... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

obchodna sekcia
 
Diabllo007
Autor témy
Príspevky: 111
Registrovaný: 3.12.2015
Auto: BMW F10
Kraj: Košický

Kotouče 530D F10

Streda, 3. Augusta 2016, 18:11

Ahoj, chystám měnit přední brzdy a nevím jestli vyměnit i kotouče mají hranu 1,8-2 mm...mám je vymenit taky nebo dat zatim jen destičky? Jaka je minimální tloustka předních kotoučů u 530D F10? Díky...
 
b0ris
Príspevky: 79
Registrovaný: 18.1.2010
Auto: BMW G11 ///M750d
Kraj: Bratislavský

Re: Kotouče 530D F10

Streda, 3. Augusta 2016, 21:09

zmeraj hrubku kotucov... minimum maju predpisane na 28,4mm. 1kotuc vydrzi vacsinou 2 sady platniciek... ale nikto to nezarucuje...
Ak nechces davat origo, tak rozumne su ATE power disc + ATE ceramic, pripadne dierovane zimm+ ate ceramic- neprasia tie platne tolko a kotuce zatial drzia... a brzdi to doknca asi lepsie ako origo
G11
F10 Lci
F15
F34
 
Užívateľov profilový obrázok
DARKEN26
Príspevky: 724
Registrovaný: 3.11.2009
Auto: F07 35d 400ps
Kraj: Prešovský

Re: Kotouče 530D F10

Štvrtok, 4. Augusta 2016, 09:13

Pozor este sa nevyjadril PetoK...
Ja som dal tiez nakoniec zimmermann dierovane a som spokojny
 
Užívateľov profilový obrázok
Kyklopko
Príspevky: 19
Registrovaný: 12.6.2017
Auto: F11 520d 2011
Kraj: Zahraničie

Re: Kotouče 530D F10

Utorok, 13. Júna 2017, 10:16

DARKEN26 napísal:
Pozor este sa nevyjadril PetoK...
Ja som dal tiez nakoniec zimmermann dierovane a som spokojny

Ahoj
pred rokom som menil tiez Zimmermann sport dopredu aj dozadu. Sluboval som si od toho ze stare kotuce pri 89 000 km boli zodrate a mali hadzavost a z toho som podozrieval aj jemne vibracie na volante. Pri brzdeni sa auto chvelo, bolo to citit aj vo volante a aj spolujazdec to pocitoval.

Po vymene Zimmermann to je trosku lepsie ale stale pri dobrzdovani okolo 70 km/h sa ozve trasenie. Brzdy akoby zaberali a pri urcitom uhlovom otoceni akoby preklzovali. Taky to pulzujuci brzdny efekt.

Moj check list

Pneumatiky :

  • Su este dobre ca.4 mm vzorok (Continental) ale maju to sipovite opotrebenie. Otocil som ich v smere otacania aby nerotovali "proti srsti" a trochu sa to zlepsilo.



  • Na zahranicnych forach sa spomina aj spravny tlak v pneu. Znizil som aj trosku sa to zlepsilo (subjektivne asi).
Disky:
  • Taktiez som dal vyvazit kolesa a vyrovnat disky (jeden bol zohnuty).
  • vyhodil som rozsirovacie podlozky (na kazdej strane bolo 20 mm)


  • Dalsi dolezity bod je (castokrat opominany) je utahovanie kolesa k naboju spravnym momentom (130 Nm). Pri brutalnom utiahnuti sa moze disk skrutit a sposobovat vibracie.
Ramena / naprava:
  • Pozeral som aj zavesenie. Pri prejazde priecnej nerovnosti je pri soferovej strane pocut buchnutie (dute zuchnutie) akoby od ulozenia tlmica. Citit tam volu. Myslim z toho miesta. Pri vyzdvihnuti auta a " lomcovamim" zavesenia kolesa vo vertikalnom smere je citit urcitu volu, v servise si myslia ze je to normalne. Predpokladam ze pri urcitej rychlosti moze tato vola sposobovat rozkmitanie v naprave a sposobit vibracie pri brzdeni.



  • Bol vymeneny stabilizator vpredu a aj tie horne ramena ktore maju tvar podkovy...
Brzdy:
pri suchom brzdeni (bez motora a posilovaca) je pocut vrzgot od predneho kolesa z vodicovej strany. Prv som si myslel ze je to doliehanie platnicky ku kotucu. ale pri stiahnutom okne to ide akoby spod kapoty z miesta kde je hlavny brzdovy valec. je to taky suchy vrzgot a meni sa s intenzitou stlacenia brzdoveho pedala.

ma niekto skusenosti s tymto?

auto je 01/2011, F11 Tourer, MX11, 109 000 km, 2.0 520d, 184 hk.
Naposledy upravil/-a Kyklopko v Streda, 14. Júna 2017, 12:10, upravené celkom 3 krát.
BMW 520 d, MX11, 132 kW, 01/2011, VIN: WBAMX11020C883709
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Kotouče 530D F10

Utorok, 13. Júna 2017, 13:03

Taak toto zaujima aj mna, vela som cital aj ja o tom traseni pri brzdeni, no k nicomu som sa nedopatral. Kamos sa s tym tiez potyka, tak sa snaztim aj ja pomoct, no zatial sme neprisli na nic. Ako pises, tlak v pneu mu pomohol, citelne, vymenil spodne ramena, tie skrutene, to tiez citelne pomohlo. Jemu to trasie hlavne, ked prudsie brzdi. Ked brzdi normalne, tak nic, pri prudsom brzdeni, pripadne brzdeni vo vyssich rychlostiach napr. zo 180 na 140, tak vtedy to citelne trasie. Tiez je uz nejaky taky bezmocny.
 
Užívateľov profilový obrázok
futy
Príspevky: 915
Registrovaný: 1.10.2009
Auto: C180w205
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: Kotouče 530D F10

Utorok, 13. Júna 2017, 20:47

tieto problémy s trasením sa dosť riešili na O1, GIV, V, ja som mal tiež problém pri Bore, ale myslel som že pri týchto F10 kotúče sú nitované problém nebude. Ja mám najazdené 142tkm a pri 66tkm podľa servisky boli menené brzdy (neviem či len platne al. aj kotúče), ale platničky mali pri posl.prezúvaní 16,3mm (76tkm) a kotúče 23,1mm, tak ešte mi do 200tkm vydržia. Zatiaľ to brzdí bez problému, bez trasenia, lv marci na STK bez problému, akurát oproti A4B8 ten brzdový pedál kladie väčší odpor, na OOOO bol taký jemnejší nástup boli tie brzdy také jemnejšie.
BMW 523i F10- som bez vrtule
Audi A4B8 TFSi- sa minulo už
VW BORA 1,6 16V- ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Kyklopko
Príspevky: 19
Registrovaný: 12.6.2017
Auto: F11 520d 2011
Kraj: Zahraničie

Re: Kotouče 530D F10

Streda, 14. Júna 2017, 07:44

futy napísal:
tieto problémy s trasením sa dosť riešili na O1, GIV, V, ja som mal tiež problém pri Bore, ale myslel som že pri týchto F10 kotúče sú nitované problém nebude. Ja mám najazdené 142tkm a pri 66tkm podľa servisky boli menené brzdy (neviem či len platne al. aj kotúče), ale platničky mali pri posl.prezúvaní 16,3mm (76tkm) a kotúče 23,1mm, tak ešte mi do 200tkm vydržia. Zatiaľ to brzdí bez problému, bez trasenia, lv marci na STK bez problému, akurát oproti A4B8 ten brzdový pedál kladie väčší odpor, na OOOO bol taký jemnejší nástup boli tie brzdy také jemnejšie.
Praveze tie Zimmermann kotuce su odlievane v kuse aj s dierkami. Nie su dvojhmotove s nitovanim. Su dost trvrde a na studeno posobia velmi "hladko". Ja som to skombinoval este s Zimmermann platnickami takze brzda pri pomalom dobrzdovani v garazi obcas presmykne.
je to smutne lebo otcova starucka zafira(15 rokov) ma volant ako vo vate a brzdy zaberaju krasne a bez chvenia... :?
Naposledy upravil/-a Kyklopko v Piatok, 16. Júna 2017, 14:11, upravené celkom 3 krát.
BMW 520 d, MX11, 132 kW, 01/2011, VIN: WBAMX11020C883709
 
Užívateľov profilový obrázok
Kyklopko
Príspevky: 19
Registrovaný: 12.6.2017
Auto: F11 520d 2011
Kraj: Zahraničie

Re: Kotouče 530D F10

Streda, 14. Júna 2017, 07:55

potmehuth napísal:
Taak toto zaujima aj mna, vela som cital aj ja o tom traseni pri brzdeni, no k nicomu som sa nedopatral. Kamos sa s tym tiez potyka, tak sa snaztim aj ja pomoct, no zatial sme neprisli na nic. Ako pises, tlak v pneu mu pomohol, citelne, vymenil spodne ramena, tie skrutene, to tiez citelne pomohlo. Jemu to trasie hlavne, ked prudsie brzdi. Ked brzdi normalne, tak nic, pri prudsom brzdeni, pripadne brzdeni vo vyssich rychlostiach napr. zo 180 na 140, tak vtedy to citelne trasie. Tiez je uz nejaky taky bezmocny.
Moj sused ma F 10 523i jednu z tych prvych z 2010. Kilometrovy najazd sme mali rovnaky. Pri testovacej jazde na mojom sa stazoval na tuhsie riadenie / volant sa mu zdal tuhy. Zhodnotili sme to ze to moze byt sirsou pneu u mna.
Pri brzdeni akoze nic ekstra nepostrehol. ( u nas sa jazdi max. 80 - 90 km/h a dedo sa drzal vyhlasky :smile:).

Potom som ja sadol do jeho benzinaka a trosku to roztiahol. Volant mi v rukach lietal, bol takmer bez odporu a odozvy. Pri brzdeni to chvenie a vibrovanie mal este horsie. A to mal este origo nitovane kotuce. Uvedomil si to az ked som mu to 2 - 3 krat demonstroval. Inak stary je velky BMW fan a jazdi len benzinove 5er uz od roku 72. Mal kazdu generaciu a co to pameta.

Myslim ze tie prve rocniky mali nieco s napravami. Myslim ze tie gumove puzdra alebo capy sa rychlo vylagruju. Vsimol som si ze je v ponukach kopec aftermarketovych tzv. upgradov na ramena ktore sa predavu ako komplet sety (napr. Lemfordrer).
Zrejme to bude mat nejaky dovod ze prve vozy potrebuju takyto upgrade....
Naposledy upravil/-a Kyklopko v Piatok, 16. Júna 2017, 14:19, upravené celkom 1 krát.
BMW 520 d, MX11, 132 kW, 01/2011, VIN: WBAMX11020C883709
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Kotouče 530D F10

Streda, 14. Júna 2017, 08:04

Tiez som postrehol presn etieto sady prednej napravy a tiez ma napadlo a dost silno sa k tomu aj priklanam, ze to ma suvis. Tie auta asi neboli robene az na take tvrde podmienky, ake ta naprava zaziva na SK, kde su cesty strasne + minimalne R19 kola resp. R18 na RFT.
Potvrdzuje mi to aj fakt, ze ked kamos vymenil tie spodne ramena, ktore dostavu vasinu tych sup z cesty, tak to vyrazne citelne pomohlo, zrejme bude potrebne vymenit aj zvysok, i ked mechanik demonstroval, ze naprav je tuha. Ale zase nevylucil, ze pri tych rychlostiach a prudsom brzdeni sa moze prejavit vola skor, ako pri manualnom skusani.
 
Matusns
Príspevky: 19
Registrovaný: 23.2.2017
Auto: F11
Kraj: Bratislavský

Re: Kotouče 530D F10

Streda, 14. Júna 2017, 16:45

Na OOOO A4 som mal problem s trasenim pri brzdeni pri cca 30000 km. Po vymene kotucov sa to vyriesilo.
Zaujimavost na okraj. Servis v BA to neuznaval a tvrdil, ze som to sposobil sam brzdenim, prehriatim atd. Servis v nemecku : dobry den, samozrejme. prosite si nahradne vozidlo pocas zarucnej opravy?
 
Užívateľov profilový obrázok
DARKEN26
Príspevky: 724
Registrovaný: 3.11.2009
Auto: F07 35d 400ps
Kraj: Prešovský

Re: Kotouče 530D F10

Streda, 14. Júna 2017, 17:15

potmehuth napísal:
Tiez som postrehol presn etieto sady prednej napravy a tiez ma napadlo a dost silno sa k tomu aj priklanam, ze to ma suvis. Tie auta asi neboli robene az na take tvrde podmienky, ake ta naprava zaziva na SK, kde su cesty strasne + minimalne R19 kola resp. R18 na RFT.
Potvrdzuje mi to aj fakt, ze ked kamos vymenil tie spodne ramena, ktore dostavu vasinu tych sup z cesty, tak to vyrazne citelne pomohlo, zrejme bude potrebne vymenit aj zvysok, i ked mechanik demonstroval, ze naprav je tuha. Ale zase nevylucil, ze pri tych rychlostiach a prudsom brzdeni sa moze prejavit vola skor, ako pri manualnom skusani.

toto,ze kazdy mechanik si nevie poradit s bmw napravou...ja som bol v troch servisoch a vsade mi tvrdili,ze mam ramena v poriadku a nakoniec som isiel do bosch servisu a chlapik presne vedel kde to ma zapacit awuala ramana teda klby mali volu...
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Kotouče 530D F10

Štvrtok, 15. Júna 2017, 13:38

DARKEN26 napísal:
toto,ze kazdy mechanik si nevie poradit s bmw napravou...ja som bol v troch servisoch a vsade mi tvrdili,ze mam ramena v poriadku a nakoniec som isiel do bosch servisu a chlapik presne vedel kde to ma zapacit awuala ramana teda klby mali volu...

Mohol by si, pls, napisat, ktore ramena si menil? Obe spodne? ci aj vrchne (tu podkovu)? Diik moc!
 
Užívateľov profilový obrázok
DARKEN26
Príspevky: 724
Registrovaný: 3.11.2009
Auto: F07 35d 400ps
Kraj: Prešovský

Re: Kotouče 530D F10

Štvrtok, 15. Júna 2017, 14:32

ja som menil spodne tam kde je pripojeny tlmic...
 
Užívateľov profilový obrázok
Kyklopko
Príspevky: 19
Registrovaný: 12.6.2017
Auto: F11 520d 2011
Kraj: Zahraničie

Re: Kotouče 530D F10

Štvrtok, 15. Júna 2017, 14:49

Příčné rameno dolní s pryž.ložiskem levé 31 12 6 794 203
Příčné rameno dolní s pryž.ložiskem pr. 31 12 6 794 204
Naposledy upravil/-a Kyklopko v Utorok, 19. Decembra 2017, 14:46, upravené celkom 1 krát.
BMW 520 d, MX11, 132 kW, 01/2011, VIN: WBAMX11020C883709
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Kotouče 530D F10

Piatok, 23. Júna 2017, 22:59

Tak kamos nasiel pricinu. Stabilizacne tycky, boli este povodne.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný