... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Autor témy
Príspevky: 114
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

E38 740i : Seká automat

Piatok, 18. Septembra 2020, 19:27

Zdravím, mám problémy s automatickou prevodovkou na E38 740i r.v. 4/2000, nájazd 335 tis. km.

Prvý problém:
Auto sa mi cca pred 3 dňami začalo chvieť pri rozjazde (ako by som išiel po zvlnenej ceste), robí to cca raz za jazdu (25km), hlavne v meste keď napr. vychádzam z kruhového objazdu - povedal by som že je to cca frekvencia otáčok kardanu. Dalej som si dnes všimol že pri ustálenej rýchlosti na tempomate (90km/h) jemne kolíšu otáčky cca o 50rpm - každé asi 3 sekundy stúpnu a potom zase klesnú. Je to skoro nepostrehnutelné, keby som sa na to nesústredil, možno by som si to ani nevšimol. Tu sú moje otázky :smile: :
1. Moj typ je hydromenič (lock-up spojka) - je to tak ? Pozeral som v ETK-e a pre toto auto sú dva druhy hydromeničov : N35 (24401423307) a L35 (24401423306) - ktorý mám ja ? Typujem N35.
2. Možem na aute jezdiť - nezničí to prevodovku ?
3. Koľko km ešte hydromenič vydrží v použitelnom stave ? (ak je to on)
4. Čo sotjí výmena na tomto aute ?

Další problém je cuknutie auta pri zaradení spriatočky (objavilo sa už pred mesiacmi ale neriešil som to): Pri zaradení do R auto sebou pár krát jemne cukne (ak idem bze plynu), no ak pridám plyn, cuknutie sa zmení na dosť silnú ranu (keď sa mi to stalo prvý raz, myslel som si že som nabúral do auta za mnou :D ). Po tomto prvotnom cuknutí ale auto už cúva pekne bez žiadneho trhania a cukania. Je to tiež sposobené hyromeničom ?

Ďakujem za rady.
Naposledy upravil/-a Dendooo v Sobota, 19. Septembra 2020, 14:28, upravené celkom 1 krát.
Fabia 1.0 TSI - 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: E38 740i : Automat

Sobota, 19. Septembra 2020, 12:29

Poradím ti jednu dobru vec treba tu prevodovku ešte zachrániť jednoznačne treba zvesiť prevodovku a po riešiť druhý hydromenič , Nie je to tak dávno či mi umrel automat v e38 735í facelift teda v podstate to isté auto ,Do posledného momentu pokiaľ mi auto fungovalo som nemal ani jeden problém o ktorom píšeš ty ,teda až na to že za 65 tisíc km od kúpy auta mi automat špatne zaradil tri krát trhnutie nič extra , Jediná záchrana v tvojom prípade je taká repas meniču cca 450e až 600 záleží kto to bude robiť , 180e originál filter tesnenie a 10L oleja plus práca cca 200e ,takže 1000e a ideš dalej ,Na aute by som určite nejazdil ,zvýši sa tým životnosť automatu ktorý je už aj tak pred koncom života ,teda to najlepšie už má za sebou ,teda ak sa bavíme o 5hp24 čo je viac ako isté ,5hp24 vydržia 300 až 400 tisíc a bežne umierajú
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Autor témy
Príspevky: 114
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: E38 740i : Automat

Sobota, 19. Septembra 2020, 13:44

Áno je to ZF 5HP24, zoženiem teda druhý hydromenič, svoj dávať určite repasovať nebudem keďže auto je daily a stáť viac ako 1 deň (pokial je pojazdné) nemože. Kúpim buď repas alebo jazdený a nechám ho skontrolovať na stolici či je OK.
S výmenou oleja v automate pri 300k km (ešte asi nebol menený) som si neni istý - veľa ludí hovorí že ten maglajz čo tam teraz je drží automat pri živote :D takže asi len doplním čo vytečie nech ho nepopravím hneď.
A začnem zháňať aj druhú prevodovku :( Dá sa automat repasovať aj doma ? Videl som že si tu nedávno zakladal tému o repase - podarilo sa ? Keď tak čo to stálo ? Zdochol z ničoho nič - proste auto prestalo ísť, alebo to malo nejaký priebeh ?
Fabia 1.0 TSI - 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: E38 740i : Automat

Sobota, 19. Septembra 2020, 14:36

Ak sa nemení olej v AT ,samozrejme že tým trpí aj hydromenič a dostáva pekne zabrať ,najhorší možný scenár ,Ak v tej prevodovke tú ktorú máš teraz nahodenú nebol fakt nikdy menený olej a raz si ju dáš z demontovať z auta a pokúsiť sa o repas doma ? ,k tejto téme zatiaľ ani ja nepoznám odpoved ,ale budem robiť pokus ako náhle mi príde auto zo servisu . Budem doma meniť spojkový bubon A .Rozhodol som sa práve pre to lebo v rozbitej prevodovke vždy bol pravidelne menený olej viem ako ten automat vyzerá z vnútra mal som už dva krát olejovú vaňu z demontovanú .Lepší adept na môj pokus ani nemôže byť . Priebeh zdochnutia automatu v priebehu pár hodín z ničoho nič ,pri naštartovaní motora som počul dosť tvrdý kovový zvuk . ktorý sa ešte prejavil dva krát v ten istý deň ,následne sa auto odmietalo pohnúť v programe D . Ked som nechal auto chvíľu ochladnúť naštartoval som zaradil som D pohlo sa cca 3 4 metre a zas stálo, na mieste ako keby bol neutrál ,vedel som že je koniec .Moja kontrola spočívala o odpustení oleja cca 0.5L z prevodovky cez olejovú vaňu ,výsledok ? dosť veľké kovové piliny ,a tým pádom som začal pátrať po druhom funkčnom automate .a inak najväčší bonus je ten že e38 ma podržala v štichu automat mi kľakol 100m od domu kde parkujem \:D/ PS: k môjmu pokusu sa vrátim ale kedy to bude to neviem povedať pretože teraz sa mi prehadzuje prevodovka kus za kus + dostala originál diely tie ktoré potrebuje a následne sa uvidí koľko vydrží ,to nevie nikto .No medzi tým si budem chystať prevodovku v ktorej je na 100% prasknutý spojkový bubon A ,teda ta prvá ktorá skapala ,Ked sa pustím do opravy automatu všetko si budem fotiť a robiť si poznámky že čo všetko sa bude meniť . Jedného dna uverejním príspevok či ten automat bude fungovať a koľko cca vydrží plus cena dielov ktoré budem meniť .
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Autor témy
Príspevky: 114
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: E38 740i : Seká automat

Sobota, 19. Septembra 2020, 15:46

Ano len dosť ludí písalo že keď vymenili takto starý olej, automat klakol. Hydromenič už som kúpil - jemne jazdený ale funkčný, dám ho aj otestovať. Filtre samozrejme vmením, olej asi len doplním ten čo vytečie z meniča a z olejovej vane - teda cca 1/2 až 2/3 náplne.
Do repasu prevodovky by som sa osobne nepúštal - to by už po mne nezložil nikto :lol: Spiatočka mi seká už cca 15 000 km, možno ešte dalších 15 vydrží, zatial sa to nezhoršuje :-k
A kupovať jazdenú v neznámom stave je pre mňa tiež dosť veľký risk. Asi začnem hladať niekoho kto to dokáže zrepasovať.
Fabia 1.0 TSI - 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: E38 740i : Seká automat

Sobota, 19. Septembra 2020, 16:19

Chápem je to každého z nás svoje osobné rozhodnutie ako si opravíme svoje auto , ked sledujem ľudí ktorým odišiel automat väčšina majiteľov mení kus za kus . ja tiež to isté a som na cene 740e až 800e ,ja osobne by som išiel do opravy firmou až vtedy ,ked budú 5hp24 nedostupné teda tie funkčné ,ale tých prevodoviek je stále dosť ,len treba vedieť kde a u koho hľadať .
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Autor témy
Príspevky: 114
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: E38 740i : Seká automat

Sobota, 19. Septembra 2020, 16:25

Len ja neviem u koho a kde hladať - to je ten problém :D Prevodoviek je kopa to je preavda, ak by som poznal niekoho overeného, kúpil by som aj jazdenú.
Fabia 1.0 TSI - 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: E38 740i : Seká automat

Sobota, 19. Septembra 2020, 16:26

a mám jednu funkčnú na ruke ,som z pánom dohodnutý že ju beriem to už budem mať tri automaty dva funkčné a jeden na opravu , cena 400e bez meniču
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Autor témy
Príspevky: 114
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: E38 740i : Seká automat

Nedeľa, 20. Septembra 2020, 16:39

Tak hydromenič kúpený - N35 - 24401423307
Čo sa týka toho trhania spiatočky - trochu som zisťoval a je to celkom častá chyba tejto prevodovky - zatuháva piest, dá sa s tým ešte jazdiť, len je treba si na to dávať pozor a počkať o 2 sekundy viac než si celkom zaradí. Výmena piestu na takto ojazdenej prevodovke sa finančne neoplatí a nechám ju tak kým neumrie.
Teraz ale kupujem filter a oleje:

BMW 24152333911 - ZF 1058.298.048- 50€ len sada na výmenu filtra
ZF 1058.298.046 - 140€ filtrová sada s olejom (7l)

Je to ono ? V ETK-e som našiel 2 rozne sady - 24152333911 a 24152333919 - aj keď tá je pravdepodobne na 5HP30 - ale netuším čo hľadá v ETK-e keď hľadám diely podľa VIN-čísla :-k :-k :-k Pokial viem 5HP30 sa dávali len k M60, M62 mali všetky 5HP24.
Fabia 1.0 TSI - 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: E38 740i : Seká automat

Nedeľa, 20. Septembra 2020, 18:06

ten menič L35 je v čom iný aj si niečo o tom zisťoval viac ? ,áno ta cena za filter sedí ,Prikladám originál filter na foto IBS Filtran Made in Germany , tu prevodovku nepochováš touto výmenou tomu ver že určite bude dalej fungovať. JA by som na tvojom mieste urobil trochu niečo iné ,kúpil by som lacný filter od Man nahodil ho ,vymenil by som originál olej tých 7 L . Potom by som sadol do auta išiel by som sa odviezť cca 20km ,olej vypustiť ,nahodiť originál filter a zas dať nový origo olej .Potom treba počkať teplota oleja nesmie byť vyššia ako 50C . Teda ak by si to u robil ako píšem čo je v podstate najlepšie riešenie urobíš tej prevodovke len dobre ,teda pri druhej výmene ked budeš zas liať nový olej teplota automatu musí byť pod 50 C !!!
Prílohy
IMG_20200829_142845[1].jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Autor témy
Príspevky: 114
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: E38 740i : Seká automat

Nedeľa, 20. Septembra 2020, 19:19

Čo som vyčítal tak na poface 740i sa používali 2 typy meničov - L35 a N35, N35 na autách s diferenciálom s pomerom 2,93 (ten mám ja) a L35 s pomerom 3,15 (asi sport verzia ?). 735i používa zase ešte dalšie typy meničov :smile:
Pozeral som v čom sú rozdielne - majú rozdielnu "Stall Speed" - ako násobia moment motora pri roznom rozdiele otáčok na vstupe-výstupe meniča.
Tu je o tom článok - https://www.dragzine.com/tech-stories/s ... converter/
Ak to dobre chápem tak na bežnú jazdu bude lepší N35.

Ano číslo a typ filtra čo si fotil sedí s tou sadou čo som písal. Ja na výmenu meniča nemám miesto ani náradie - musím to dať urobiť mechanikovi. Preplach druhým olejom by som aj urobil - určite by to niečo pomohlo len cena práce by sa zdvoj-trojnásobila :mrgreen:

Inak nevie niekto kde na západnom Slovensku nájdem serióznu firmu kde otestujú menič aj s protokolom ? Alebo to nemám riešiť a dať ho tam ? :D menič je mierne jazdený.
Fabia 1.0 TSI - 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: E38 740i : Seká automat

Nedeľa, 20. Septembra 2020, 21:11

životnosť meniču ovplyvňuje predovšetkým kvalita oleja a samozrejme medzi kus za volantom :D JE to na tebe čo urobíš ,niekedy treba za riskovať a basta a netreba chodiť okolo horúcej kaše 8)
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Autor témy
Príspevky: 114
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: E38 740i : Seká automat

Nedeľa, 27. Septembra 2020, 18:23

Sada na výmenu oleja dorazla, dorazil aj hydromenič - no dosť dobitý po preprave ](*,) [-o<
Budem ho musieť dať zavarit, samozrejme s TIG-om - bez pridania materiálu aby zostal vyvážený. Skrutky neboli dotiahnuté, niekto to poriadne hodil o zem a utrhlo matice. Myslíte že to bude OK ?
Prílohy
IMG_1884_1.jpg
IMG_1881_1.jpg
IMG_1880_1.jpg
Fabia 1.0 TSI - 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz
 
Užívateľov profilový obrázok
e38flight
Príspevky: 807
Registrovaný: 23.9.2019
Auto: bmw e38 735í lpg
Kraj: Trenčiansky

Re: E38 740i : Seká automat

Nedeľa, 27. Septembra 2020, 19:25

Na tvojom mieste by som menič zabalil a poslal do ZF PAKRA Jihlava Na kompletný repas ,priplatíš si ale máš istotu profesionálnej opravy
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendooo
Autor témy
Príspevky: 114
Registrovaný: 18.9.2020
Auto: E38, E39
Kraj: Trnavský
Bydlisko: HC

Re: E38 740i : Seká automat

Nedeľa, 27. Septembra 2020, 19:39

Konkrétne tento menič je funkčný z búračky na ktorej bol menejný cca pred 50 000km. Teda je skoro nový a až na skutky by mal byť OK. Keď by bol vadný, dám repasovať menič ktorý mám v aute teraz.
Fabia 1.0 TSI - 2020
E38 740i - 2000 Cosmosschwarz
E39 530d - 2000 Aspensilber
Ex - E34 525tds Touring - 1995 Cosmosschwarz

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný