... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

bmwtt.sk
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 17:07

Pride mi zcestne robit diagnostiku, resp. kodovanie po vymene pneu, ak ju nerobili aj pred vymenou. Ak by mi po vymene urobili diag a povedali, ze je vadny senzor, tak by som im povedal, ze fungoval a dodrbali ho oni pri vymene a ziadal by som narahdu skody!

Cele je to divne. Co tam chce kodovat? Ved tlak si nastavis v Idrive. Zachvilu budu kodovat aj sroby na kolesach.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 17:13

Automobilkám s tými senzormi úplne jebe.
Otec má na tojote tiež snímače tlaku v kolesách. Ale má to jeden háčik. Do auta treba pri výmene kolies nakódovať zrejme nejaké ID tých konkrétnych 4 kusov ktoré sú práve obuté. Takže pri druhej sade kolies kde máš druhé 4 snímače, treba po prezúvaní auto prekódovať aby rozpoznalo tú druhú sadu snímačov. A takto pri každom prezúvaní hore dole.
Predpokladám že u holupa bruna na jeho plečke je to niečo podobné.
To je úplý kokotizmus.

Ale toto by mohla byť vďačná téma pre euroúradníkov aby zabránili takýmto kokotstvám.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 17:46

a ako to funguje u bmw, ked budem mat druhu sadu kolies bude stacit reset alebo sa to musi "kodovat"

ked som cakal na prezutie tak tam prisiel pan s Mitsubishi Outlanderom, a povedali mu, ze Mitsubishi je jedina znacka aut, kde sa este nedostali do RJ a tie nevedia "kodovat" po vymene senzorov, ze to si musi ist dat potom spravit do servisu.

eurouradnici uz to budu mat zas na stole, lebo zistili, ze ich legislativne prikotene TPMS nepriamo cez abs funguje v zlomku pripadov, plus automobilky radi lobbing podporia, lebo ved treba predavat ludom 50+ eurove senzory a pytat si hodinovu sadzbu servisnej prace za stlacanie jedneho tlacitka na parovanie senzorov.
tusim aj vcera som niekde cital, ze robili zas nejaky test viacerych aut s nepriamym monitoringom, podhustili pneumatiku a nic.

lenze ludia na to budu jednoducho jebat a budu jazdit bez toho a radsej si daju "nakodovat" aby im nesvietila kontrolka, ale senzory nebudu davat, minuimalne nie do druhej sady kolies, a co som tak cital rozne temy na bimmerposte tak ludia su jebnuti a nedavaju si senzory ani do runflatov
Ale vysvetlite cloveku, co si kupil za 10 tisic Fabiu, ze ma dat 50 eur/kus za senzory, ked plechace kupil za 30/kus a pneumatiku za 40/kus.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 17:54

potmehuth: tlak v iDrive len precitas, nie nastavis... resp. auto bezkontaktne precita zo snimacov aktualny tlak a zobrazi ho...
po vykonani tejto "diagnostiky" mi strcil do ruky papierik, na ktorom bolo vytlacene, ze PP tlak: xy MPa, teplota: yx °C, stav baterie snimaca: OK... a takto pre kazde koleso
v aute ako takom (iDrive) nekodoval samozrejme nic a ani by som ich k tomu nepustil... ved to su len pajdovia z pneuservisu...

mexikanec: ako pisem, v aut e sa nekodovalo nic, takze pochybujem, ze konkretna sada pneu bola sparovana s autom... hoci uplne to nemozem vylucit... povodnu letnu sadu 19" malo auto z vyroby (samozrejme aj so snimacmi), zimnu sadu 18" som si takto pred rokom kupil u dealera, ked som bral auto a rovno mi ju tam aj obuli, zmenu zimne -> letne som na jar zase robil u toho isteho dealera (ani u jednej z tychto vymen som osobne nestal) BTW, ked som si teraz pozer ceny, tak autorizak bol na vymenu o 8 ecok lacnejsi ako lokalny pneuservis aj s ulozenim...
teraz som po prvy raz mimo autorizaku menil gumy a po prvy raz som sa pozeral co pri tom robia, takze nemozem na 100% vylucit, ze sa cirkus s "kodovanim" robil aj pred tym...:-k

Bonifac: kde si menil gumy?
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 18:01

PristineShip napísal:
tusim aj vcera som niekde cital, ze robili zas nejaky test viacerych aut s nepriamym monitoringom, podhustili pneumatiku a nic.
Mám niekoľko konkrétnych skúseností s BMW aj OOOO kedy to zafungovalo

BMW:
- Chytil som defekt na jednom kolese, ale taký že fučala možno sotva nejaká desatina atmo za deň. Počas jazdy na diaľnici mi zapišťal iDrive, že túším PP guma je podhustená a treba ju checknúť. Tak som checkol a mala 1,8 namiesto pôvodných ja neviem 2,3 alebo 2,5.

- Dával som rovnať jeden disk a kým bolo jedno letné koleso dole, dočasne som namiesto neho dal zimné koleso. Po odjazdení pár km po meste mi iDrive vypičovalo že mám zlý tlak pneu.

OOOO:
- Asi tak mesiac dozadu ako sa ochladilo a mal som obuté letné, mi MMI počas jazdy na diaľnici zahlásilo, že mám skontrolovať tlak vo VŠETKÝCH pneu.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 19:19

...jo, skoro som zabudol, samozrejme po prejdeni par km na cerstvo vymenenych zimnych mi iDrive opicoval vymenu (nepisal ziadne konkretne koleso ani hodnotu tlaku) a ako vzdy doteraz som musel resetnut RFT monitor... takze naco bola ta "diagnostika" fakt neviem...
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 19:44

ja som aj cakal ze mne idrive zapizduje nieco, lebo na letnych, na ktorych som jazdil len tyzden bol tlak od dealera po prevzati 2,1 (predpisany je 2.4 az 2.5),
ked obuli zimne nafukali na 2.5, ale idrive nepizdoval nic. do auta mi nikto neliezol aby stlacil reset okrem kufra ked schovavali maticu bezp. skrutiek, auto som mal cez sklenenu stenu stale na ociach.

btw ci su pneu zahriate alebo studene stale mi na vodicovej strane ukazuje o 0.1 baru viac, tym ze je to zatazene mnou, v 90% sa v aute vozim sam.
ma to zmysel odfuknut to 0,1 baru aby to bolo "rovne" pod zatazou...na druhej strane, 23 hodin denne to auto stoji na mieste, a vtedy je tlak vyrovnany :).

ja som pobruzdal celkom dost tem o tych snimacoch lebo som chcel kupit druhu sadu diskov povodne, a kolko ludi tolko nazorov, skusenosti , a vacsinou len domnienok.
Niektori ludia pisali, ze BMW si "pamata az 12 senzorov", (to bolo v 3er forach na bimmerposte), niektori ze treba kazdu sadu snimacov sparovat, niekto pisal, ze mu staci mackat reset, niekto pisal, ze mu v servise museli nieco parovat. tak sa v tom vyznaj..

ohmatkavac - pneu som prezuval v kokockom pneuboxe (bestdrive), - nemal som ale na vyber, dobrovolne by som tam nesiel
 
Lafore
Príspevky: 60
Registrovaný: 4.10.2016
Auto: X5 M50d
Kraj: Žilinský

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 19:44

Podla mna ta diagnostika je iba o tom, ci je v senzoroch distatocne nabita bateria :) tie snimace by sa mali automaticky sparovat podla mna.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 19:59

Lafore napísal:
Podla mna ta diagnostika je iba o tom, ci je v senzoroch distatocne nabita bateria :) tie snimace by sa mali automaticky sparovat podla mna.

Je v senzoroch vôbec _nejaká_ batéria?
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
matisek
Príspevky: 555
Registrovaný: 14.11.2012
Auto: F10, F48
Kraj: Trenčiansky

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 20:02

Ja menim gumy na F10 v lokalnom servise a nikdy som nic neparoval ani neresetoval. A nikdy mi nic nehlasilo. Zimnu sadu mam origo BMW
 
Užívateľov profilový obrázok
matisek
Príspevky: 555
Registrovaný: 14.11.2012
Auto: F10, F48
Kraj: Trenčiansky

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 20:02

mexican napísal:
Je v senzoroch vôbec _nejaká_ batéria?
je, vydrzat by mala cca 4-5 roki49
Naposledy upravil/-a matisek v Štvrtok, 10. Novembra 2016, 20:22, upravené celkom 1 krát.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 20:08

matisek napísal:
Ja menim gumy na F10 v lokalnom servise a nikdy som nic neparoval ani neresetoval. A nikdy mi nic nehlasilo. Zimnu sadu mam origo BMW

Ty nemáš AEZ-y ?
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 20:27

v senzoroch ktore som chcel objednat, vraj oficialny vyrobca a prva vybava aj pre BMW, je vraj bateria Sony a vydrz pisali 5- az 7 rokov, senzor stal 62 alebo kolko evri.
lacnejsie okolo 50 pisali vydrz ako pisal matisek.
 
Lafore
Príspevky: 60
Registrovaný: 4.10.2016
Auto: X5 M50d
Kraj: Žilinský

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 20:30

Musi tam byt bateria, ako by ten snimac meral teplotu, tlak atd?
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Kolesá BMW F11 245/40 a 275/40

Štvrtok, 10. Novembra 2016, 20:38

bateria tam teoreticky byt nemusi, tak isto ako nie je bateria v dialkovom ovladani svetiel co mam tu na stole - je tam capacitor, ktory sa "dobija" kineticky.
Kolesa sa zvyknu tocit, takze by - na papieri - nebol problem fungovat bez baterie, a cisto takto od stola, be toho aby som nieco guglil predpokladam, ze tam aj nieco take je a bateria je tam na vyrovnavanie napatia a zarucenie nepretrzitej prevadzky pocas jazdy.
Neviem ci by ta gombikova CR baterka vydrzala tak dlho keby to cisto tahalo z nej. Merat tlak a teplotu je jedna vec, prenasat data radiovo, na akolkolvek kratku frekvenciu uz je vec ina

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných