... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
TheStig
Autor témy
Príspevky: 380
Registrovaný: 6.7.2008
Auto: e39 523i, e34 520i
Kraj: Zahraničie

e38 EDC + NIVO

Pondelok, 25. Augusta 2014, 13:41

Mam ponuku na 740i s cca 240tis km (overene). Auto ma edc a nivo, trochu sa toho obavam. Ma s tym niekto skusenosti? Ak sa nieco poserie da sa to dat dokopy za rozumne peniaze? Pripadne zmena za klasicky "podvozok" je mozna?
Vdaka.
owner of the 6 cylinder symphony
E34 520iT '93 - katOFF
E39 523i '96 - katON
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: e38 EDC + NIVO

Pondelok, 25. Augusta 2014, 18:18

Vsetko sa da. najdi si pribeh pouzivatela "korado".
 
Užívateľov profilový obrázok
100RM
Príspevky: 1512
Registrovaný: 2.8.2006
Auto: e61 550i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bublina

Re: e38 EDC + NIVO

Štvrtok, 28. Augusta 2014, 08:21

Boze, co ja by som dal za EDC ...
 
Užívateľov profilový obrázok
Belial
Príspevky: 72
Registrovaný: 28.8.2014
Auto: BMW E38 740i
Kraj: Nitriansky

Re: e38 EDC + NIVO

Štvrtok, 28. Augusta 2014, 08:38

100RM : na tych nasich uzasnych cestach by si EDC moc casto nezapinal ;)

Akoze, je to super vec o to pokoj , ale opodstatnenie to ma na klukatych okreskach, ktore su vacsinou v zalostnom stave , tym padom klesa rapidne komfort co je u 7er zakladny parameter .


Pokial je momentalne to EDC v poriadku a tie KM su naozaj origo, nebal by som sa toho . :-k
BMW E38 740i pearlbeige metallic
ex BMW E39 525D
ex BMW E38 750iL
ex MB W211
ex MB W220
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: e38 EDC + NIVO

Štvrtok, 28. Augusta 2014, 09:07

Belial napísal:
100RM : na tych nasich uzasnych cestach by si EDC moc casto nezapinal ;)

ty myslis zapinanie sportoveho rezimu, ale ony uz v normalnom rezime su komfortnejsie
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
Belial
Príspevky: 72
Registrovaný: 28.8.2014
Auto: BMW E38 740i
Kraj: Nitriansky

Re: e38 EDC + NIVO

Štvrtok, 28. Augusta 2014, 09:15

Ano,sorry, myslel som pochopitelne "S EDC" kde je podla mna najviac namahane . Ale len polemizujem, nic overene . :-k

Nemal som moznost porovnat verzie s EDC a bez .
BMW E38 740i pearlbeige metallic
ex BMW E39 525D
ex BMW E38 750iL
ex MB W211
ex MB W220
 
Užívateľov profilový obrázok
100RM
Príspevky: 1512
Registrovaný: 2.8.2006
Auto: e61 550i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bublina

Re: e38 EDC + NIVO

Nedeľa, 31. Augusta 2014, 11:38

Ja som mal a ver mi, ze aj na rozbitych cestach je to sakra rozdiel ...
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: e38 EDC + NIVO

Nedeľa, 31. Augusta 2014, 15:28

EDC zapinam minimalne. Ked je to zapnute, sedma stvdne ako okruhac. Ale ak idem na dialnici rychlo (rozumej velmi rychlo), tak ho je takmer potrebne zapinat, aby sa nerozhupavala. Sedma je naladena tak, ze sa ide ako na oblaciku a to prave dokaze sposobit typicke "rozhupavanie" na dialnici. Na takej tiahlej ako je napriklad na Poprad sa mozte zrazu ocitnut v druhom pruhu, ak cestujete prilis rychlo. Obcas to zapinam este ked som sam, a nejaka trojka, alebo Golf GTi si mysli, ze na klukatych cestach mi zdrhne :lol: NIVO nemam, zatial som nemal moznost to ocenit, kedze do kufra nalozim vzddy menej ako pol tony.
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: e38 EDC + NIVO

Nedeľa, 31. Augusta 2014, 16:34

V prvom rade, žiadne zapnuté, vypnuté, EDC je stále aktívne, Electronic Damper Control, je to iný drahý typ tlmičov, s elektroventilmy riadený riadiacou jednotkou s premenlivou zmenou tuhosti v závislosti od veľa faktorov ako cestovná rýchlosť, zaťaženie, priečne zrýchlenie, zrýchlenie v smere jazdy a vertikálne zrýchlenie vozidla. EDC je aktívne v základnom režime Comfort žiže mäkké nastavenie a už tam je obrovský rozdiel oproti klasickým tlmičom, pretože ak zrýchlite ihneď sa prepnú do stredne tvrdého až tvrdého režimu, čiže prituhujú v zákrutách, kde by malo prísť k náklonu vozidla, tlačítko S-EDC, SPORT zmení naladenie podvozku k ešte tvrdšiemu a stále ho udržuje a sedme to prepožičiava neuveriteľné jazdné vlastnosti, keď som sa naháňal s Porterom na 740i s mojou bývalou 540i, nemohol som si ani zdaľeka dovoliť to čo on, tam kde som v zákrute išiel sedemdesiatkou, on mal vyše deväťdesiat. Lenže až takéto tlmiče doslúžia môžte si nachystať 2x720€ za predné a ak máte NIVO tak 2x1170€ zadné. Väčšina sedmičiek ak mala EDC, už má zbastlený podvozok, s NoName poľskými dielmy a tie čo ho ešte majú je už dávno po smrti. Prerábať ale EDC na klasiku je taká sprostosť ako M5ke s S62 motorom po smrti namontovať klasickú M62.
Naposledy upravil/-a VaNoS v Nedeľa, 31. Augusta 2014, 16:56, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: e38 EDC + NIVO

Nedeľa, 31. Augusta 2014, 16:47

Ja mam nastastie nove, ale vraj sa daju zrepasovat pomerne jednoducho = olej + tesnenia za cca 300,- Eur. Robota asi raz tolko.
 
Užívateľov profilový obrázok
TheStig
Autor témy
Príspevky: 380
Registrovaný: 6.7.2008
Auto: e39 523i, e34 520i
Kraj: Zahraničie

Re: e38 EDC + NIVO

Nedeľa, 31. Augusta 2014, 17:15

Aku ma asi zivotnost cely system, tlmice, nivo atd pri prevadzke na cz/sk cestach? Ono je to urcite super komfortne vozenie atd, no ale ked sa to vyserie tak davat tie prachy za to mi pride dost divne kedze len tlmice stoja tolko co auto. Takze otazka znie, repasovat? Kto to vie zrepasovat? Na nete su aj nejake navody ako to spravit doma a co k tomu treba. Ale ja by som sa nepustal do toho sam. Odpojit a dat klasiku? Da sa to jednoducho?
owner of the 6 cylinder symphony
E34 520iT '93 - katOFF
E39 523i '96 - katON
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: e38 EDC + NIVO

Pondelok, 1. Septembra 2014, 09:23

ak davas standardne tak iba vymenis tlmice a nic viac... nikde sa mi nepodarilo zistit kto by vedel zrepasovat EDC tlmice, takze neviem ci sa to da (navod na internete by som si rad pozrel, ci to nie je nejaka blbost)

co sa tyka vydrze, tak vydrzia ovela viac ako normalne tlmice (preto ta cena nemusi byt az taka zavratna v porovnani cena/vykon oproti obyc tlmicom, ako sa na prvy pohlad zda), ja mam 220 tis a stale su ok, Porter ma cez 300 tis a tiez su ok...

TheStig napísal:
no ale ked sa to vyserie tak davat tie prachy za to mi pride dost divne kedze len tlmice stoja tolko co auto.

otazka je co s tym autom chces... uz teraz najdes sedmy, kde sada zimnych a letnych pneu je 3/4 ceny celeho auta, takze tato logika uz sa tu neda moc uplatnovat, inak budes musiet za par rokov obuvat Goodride pneu ;) ak chces mat dobre presuvadlo, tak si nasetri a kup nieco novsie a "seriovejsie", aby ta taketo diely netahali ku dnu... ak chces mat dobru limuzinu (a na novsiu sedmu nemas) tak sa o tuto tak staraj, inak to nebude mat vyznam
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: e38 EDC + NIVO

Pondelok, 1. Septembra 2014, 19:49

 
Užívateľov profilový obrázok
Wanted
Príspevky: 809
Registrovaný: 26.9.2011
Auto: 5 metrova pi*ovina
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NZ

Re: e38 EDC + NIVO

Pondelok, 1. Septembra 2014, 21:58

Nivo mava problem vacsinou s trubkami to sa este prezit da a pokial su EDC v zlom ale nie uplne zalostnom stave daju sa zrepasovat za cenu nizsiu ako je sada non EDC novych tlmicov. Tieto info mam zo 7er.cz kde som tuto otazku riesil rok dozadu udajne tie repasy robia v Polsku ale myslim si ze sikovny clovek by sa nasiel aj u nas alebo v CR a o komforte EDC a non-EDC sa ani bavit nemusim.
E60 https://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/lci-edition-t121863.html
E32 DC58865
ex: E30 M20B20
Yo´ mama is so fat, when she walked by the TV, I missed 3 episodes!...
 
Užívateľov profilový obrázok
100RM
Príspevky: 1512
Registrovaný: 2.8.2006
Auto: e61 550i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bublina

Re: e38 EDC + NIVO

Utorok, 2. Septembra 2014, 11:40

Tym ze EDC vydrzi podstatne, PODSTATNE dlhsie ako obycajne tlmice (teraz nemyslim vytecene a vydechle tlmice minimalne polovice majitelov), tak rozdiel v cene neni nijako kruty.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných