... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Martinicoss
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 6.11.2019
Auto: bmw F10 525d
Kraj: Bratislavský

HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 00:09

Zdravím páni,
mám takú dilemu. Vlastním veľmi podarené bmw f10 s motorm 525d teda 2.0 twin turbo 160kw kód motora N47D20D auto má nabehaných reálnych cca 230 000km. Akurát je u mechanika a pýtal sa ma či náhodou nechcem vymeniť aj vysokotlaku pumpu keď je už motor vonku. Dávnejšie som čítal o tom ako niektorým ľudom odpálilo HPFP a zničilo im to celý palivový systém ale všetko motory 530D no škody okolo 7 litorov. Moja otázka znie ako je to s kvalitou HPFP u tohto môjho motora ? Odporúčali by ste mi meniť preventívne túto pumpu alebo nie ? Prípadne náhodou cenu originálneho dielu neviete ? poprípade robí sa aj aftermarket ktorý je kvalitnejší ako OEM ?
Ďakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 08:15

je to rovnake na 4 a 6valcoch, akurat pri poruche su skody nizsie asi o 1000€ - o 2 vstreky menej na 4valci
da sa skontrolovat ci nie su piliny v palivovej sustave
pumpa stoji okolo litra
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
gajdoš
Príspevky: 117
Registrovaný: 17.1.2017
Kraj: Trnavský

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 08:20

plus minus 1000 eurovy diel, ak mas vymen ak nie nech aspon skontroluje ako pisal viktor, rozdiel v motoroch nie je ked sa to pokasle tak to ide so vsetkym okolo na oboch
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1029
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 10:57

piliny skontrolujes tak, ze rozrezes palivovy filter, ci?
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Martinicoss
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 6.11.2019
Auto: bmw F10 525d
Kraj: Bratislavský

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 11:18

Super ďakujem páni. Mechanik kontroloval palivovú rampu a tuším aj pumpu a piliny nevidel žiadne no asi tú pompu vymením... mám pocit, že je dosť veľký risk jazdiť na pôvodnej
PS: neviem ako na tomto motore ale na toyote je najprv filter a až potom palivová pumpa, rampa, vstreky
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 11:29

nemam s tou kontrolou skusenosti ja som dal tu pumpu rovno vymenit preventivne, ale teoreticky aj rozrezanim filtra by sa dalo, len pozor kebyze to ides rozrezat nejakou pilkou tak sa ti pritom vytvoria piliny cize nevies co bolo vo filtri a co si spravil ty :D mozno kontrola nadrze pozriet do nej ci nevidno na spodku piliny, alebo najlepsie asi vytiahnut tu CP4, skontrolovat ci neni vnutri zodrate a pritom pretesnit
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 11:48

Druh vec je ze dnes moze byt pumpa este okej a o mesiac uz nemusi :-/ hlavne netankovat palivo na s...
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 12:06

:thumbup: suhlas
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
undy
Príspevky: 2193
Registrovaný: 14.11.2008
Auto: Xxxxxx
Kraj: Zahraničie

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 13:05

shell? slovnaft?
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2235
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 14:40

slovensko
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 14:53

Slovnaft je okej :)
 
Martinicoss
Autor témy
Príspevky: 18
Registrovaný: 6.11.2019
Auto: bmw F10 525d
Kraj: Bratislavský

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 15:23

že Slovensko :D :D :D odjebalo ma..
Teraz vážne rodičia dlhé roky taknujú slovnaft a sú ok. Ja mám doma mazdu 6 mps, ktorá si pýta jedine 98+ benzín asi 3 roky som tankoval slovnaft ale nejako mi začalo trhať autom.. potom som začal tankovať v rakúsku a vuala všetko je ok.. spotreba išla dolu, motor stíchol a trhanie prestalo a to nehovorím o tom že dneska stojí na slovnaft pumpe 98 tuším okolo 1,524€ a v rakúsku som tankoval za 1,298€

PS: vysokotlaká pumpa stojí 1220€ len tak ak by si niekto do budúcnosti pozeral post...
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7472
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 15:25

Da sa kupit lacnejsie
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9787
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: HPFP meniť či nemeniť

Štvrtok, 7. Novembra 2019, 17:16

zo slovnaftu som s benzinom nemal nikdy problem, tankujem tam 95ku do motorky kde hned pocítim ked je slabsia kvalita

pumpa 1000-1300 podla toho kde za kolko natrafis, alebo priamo od boschu cca 700-800, len neviem ci to su fungel nove alebo repasnute
(ceny s dph pre beznych smrtelnikov)
F31 330d estorilblau
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
sysell
Príspevky: 491
Registrovaný: 15.3.2009
Auto: octa 1 AGR, F11 535
Kraj: Žilinský

Re: HPFP meniť či nemeniť

Piatok, 8. Novembra 2019, 10:17

Filter sa da rozstriahat noznicami na plech, nahovno ale da. moj ma 250k a nebolo v non nic. Cerpadlo som nechal povodne. V nadrzi pokial nevytiahnes cely plavak tory ide tak na hovno ze som to necchel dolamat neuvids nic

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných