... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
zimko
Autor témy
Príspevky: 4
Registrovaný: 30.6.2013
Auto: BMW e34
Kraj: Žilinský

e23 3,5i na co si davat pozor pri kupe

Pondelok, 31. Januára 2022, 07:02

Zdravim mam zaujem kupit e23 3,5i pozeral som si hodne o tom aute ale stale sa mi ponuka otazka co pozriet na tom aute ak ma niekdo skusenosti prosim napiste co byva najvacsi problem hlavne motorovej casti … a popripade ako tomu predidem nejake rady na skusanie … vopred dakujem
BMW for life
BMW e34 525i
 
Neweddie
Príspevky: 93
Registrovaný: 11.8.2010
Auto: BMW 123d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: e23 3,5i na co si davat pozor pri kupe

Štvrtok, 24. Marca 2022, 14:21

Cau, neviem ci to je pre teba este aktualne, ale ja som tiez pozeral dlhu dobu e23ky a vela som sa tym zaoberal. V zaklade su M30tky motory velke drziaky, cista mechanika a dokazu obrovske najazdy ak sa clovek o ne stara. Pozor by som si daval hlavne na modry dym, lebo piestne kruzky v starobe radi prepustaju olej. Cize nastartovat studene odstate auto a kuknut, ci ide z vyfuku namodraly dym. Potom klasika, chladiaci system, treba sa o neho starat, ak sa motor prehrial, pre poskodenie hlavy nejdes daleko. takze skontrolovat take veci ako ci sa visco spojka toci cely cas ked ide motor naplno, alebo ci je este funkcna, expanzka na chladici rada praska v spoji. Treba kuknut aj unik oleja zo vsetkych moznych spojov na motore. Dalsia vec...ked das dole veko ventilov ( co neviem ci bude mozne pri obhliadke ), tzv. banjo bolts ktore drzia malu trubku kt. rozvadza olej sa radi uvolnuju, ked sa taky jeden uvolni, tak nie je zaistene mazanie, a prinajhorsom este padne medzi ventily a je postarane. Inak najvacsim nepriatelom E23ek je hrdza. Pozriet hlavne podbehy, miesta za a pred kolesami, pod rezervou v kufri, siahnut do blatnikov ci nie su chrumkave, pozriet ci pod zadnymi svetlami je vidiet spoj bocnice a zadku ( taka mala drazka, ak tam nie je, bolo auto uz gitovane ).V kufri vybrat vsetky koberce, je tam vela miest ktore mozu hrdzaviet zvnutra von. Napr. mozes odmontovat kryty repro dole v priestore kde ma vodic a spolujazdec nohy....ked to vyberies je vidiet nadherne do podbehu a hned mas trosku predstavu o stave. Dvere tiez cele pozriet, hrdzaveju hlavne v spodnej casti. Co este robi problemy su studene spoje v pristrojovom paneli, alebo vytecene baterky...tzn ze bud na nom nieco nefunguje alebo nefunguje vobec. Dalsi problem je automatika pri kureni/klime ...je ovladana podtlakovymi hadickami, a ked sa tieto vplyvom veku rozpadnu, tak je to na vybratie pristrojovky. A potom uz len klasicke veci, co by si pozrel pri kazdom auto, ktore ma viac rokov. Ak by si este chcel nieco vediet kludne sa ozvi.
Obrázok

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných