... všetko o BMW ...

Moderátori: b0ris, 100RM, BinKooL

bmwtt.sk
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

E66 745Li, katalyzátor banky 2

Nedeľa, 5. Júna 2016, 21:30

Bavko je z roku 2002, má aj plyn, ale ten som pre účely testovania vypol.

Žltá ponorka na prístrojovke, diagnostika vraví toto:

273D CDKKAT2 - Katalysator-Konvertierung (Bank2)
Error counter: 1
Logistic counter: 39
Mileage 343952 km
Abgasmassenfluss gefiltert Bank2(msabg2) 16.00 kg/h
relative Luftfuellung (rl) 13.50 %
Abgastemperatur Kat. aus Modell B2(tikatm2) 630.00 Grd C
Lambdasondenistwert korr. Bank2(lamzak2) 1.00 -
Signal oder Wert unterhalb Schwelle
Testbedingungen erfuellt
Fehler bisher nicht aufgetreten
Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Diagnose gestoppt
Error code: 27 3D 82 02 00 00 01 27 A7 F2 04 12 88 10 FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
=============================================================

A neskôr toto:

273D CDKKAT2 - Katalysator-Konvertierung (Bank2)
P0430 Katalysator (Bank 2) - Wirkungsgrad unter Schwellwert
Error counter: 1
Logistic counter: 40
Mileage 344880 km
Abgasmassenfluss gefiltert Bank2(msabg2) 24.00 kg/h
relative Luftfuellung (rl) 21.00 %
Abgastemperatur Kat. aus Modell B2(tikatm2) 645.00 Grd C
Lambdasondenistwert korr. Bank2(lamzak2) 0.94 -
Signal oder Wert unterhalb Schwelle
Testbedingungen erfuellt
Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert
Fehler wuerde das Aufleuchten einer Warnlampe verursachen
Diagnose aktiv
MIL ein
Error code: 27 3D A2 11 04 30 01 28 A8 66 06 1C 8B 0F FF FF
FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF
=============================================================

Neviem, či sú vadné katalyzátory, váha vzduchu, lambdy... alebo niečo úplne iné.

Prikladám aj live dáta.
X-ová os - časová, minúty a sekundy

Na Y-ovej sú:
LMM - váha vzduchu
L_SONDE a L_SONDE_2 - lambdy pred katmi
L_SONDE_H a L_SONDE_2_H - lambdy za katmi
PWG_POT1_SPANNUNG - 2x plynový pedál
Legenda zodpovedá hodnotám kriviek v mieste ich pretnutia s vysokou čiernou vertikálnou čiarou.

Zaznamenané režimy: státie na parkovisku a prešliapnutie plynu, pomalá jazda z parkoviska, cesta cez mesto, mimo mesta, dialnica.

P.
Prílohy
08.png
08.png (40.79 KiB) 3855 zobrazení
07.png
07.png (37.94 KiB) 3855 zobrazení
06.png
06.png (46.6 KiB) 3855 zobrazení
05.png
05.png (42.26 KiB) 3855 zobrazení
04.png
04.png (46.89 KiB) 3855 zobrazení
03.png
03.png (37.05 KiB) 3855 zobrazení
02.png
02.png (37.26 KiB) 3855 zobrazení
01.png
01.png (40.9 KiB) 3855 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
petersamer
Príspevky: 397
Registrovaný: 2.6.2016
Auto: BMW E65 730D
Kraj: Prešovský

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Pondelok, 6. Júna 2016, 17:43

Skus vymeniť CCV . ventily na klukovej skrine su tam dve  ,  motor dymi ? .mne to robilo na e65 735il. boli popraskane dostavalo vzduch...ked toto nepomože tak už lamda sondy su tam 4. 2 sive a 2 čierne :( no bohužial niesu lacne. 440e stoji cela sada. bosh. lambda sonda vidži 200 000 km ak je vihrievana ..potom začne štrajkovať. najpr skus tu lacnu variantu tie ventily mne to pomohlo to iste bolo .stoji ks cez 15e.
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Streda, 15. Júna 2016, 14:55

Ďakujem za odpoveď. Takže si mal tú ístú chybu čo ja?
CCV boli menené pred asi dvoma rokmi, ale pozriem ich.
Skúsil som vymeniť postkatalyzátorovú lambdu na banke 2 a nepomohlo.

P.
 
Užívateľov profilový obrázok
petersamer
Príspevky: 397
Registrovaný: 2.6.2016
Auto: BMW E65 730D
Kraj: Prešovský

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Streda, 15. Júna 2016, 15:29

ANo presne tak ale pomohlo to iba chvilu potom som už fakt musel kupiť všetky 4 lamda sondy 2 sive a 2čierne. a problem vyriešeny ..len tie 440e :( 
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Streda, 13. Júla 2016, 00:54

To je uz tak, ak sa dava do benzinoveho motora plyn. S podobnymi problemami treba ratat. 
Ak mate radi plyn, mali ste ist za kucharov!
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Nedeľa, 21. Mája 2017, 16:10

Vymenil som aj zvyšné 3 lambdy (boli pôvodné) za BOSCH.

Resetol som komplet adaptácia motora, premazal chyby. Nepomohlo. Dostávam chybu katalyzátora (P0430).
Všimol som si, že pri jazde len na benzín sú aditívne a multiplikatívne adaptácie bánk 1 a 2 rozhádané.
Aditívne: +0.56, -0.61
Multiplikatívne: +1.03, +1.05

Pri jazde na plyn to hodí chybu chudobnej zmesi na banke 2.

P.
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Pondelok, 29. Mája 2017, 22:27

Keď nové lambdy, tak potom aj nová váha vzduchu - aj keď to problém neodstránilo.

Pri športovom režime sa chyba objaví po cca 130km, pri pohodovej jazde po cca 70km.
A mám pocit, že banka1 a banka2 nepracujú úplne rovnako (korekcie dávok paliva, časy vstrekovačov, natočenie excentrov). Možno netesnosť na saní, ktorá má vplyv pri nízkych otáčkach.

Ventilové kryty tesnia, už skôr som menil viečko oleja, o-krúžky na mierke oleja, tesnenia čidla vačky, tesnenia čidla excentrov, membrány som kontroloval včera.

P.
 
Užívateľov profilový obrázok
petersamer
Príspevky: 397
Registrovaný: 2.6.2016
Auto: BMW E65 730D
Kraj: Prešovský

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Štvrtok, 1. Júna 2017, 18:30

niekedy ti pomože ked uptadedneš softver :) . a na diagnostike ti nepiše catalizator ? convesion
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Pondelok, 5. Júna 2017, 15:21

Áno, diagnostika píše: Katalysator-Konvertierung
Auto je z 12/2002, ale firmware DME je z roku 2008.

P.
 
Užívateľov profilový obrázok
petersamer
Príspevky: 397
Registrovaný: 2.6.2016
Auto: BMW E65 730D
Kraj: Prešovský

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Pondelok, 5. Júna 2017, 20:20

tak to je v prdeli skus ten softver aktulizovať. ak to piše tak su kat zapchate alebo poškodene , pomože len ich vymena.
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Štvrtok, 28. Septembra 2017, 15:03

Vymenil som ventilové tesnenia, zatiaľ najazdených cca 500km, chyba pretrváva.

Pri práci sa mi podarilo zlomiť Y-rúrku (časť vedúca za banku 1) sekundárneho systému vzduchu (SAS). Všimol som si, že časť vedúca za banku 2 bola trochu prasknutá už skôr.
Podozrivé je, že diagnostika nehlási žiadnu chybu ohľadom SAS. Vzduchová pumpa funguje, počuť ju pri studenom štarte. Možno to má súvis s poradím subsystémov pri nastavovaní readiness statusov.

Takže ma čaká výmena Y-rúrky, tesnení pod saním a dám aj nové o-krúžky vstrekovačov.
Ešte pozriem kontrolný SAS ventil - či neostáva na banke 2 otvorený (aj keď to by pre-kat lambda mala zistiť), ale už mi nič iné nenapadá (len vadný kat).

P.
Prílohy
seals.jpg
head.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Štvrtok, 5. Októbra 2017, 06:38

Ked pouzijes diagnostiku (namiesto inpa), mozno sa dozvies viac...
System sekundarneho vzduchu byva upchaty a vycistit ho je dobrodruzstvo...... ale ten nema ziadny vplyv na chod motora, je to len kvoli redukcii emisii pri starte a prvych par sekund studeneho chodu v rezime klapky.
Chybu lambdy by ti nemal vyhadzovat, ma svoju vlastnu chybovu hlasku.
 
palciatko
Autor témy
Príspevky: 103
Registrovaný: 6.7.2014
Auto: BMW 745Li 2002
Kraj: Prešovský

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Štvrtok, 5. Októbra 2017, 11:31

Nájde ISTA viac chýb/iné chyby ako INPA?

Po pár dalších km už riadiaca jednotka registruje aj chybu SAS, čo je dobré, lebo prasknutú hadicu som stále nevymenil.

Súhlasím, čistiť SAS je problém. Čítal som aj diskusiu, kde čistenie N62 SAS skončilo prasknutou vložkou valca.

SAS a chyba lambdy - jedna noha Y hadice bola prasknutá už skôr. A ak by bol vadný jednocestný pneumatický ventil na banke2, tak cez tú prasklinu sa teoreticky môže prisať vzduch do výfuku.
Prisatý vzduch bude registrovať predkat lambda. DME začne obohacovať zmes na banke 2 a bude dochádzať ku zlému spaľovaniu. To by bohlo viesť ku misfires alebo možno aj k tej chybe katu, hmmm...

P.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6528
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: E66 745Li, katalyzátor banky 2

Štvrtok, 5. Októbra 2017, 13:08

Nenajde mozno ine chyby, ale bude ich inac a viac specificky interpretovat, zrozumitelnejsie, detailnejsie a ponukne na vyber prislusne tesovacie moduly ktorymi mozes odhalit ovela viac, ako nejakymi grafmi plnych kriviek a carbanic, alebo roznych hodnot (ktore su ti nanic kedze nepoznas medzne a pracovne hodnoty ani to, kedy a ake maju byt) v ktorych sa nemoze vyznat ani diva svina.

Cistili sme ten system sekundarneho vzduchu na mojom byvalom aute, vyrobili sme si speci nastroj z kefy na zbrane :) ale najhorsie su na tom priamo tie porty kam sa privadza uz priamo do sania. Tie sa tazko prebijaju a len hrubou silou.... nastaste vsak tento system nie je nic bez coho by auto nevedelo existovat. Je to len kvoli emisiam pri studenom starte ako spominam vyssie. Beh motora to nijako neovplyvnuje. Na americkych forach to bola velka tema, pretoze im asi emisie meraju aj pri studenom starte a tie auta ktore mali ten system upchaty, asi nevedeli prejst emisnymi skuskami..... ale ak ti to fuci niekam kam nema, tak tvoje domienky mozu byt spravne, moze to vyhodnocovat lambda ako nejaky problem...

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných