... všetko o BMW ...
Lopo napísal:Na e38me uz mam druhe nove kotuce v priebehu dvoch mesiacov. Nechcel som setrit, takze oboje Zimmermany (nedierovane), oboje po tisic km hadzu (pri brzdeni hadze volantom, kratko po starte skoro vobec, ked sa zahreju zopar lahkymi brzdeniami tak dost). Mechanik na tie prve Zimmermany, po tom ako ich vytiahol povedal, ze jeden z nich vyzeral byt ako trochu spaleny, druhy menej (dal som ich reklamovat, lebo aj zazrak sa moze stat). Pri tychto druhych som si uz 100%tne isty, ze som ich nespalil (pri tych prvych som to moc nevnimal, aj ked som si bol na 95% isty ze som nebrzdil nikdy tak aby sa im nieco co i len vzdialene stalo), ze som jazdil normalne a velmi lahkymi brzdeniami prvych 500 km som ich zachadzal.
Na tych druhych este jazdim, ale uz hadzu rovnako ako tie predtym. Planujem vyskusat ine, budto vrtane Zimmermany (mechanikovi nejde do hlavy ako je mozne ze Zimmermany to nevedia zvladnut, tak rozmysla ci nedat dierovane ktore by sa lepsie chladili) alebo skusim neviem co (neviem ake sa davali origo), ak by mi niekto vedel poradit znacku, budem rad - rad by som dal Textary, ale neviem ich nikde najst
PS.: Platnicky som mal tiez Zimmermanny
Lopo napísal:normalne :) nie som ziadny pilot, 90% casu jazdim pohodovo, raz za uhorsky rok prevetram...
Lopo napísal:som jazdil normalne a velmi lahkymi brzdeniami prvych 500 km som ich zachadzal.
hyde21 napísal:
Co sa zabehnutia brzd tyka, nemysli sa pod tym prvych 500 alebo 1000km jazdit pomalsie a prudko nebrzdit z vyssich rychlosti (tento postup je mozno postacujuci na fabiu ale nie na 1.7+tonove auto s priemerom kotucov cez 300mm).
Pod pojmom zabehnutie brzd je myslene po montazi ci uz len novych platniciek alebo hoci aj komplet big brake kitu absolvovat nasledne za sebou cca 8-10 brzdeni zo 100km/h na 20km/h, nema zmysel to tu presne rozpisovat - kompletny proces je popisany tu -> http://zeckhausen.com/bedding_in_brakes.htm