... všetko o BMW ...

Moderátori: alfi666, fox1k

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Fenistil
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 8.7.2013
Kraj: Bratislavský

BMW 36, 46, oprava Slimáka

Utorok, 18. Februára 2014, 10:25

Takže rozhodol som sa podeliť s vami aj o návod ako si opraviť slimáka vo volante v prípade že ste zistili že vám nejde trúba alebo multifunkcia. Samotný slimák ide vybrať lahko stačí vám správne náradie a to:
kluče na demontáž volantu (krížovy/torx) zo zadnej strany
17´ / 16´ orech na hlavnu skrutku volantu
malý torx (číslo neviem presne) na kostru k volantu a ešte jeden menší torx (na oddelenie samotného slimáka od volantu)
Postup:
závisí od toho aký problém je v slimáku ak je ulomené uško na vyhadzovanie smeroviek tak to už neopravíte no ked je problém iba v tom že nejde elektrika tak to sa vyriešiť dá
Obrázok
čiže ak už slimák je vonku tak ho treba rozobrať uplne
najprv odstránime ten zlatý pliešok, vo vnútornej strane su dve ušká ktore vyhneme a vytlačíme ho smerom von
Obrázok
tým pádom možme odstrániť hornu polku slimáku a uvidíme už iba namotaný kábel
po vymotaní nám vznikne niečo takéto
Obrázok
netreba sa zlaknúť :D teraz už ide iba o preskúšanie kontaktov pomocou skúšačky najlepšie ak je tam funkcia na zistenie obvodu (pípaci zvuk)
ak nebude priechodnosť obvodu tzn. že kábel bude niekde prelomený a treba to odstrihnuť v tom mieste. Celé je to dosť dlhé pretože na volant potrebuješ iba 2.5 otáčky čiže je tam toho dosť.
Ked už ste odcvakli poškodenu časť a idete napájať novú treba z konektoru vybrať tu starú-netreba sa báť ho opatrne narezať tak aby ste ho uplne otvorili a vytiahli tú časť stačí ju vytiahnuť ona tam je aj tak iba nastrčená (žiadne lepidlo ani nič)
normalne na hulváta :D
Obrázok
okej takže ked ste aj ten novy kábel trochu ošúpali aby trčali tie medene kontakty stačí ho tam nanovo natlačiť do konektoru ide to v pohode.
znova potom preskúšajte obvod či všetko je priepustne aby po naslednom zalepeni konektoru ste to nemuseli robiť znova a boli 100% istý že to bude fungovať.
Ja som konektor zlepil v pohode týmto
http://www.opitec.sk/galeria/2674/pattex-lepiaca-pistol-startovacia-sada-default.jpg
najlepšie riešenie si myslím/ alebo potom sekundovým
čiže ked už su konektory v pohode poriešené stačí to začať navýjať avšak ->
toto je pohlad na vnútorny konektor ktorý má aj to plastové vodítko ktoré sa orientuje do protismeru hodinových ručičiek avšak pri namotávaní musite kábel tahať tiež v protismere a potom ho zahnúť pod to vodítko, prelomiť a navýjať v smere hodinovych ručičiek (aspon ja som to tak spravil podla originalneho slimaka v druhom volante zo 46tky) ide o to aby potom po navytí ten konektor č.2 sadol pekne do tej druhej časti slimáka ale aj keby bol opačne tak sa nič nedeje ja ho tam mam opačne a drží :D
Obrázok
čiže po navytí stačí znova zložiť sllimáka, nezabudnúť na ten zlatý pliešok zacvaknúť ho a hotovo. Ak budete už prichytávať slimáka na volant treba ho odtočiť do opačnej strany ako ste ho navýjali aspon také 3 otáčky kvoli tomu aby ste potom mohli otočiť volantom aj do druhej strany a potom to vložiť aj s volantom do auta. Slimáka v aute treba natočiť do bodu kde sa opre o konštrukciu riadiacej tyči a zapadne tam tak aby sa nepretáčal a hotovo
stačí už len poskladať a vybavené :wink:

Dúfam že niekomu pomožem to je vše
ObrázokObrázok

BMW E36 318I M-paket Reborn

Opravy a diagnostika BMW - Senec, okolie

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných