Pondelok, 2. Januára 2017, 13:31
teplotne spicky sa ochladzuju palivom.
asi si to myslel dobre, len si to zle napisal, nasavanie je ta cast, ktorou sa do valca dostava natlakovany vzduch zjednodusenou cestou filter -> turbo -> valec. takze tam neni kde sa ohriat, egr ventil pocas tejto cesty prida horucu vyhorenu zmes z vyfukoveho potrubia, ktoru trosku stihne ochladit voda, ale nic moc. takze pomocou egr sa do motora dostane cerstvy vzduch zmiesany s vyhorenymi vyfukovymi plynmi, co v konecnom dosledku zhorsuje zapalnu zmes, ktora vybuchom vyvinie mensi vykon a mensiu teplotu horenia, ako keby tam neboli primiesane tie spaliny, co prispieva k znizeniu teploty motora a znizeniu emisii na jednej strane a starosti so zadrbanym nasavacim systemom ,turbom klapkami atd. cim dalej tym sa znizuje plocha, ktorou prudi do motora vzduch, takze cim to je viac zadrbane, tym je horsi aj vykon aj emisie. ale hlavne ze ked je motor funglovka, tak ma s egr "lepsie" emisne hodnoty. to co sa s tym motorom deje neskor to uz panov v EU komisii netrapi.
uz len treba nejake dalsie nariadenie, aby sa po 3 rokoch museli povinne menit motory za nove.
skus si spomenut ako sa volakedy tunovali motory, lestili sa vzduchove kanaly ,aby sa do motora dostalo co najviac vzduchu s co najmensim odporom a porovnaj si to s tym ako vyzera sanie po par desiatok tisicov km teraz ked je tam egr. obrazky najdes aj tu na fore.
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89