... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Johnny_R6
Autor témy
Príspevky: 404
Registrovaný: 1.12.2010
Auto: E38 728iA, X5 E53 V8
Kraj: Nitriansky

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Utorok, 25. Marca 2014, 12:22

to som už chcel vyskúšať no mám vypadané pixely tak moc toho neuvidím, jedine že by sa to dalo nejak mrknuť na 16:9 BC.

Najprv osm to ovzdušnoval podla tvojho návodu, čumák v kopci, aj z kopca a nič :?

potom som aplikoval asi 5x tento návod
1. studený motor -> kluč do druhej polohy, fukare 32st. najslabšie fukanie
2. Otvoriť expanzku, otvoriť odvzdušňovák pri expanzke a odvzdušnovák na termostate
3. !! bez naštartovaného motora !! dolievať do expanzky chladiacu, až kým nevytečú všetky bublinky
4. zavreť termostatový odvzdušňovák -> a ešte dolievať expanzku, aby vytieklo všetko z odvz. pri exp.
5. doliať exp. skoro až po vrch a zavreť -> skušobná jazda
6. nehať vychladnuť auto úplne, a skontrolovať hladinu v exp.

a stále nič .. už som z toho na nervy :cry: .. rozmýšlal som že to zanesiem do nitry do bavarie :-k .. lenže tú palku potom nechcem videť.
Pokial nemáš pre BMW srdce , je to pre teba len obyčajné auto ;-)
_________________
E38 728iA "Derrick"
E53 X5 4.4i "Američanka"
EX E53 X5 30d "Mahagoni"
EX E53 X5
EX E39 525dT "VermontGreen"
EX E46 320dTA 2001
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Utorok, 25. Marca 2014, 13:30

keď už je reč o odvzdušnení, sorry že sa miešam do témy, ale ako to správne robiť napr. na V8-čke? niekde sa uvádza že len doliať po max. a potom skontrolovať hladinu po vychladnutí, inde zas že naštartovať čumákom do kopca a dolievať, kde je pravda?

inak čo sa týka toho odvzdušnenia cez kúrenie, to by malo fungovať tak že otočiť kľúčik ale neštartovať, a dať kúrenie na max. teplotu, tým sa otvoria ventily a zapne el. vodné čerpadlo pre kúrenie, ale to som zatiaľ neskúšal
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Štvrtok, 27. Marca 2014, 10:50

Johnny_R6 napísal:
aj z kopca a nič :?

no ak si to robil cumakom z kopca tak si to naspat zavzdusnil ak si to potiahlo trochu vzduchu :-P kazdopadne to odvzdusnujes dobre, cize ak sa to stale prehrieva tak uz by som asi kontroloval vodnu pumpu

ViktorDDD napísal:
ale ako to správne robiť napr. na V8-čke? niekde sa uvádza že len doliať po max. a potom skontrolovať hladinu po vychladnutí, inde zas že naštartovať čumákom do kopca a dolievať, kde je pravda?

Pravdu si predstavis sam :) Pointa preco sa V8micka odvzdusnuje inak je preto, lebo ma pracovnu teplotu cez 100 stupnov (cize rucicka je v strede a motor ma vklude 110) a vtedy, pokial nie je system uzavrety a natlakovany, tak sa voda meni na paru a system sa tymto paradoxne zacne presne naopak, zavzdusnovat :) preto sa V8ma odvzdusnuje rovnako ako ine motory (najprv bez nastartovania, cumak v kopci, zapnute kurenie, potom nastartovane aby vodna pumpa potlacila vodu), ale iba za studena a kontrolovat aku ma teplotu cez BC, aby nestupla prilis vysoko, potom uz treba uzavriet, trochu popojazdit a zase nechat vychladnut
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
Johnny_R6
Autor témy
Príspevky: 404
Registrovaný: 1.12.2010
Auto: E38 728iA, X5 E53 V8
Kraj: Nitriansky

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Štvrtok, 27. Marca 2014, 17:41

práveže vodná pumpa je nová .. hadice sú tvrdšie ako som mal na 525d. Nespravím ani 5km a už sa zopína visko. Je mi to divné kedže je okolo 10 stupnov. Keď otvorím víško expanzky za teplého motora tak plavák je zdvihnutý na maximum. Keď ho otvorím za studena, je tak ako má byť čiže tak centimeter pod vrch hrdla.
Pokial nemáš pre BMW srdce , je to pre teba len obyčajné auto ;-)
_________________
E38 728iA "Derrick"
E53 X5 4.4i "Američanka"
EX E53 X5 30d "Mahagoni"
EX E53 X5
EX E39 525dT "VermontGreen"
EX E46 320dTA 2001
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Piatok, 28. Marca 2014, 11:30

odvzdusnene dobre? vodna pumpa ide? dalsie na rade uz je tesnenie/hlava
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
Johnny_R6
Autor témy
Príspevky: 404
Registrovaný: 1.12.2010
Auto: E38 728iA, X5 E53 V8
Kraj: Nitriansky

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Piatok, 28. Marca 2014, 11:58

bude chyba v tom ovzdušnení, nebude to dobre. Auto nekúri a visko furt ide. V pondelok s tým idem do BMW, uvidím stým vyšpekulujú
Pokial nemáš pre BMW srdce , je to pre teba len obyčajné auto ;-)
_________________
E38 728iA "Derrick"
E53 X5 4.4i "Američanka"
EX E53 X5 30d "Mahagoni"
EX E53 X5
EX E39 525dT "VermontGreen"
EX E46 320dTA 2001
 
Lipi
Príspevky: 301
Registrovaný: 25.2.2010
Auto: BMW 530d Touring
Kraj: Bratislavský

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Piatok, 28. Marca 2014, 20:08

Ak nekuri.. napada ma jedna vec.. co uzavrety okruh... čiže termostat?
"Audi si kupujú preto ako vyzerá, BMW preto ako jazdi.."

BMW 530d Touring /// 2001 - M5 -styl. 82 (e39)
Volvo V70 II 2.0T /// 2001 - M5
 
Užívateľov profilový obrázok
Johnny_R6
Autor témy
Príspevky: 404
Registrovaný: 1.12.2010
Auto: E38 728iA, X5 E53 V8
Kraj: Nitriansky

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Utorok, 1. Apríla 2014, 19:38

práveže keby je zalepený termostat tak by sa prehrievala nie ? A zas naopak keby je otvorený tak by sa nevedela zohriať na prevádzkovú teplotu.

Inak sedma je už dúfam vyliečená, spravili mi to v NR a nakoniec tam musela ísť odťahovkou ](*,) .. v piatok mám cestu do BA tak uvidíme či vydrží .. ale zatial sa drží. :thumbup:
Pokial nemáš pre BMW srdce , je to pre teba len obyčajné auto ;-)
_________________
E38 728iA "Derrick"
E53 X5 4.4i "Američanka"
EX E53 X5 30d "Mahagoni"
EX E53 X5
EX E39 525dT "VermontGreen"
EX E46 320dTA 2001
 
Užívateľov profilový obrázok
juro750i
Príspevky: 292
Registrovaný: 16.7.2008
Auto: Nissan Patrol GR
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Svit

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Piatok, 4. Apríla 2014, 06:41

Tak ja ked som mal E38 mal som problem z DSC a ABS hned po pohnuti sa rozsvietili kontrolky. Problem bol v DSC tlakovej pumpe rozoberal som tuto temu tuna:
bmw7/bmw-e38-nejde-abs-esp-tachometer-kolise-benzin-t55862.html

Na mojej E38 bola ta pumpa nefunkcna no stacilo ju len rozobrat a vycistit uhliky v motorceku. Auto dlho stalo v bazare a zoxidovaly uhliky.
Ta pumpa vytvara tlak v systeme brzd pre DSC.
ex BMW 750i 5,4 V12 , ex Mercedes Benz S320 CDI momentalne Nissan Patrol GR
 
Užívateľov profilový obrázok
Johnny_R6
Autor témy
Príspevky: 404
Registrovaný: 1.12.2010
Auto: E38 728iA, X5 E53 V8
Kraj: Nitriansky

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Utorok, 8. Apríla 2014, 19:38

veru dobre hovoríš, problém bude nakoniec asi v tej DSC pumpe. Dá sa to nejak rozmontovať a vyčistiť aj bez toho aby som ju vyťahoval a teda narúšal okruh brzd ?

Inak chlapi, poradte nejaké stierače na E38, pozeral som že dosť zaujímavo to má riešený úchyt a trošku som dúfal že mi tam budú pasovať stierače z E39 ktoré som mal nové nachystané na ex 525d, no nakoniec nepasli. Moc sa mi nechce dávať za stierače 42€ :-k
Pokial nemáš pre BMW srdce , je to pre teba len obyčajné auto ;-)
_________________
E38 728iA "Derrick"
E53 X5 4.4i "Američanka"
EX E53 X5 30d "Mahagoni"
EX E53 X5
EX E39 525dT "VermontGreen"
EX E46 320dTA 2001
 
Užívateľov profilový obrázok
Jannci
Príspevky: 2335
Registrovaný: 17.6.2008
Auto: MB
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Trnava

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 12:45

naposledy ked som kupoval stierace na sedmu, tak stierace stali 98eur, cize 42 euri je super cena si myslim. Ked som to vtedy riesil }matne si este spominam) tak E38 ma atyp, ktory nebol na ziadnom inom aute. cize ak chces silu mocu na tom este usetrit, tak si kup len gumicky a snimi sa potrap, ked to budes menit.
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 14:50

presne tak.. jedna strana ma opacny uchyt na stierac, preto treba specialne stierace :) vela tam neusetris, naozaj jedine ze by si si kupil gumicky...

najvacsia sranda je, ze si povies ze a sak co, tak teda kupim Bosch, aspon to nieco vydrzi a ono....hovno... po roku a pol uz su zase suce na vymenu - moj pripad
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 15:08

stierače sú spotrebák, bežne sa po roku menia
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 19:50

sak o to pokoj, akurat je trosku smutne ze obycajne tesco stierace za par eur vymenis po cca tom istom case ako 40€ bosche a ze by bol rozdiel v stierani 10 nasobny sa neda povedat... ale bohuzial pri sedme nemas moc na vyber, takze je to "lahsie" :D
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Zopár otázok ohladom E38 - HELP

Štvrtok, 10. Apríla 2014, 20:26

však toto, guma je guma, či lacný alebo drahý stierač, stačí jedna zima, a pár prípadov keď je človek lenivý aby poriadne očistil ráno sklo od ľadu a potom to už necháva čmuhy
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných