... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
lubomt
Príspevky: 1042
Registrovaný: 14.6.2010
Kraj: Žilinský

Re: olej (automat, diferenciál)

Pondelok, 29. Novembra 2010, 23:14

lubomt napísal:
Esso firmu uz pred pol rokom odkupil Mobil. Takze bud origo-drahy, alebo Mobil ATF LT 71141, nic ine. Tento mobil nema nahradu, pozor, mate mylne predstavy! Prevodovka 5HP18 je vyrobok nemeckeho vyrobcu firmy ZF a ta dala certifikat len origo oleju a potom len ESSO ATF LT 71141. Tieto prevodovky 5HPxx sa zacali robit v r.1996 a postupne ich zacali jednotlive automobilky zacali davat do svojich aut. Takze ziadny Valvoline a tak. Inak uprimne je mi jedno co si kto naleje, nikto si aj tak neda povedat ale po dlhsej dobe nespravny olej rozozerie semeringy a vzniknu aj dalsie opotrebenia. Uz som videl vela prevodoviek ktore klakli po nespravnom oleji.
Za dalsie, darmo tam das novy hydromenic za kopu penazi ked mas zo stareho hydromenica v prevodovke z opotrebenia ocelove piliny, takto sa to robi len ked chces auto predat aby chvilu dobre jazdilo. Bordel z opotrebenia ti obrusi a znici aj novy hydromenic, velakrat klakol po 3 mesiacoch... Tesnenie s filtrom origo 75eur, olej za liter 12eur a praca ako kde, napr.30-40eur. Vana dolu a vycistit...

treba ti max 6ltr oleja, das tam zo 2ltr , potom nastartujes das D a pomaly dotlacas dalsi olej. Kolesa sa pomaly zacnu krutit a po nejakych 5-10min sa zacne olej prelievat von, treba potom este dat R, znova D, ona sa sama nacuca kolko potrebuje. A MUSIS vymenit aj olej a tesnenie, bez toho to moc nema vyznam. Napustaci otvor zavri pri spustenom D a az po zavreti vypni motor
 
kubes
Príspevky: 22
Registrovaný: 14.12.2008
Bydlisko: Žilina

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Nedeľa, 5. Decembra 2010, 14:04

No nakoniec som olej v prevodovke a vlastne samostatnu prevodovku vymenil uplne fajn. Kedze som menil hned dve. Moj novy poznatok : ak menite prevodovku diesel za benzin, maju rovnake oznacenie (5HP18), sroby sedia vsetky az na jeden. Ale prevodovka je hrozne vytocena na jednej strane dohora. Jeden silenblok natiahnuty, druhy splasnuty. Takze to az tak nesedi a myslim si ze keby som to nastartoval tak ten jeden natiahnuty roztrha.


"Novu" prevodovku som nahodil, olej vypustil, vymenil filter a tesnenie (bavaria filter 20e tesnenie 10e, iny dodavatel dielov cela sada 15e), vanu vycistil a naspat nasroboval. Auto som si este trosku zpredu nadvihol aby mi vytieklo co najviac oleja z unasaca.

Olej do prevodovky mi doniesol majitel auta, zeleny podla stitka, zacal som nalievat. Do vane doslo cca 3l, potom som nastartoval na P a prevodovka si krasne zacala olej cucat. Scucla dalsich 8 az 9 l. Napustene po okraj komina na vani. Imbus som nahodil spat. Prebehol som auto na vsetkych stupnoch. Skontroloval hladinu. Bola OK
 
pedro299
Príspevky: 288
Registrovaný: 9.8.2010
Auto: BMW E38 2001
Kraj: Bratislavský

Re: olej (automat, diferenciál)

Štvrtok, 23. Decembra 2010, 19:37

Máš mílnu predstavu aj Ty lebo plnohodnotných náhrad za drahé ESSO je daleko viac.Ja som dával Ravenol ATF 5/4HP a splna všetky požiadavky presne ako Esso či Mobil.Ja mám 730D E38 s prevodovkou 5HP24 a dával som tento Ravenol a liter ma stál 5,50eura a žiadny problém,radí bez problémov a na obale boli vypísané skoro všetky prevodovky od ZF.A Ravenol ešte robí olej,ktorí daleko presahuje aj tento ATF5/4 takže žiadny problém.
BMW 730D ex
BMW E61 530xd ex
BMW 728i 2001
 
Užívateľov profilový obrázok
ThePuk
Príspevky: 53
Registrovaný: 22.5.2010
Auto: Mini Cooper S
Kraj: Bratislavský

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Utorok, 28. Decembra 2010, 09:31

tak tak suhlas s pedrom
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Autor témy
Príspevky: 685
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Utorok, 7. Júna 2011, 14:30

ešte pre doplnenie...
Prílohy
ZF_transmission_oil_chart.jpg
ZF_transmission_oil_chart.jpg (91.23 KiB) 3781 zobrazení
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d
 
Užívateľov profilový obrázok
lubomt
Príspevky: 1042
Registrovaný: 14.6.2010
Kraj: Žilinský

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Utorok, 7. Júna 2011, 23:35

fono031, pekna a správna tabulka...
 
Užívateľov profilový obrázok
lubomt
Príspevky: 1042
Registrovaný: 14.6.2010
Kraj: Žilinský

Re: olej (automat, diferenciál)

Utorok, 7. Júna 2011, 23:38

pedro299 napísal:
Máš mílnu predstavu aj Ty lebo plnohodnotných náhrad za drahé ESSO je daleko viac.Ja som dával Ravenol ATF 5/4HP a splna všetky požiadavky presne ako Esso či Mobil.Ja mám 730D E38 s prevodovkou 5HP24 a dával som tento Ravenol a liter ma stál 5,50eura a žiadny problém,radí bez problémov a na obale boli vypísané skoro všetky prevodovky od ZF.A Ravenol ešte robí olej,ktorí daleko presahuje aj tento ATF5/4 takže žiadny problém.

Vsak davaj si co chces,nalepky a papier zdrzia. Ja dodrzujem co je schvalene a doteraz som nikdy problem nemal. Poskodenych prevodoviek s kadejakymi naliatymi gebuzinami som mal na dielni uz dost a viem o com hovorim, nerobime to raz za tyzden ale denne niekolkokrat. Bez urazky
 
Užívateľov profilový obrázok
ThePuk
Príspevky: 53
Registrovaný: 22.5.2010
Auto: Mini Cooper S
Kraj: Bratislavský

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Streda, 8. Júna 2011, 06:37

Ked ma raz nejaky vyrobca schvalenie na danu specifikaciu, znamena to, ze presiel skuskami vyrobcu, ktory mu to schvalenie dal a to znamena, ze ten olej je plne postacujuci a vhodny pre dany typ ci motora ci prevodovky. Tie schvalenia si oni nevymyslaju ani netlacia podla lubovole...takze tak. To ze marketing nejakej znacky uprednostnuje nejaky olej je bezne, vacsinou uprednostnuju toho, s kym maju zmluvu a kto plati. Ci to bolo Esso alebo Shell...

Pri motorakoch mas to iste..napr. skoda uprednostnuje Castrol, si myslis, ze teraz tam nemoze ist iny olej s totoznymi parametrami a schvaleniami?
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Streda, 8. Júna 2011, 08:44

ThePuk napísal:
Ked ma raz nejaky vyrobca schvalenie na danu specifikaciu, znamena to, ze presiel skuskami vyrobcu, ktory mu to schvalenie dal a to znamena, ze ten olej je plne postacujuci a vhodny pre dany typ ci motora ci prevodovky

takze by si bez obav dal soferovat svoje ferrari 18rocnemu newfagovi co vysiel z autoskoly, ze? ved splna podmienky a je plne postacujuci na obsluhu pre dany typ vozidla, tj. skupiny B

to ze nieco splna nejake schvalenie neznamena, ze je to take iste dobre ako vyrobok niekoho ineho, co ty na zaklade jedneho certifikatu tvrdis a ak si za tym budes dalej stat, tak si uvedom napr. ake gumy obuvas na auto a pokial si povies, ze by si nikdy neobul nejaky goodride, linglong a co ja viem co, tak si pokrytec
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
ThePuk
Príspevky: 53
Registrovaný: 22.5.2010
Auto: Mini Cooper S
Kraj: Bratislavský

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Streda, 8. Júna 2011, 10:26

Netrep z cesty uplne a neporovnavaj neporovnatelne...si pozri najprv technicke listy a potom tu taraj hluposti o pneumatikach a ferrari, co sa s tymto neda absolutne porovnavat.

Pokial olej napr. Ravenol ma produkt, ktory nesie na sebe schvalenie ZF pre urcitu prevodovku, tak je minimalne rovnako kvalitny pre danu prevodovku ako napr. Mobil ci Shell a pod. TO ZNAMENA, ze splnil vsetky poziadavky toho vyrobcu, ktory tie schvalenia na zaklade laboratornych skusok vydava a schvaluje. To, ze dajme tomu mobil je predimenzovany a znesie viac, je vec druha, ale to sa neskuma, skuma sa to ci je ten olej vhodny pre dany typ. Tot vsjo...neviem co ti je na tom nejasne, ale nepis mi tu potom este nieco dalsie o pneumatikach a ferrari...

To iste plati pre motorove, hydraulicke a kadejake ine oleje. Ked raz mam udane, ze mam mat napr. olej BMW LL-04 5W30 a ja si tam dam Castrol EDGE 5W30, tak si myslis, ze som urobil zle? alebo ked si tam dam Mobil 1 ESP Formula?...prosim ta...
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Streda, 8. Júna 2011, 11:33

ThePuk napísal:
Pokial olej napr. Ravenol ma produkt, ktory nesie na sebe schvalenie ZF pre urcitu prevodovku, tak je minimalne rovnako kvalitny pre danu prevodovku ako .... To, ze dajme tomu mobil je predimenzovany a znesie viac, je vec druha

tak budto je minimalne rovnako kvalitny, alebo jeden znesie viac ako druhy, tzn nie su rovnako kvalitne :) a ak nie su vsetky rovnako kvalitne, ale iba splnaju nejaku minimalnu hranicu obsahu a parametrov na zaklade specifikacie, tak zakonite nemozes tvrdit ze ci tam das to alebo ono je uplne jedno... a toto plati aj o pneu, o phm, o comkolvek, ale to uz som tusim hovoril

P.S.: pokial si cital niekedy vysledky napr. nejakeho testu motorovych olejov, co sa stavim ze ano, tak urcite vies, ze aj oleje rovnakych specifikacii maju rozdielne kvality a niektore znacky sa oplati obchadzat oblukom
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
ThePuk
Príspevky: 53
Registrovaný: 22.5.2010
Auto: Mini Cooper S
Kraj: Bratislavský

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Streda, 8. Júna 2011, 13:21

To ano s tym suhlasim a to aj pisem.

LENZE:

priklad: Mas motor napr. Ford 1.6 benzin, ktory potrebuje normu 913B. Ked ju olej splna, dostane od vyrobcu pecat a moze ju uvadzat na flaskach a pod. Cize, pre ten motor je ten olej vhodny.

Je jasne, ze ked tam nalejes ci uz Divinol alebo Mobil 1, ktore splnaju tuto normu a dodrzis servisny interval, tak tomu motoru to je suma fuk. Je jasne, ze Mobil 1 je najkvalitnejsi olej na svete a je tak predimenzovany, ze nielen ze splna nejaku normu, ale ju aj prekracuje. Niektore oleje ju len splnaju. Lenze to nic nemeni na tom, ze su pre ten motor vhodne.
V pripade poruchy napr. chladenia ked sa teplota motora dramiticky zvysi sa ten Divinol dajme tomu rozpadne takmer okamzite pri urcitej teplote a zadries motor, kdezto tym, ze Mobil 1 je predimenzovany dokaze tu tepolotu zniest a nedegraduje sa tak skoro, cize hoci bude olej na odpis a musis ho vymenit, ale nezadries motor.

O kvalitu olejov by som sa ale nejak extra neobaval, kedze uz v podstate zle oleje nie su. Su len dobre a potom lepsie.

Jasne, ten co na to ma, rozumie sa a je fajnsmeker si tam neleje to najkvalitnejsie a ma ciste svedomie. Lenze ci uz servis alebo 95% populacie sa drzi toho co predpisuje vyrobca - norma, specifikacia, schvalenie. Podla toho si kupi olej a neurobi chybu..

Aby som sa vratil naspat k automatom. Pozri si co to o Ravenole a zistis, ze su to manici co sa specializuju na tzv. speciality. Ako jediny vyrabaju napr. DSG olej, ktory sa dava ako prvonapln a aj do servisov VW, akurat je to v inych flaskach v servisoch a v inych to predava Ravenol. Kopec dalsich prevodovych olejov je na tom tak napr. aj CVT pre japoncov robi Ravenol. Nebal by som sa tu o kvalitu :wink:

a k tej kvalite:

ked mam limit na beh 1:30 a splnim ho idem dalej...to ze to zabehnem za 1:25 je len moje plus a moj naskok...ale splnil som 1:30...chapes
 
Užívateľov profilový obrázok
lubomt
Príspevky: 1042
Registrovaný: 14.6.2010
Kraj: Žilinský

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Štvrtok, 9. Júna 2011, 08:47

ravenol sa ale predava drahsie ako mobil. Inak trochu si protirecis.
 
Užívateľov profilový obrázok
ThePuk
Príspevky: 53
Registrovaný: 22.5.2010
Auto: Mini Cooper S
Kraj: Bratislavský

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Štvrtok, 9. Júna 2011, 13:32

Zalezi u koho kupujes a co konkretne...

Kde si protirecim?
 
Užívateľov profilový obrázok
porter
Príspevky: 131
Registrovaný: 27.5.2007
Auto: e30 325i, e38 740i
Kraj: Trenčiansky

Re: e38 - Oleje (automat, diferenciál)

Štvrtok, 9. Júna 2011, 18:01

ja osobne by som co sa tyka tychto automatov pouzil len olej co predpisuje vyrobca, to som aj sam urobil po tych milion varovaniach na internete o odidenych prevodovkach.
V kazdom pripade v USA ako pisali na e38.org davaju do nich Valvoline co splna normu ako Esso a tvrdia, ze je to ok. Na Ravenol si staci pozriet datasheet a je to asi to same, co s tym Valvoline, skratka splna specifikacie vyrobcu (LT 71141 pre 5HP prevodovky)
http://www.ravenol-shop.de/WebRoot/Store5/Shops/61107442/4C57/3EB6/0A89/6C25/B175/C0A8/28B8/4F3A/tds_212104_ATF_4HP_5HP.pdf
S Essom maju podobne viskozity, pri 100C takmer rovnake, rozdielne su body tuhnutia, ale ci -50C alebo -40C je u nas zatial asi aj tak jedno :-) Nie som mechanik ani odbornik, ale asi skor ten automat odide kvoli neskorej vymene, resp. vdaka dementovi za volantom ako kvoli znacke oleja :mrgreen:
e38 740i '98 286PS - jazdi dopredu a dozadu
e30 325i @ M50B25 192PS - stoji a hnije

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných