... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: F11 prehriatie motora

Utorok, 30. Júla 2013, 07:56

Ako prve mi napadlo Stage - 2 chladenie, nech cez diag odskusaju vsetky stupne ventilatorov. Pri pomalej jazde pod zatazou mozno nestiha chladit. Inak co pise mexican je pravda, nejaky error flag tam musel ostat. Popros ich o Freeze Frame Data.
 
oseldusan
Príspevky: 332
Registrovaný: 4.4.2009
Auto: Ex E39, E61, F10,G05
Kraj: Žilinský

Re: F11 prehriatie motora

Utorok, 30. Júla 2013, 16:11

Rottwa napísal:
Ako prve mi napadlo Stage - 2 chladenie, nech cez diag odskusaju vsetky stupne ventilatorov. Pri pomalej jazde pod zatazou mozno nestiha chladit. Inak co pise mexican je pravda, nejaky error flag tam musel ostat. Popros ich o Freeze Frame Data.

Len tak pre info: ako je urobeny ventilator chladica na F10/11 ( nemyslim ten ku klime ) ? Je tam elektricky ? NA mojej E39 525D je ventilator cez termospojku napojeny na motor. Takze ak je vonku horuci , a napriklad vytocim motor pri zaradenej jednotke , tak ho poriadne pocut, nakolko zvysuje otacky podla otacok motora.
Ozaj ETK vam funguje na vase F10/11 ? Mne nie. Takze si nemozem pozriem ani taku prkotinu ako je ten ventilator.
ex E39 525D facelift
E61 530XD facelift
F10 530XD
G05 45e
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: F11 prehriatie motora

Utorok, 30. Júla 2013, 16:18

ETK si pozri tu: www.realoem.com

uzitocne linky najdes v indexe tem :)
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
magna
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 8.2.2010
Auto: bmw745d
Kraj: Bratislavský

Re: F11 prehriatie motora

Utorok, 30. Júla 2013, 16:29

včera som dolial destilovanu vodu na stred medzi MAX-MIN a teraz mi zena pise, ze je hladina tesne pod min. t.z. je tam unik. len teraz neviem do kelu, či to unikalo počas včerajšieho jazdenia, alebo až potom, ked sa už auto odparkovalo do garáže.
nemoze to byť tesnenie pod hlavou? auto ale nedymi...
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: F11 prehriatie motora

Utorok, 30. Júla 2013, 16:31

Keď neostáva vytečená voda pod autom, tak to je dosť prúser.

Ventilátor chladiča je pokiaľ viem u F10/11 elektrický.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
magna
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 8.2.2010
Auto: bmw745d
Kraj: Bratislavský

Re: F11 prehriatie motora

Utorok, 30. Júla 2013, 16:35

mexican napísal:
Keď neostáva vytečená voda pod autom, tak to je dosť prúser.

Ventilátor chladiča je pokiaľ viem u F10/11 elektrický.



musime tam dat nejaky karton a este raz preskusat.
pruser myslis to tesnenie ci nebodaj horsie?
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: F11 prehriatie motora

Streda, 31. Júla 2013, 16:13

No pokial voda nikde neunika, tak logicky musi ist do motoru - tesnenie pod hlavou, hlava samotna alebo krivy blok. Ale ani jedno nevypada dobre. A celkom by na to sedeli aj tie nahodne priznaky.
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: F11 prehriatie motora

Streda, 31. Júla 2013, 17:15

Tak ako píše darklord.
Skús pre zaujímavosť pozrieť ako vyzerá víčko na dolievanie oleja. Či sa na ňom nerobí sopel.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
magna
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 8.2.2010
Auto: bmw745d
Kraj: Bratislavský

Re: F11 prehriatie motora

Streda, 31. Júla 2013, 20:25

budúci tyždeň v stredu som objednaný do servisu. Pozrú sa na to poriadne, nechaju to tam pár dní.
čo sa týka všetkých príznakov :

- je pravda, že z nádobky ubudlo trochu destilovanej vody. Bola presne v strede, po jazdení predvčerom to bolo už pri studenej kontrole zarovno s MIN.
- ventilátor zapina aj 1 aj 2.
- vodu do hadičky pravidelne vracia v nejakých intervaloch. Hadice su priehmatné.
- veko nádržky som nechal otvorené, motor naštartovaný, vytočil som to na 3tis otač. cca 3 minuty, žiadna show sa nekonala, zopar kvapiek okolo, pri otváraní to len krátko a nevýrazne zasyčalo.
- dnes som s tým zajazdil na dialnici v mode sport, resp sport+, rychlost cca 200 - 240 kmH približne 20minut ( samozrejme s menšími prestávkami podľa hustoty aut na dialnici ). Ponechal som zobrazenie teploty skrytého menu. sú tam 4 údaje, 3 a 4 sú myslím tie potrebné, tretí údaj ukazoval po zahriatí rozmedzie 99C až 107C, druhý údaj 100C - 104C. Teplota von od 21,5C do 26C.
- zajtra rano skontrolujem nadobku.
 
magna
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 8.2.2010
Auto: bmw745d
Kraj: Bratislavský

Re: F11 prehriatie motora

Streda, 31. Júla 2013, 20:28

mexican napísal:
Tak ako píše darklord.
Skús pre zaujímavosť pozrieť ako vyzerá víčko na dolievanie oleja. Či sa na ňom nerobí sopel.



nie, vičko je ok, špinavé akurát prach, ale žiadne sople.
 
magna
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 8.2.2010
Auto: bmw745d
Kraj: Bratislavský

Re: F11 prehriatie motora

Štvrtok, 1. Augusta 2013, 08:45

magna napísal:


nie, vičko je ok, špinavé akurát prach, ale žiadne sople.



skontroloval som nadržku. po včerajšej jazde cca 100km hodnota vody rovnaká ako po včerajšom doliati.
 
Užívateľov profilový obrázok
RACERMAN
Príspevky: 1381
Registrovaný: 16.10.2011
Kraj: Banskobystrický

Re: F11 prehriatie motora

Pondelok, 5. Augusta 2013, 15:12

Treba pocitat aj s tym ze v tychto horucavach sa moze z tej vody aj odparovat kus a stracat sa nie ?
E60 530d SILVER METALLIC, custom audio, video mod with wifi screen casting
Ex: E90 325i, E46 320d, CLK320, A6 2.8i, A4 2.6i, Passat 1.9Tdi 96kw, a vela iných
YAMAHA YZF R6, ATV QUAD
Servis, diagnostika, kódovanie,...ISTA, DIS, INPA, NCS, TOOL32, WinKFP...
Čistenie klimatizácie interiéru ozónom
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: F11 prehriatie motora

Pondelok, 5. Augusta 2013, 15:35

RACERMAN napísal:
Treba pocitat aj s tym ze v tychto horucavach sa moze z tej vody aj odparovat kus a stracat sa nie ?


urcite, urcite nie
 
magna
Autor témy
Príspevky: 55
Registrovaný: 8.2.2010
Auto: bmw745d
Kraj: Bratislavský

Re: F11 prehriatie motora

Pondelok, 5. Augusta 2013, 15:45

pozajtra sa chlapi uvidi.
v skrytom menu som si ale všimol že Cool Temperatur leti rýchlejšie hore než Oil temperatur. Drži to dlho-dlho na tej stovke a potom pusti ten Cool Temperatur od 100 až po max 107. Vtedy začne stúpať aj teplota Oil na 104-5. akonáhle motor nema záťaž ( dole kopcom, rovinka ), teplota Oil sa vráti na 100C, teplota Cool Temperatur pada aj na 90C v závislosti, ako dlho sa s autom ide bez záťaže. mám nádej že je to termostat. uvidi sa ale. som pripraveny aj na najhoršie. Zaujimalo by ma, koľko by v bmw stálo výmena prasknutej hlavy.
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: F11 prehriatie motora

Pondelok, 5. Augusta 2013, 18:21

V roku 2009 to stalo s normohodinami a materialom na E60 530d cca 3500,- EUR v KE TEMPUSe (po vypocitanej cene to tam dotycny robit nedal). Neviem kolko by to stalo dnes a ci by som to tam tym kuchar-casnikom dal robit. Skor overenemu mechanikovi.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných