Ahoj všetci.
Tak, po dlhej dobe, čo nič na aute nehnevalo, mám veľa delikátny problém. Prvýkrát sa to prejavilo pred 3 týždňami po cca 400km jazde bez zastavenia, zrazu auto za jazdy začalo vypisovať vážne chyby - transmission fault, parking brake only partially available, passenger restraint system fault atď, z ktorých niektoré ďalej za jazdy mizli a zostalo svietiť oranžové ( P) ako chyba parkovacej brzdy, ktorú inak prakticky nevyužívam. Auto sa správalo a išlo, radilo, úplne normálne, aj posilňovač. Po zastavení som skúsil motor vypnúť, no už nešlo naštartovať, vedľa najazdených km na displeji sa zobrazila červená guľôčka a vypisovalo transmission fault, pri štarte začalo roztáčať motor a zrazu prestalo a tak dokola. Po niekoľkých pokusoch chyba sama odoznela a naštartoval som, zostalo svietiť iba oranžové (P), po zastavení inde a ďalšom štarte zmizlo aj to a auto jazdilo ďalší týždeň bez problémov. Potom sa chyba opäť prejavovala podobne a už cca každý druhý deň. Vyskytovala sa úplne náhodne, za státia, ihneď po naštartovaní, za jazdy, dokonca aj pred naštartovaním. V priebehu chyby transmission fault otáčkomer ukazuje 0, bez ohľadu na to, že má auto bežné otáčky. Video keď sa chyba prejavovala za naštartovaného auta tu:
https://www.youtube.com/watch?v=B06qnafmBaQ Na Slovensku som navštívil medzičasom dva servisy, ktoré sa špecializujú na BMW, v prvom len narýchlo prešli základnú kabeláž, ktorá vyzerala v poriadku, v druhom servise auto bolo dlhšie - rozobrali časť auta a hľadali chybu na kabeláži od prevodovky. Vypozorovali iba, že keď sa chyba vtedy zrovna aj u nich prejavovala a odpojili prevodovku tak chyby ďalej nesvietili. Akurát že nesvietili už ani po zapojení. Skúsili prekódovať mechatronik prevodovky a s autom som včera odišiel, avšak po príchode do Prahy sa za jazdy chyba zase prejavila úplne rovnako, len som tentokrát vypol motor až doma. Dnes ráno už chvíľku po štarte chybu zase písalo, prešiel som asi 10km k obchodu a opäť nešlo naštartovať - transmission fault a červená guľôčka u najazdených km. Chyba po asi 10 minútach opäť sama zmizla, naštartoval som a zase odišiel ďalej s tým, že na palubovke zase svietilo už len oranžové (P) ako chyba parkovacej brzdy. Vypozoroval som tiež, že ak práve svieti za naštartovania chyba prevodovky a zaradím (R), táto chyba zmizne. Spomenul som si tiež, že asi pred 10 mesiacmi mi raz auto vypísalo za jazdy chybu riadiacej páky, ale chyba po vypnutí zmizla a už sa neobjavila od tej doby. Môže to mať súvis?
Chcem sa teda opýtať, stretli ste sa niekedy s podobným správaním? V servise na Slovensku mi hovorili, že by vymenili mechatronik prevodovky, resp. celú prevodovku, ale tiež si nie sú istí, že to pomôže. Nie je totiž vylúčené, že chyba práve náhodne zmizla sama ako odpojili prevodovku a nemá reálne sa samotnou prevodovkou súvis. Inak auto ide normálne, je to zrejme čisto chyba v elektronike / RJ / kabeláži. Na diagnostike vypísalo k tomuto problému iba komunikačné chyby.
Vopred moc ďakujem za akúkoľvek podobnú skúsenosť / radu.