... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Príspevky: 544
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Nedeľa, 10. Apríla 2016, 19:21

Ja píšem len svoje dojmy bezprostredne po prechode z pohodových zimných gúm, o ktorých sa aj moja dcéra, že v porovnaní s jej autom (VOLVO V50), je jazda príjemne mäkká. Vraj auto akoby plávalo nad cestou.
Teraz som dal RFT a mám dojem, že som založil kolesá z rebrináka. Taký je môj prvý dojem.
Zdôrazňujem IDE O MÔJ DOJEM. Ja tým neútočím na nikoho. kto si chváli RFT.
Určite je to závislé aj od konkrétnych použitých gúm.

Nikoho tým nechcem odradiť, aby si nekúpil RFTčka. Je to každého vec.
V názve tohoto vlákna je otázka. Ja som len dal odpoveď na základe mojich bezprostredných skúseností.
Ja v tom mám jasno - nikdy viac RFT. Dám potom vedieť aké budú dojmy po kúpe letných nonRFT pneumatík.

AD by som mal mať. Nemá to každá F10 a F11? Trochu v tom nemám jasno. Ako to zistím? V popise auta cez VIN to nie je.
Naposledy upravil/-a smith666 v Pondelok, 11. Apríla 2016, 07:20, upravené celkom 1 krát.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Nedeľa, 10. Apríla 2016, 22:34

smith666 napísal:
AD by som mal mať. Nemá to každá F10 a F11. Trochu v tom nemám jasno. Ako to zistím? V popise auta cez VIN to nie je.


Zistis to velmi jednoducho: Ak nemas v popise vybavy polozku "2VA Adaptive Drive" alebo "Electronic Damper Control", tak to asi zial nemas...
v aute by mal byt vlavo vedla volica prevodovky prepinac, ktorym volis jazdne rezimy: Sport+/Sport/Comfort/Comfort+/EcoPro, rezimy menia charakteristiku tlmicov a tym tvrdost podvozku (to je ciste EDC) resp. aj reakciu auta na plyn a eliminacia naklanania auta v zakrutach (ak je tam aj AD)... AD je vlastne komfortna nadstavba na EDC
AD / EDC dokaze (vraj) velmi ucinne utlmit tvrdost RFT
Ludia, ktori maju seriovy podvozok (t.j. bez AD alebo EDC) sa vacsinou stazuju na tvrdost RFT, ti co maju AD (EDC) sa stazuju menej... bol som hlavne zvedavy na to ako funguju non-RFT v kombinacii s AD... ale na zaklade uvedeneho a svojich doterajsich skusenosti predpokladam, ze ked si tam dam non-RFT, bude to makke ako eskovy medved :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Naposledy upravil/-a bruno75 v Pondelok, 11. Apríla 2016, 08:43, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Príspevky: 544
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Pondelok, 11. Apríla 2016, 07:20

Prepínač jazdného režimu mám, ale má len 3 polohy: Eco Pro, Comfort a Sport.
Ale v popise nemám AD ani EDC .


Fahrzeugbeschreibung

Fahrzeugangaben
Fahrgestellnummer WBAMW91060DV06456
Farbe HAVANNA METALLIC (A17)
Polsterung STOFF DIAGONAL/ANTHRAZIT (AWAT)
Prod.-Datum 2012-01-03
Sonderausstattung
1CA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE
1CB CO2 UMFANG
230 EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE
258 BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN
3AC ANHAENGERKUPPLUNG
3AG RUECKFAHRKAMERA
316 AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG
320 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL
322 KOMFORTZUGANG
323 SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN
358 KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE
386 DACHRELING
4UR AMBIENTES LICHT
423 FUSSMATTEN IN VELOURS
428 WARNDREIECK
430 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND
431 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND
459 SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY
488 LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER
494 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER
5AC FERNLICHTASSISTENT
5AG SPURWECHSELWARNUNG
5DF AKTIVE.GESCHW.REG.+STOP&GO FUNKT.
5DL SURROUND VIEW
502 SCHEINWERFER-WASCHANLAGE
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
522 XENON-LICHT
524 ADAPTIVES KURVENLICHT
534 KLIMAAUTOMATIK
536 STANDHEIZUNG
575 ZUSAETZLICHE 12-V-STECKDOSEN
6AA BMW TELESERVICES
6AB STEUERUNG TELESERVICES
6FL USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE
6NF MUSIC-SCHNITTSTELLE FUER SMARTPHONE
6NR APPS
6VC STEUERUNG COMBOX
6WA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF.
609 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL
610 HEAD-UP DISPLAY
612 BMW ASSIST
614 INTERNET VORBEREITUNG
615 ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION
616 BMW ONLINE
620 SPRACHEINGABESYSTEM
633 HANDY VORB. BUSINESS/BLUETOOTH-SCH.
698 AREA-CODE 2
7A2 INNOVATIONSPAKET II
7RS COMFORT PAKET
7SP NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH
7VH SURROUND VIEW PAKET
8KA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE
8SC LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH.
8TF AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ.
8TH SPEED LIMIT INFO
8TN TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST
8V1 HINWEISSCHILD NCAP
801 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG
879 DEUTSCH / BORDLITERATUR
Serienausstattung
1CC AUTO START STOP FUNKTION
1CD BRAKE ENERGY REGENERATION
2K1 LM RAEDER V-SPEICHE 236
205 AUTOMATIC GETRIEBE
4AT INT.LEIST. SCHWARZ HOCHGLAENZEND
4U2 FAHRERLEBNISSCHALTER INKL. ECO PRO
548 KILOMETERTACHO
851 SPRACHVERSION DEUTSCH
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Pondelok, 11. Apríla 2016, 09:06

Ak sa nemylim, u teba to vobec neovplyvnuje podvozok (asi na nom ani nema co ovplyvnit...) a ten ovladac nastavuje "len" reakciu plynu a prevodovky na zvoleny rezim jazdy:
- EcoPro = lenive ako 316d, pricom sa to tvari, ze setri palivo :mrgreen: (neviem odkedy tam zaviedli aj funkciu "plachtenia" - auto sa chova akoby si zaradil N alebo na manuale vysliapol spojku, cize ide na volnobeh, nebrzdi motorom, ale pritom vstrekovace davkuju palivo do valcov) - pri tomto rezime sa vraj neda defaultne vypnut start/stop (iba rucne stlacenim gombika), vie niekto preco?
- Comfort = normalny jazdny rezim
- Sport =nastavi prevodovku na radenie vo vyssich otackach (v podstate to iste, ako ked das volic prevodovky do S), myslim, ze aj plyn reaguje citlivejsie...

v BMW to teraz volaju "Ovladac jazdnych zazitkov" resp. "Fahrerlebnisschalter" http://www.bmw.de/de/neufahrzeuge/5er/l ... isschalter

viac detailov by asi vedel uviest kolega Omacka, ktory takuto ficuru ma vo svojej modrej plecke.... :mrgreen:
Naposledy upravil/-a bruno75 v Pondelok, 11. Apríla 2016, 11:20, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Príspevky: 544
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Pondelok, 11. Apríla 2016, 09:18

Funkciu "plachtenie" tam nemám. Začalo sa to kódovať až o pár mesiacov neskôr.

Škoda, že to AD tam nie je. Nie žeby sa to v zákrutách nejako veľmi nakláňalo, ale keby to držalo ešte viac tak by som sa nenahneval. Dorobiť sa to asi nedá, čo? Predpokladám, že to vyžaduje aj iný hardvér na podvozku.
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Pondelok, 11. Apríla 2016, 09:30

Pridam aj ja nejaky ten postreh.

Auto som kupil na RFT R19 v klasickom rozmere na F10 (245/40/19 a 275/35/19). Bolo to celkom tvrde, ale to by som znisol. Vadilo mi vsak vodenie po kolajach. RFT maju tak tvrde bocnice, ze si to nevie najst spravny smer a len to tancuje na nasich cestach. Na cestach po DE to bolo nieco ine. Na zimu som presiel na 225/50/17, to bolo uz lepsie :)

RFT som sa zabvil a kupil som rovnaky rozmer NON RFT. Jazdim vacsinou na NORMAL podvozku, diialnica COMFORT a na okreskach s novym povrchom na SPORT :) Uz by som RFT fakt nedal na auto. NON RFT s XL upravou je pre mna ta spravna cesta a takto sa mi to paci.

Co sa tyka spotreby...dlhodoba na R17 6,8 a na R19 7,2 NON RFT a ked som mal este RFT tak 7,6. Moze byt spotreba na RFT vacsia nakolko RFT pneu su o dost tazsie ako NON RFT....zalezi aj na vahe diskov.
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Pondelok, 11. Apríla 2016, 10:41

RFT nebrat!! Picovina ako voda v kosi!
Ale je pravda, ze ked som minuly rok dostal v Tatrach o polnoci defekt a snazil som sa koleso nafukat pred hotelom, tak som pre zmenu mindzoval, ze preco som RFT nemal... a vcul babo rad... :D
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Pondelok, 11. Apríla 2016, 11:08

Ja mam teraz obe sady RFT a zimnu si aj RFT necham (kupil som na jesen novu sadu 18", takze pocitam, ze tieto mi vydrzia celu zivotnost auta u mna...), letne som dostal jazdene 19" spolu s autom, asi po dojazdeni (o 1-2 roky) vymenim za non-RFT... v lete sa pripadny defekt da skor poriesit a aj vacsi rozmer si ziada non-RFT
nahoda je blbec a aj dealer ma presvecil na tie zimne RFT, lebo asi nebude najlepsi napad riesit prazdne koleso v snehovej sracke na Strecne alebo v pravom pruhu D1 TT-BA... :roll:

skor by som povedal AD/EDC brat... :mrgreen:

BTW, nie je riesenie defektu na ceste zahrnute v cene asistencnych sluzieb, co sa davaju k PZP?
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Príspevky: 544
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Pondelok, 11. Apríla 2016, 20:17

Kamarát má F10 a rieši to tak, že si zohnal plechovú rezervu v tom rozmere a tú vozí v kufri.
Celkom vážne o tom uvažujem aj ja.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Utorok, 12. Apríla 2016, 07:00

No len potom uz do kufra nic nedas (aspon na F10).... :?
radsej by som vozil v kufri tu lepiacu gebuzinu v spreji a elektricky kompresorik, to sa tak akurat vmesti do tej priehlbiny pod podlahou kufra, kde je baterka...
na E60 som to tiez tak mal a za celu dobu, co som mal E60 som to nepotreboval :mrgreen:
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Utorok, 12. Apríla 2016, 08:15

Na E91 som mal oboje. Aj kompresor aj rezervu v kufri. Do toho kufra uz fakt nic nedas, lebo potrebujes nie len koleso, ale aj zdvihak a kluc. Jednak je to velke a tazke, vsetko dokopy. Teraz mam len ten kompresor s lepidlom. A plus mam havarijku a nejaku tu asistencnu sluzbu. Ked sa to spoji, hadam to nebude az take kriticke....v pripade potreby.
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Príspevky: 544
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Utorok, 12. Apríla 2016, 19:40

Lepidlo s kompresorom samozrejme mám tiež. Len nie som 100% presvedčený o jeho účinnosti.
Má niekto s tým praktické skúsenosti či to aj naozaj funguje :?:
Použil to niekto z vás klubákov s pozitívnym výsledkom?
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Streda, 13. Apríla 2016, 07:47

Ja osobne nie a pevne dufam a verim, ze ani nepouzijem :).
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Streda, 13. Apríla 2016, 09:01

smith666 napísal:
Lepidlo s kompresorom samozrejme mám tiež. Len nie som 100% presvedčený o jeho účinnosti.
Má niekto s tým praktické skúsenosti či to aj naozaj funguje :?:
Použil to niekto z vás klubákov s pozitívnym výsledkom?

Keď vyhodnotím štatisticky aké som mal za posledných 15 rokov defekty, tak si myslím, že vo väčšine prívadov v pohode postačí kompresorom dofúkať než sa stresovať s lepením. Mal som iba jeden prípad, kedy guma skončila na franforce, ale to bolo ešte na E46 kde som nemal sledovanie defektu a možno pri skoršom spozorovaní by som gumu zachránil. Ale to sú len dohady.
Ja keď som prezul z RFT na normálne gume, tak asi 2-3 mesiace na to som dostal malý defekt. Bola to nejaká malá skrutka zarezaná do gumy a spôsobovala únik možno desatinu atmosféry za týždeň. Keď mi na dialnici iDrive zahlásil že defekt, tak najprv panika a hneď som myslel, že budem musieť lepiť. Ale nakoniec som sa rozhodol, že len dofúkam a po pár km skontrolujem, čo sa bude diať. Našťastie sa dialo to, že ani po 250 km od dofúkania nebolo poznať žiaden pokles tlaku a ocenil som svoje rozhodnutie, nepúšťať do gumy ten lepič. Asi by som radšej dofukoval kompresorom každú hodinu jazdy než potom mal oštaru s tou lepiacou gebuzinou.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Runflat alebo klasické pneu? BMW 530d xdrive F10 2015

Streda, 13. Apríla 2016, 09:25

Tentoraz musim vzacne suhlasit s mexikancom...
Mam tiez podobnu skusenost, pri defekte som dofukal a vydrzalo to v pohode dalsi den-dva...
Takze najskor dofukat bez lepenia a az ked to nepomoze, potom stresovat s lepenim / dalsimi akciami...
A keby nieco asistencna sluzba to isti... :mrgreen:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 18 neregistrovaných