... všetko o BMW ...

Moderátor: voMacK

reklamne predmety bmwklub.sk
 
narayan
Autor témy
Príspevky: 13
Registrovaný: 13.4.2014
Auto: F10 535D
Kraj: Bratislavský

Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Piatok, 23. Júna 2017, 19:04

Cafte, mozno trocha laická otazka, ale nemam s tym skúsenosti, ani to neviem dogooglit nejak schopne...

Mam f10 535d s automatickou prevodovkou.

D - klasicka automatika
Ked idem pakou dolava na M/s tak potom mi pise na displeji pod tachometrom S a rýchlosť napr S2 S3 atd a sam si tiez preraduje, stým, ze viem aj ja manualne preradiť bud pakou alebo na volante... Inak sa ale chova ako automatika..

Je tu este moznost M, ked to ide plnomanualne, ale samozrejme nejak limituje rozsahy, aby sa niečo nedodrbalo, tj príliš nizke alebo príliš vysoke otacky...

Teraz moja otazka... Nechapem celkom presne rozdiel medzi D a S rezimom... S na prevodovke je to iste ako ked mam D v športovom rezime? Akurát vidim na displeji ktora je zaradena rychlost?

Zaroven, ked som v S rezime, viem si este tlacidlom zapnut sport rezim zvlast, aspon tak to ukazuje, napr. S4 sport... Ale nevidím prakticky rozdiel...

Dalsia otazka, ako sa zapina ten M rezim, ze čisto manual? Ja sa do neho dostávam tusim tak, ze som v D a začnem radit na volante... Neskor sa ale sam vypne tusim... A zas som v D.

Mam v tom celkovo zmätok trochu... Predtym som automatickú nikdy nemal, a teraz jazdim viacmenej stale D rezim a sem tam si prepnem sport rezim, ked je rozohriaty motor trochu. Lepšie sa mi na tom jazdi, a mam taky pocit, ze aj spotreba je lepšia... Viem na tom jazdit aj slusne... D mi príde strašne tazkopadne, hlavne rozbiehanie z miesta...

Sport plus nezapinam, pokial viem, tak jedine co to robí je, ze vypne stabilizaciu...

Budem vdacny za všetky rady... A pls opravte ma ked sa v niecom mylim. Diks...
 
Užívateľov profilový obrázok
//MPower
Príspevky: 3991
Registrovaný: 29.4.2010
Auto: BMW F82 ///M4
Kraj: Bratislavský

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Piatok, 23. Júna 2017, 21:48

V skratke :

D (drive) - normálny režim jazdy
S (sport) - športový režim. Štandardne drží nižší zaradený prevodový stupeň oproti D a preraďuje vo vyšších otáčkach. (v závislosti od auta a prevodovky tento režim moze meniť viac faktorov)
M (manuál) - to iste ako S akurát s možnosťou manuálneho preraďovania.
 
narayan
Autor témy
Príspevky: 13
Registrovaný: 13.4.2014
Auto: F10 535D
Kraj: Bratislavský

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Sobota, 24. Júna 2017, 02:11

Ďakujem za odpoveď, čiže ešte pre ujasnenie :

- Keď som v D, tak je v podstate jedno, či pákou doľava idem do režimu M/S, alebo zmačknem tlačítko na zmenu režimu na Šport, je to to isté... ?
- V režime M/S vidím aký je zaradený stupeň pod tachometrom, napr. S4. V režime D na Šport móde to nevidím, ale auto sa chová rovnako... ?
- V režime M/S je jedno či stlačím ešte aj tlačítko Šport, a pod tachometrom vidím S4 Sport, alebo iba S4 pôvodne, je to to isté...?
- Keď som v D, a na volante si podradím, hodí ma to dočasne do M - módu, plná manuálna prevodovka. Tam je jedno či to je Normal alebo Šport mód...?
- Z tohto na volante vyvolaného M - módu, sa to samé niekedy prepne späť do D... Neviem na základe čoho...?

Plus :

- Ako sa na radiacej páke dostanem do Manuál preraďovania ? Aby ostalo trvalo manuálne a nepreplo sa do D po čase ?
- Môžem po meste jazdiť na Športe ? Aké sú nevýhody?
- Po jazde na vyšších otáčkach, prípadne keď tomu dupem, tak motor nevypínam hneď na konci jazdy, nechám ho tak minútku bežať. Správne?
- Pokiaľ jazdím na Šport v meste, ale netočím to nejak vysoko, napr. nie nad 2 a pol alebo 3, nemusím ho nechať "vychladnúť" ? Či by som mal vždy ?
- Hneď po naštartovaní "za studena", môžem ísť jazdiť, lebo je lepšie, nech sa čím skôr zohreje? Je to lepšie ako čakať na mieste, kým sa točí dlhšie tým pádom nezohriaty?
- Kedy mu môžem začať nakladať viac? Súvisí to s teplotou oleja, resp. ten indikátor vedľa tachometra, napr. keď dosiahne 75 stupňov, alebo 100 ?

Díky moc.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Sobota, 24. Júna 2017, 07:15

Prepac, ale ake si mal auto doteraz? Bez urazky, ale niektore tvoje otazky mi pripadaju trochu detinske.... :mrgreen:
Ale k veci, treba rozlisovat volic jazdnych rezimov (tlacitko na prepinanie Sport/Comfort/Eco) a rezim prevodovky
ak mas vo vybave AdaptiveDrive alebo EDC, tak rozdiel v chovani auta by si mal sakra poznat uz pri prepnuti z Comfort do Sport (stvrdne podvozok, auto akceleruje vyrazne zivsie, zvukovy prejav...) a to sa stale bavime o prevodovke v normalnom rezime D.
Ak navolis prepinacom naopak Eco, tak auto zacne byt lenive, nereaguje na plyn a toci co najnizsie otacky... vsetky tieto zmeny / vlastnosti by si mal spozorovat aj bez toho, aby si sa dotkol paky prevodovky. Zvoleny rezim sa ukazuje na budikoch.
Ked das paku prevodovky do M/S (bez ohladu na vyssie popisany zvoleny rezim jazdy), tak auto musi citelne ozit (pri 535d to vyleti ako raketa :mrgreen:). V rezime prevodovky S je radenie vo vyssich otackach, agresivnejsie meni prevodove stupne. Ak das auto do rezimu Sport a zaroven prevodovku do S, dostavas z auta v postate maximum sportovej jazdy...
Vsimni si, ze ked das paku z D do M/S, auto podradi o 1-2 stupne... velmi ucelne, najma pri predbiehani... :wink: Rezim S spotrebu neznizuje, skor naopak....
Ked zacnes v D radit pakami pod volantom, tak auto sa chvilu sprava ako "manual", ale ked to nechas tak po chvilke sa to vrati do D... ked zacnes volantovymi packami radit v S, tak sa ukazovatel na budikoch prepne do M a uz to tak ostane, prevodovka sama preradi az ak hrozi jej poskodenie alebo podtocenie motora... do D ani do S sa to uz samo neprepne
Ked davas autu velky zahul (silne dynamicka jazda ako vyjazd na Babu alebo okruh, zavodenie na dialnici, nemyslim, ze by si ho tak silno rozohrial jazdou po meste), tak je urcite rozumne dat ho pred vypnitim motora chvilku vychladnut na volnobeznych otackach... tvoje turba sa ti podakuju...
urcite je pre motor lepsie, ked ho najskor poriadne zahrejes, nez ho ides vytacat...
 
narayan
Autor témy
Príspevky: 13
Registrovaný: 13.4.2014
Auto: F10 535D
Kraj: Bratislavský

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Nedeľa, 25. Júna 2017, 10:51

Písal som, že doteraz som nemal automat. Dúfam, že ako vysvetlenie to stačí. A rovnako som nemal auto s možnosťami šport atď.
čiže, otázky mi prídu prirodzené, nie detinské.

- Jazdné režimy mám normal, šport a šport plus.
- Rozdiel v dynamike jazdy cítim iba pri Normal vs. Sport. Sport plus mám za to, že len vypína nejaké stabilizácie, ale s výkonom nemá nič.
- Tieto režimy sú mi myslím celkom jasné...

- Keď dám páku doľava na M/S, tak auto ožije presne tak, ako keby som ho dal tlačítkom do Šport.
- Pokiaľ v tomto režime dám ešte aj Šport, nevidím žiaden rozdiel v správaní sa auta. Mám preto za to, že M/S a Šport gombík je to isté, akurát vidím pod tachometrom čísla prevodových stupňov, ktoré sú aktívne. Napr. S4. Ale či mám S4 alebo S4 šport, rozdiel nevidím, preto som sa na to pýtal, okrem iného.
- Ohľadom radenia na volante, dík za tipy, vyskúšam, či to tak funguje.
 
Užívateľov profilový obrázok
PristineShip
Príspevky: 3084
Registrovaný: 11.7.2016
Kraj: Trenčiansky

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Nedeľa, 25. Júna 2017, 12:36

ale ved logicky nemoze byt prepnutie paky do M/S a zapnutie sport rezimu to iste, jedno sa tyka len prevodovky a druhe meni aj charekteristiku odozvy plynu, pruzenia (ak mas potrebnu vybavu) a ak mas v sport mode aj paku v M/S tak dlzi zaradeny stupen dlhsie (manualne), ako ti to bolo uz vysvetlene

cize ked mas sport rezim, tak akoby si mal aj paku v M/S ale zaradeny stupen nebude drzat tak dlho

a takisto vraj ak je paka v M/S a auto je vybavene sport-automatom tak to vraj rychlejsie radi (rychlejsie - zmena prevodovych stupnov by mala byt rychlejsia ako v beznom rezime)

a sport plus radsej nezapinaj, pokial necitis rozdiel medzi sport a comfort ;)
 
narayan
Autor témy
Príspevky: 13
Registrovaný: 13.4.2014
Auto: F10 535D
Kraj: Bratislavský

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Nedeľa, 25. Júna 2017, 12:40

Ok, skusim to otestovat. Hlavne som si vsimal, ze ked mam M/S a nejake otacky, tak ked prepnem este aj rezim Sport, ci sa zmenia, ale nikdy sa nic nezmenilo.
Ked tam teda aj nejaky rozdiel je, zatial ho nevidim.

Vidim rozdiel medzi normal a sport, a to dost zasadny. Ten normal je hodne lenivy rezim. Najradsej by som ho pouzival len ked idem na dlhu trasu, rovnomerne,
a povedzme po dialnici, nape 130, tak si prepnem zo sportu na normal, a vtedy vidim, ze mi klesnu otacky, a znizi sa spotreba. To je asi jedine vyuzitie.
Ale normalne do mesta, alebo mimo mesto, kde chcem aj obiehat a jazdit si, tak mi sport vyhovuje viac.
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Pondelok, 26. Júna 2017, 08:05

Mozno este pre upresenie. Ako mas napisane, mas nastavenie prevodovky D/S a zvlast mas nastavenie jazdnych rezimov. Tie jazdne rezimy su prednastavene, na to, ze ked das sport vsetko sa zmeni na sport, vratane prevodovky. Teda ak v rezime sport prepnes paku do M/S, tak fakt necitis rozdiel, lebo uz prevodovka v danom rezime je, i ked je v polohe, ako keby je v D.
Tieto jazdne rezimy si vies upravit, napriklad: Rezim sport si upravis, ze Ti stuhne riadenie, pritvrdi podvozok, ale prevodovku ti necha v normale v D. Alebo si das len podvozok a riadenie a prevodovka zostane normal. Mas tusim 3 stupne vlastneho nastavenia. Pohrabkaj sa trosku v iDrive a zistis sam rozdiel a vies si sam nastavit vlastne naladenie jazdnych rezimov.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Pondelok, 26. Júna 2017, 10:45

potmehuth napísal:
....Teda ak v rezime sport prepnes paku do M/S, tak fakt necitis rozdiel, lebo uz prevodovka v danom rezime je, i ked je v polohe, ako keby je v D.
Tieto jazdne rezimy si vies upravit, napriklad: Rezim sport si upravis, ze Ti stuhne riadenie, pritvrdi podvozok, ale prevodovku ti necha v normale v D. Alebo si das len podvozok a riadenie a prevodovka zostane normal. Mas tusim 3 stupne vlastneho nastavenia. ...
dovolim si trochu oponovat, na mojom aute (F10 530d xDrive LCI s AD) citim rozdiel medzi tym, ked dam volic rezimov do Sport a prevodovku necham v D a ked aj prevodovku prepnem do S, ked je kombinacia Sport / D, tak auto sice radi rychlejsie a viac toci, ale ked dam Sport / S, tak je to este zvyraznene a dokonca pri preradovani citim jemne "kopnutie", co v D nerobi... spravanie auta v rezime Sport / prevodovka S je dravejsie... v kombinacii Comfort (Normal) / S to sice radi rychlo a dravo, ale podvozok ostane makky...
a v iDrive mam nastavene, ze zmena jazdneho rezimu meni vsetky nastavenia...

BTW, nie som si isty (oznacovanie rezimov sa viackrat menilo), ale naryan ma nejake zvlastne tie rezimy jazdy, doteraz som bol v tom, ze medzi tymi rezimmi je vzdy aj nejake to "Eco" (od istej doby sa volic jazdneho rezimu dava do kazdeho auta) a ak by tam mal AD / EDC, tak predpokladam, ze by mal rezim "Comfort", ale naryan pise, ze tam ma len Normal, Sport a Sport+.... :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Pondelok, 26. Júna 2017, 11:06

Normal, sport a sport+ mam aj ja na modrej pajte. Je to u prvych verzii F10 bez AD/EDC.
A na sedej pajte mam napr iba ECO/COMFORT/SPORT....cize SPORT+ uz dali dpc...
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Pondelok, 26. Júna 2017, 11:29

voMacK napísal:
Normal, sport a sport+ mam aj ja na modrej pajte. Je to u prvych verzii F10 bez AD/EDC.
A na sedej pajte mam napr iba ECO/COMFORT/SPORT....cize SPORT+ uz dali dpc...
Ty na nej máš ten volič ale iba kvôli tomu že máš IAS.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Pondelok, 26. Júna 2017, 11:56

Takoj. Ale ked prisiel ECO pro rezim, tak uz mali ten volic secky F10iny s automatom, bez ohladu ako velmi socialne boli...
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Pondelok, 26. Júna 2017, 12:15

kedze F10 s manualom som uz velmi davno nevidel (ak vobec...), tak som to bral tak, ze odkedy zaviedli ten ECO rezim, volic maju vsetky...
ja tam Sport+ mam, len teraz neviem, ci je tam kvoli AD alebo kvoli sportovemu automatu... :-k a este tam mam aj Comfort+, to je tusim len s AD... (rozdiel medzi Comfort a Comfort+ je IMHO sotva poznatelny, u toho + rezimu je to trooosicku maksie pri prejazde priecnych nerovnosti)
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11610
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Pondelok, 26. Júna 2017, 12:18

Tie rezimy tam mas kvoli AD/EDC.
Moj tip je, ze napr v F10 lci s IAS by bol rovnaky ako bez IAS, cize ECO/COMFORT/SPORT, kedze IAS ma len dva rezimy spravania sa.
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
potmehuth
Príspevky: 1385
Registrovaný: 2.9.2010
Kraj: Nitriansky

Re: Aut. Prevodovka rezimy D, S, M, sport?

Pondelok, 26. Júna 2017, 12:24

bruno75 napísal:
dovolim si trochu oponovat, na mojom aute (F10 530d xDrive LCI s AD) citim rozdiel medzi tym, ked dam volic rezimov do Sport a prevodovku necham v D a ked aj prevodovku prepnem do S, ked je kombinacia Sport / D, tak auto sice radi rychlejsie a viac toci, ale ked dam Sport / S, tak je to este zvyraznene a dokonca pri preradovani citim jemne "kopnutie", co v D nerobi... spravanie auta v rezime Sport / prevodovka S je dravejsie... v kombinacii Comfort (Normal) / S to sice radi rychlo a dravo, ale podvozok ostane makky...
a v iDrive mam nastavene, ze zmena jazdneho rezimu meni vsetky nastavenia...

BTW, nie som si isty (oznacovanie rezimov sa viackrat menilo), ale naryan ma nejake zvlastne tie rezimy jazdy, doteraz som bol v tom, ze medzi tymi rezimmi je vzdy aj nejake to "Eco" (od istej doby sa volic jazdneho rezimu dava do kazdeho auta) a ak by tam mal AD / EDC, tak predpokladam, ze by mal rezim "Comfort", ale naryan pise, ze tam ma len Normal, Sport a Sport+.... :-k
Dovolujem Ti oponovat :) ale pisem z vlastnych postrehov. Ak som mal rezim SPORT a nastavilo aj prevodvoku na sport a dal som este do S, tak som nevidel rozdiel prepisalo mi aj pismenko z D na S na polubovke a prevodovka sa spravala ako, ked dam do S pri akomkolvek rezime.....uz davno som to neskusal, tak to skusim opat. Ale mozno to necitim preto, ze mam trapnu 525 s priskrtenim R6 valcom :D

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných