... všetko o BMW ...

Moderátori: 100RM, BinKooL

reklamne predmety bmwklub.sk
 
spiritof69
Autor témy
Príspevky: 16
Registrovaný: 18.12.2013
Auto: 740i
Kraj: Košický

740i e38/M60 zotrvacnik

Štvrtok, 13. Novembra 2014, 23:08

Zdravím, mam takyto problem,, ked som mal na budikoch 289 tisic kilometrov, odišla mi spojka začala šmykat, tak som vymenil lamelu za novu a použivany pritlačny tanier, nie ten čo som mal v aute ale iny... prešiel som 4 tisic a som pred tym istym problemom spojka šmyka po 4000 km ! je to vobec možne? kedže tam bola nova lamela uplne nova, aby sa po 4 tisic kilometroch opat zošmýkala? ,, je tam spojka a zotrvak 270mm, moja otazka znie možem tam vymenit komplet spojku a zotrvak za 240mm ? bude to pasovaT? pytam sa koli tomu pretože ma to vyjde omnoho lacnejšie ako 270mm ,,, a je vobec možne aby sa takto rychlo zošmykala lamela?: može za to aj zotrvačnik? ma zotrvačnik vplyv na šmykanie spojky? dakujwemn každemu
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: 740i e38/M60 zotrvacnik

Piatok, 14. Novembra 2014, 11:40

ono to urcite ma svoj dovod preco je tam 270mm a nie 240mm... ked sa na to pozriem len cez matiku, tak viem ze 3cm na pravitku nevyzeraju ako velky rozdiel, ale v ploche je rozdiel minimalne patina, no moze byt az tretina - zalezi od vnutorneho "nevyuziteho" priemeru.

Ten vykon ti tu 240mm spojku zozerie velmi rychlo, nad tym by som moc neuvazoval.
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
kobrakai

Re: 740i e38/M60 zotrvacnik

Nedeľa, 16. Novembra 2014, 17:12

LOL, Lopo dobrý dríst. =D> Chlapci jazdia drifty na M60 240mm lamelach a 5kvaltových S5D 320Z prevodovkách, úplne bez problému. Pri bežnom jazdení (aj naháňaní) jej nedáš tri clutchkicky za sebou, ktoré ten setup zvláda. Ak sa samozrejme nechceš zabiť na otvorenom diferáku.

Je to možné prerobiť na 240mm, akurát treba prelisovať na 240mm lamelu stred z tvojej pôvodnej lamely a zistiť či ti bude sedieť spojkové ložisko.

Nepočul som ešte o takomto downgrade pri zachovaní pôvodnej prevodovky (čo ty potrebuješ, ak nechceš meniť okrem nej aj kardan/diff atď.), všetci kudúšia keď tak do 5q veľké zotrváky a veľké spojky.

V tvojom prípade bola základná chyba pri výmene spojky vymeniť len lamelu. A prítlačák hocijaký iný ako nový je nezmysel. Čudujem sa, že ti to vydržalo až 4000km. Takýto nezmysel musí fungovať akurát tak na favoritoch a žigulákoch, alebo na aute, ktoré chceš instantne predať a nezáleží ti na tom koľko to má vydržať.
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: 740i e38/M60 zotrvacnik

Pondelok, 17. Novembra 2014, 12:56

kobrakai napísal:
LOL, Lopo dobrý dríst. =D> Chlapci jazdia drifty na M60 240mm lamelach

a to driftuju na e38mach???
a aj keby, pisal som ze sa na to pozeram len cez matiku, a ze to asi nejky vyznam ma, nie ze mam patent na pravdu...
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: 740i e38/M60 zotrvacnik

Pondelok, 17. Novembra 2014, 17:16

Vymeniť, spojkovú lamelu a prítlačák nechať tak, je kravina z toho dôvodu, že nie len dojebeš novú spojku, ale čo je horšie môžeš dojebať aj samotný zotrvák.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9790
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: 740i e38/M60 zotrvacnik

Utorok, 18. Novembra 2014, 13:44

spiritof69, keď sa mení spojka tak sa mení celá za novú sadu, a taktiež kontroluje zotrvačník či je rovný :wink:
sú miesta kde sa dá šetriť, ale okolo sedmičky takéto miesta nie sú . . .
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
spiritof69
Autor témy
Príspevky: 16
Registrovaný: 18.12.2013
Auto: 740i
Kraj: Košický

Re: 740i e38/M60 zotrvacnik

Streda, 19. Novembra 2014, 12:51

ok vdAKA ZA Rady.. bude tam pasovat táto ?

http://www.topspojky.sk/index.php?page= ... &Itemid=50
 
Užívateľov profilový obrázok
F!z:k
Príspevky: 763
Registrovaný: 9.6.2008
Auto: E36, E32
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: 740i e38/M60 zotrvacnik

Nedeľa, 7. Decembra 2014, 19:51

Lopo napísal:
ono to urcite ma svoj dovod preco je tam 270mm a nie 240mm... ked sa na to pozriem len cez matiku, tak viem ze 3cm na pravitku nevyzeraju ako velky rozdiel, ale v ploche je rozdiel minimalne patina, no moze byt az tretina - zalezi od vnutorneho "nevyuziteho" priemeru.

Ten vykon ti tu 240mm spojku zozerie velmi rychlo, nad tym by som moc neuvazoval.


aku lamelu ma e39 M5? :) Taku istu ma aj e38 m62b44. Jedine m60b40 mala 265mm. Rozdiel teoreticky moze byt v sile pritlacnaku tam uz tarat nebudem kedze neviem rozdiely. No aby nik nemusel hladat, m5 ma 240mm.
Preco je havran ako pisaci stol?
Obrázok
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
bnykolass
Príspevky: 709
Registrovaný: 4.8.2012
Auto: vela
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA Ruzinov

Re: 740i e38/M60 zotrvacnik

Streda, 24. Decembra 2014, 02:31

240mm zvlada aj burnout na 4rke takze bat sa urcite nemusis :D
E53 4.4i on
E32 730iA on
E32 740iA on
E32 pickup on
E34 540i on
E34 525i on
E34 525tdsA off

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných