Streda, 26. Decembra 2018, 13:29
Súhlasím s chalanmi, a doplním, že teplotu motora vieš pozrieť aj na budíkoch - v skrytom menu. Po nahriatí 105°C, pri záťaži menej.
Expanzka a viečko - dal si tam OEM?
Otvárať viečko pri horúcom motore je somarina. Systém pracuje pri teplote 105°C, tak aby voda nevrela, je to celé natlakované na max 2bar-y.
Ak to otvoríš, tlak klesne a zmes začne vrieť.
Hadice som pri horúcom motore nikdy nechytal, ale predpokladám, že budú tvrdé, 2 bary je dosť. A ak sú staré, zvyknú aj prasknúť. Hádaj, ako to viem? :)
Nechaj to vychladnúť, dolej chladiacu zmes po značku max. Zatvor viečko. Choď to trochu prebehnúť, daj aj kúrenie na max teplotu/fúkanie.
Viečko neotváraj.
Na ďalší deň dolej zmes po max.
Prípadne ešte raz zopakuj povozenie a kúrenie na max, a potom doliatie po max na daľší deň.
Takto sa odvzdušnuje chladiaci systém.
Ak to nepomôže, prv by som preveril tesnosť chladiaceho systému, či sa nestráca voda. Ak sa stráca voda, systém sa nedokáže natlakovať a voda bude vrieť.
Môže to byť somarina, ale aj napr. O-krúžok chladiacej rúrky.
Tesnenia pod hlavami rieš až potom.
P.