aktivujeme moznost RUECKLICHT_INNEN_FEHLT.
Tymto docielime vypnute "vnutorne" parkovacky ktore sa aktivuju az pri prudkom brzdeni.
Tato uprava ma nevyhodu v tom ze stratime cast obrysovky a tym znizime viditelnost auta.
Je mozne to vykompenzovat aktivaciu moznosti BL_ALS_SL_DIMMEN na stlmnie brzdovych svetliel ako parkovacky, ale to uz zalezi na kazdom ci sa mu to bude pacit alebo nie,
pri touringu by s tym vsak nemal byt problem kedze tam su obrysovky presne nad brzdovym svetlom takze je zachovana celistvost hran.
Osobne by som to odporucal aktivovat kedze ide o viditelnost a tym padom aj bezpecnost o com je vlastne aj tento navod.

Tretia moznost:
Tu uz bude treba robit zasah do kabelaze alebo svetiel, je to moznost pre LCM3 so zachovanim plneho obrysoveho svetla.
Pre E39 touring to velmi vhodne nebude kedze by bolo potrebne tahat dodatocnu kabelaz do veka kufra.
Kodovanie je zhodne s Druhou moznostou.
Vo svetlach alebo v kabelazi ktora ide do svetla bude treba premostit plus pol z vonkajsej obrysovky na "vnutornu", tym zachovame svietenie oboch svetiel pomocou jedneho vystupu z LCM modulu.
Dalej bude treba vytiahnut piny (pokial ste upravovali svetlo) pre "vnutorne" obrysovky z konektora pre svetlo, to treba spravit preto aby sa nespajali dva vystupy z LCM cez premostenie ktore bolo spravene vo svetle.
Ako svetla pre BFD budu v tomto pripade pouzite hmlovky a na ich zapojenie budeme potrebovat dva diody alebo jednu dvojitu pre kazde svetlo.
Zapojenie vysvetlovat nebudem, radsej prilozim schemu celeho zapojenia pre tuto modifikaciu aj s premostenim pre obe obrysove ziarovky.

BFD cez hmlovky pre E38 a E39 PredFL.jpg


Stvrta moznost:
Je to posledna alternativa ktora mi napadla a tu bude treba upravovat svetlo kedze bude potrebne osadit dvojvlaknovu ziarovku.
Pre E39 touring taktiez nie velmi vhodna uprava koly tahaniu dodatocnej kabelaze.
Kodovanie je opet zhodne s druhou moznostou.
Presny postup napisat nemozem kedze neviem ako presne vyzeraju svetla z predFL E39 a z E38.
V kazdom pripade vsak bude potrebne zaobstarat peticu pre dvojvlaknovu ziarovku, spravit premostenie z vonkajsej obrysovky na vnutornu na 5W vlakno a vystup "vnutornej" obrysovky z LCM napojit na 21W vlakno.
Kedze neviem ako vyzera petica pre dvojvkanovu ziarovku neviem presne povedat ake upravy teba spravit, je mozne ze kontakt pre "vnutornu" obrysovku bude na 21W vlakne a na 5W bude stacit odstrihnut kontakt z petice a priviest priamo na peticu kabel z vonkajsej obrysovky.
Pri tejto moznosti si to uz bude musiet kazdy pozriet sam a ak na nieco pride tak sa mozno podelit o poznatok.



Dalej tu mame E39 FL s LED svetlami.

Moznost je iba jedna a to je zapojenie cez hmlovky.

Tato moznost plati pre LCM3 a LCM4, ziadna ina alternativa mi nenapada kedze LED-ky zosilnit nevieme a jediny dalsi zdroj svetla okrem brzdovych su hmlovky.
Tento mod plati pre sedan aj touring.
Nakodujeme vsetko ako bolo udvedene v predchadzajucej kapitole, pri LCM4 nemusi byt kodovany dodatok pre PWM regulaciu.
Moznost RUECKLICHT_INNEN_FEHLT uvedenu na zaciatku kapitoly nastavime na aktiv, to je dolezite aby nam nesvietily hmlovky ako obrysovky kedze signal je z vystupu pre "vnutorne" obrysovky a tymto ich deaktivujeme.
Schema zapojenia je rovnaka ako pri tretej moznosti pre E38 a predFL E39 s tym rozdielom ze nepotrebujeme premostovat obrysovky a zapojenie diod bude priamo pri LCM module kedze "vnutorne" vystupy niesu osadene.


Ako posledny nam ostal model X5.

Tu mame tri moznosti, ale v podstate su to iba dve kedze E53 Facelift by mala mat standardne LCM4 a tam to staci iba nakodovat a vymenit ziarovky za 21W ako uz bolo uvedene v Prvej moznosti pre E38 a E39 predFL.

Dalsie dve moznosti su pre X5 predfacelift.
Prvou je zohnat LCM4, vymenit ziarovky za 21W a prepinovat konektor na LCM module.
Prepinovat ho potrebujeme preto lebo seriovo su zapojene vystupy pre vonkajsie obrysovky no my potrebujeme mat zapojene "vnutorne".
Pinout je uz uvedeny vyssie pri popise zapojenia obrysovych svetiel.
Kodovanie bude zase rovnake ako Prva moznost pre E38 a E39 predFL.

Druhou je spravit kompleny retrofit ako to je v USA modeloch.
Bude treba zohnat americke zadne svetla pre dvojvlaknovu ziarovku a potiahnut kable pre "vnutorne" vystupy od LCM modulu az ku svetlam.
Kodovanie v tomto pripade je ako v Druhej moznosti pre E38 a E39 predFL.


Nakoniec ostava podakovanie.

Dlho som zistoval ako BFD sfunkcnit a konecne som natrafil na cloveka co to dokazal.
Je to uzivatel Drukhadze z nemeckeho fora http://www.e39-forum.de, som mu velmi vdacny ze sa podelil o informacie a tymto prispevkom som sa mohol s nimi podelit dalej.
Dufam teda ze tento navod posluzi viacerim.

Na zaver este dam video ako to funguje od spomenuteho uzivatela Drukhadze z nemeckeho fora.
On ma E39 facelift, BFD ma dorobene cez hmlovky a k tomu si este dorobil dodatocny modul pre blikanie tretieho svetla, nakodovat sa to bohuzial neda.




//edit 14.3.2016
opravene chyby

//edit 7.10.2016
opravene informacie ohladom riadiacich jednotiek
Naposledy upravil/-a ALAS v Streda, 5. Apríla 2017, 15:09, upravené celkom 4 krát.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 849
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Brake force display (BFD) pre E39, E38, E53

Piatok, 19. Februára 2016, 21:56

Super, este keby bol taky navod pre novsie modely ako napr. E90, lebo pokusal som sa to kodovat, daco sa aj pomenilo ale nie tak ako by som chcel.
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11354
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Brake force display (BFD) pre E39, E38, E53

Sobota, 20. Februára 2016, 13:40

lion - aky mas? na frm1/2 nieje problem frm3 nerozchodis
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
lionlion
Príspevky: 849
Registrovaný: 24.9.2009
Auto: E90 325d
Kraj: Košický
Bydlisko: Michalovce

Re: Brake force display (BFD) pre E39, E38, E53

Sobota, 20. Februára 2016, 19:54

FRM3_E89.C32 skusal som to iba raz alebo dvakrat (asi pred rokom odvtedy uz nie) a ponovom podla odsledovania mam iba dva stupne brzdenia, bud svieti iba jedna brzdova ziarovka vo svetle, alebo pri prudsom obe.... predtym svietili vzdy iba obe ziarovky.

Presne si uz nepametam co a ako som si predstavoval, ze to bude robit lebo tych hodnot tam je pozehnane.... ale chcel som to na 3 stupne s tym zeby sa zapojili aj hmlovky prip. svetla a aj blikanie k tomu
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Brake force display (BFD) pre E39, E38, E53

Pondelok, 14. Marca 2016, 18:15

Neverim ze sa to v najnovsom module neda nakodovat.
Teraz som pozeral vypis z NCS tak tych moznosti tam je pozehnane.
Netreba nahodou este nieco aktivovat v inej RJ alebo aj v budikoch ako to je pre E46 alebo tuna v navode?
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [DIY] Brake force display BFD pre E39 E38 E53

Pondelok, 14. Marca 2016, 18:59

Pridavam update pre model E39 so zadnymi FL svetlami a E53, v oboch pripadoch pre LCM4.
S LCM3 to nieje mozne previest kedze bez zapojenych zadnych smeroviek budu zvysne blikat prilis rychlo a nieje tam moznost odstavit cold-check a hot-check pre detekovanie vypalenej/chybajucej ziarovky.
Jedina moznost by bola na volne vystupy smeroviek zapojit nejaky rezistor, lenze netusim s akym odporom a vykonom, takze to neodporucam.

V tejto uprave docielime to, ze ako BFD budu sluzit zadne smerovky, podla mna to je to asi najlepsie riesenie pre spominane modely kedze netreba tahat dodatocnu kabelaz a ani ju nijak upravovat a zaroven ziskame o dost vyraznejsie svetlo, kedze oranzova nam prida kontrast k cervenemu brzdovemu svetlu.

Uprava spociva v tom ze zadne "vnutorne" obrysovky dokazeme nakodovat tak aby blikali, takze tym padom nimi dokazeme nahradit smerovky.
Je teda potrebne prepinovat kable ktore idu z vystupov smeroviek na vystupy pre "vnutorne" obrysovky.
Pinout je nasledujuci:
Lava smerovka - konektor x12 cierny, pin 8
Prava smerovka - konektor x38 biely, pin12
Lava "vnutorna" obrysovka - konektor x38 biely, pin 5
Prava "vnutorna" obrysovka - konektor x38 biely, pin 13

Kedze sme teraz odpojili smerovky od LCM modulu tak nam Check Control bude vypisovat chybu ziaroviek zadnych smeroviek, takze teraz popri dalsich upravach potrebujeme deaktivovat Cold a Hot check.
Deaktivacia je potrebna nielen z dovodu hlasky "vypalenej" ziarovky ale koly tomu ze inak bude smerovka blikat prilis rychlo.

Kodovanie je rovnake ako bolo udevedene v prvom prispevku cize zakladne kodovanie pre LCM4 a budiky.
V LCM4 je vsak dodatocne potrebne zmenit udaje v nasledujucom zneni:


RUECKLICHT_INNEN_FEHLT
aktiv

RL_INNEN_BLINKT
aktiv

PWM_ANSTEUERUNG_SL_LHI
wert_01

PWM_ANSTEUERUNG_SL_RHI
wert_01

KALTUEBERWACHUNG_BLK_LH
nicht_aktiv

KALTUEBERWACHUNG_BLK_RH
nicht_aktiv

WARMUEBERWACHUNG_BLK_LH
nicht_aktiv

WARMUEBERWACHUNG_BLK_RH
nicht_aktiv




Check control hlasku pre vyplene smerovky nieje potrebne deaktivovat, kedze vypnutim Hot a Cold monitoringu jednotka uz nema ako zaznamenat ci je ziarovka zla alebo nie.
Naposledy upravil/-a ALAS v Piatok, 7. Októbra 2016, 10:42, upravené celkom 1 krát.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11354
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: Brake force display (BFD) pre E39, E38, E53

Štvrtok, 24. Marca 2016, 19:10

ALAS napísal:
Neverim ze sa to v najnovsom module neda nakodovat.

bud to ide z vyroby, alebo nie, hladal som to niekolko dni a nic. 2 uplne zhodne 320d 2011 rocniky - pejovi ide BFD, potmehudovi ani za <> som to nezapol.
bmwcoding.sk
bmw maps 2023/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [DIY] Brake force display BFD pre E39 E38 E53

Piatok, 7. Októbra 2016, 10:35

Pridavam maly update.
Upravil som prvy post v casti o podporujucich RJ, odpadol tam LCM3 C18, neviem ako som sa k nemu dostal kedze tento modul to bohuzial nepodporuje.
A taktiez ako som sa uz domnieval tak DSC jednotka je predpoklad pre tuto upravu, predtym som napislal ze to pravdepodobne fuguje iba snou no teraz je to uz jednoznacne uvedene.

A este k poslednej moznosti upravy pre FL E39 a E53 X5 ktora je v samostatnom poste.
S LCM3 to nieje mozne previest kedze bez zapojenych zadnych smeroviek budu zvysne blikat prilis rychlo a nieje tam moznost odstavit cold-check a hot-check pre detekovanie vypalenej/chybajucej ziarovky.
Jedina moznost by bola na volne vystupy smeroviek zapojit nejaky rezistor, lenze netusim s akym odporom a vykonom, takze to neodporucam.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Autor témy
Príspevky: 1869
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: [DIY] Brake force display BFD pre E39 E38 E53

Utorok, 11. Apríla 2017, 17:51

Pridavam ciastocne prelozeny navod do anglictiny, neskor pridam kompletny preklad.
(Here is a partialy translated guide into English, later I will add a full translation.)


Not all modules support this, you need to have an instrument cluster KMB_E39.C7 or KMBI_E38.C12 , LCM units of the folowing types LCM3 - C19 or LCM4 - C20 to C24 and the car has to be equiped with DSC.


This option is more suited for LCM4 than LCM3 because here we will be using turning lights to signalize BFD.
For that we will rewire the LCM outputs, the original turning light outputs will not be used and the LCM3 does not have an option to disable cold-check and hot-check for these outputs, so that means you will get an annoying message of a burnt out bulb and a too fast flashing turning light. If you want to do this option with LCM3 you could connect resistors on the original turning light outputs directly by the LCM connectors, the resistance should match at least the value of the used bulb and at least 5W output. I can’t tell the exact resistance, but you can figure it out with a regular multimeter.

In this option we will use turning light as BFD and it is more suited for LCM4, above is the explanation why.
In my opinion this is the better modification since we don’t need to add and cut wiring, we will just change the pinout a bit, and at the same time we get a better light since we get better contrast between red and then additional orange.

This mod relies on the possibility to program the „inner“ outputs as turning lights, so that way we can replace the regular turning light outputs.
For this we need to change the pin-out from turning light outputs to „inner“ tail light outputs.
Pin-out is as follows:
Left turning light - connector x12 black, pin 8
Right turning light - connector x38 white, pin 12
Left „inner“ taillight - connector x38 white, pin 5
Right „inner“ taillight - connector x38 white, pin 13

Now that the turning lights are disconnected, the check control will be whining about a burnt bulb.
So now with all the other coding we need to deactivate Cold and Hot check.
Deactivation is necessary not only because of the broken bulb message but also because of a too fast blinking turning light.

Instrument cluster coding:

ASC3_AUSWERTUNG
aktiv

BRAKE_FORCE
aktiv

BRAKE_FORCE_2
aktiv

BFD_AX_REF_SCHWELLE
wert_01

BFD_AX_REF_SCHWELLE_2w
ert_01

BFD_HYSTERESEw
ert_01


LCM coding:

BFD_OPTION
aktiv

BFD_MINDEST_GESCHW
wert_01

BFD_STUFE_2_MAX_EIN
wert_01

BFD_STUFE_2_VERZOEG
wert_01

RUECKLICHT_INNEN_FEHLT
aktiv

RUECKLICHT_INNEN_FEHLT
aktiv

RL_INNEN_BLINKT
aktiv

KALTUEBERWACHUNG_BLK_LH
nicht_aktiv

KALTUEBERWACHUNG_BLK_RH
nicht_aktiv

WARMUEBERWACHUNG_BLK_LH
nicht_aktiv

WARMUEBERWACHUNG_BLK_RH
nicht_aktiv

If you want you can also disable the check control message in the instrument cluster, but it’s not really
necessary since with the disabled cold and hot check it can’t tell anymore when something is broken.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných