... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

bmwtt.sk
 
Peter Megela
Autor témy
Príspevky: 88
Registrovaný: 7.1.2019
Auto: BMW5 F10 525d xDrive
Kraj: Bratislavský

Boost pressure low

Streda, 27. Júla 2022, 16:49

Zdravím klubáci,

mám 525 xDrive LCI (4-valec TwinTurbo N47S1) a takýto problém. Pri rozbiehaní, keď motor točí do 2000 rpm a zaberá len malé turbo, tak auto ide normálne, bez nejakých anomálií, no akonáhle sa dostanem cca k 2500 rpm, alebo razantnejšie pridám plyn, tak prevodovka podradí a točí každý prevod takmer do obmedzovača, no auto vôbec neakceleruje tak ako by malo. Môžem ísť pokojne aj 150 kmh, ale musím pridávať veľmi citlivo, inak mi vypíše hlášku pohon, motor spadne do núdzového režimu, tento stav však po cca 10-15 sekundách zmizne, niekedy dokonca pomôže keď tlačím na plyn a hláška zmizne a mám opäť trochu viac výkonu, no každopádne ma nepustí cez 40-50% maximálnej kapacity. Bol som na origo diagnostike a vypísalo jedinú chybu "Boost pressure low".

Pre odstránenie problému sa spravilo toto:
- výmena všetkých podtlakových hadíc
- kontrola a výmena solenoidov
- kontrola funkčnosti podtlakových ovládačov (baniek)
- vizuálne sa skontrolovali turbíny veľkého turba z oboch stán (bez poškodenia a bez vôle)
- vymenil sa IC, starý mal prasklinu a prepúšťal
- čistilo sa sanie, MAP aj MAF senzor
- plniace hadice sú bez akýchkoľvek trhlín a poškodení
- skontroloval sa aj wastegate flapper, dosadá dobre

Problém sa však nevyriešil. Auto síce ide o trošku lepšie, pri akcelerácii trochu viac zrýchli, ale potom vyskočí hláška pohon ...
Jediné čo mi napadá je výmena tesnení v hadiciach ... pri nasádzaní hadíc na IC, sanie a prívod od turba sa mi zdá, že tie hadice sa nastoknú akosi ľahko, no keď som testoval spoje systémom, že otec stál na brzde a pridával do cca 3000 rpm a ja som rukou chytal spoje, tak nikde nic nesycalo a hadice tvrdli :-)
Riešil niekto takýto problém? Prípadne mi viete poradiť čo s tým?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných