Novy update po servise 2 nov.
Vcera som stravil cely den servisom ale myslim ze to stalo za to.
Co sa tyka zmienenych kotucov (dierovane od Zimmernann). Po najazdeni 24 tkm na dierovanych Zimmermannoch bola zistena hadzavost mimo toleranciu. Na to som prisiel aj ja ked som dobrzdoval a pocitoval chvenie a trasenie vo aute.
Takze boli vymenene obe kotuce a aj dosticky za origo BMW. Dal som vymenit aj gumove vodiace gufera na uchytenie brzdoveho strmena.
Pocas cesty domov (ca 160 km) som nebrzdil naplno koli ladu a klincom, ale vyzera to ze brzdy uz nechveju tak ako predtym pri 80-70 km /h.
Myslim ze ked sa všetko usadne a dosticky sadnu bude to konečne OK. Som rad lebo uz som z toho bol iritovany. Cloveka uz podvedome caka ze to pride a ono to tam uz neni :-).
Pri oprave mi taky mily chalanisko ukazal nasledovne na dielni:
- loziska su v poriadku
- tycka riadenia je OK an oboch stranach. to som sa sekol trochu s mojou diagnostikou.
- co vsak nebolo OK su spodne priecne ramena
ked zobral taky maly pajser tak ho zaprel do spodneho ramena, hned som ucitil aj videl volu. Je to v tom priecnom ramene kde je uchyteny tlmic. Klb je prakticky ten najspodnejsi, matica z neho je najblizsie k vnutornej strane disku. (ako sa davaju fotky?). cislo dielov pre pravu a lavu stranu: 31 12 6 794 204 a 31 12 6 794 203.
Bohuzial ich nemali skladom tak sa budem muset nejako dohodnut na dalsej navsteve.
kratko zhrnute:
- kmitanie a vibracie vo volante pocas jazdy (nielen pri brzdeni) su najpravdepodobnejsie sposobene:
- nevyvazenim kolies, stratene olovko napr.
- pokrivenym diskom
- nerovnomerne zjazdenym dezenom pneu
2. Vibracie vo volante a voze pocas brzdenia su najcastejsie koli:
- skrutenym diskom (axialna hadzavost mimo tolerancie) to mozu byt priciny rozne: nekvalitny material, chyby pri montazi (nedosadavost disku na naboj atd.)
- nerovnomernym zaberom brzdovych strmenov . ( ak je strmen pridrety v brzdnej polohe)
- nerovnomerny dezen pneu, pokrivenie a hadzavost disku. atd.
dufam ze zdielanie mojich skusenosti niekomu pomoze.