... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Kyklopko
Príspevky: 19
Registrovaný: 12.6.2017
Auto: F11 520d 2011
Kraj: Zahraničie

Re: Kotouče 530D F10

Sobota, 24. Júna 2017, 06:19

A to trasenie zmizlo? Viem si predstaviť že by sa tým vyriešil klepot od napravy. Ale aby to zabránilo aj vibrácií pri brzdeni?
Máš aj číslo dielu?. Mne to tuším menili spolu zo stabilizatorom.
Naposledy upravil/-a Kyklopko v Pondelok, 26. Júna 2017, 11:12, upravené celkom 1 krát.
BMW 520 d, MX11, 132 kW, 01/2011, VIN: WBAMX11020C883709
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Kotouče 530D F10

Sobota, 24. Júna 2017, 07:07

Tak priebezne vymenil brzdy, tie boli KO. Nasledne ramena, co su uchytene na tlmici, vyvazenie kolies a posledne boli tycky...plus ide este na geo. Cislo dielu je 31 356 777 319.
 
Užívateľov profilový obrázok
Kyklopko
Príspevky: 19
Registrovaný: 12.6.2017
Auto: F11 520d 2011
Kraj: Zahraničie

Re: Kotouče 530D F10

Nedeľa, 15. Októbra 2017, 21:36

2 nov idem do origo servisu. Vymenia predné koruce a doštičky plus geom.

Tiez som zistil malu volu v cape v sneku tak vymenia tycky riadenie.
dufam ze to pomôže inak neviem....
BMW 520 d, MX11, 132 kW, 01/2011, VIN: WBAMX11020C883709
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Kotouče 530D F10

Pondelok, 16. Októbra 2017, 08:05

AK ti to nezmizne, tak nech kuknu aj predle loziska. Ja som mal tiez problem s trasenim pri dobrzdovani a vysoke rychlosti, prave loziko na kasu. Teda vymene obe a uz ani nebrkne. Lozisko nehucalo, vobec, no bolo na kasu. Pri roztoceni kolesa pukalo. Za jazdy ziadnu hukot iba trasenie pri brzdeni.
 
Užívateľov profilový obrázok
Kyklopko
Príspevky: 19
Registrovaný: 12.6.2017
Auto: F11 520d 2011
Kraj: Zahraničie

Re: Kotouče 530D F10

Pondelok, 16. Októbra 2017, 21:29

No hadam to pani majstri odhalia a zdiagnostikuju spravne. Uz mi to zacina liezt na nervy.
neni na loziska pri 113 tkm priskoro ?

Inak som ich uz mal aj zabestelovane ale pri zdvihu auta a vyveseni celej prednej napravy som objavil volu v riadiacej tycke. V tom klbe co je v sneku.

Loziska v predu su v jednom kuse (nemam Xdrive) a su uchytene 4 srubami. Avsak som ich senzoricky zhodnotil ako OK.
Naposledy upravil/-a Kyklopko v Streda, 18. Októbra 2017, 06:07, upravené celkom 1 krát.
BMW 520 d, MX11, 132 kW, 01/2011, VIN: WBAMX11020C883709
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Kotouče 530D F10

Utorok, 17. Októbra 2017, 11:27

Pri tychto autach uz clovek pochybuje o vsetkom. Uz som cital, ze menili loziska aj pri 60TK. Je to moja skusenost.Ak pomenis veci, ktore pises a stale bude triast, tak bude jedine lozisko. Ano, su v celku s nabojom....tazke su a drahe.

Daj vediet, ako si dopadol v servise.
 
Užívateľov profilový obrázok
smith666
Príspevky: 544
Registrovaný: 5.5.2014
Auto: F11 530xd 190kW
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: in the air

Re: Kotouče 530D F10

Streda, 18. Októbra 2017, 08:16

Na slovenských cestách to nie žiaden div keď odídu ložiská tak skoro.
Aj preto som kupoval bavor z Nemecka. Tam má po 100 000km v takom stave podvozok ako na Slovensku po 10 000km.
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Kotouče 530D F10

Štvrtok, 19. Októbra 2017, 11:39

Aj ja mam z nemecka, no nase cesty du fakt des.
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: Kotouče 530D F10

Piatok, 20. Októbra 2017, 08:07

100t km priskoro ? Mne ich menili na záruku pri 40t km,všetko bolo OK ale v zákrutách to lúpalo. Je to síce iba 2er,ale mám pocit,že už nevedia vyrobiť poriadne níšt.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Kotouče 530D F10

Piatok, 20. Októbra 2017, 09:44

Ono vyrobiť sa to dá, ale je to trochu drahšie. No a prečo dávať do auta drahšie a trvanlivejšie komponenty, keď sa dajú dať lacnejšie?
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
speedfred
Príspevky: 1993
Registrovaný: 3.8.2006
Auto: KTM XBow
Kraj: Žilinský
Bydlisko: EU

Re: Kotouče 530D F10

Piatok, 20. Októbra 2017, 12:03

jasné,ale týmto akurát nesereš zákazníka ktorý musí chodiť po servisoch.
 
Užívateľov profilový obrázok
Kyklopko
Príspevky: 19
Registrovaný: 12.6.2017
Auto: F11 520d 2011
Kraj: Zahraničie

Re: Kotouče 530D F10

Piatok, 3. Novembra 2017, 13:25

Novy update po servise 2 nov.

Vcera som stravil cely den servisom ale myslim ze to stalo za to.

Co sa tyka zmienenych kotucov (dierovane od Zimmernann). Po najazdeni 24 tkm na dierovanych Zimmermannoch bola zistena hadzavost mimo toleranciu. Na to som prisiel aj ja ked som dobrzdoval a pocitoval chvenie a trasenie vo aute.

Takze boli vymenene obe kotuce a aj dosticky za origo BMW. Dal som vymenit aj gumove vodiace gufera na uchytenie brzdoveho strmena.

Pocas cesty domov (ca 160 km) som nebrzdil naplno koli ladu a klincom, ale vyzera to ze brzdy uz nechveju tak ako predtym pri 80-70 km /h.

Myslim ze ked sa všetko usadne a dosticky sadnu bude to konečne OK. Som rad lebo uz som z toho bol iritovany. Cloveka uz podvedome caka ze to pride a ono to tam uz neni :-).

Pri oprave mi taky mily chalanisko ukazal nasledovne na dielni:
  • loziska su v poriadku
  • tycka riadenia je OK an oboch stranach. to som sa sekol trochu s mojou diagnostikou.
  • co vsak nebolo OK su spodne priecne ramena
    ked zobral taky maly pajser tak ho zaprel do spodneho ramena, hned som ucitil aj videl volu. Je to v tom priecnom ramene kde je uchyteny tlmic. Klb je prakticky ten najspodnejsi, matica z neho je najblizsie k vnutornej strane disku. (ako sa davaju fotky?). cislo dielov pre pravu a lavu stranu: 31 12 6 794 204 a 31 12 6 794 203.
Bohuzial ich nemali skladom tak sa budem muset nejako dohodnut na dalsej navsteve.

kratko zhrnute:
  1. kmitanie a vibracie vo volante pocas jazdy (nielen pri brzdeni) su najpravdepodobnejsie sposobene:
  • nevyvazenim kolies, stratene olovko napr.
  • pokrivenym diskom
  • nerovnomerne zjazdenym dezenom pneu
    2. Vibracie vo volante a voze pocas brzdenia su najcastejsie koli:
  • skrutenym diskom (axialna hadzavost mimo tolerancie) to mozu byt priciny rozne: nekvalitny material, chyby pri montazi (nedosadavost disku na naboj atd.)
  • nerovnomernym zaberom brzdovych strmenov . ( ak je strmen pridrety v brzdnej polohe)
  • nerovnomerny dezen pneu, pokrivenie a hadzavost disku. atd.

    dufam ze zdielanie mojich skusenosti niekomu pomoze.
Prílohy
20171104_145059.jpg
demontovane Zimmermann kotuce
20171104_145045.jpg
brzdove platnicky vpredu
20171104_145032.jpg
brzdove kotuce vpredu
20171102_135112.jpg
spodne ramena - vola v najspodnejsom cape
Naposledy upravil/-a Kyklopko v Utorok, 19. Decembra 2017, 14:55, upravené celkom 6 krát.
BMW 520 d, MX11, 132 kW, 01/2011, VIN: WBAMX11020C883709
 
Užívateľov profilový obrázok
futy
Príspevky: 915
Registrovaný: 1.10.2009
Auto: C180w205
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: Kotouče 530D F10

Piatok, 3. Novembra 2017, 13:37

no ja čakám tiež na výsledok výmeny predných kotúčov zimmermann a platničiek na 5GT3,0D čo menili vedľa z firmy pánovi, lebo origo mu pri cca 170tkm už triaslo volantom. Má ich tam asi 2mesiace a zatiaľ sa tvári že nič, lebo som mu spomínal keď to dával meniť či to nebude blato (boli pevné nenitované) :-k
BMW 523i F10- som bez vrtule
Audi A4B8 TFSi- sa minulo už
VW BORA 1,6 16V- ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Kyklopko
Príspevky: 19
Registrovaný: 12.6.2017
Auto: F11 520d 2011
Kraj: Zahraničie

Re: Kotouče 530D F10

Nedeľa, 5. Novembra 2017, 16:23

V nasich podmienkach sa menia kotuce pri 90 tkm. Je to aj koli kopcom a soleniu v zime.
Tak trochu nerozumiem ci Futy meni Zimmermanny za Origo alebo pan odvedla.
Ake su tvoje skusenosti?

inak tie Zimmermanny predne som si dal odlozit a mozno ich dam premerat a prebehnut na sustruhu. Este tam je dost hrubky.
BMW 520 d, MX11, 132 kW, 01/2011, VIN: WBAMX11020C883709
 
Užívateľov profilový obrázok
futy
Príspevky: 915
Registrovaný: 1.10.2009
Auto: C180w205
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: Kotouče 530D F10

Nedeľa, 5. Novembra 2017, 18:25

no to menil pán vedĺa z firmy. Ja mám stále origo 150t km a ešte sú stále v norme, inak neviem kto stanovil tú normu, ale brat má 150t na Á4B8 a kotúče tiež nemá zodraté na min hrúbku a netrasú sú pekne obrzdené lesklé jak disco gule, tak výmenu z rozmaru či ako?. Veĺa záleží ako sa s aurom jazdí, mal som vo firme kde robím blbcov čo na fábii zhulákali brzdy za 40tkm, Ja som na fabke menil po 120t a jazdím viac mesto. Dtto spojky. Keď dáš auto kk..i tak mu nebude pomoci. Pri kamiónoch ani nevravím.
BMW 523i F10- som bez vrtule
Audi A4B8 TFSi- sa minulo už
VW BORA 1,6 16V- ex

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných