Iwe_sko napísal:Takže je to len o tej garancii? Teda dajme tomu že je “lahko ťuknuté” auto a tento záznam sa vymaže je jednotka znova teoreticky funkčna. Druhá otázka vieš takéto záznamy vymazať?
Pri lahkom tukanci sa do jednotky nezapisuje nic, iba ak sa jedna o pripad, kedy su vystrelene airbagy. Prislusna jednotka ktora ho iniciovala, sa musi vymenit. Vtedy ked odpali airbag, napinac pasu alebo nieco podobne, zapise sa do nej crash data, vsetky hodnoty a podmienky pri ktorych to nastalo a oficialne sa povazuje za viac nepouzitelnu. Oficialny diagnosticky system sa s nou nebude bavit a nariadi jej vymenu. Neviem ako to je v pripade SGM, pretoze to je safety modul a ten komunikuje so satelitnymi jednotkami prostrednictvom hviezdicovej optickej zbernice. Neviem ci do SGM sa zapisuju data a ci sa v takom pripade meni, alebo sa menia len prislusne satelitne jednotky.
Aj ked hardware a software na podobne ukony mam, nezaoberam sa takymito sluzbami (teda vymazom crash dat).... Jednak to pre mna nie je vyhodny biznis a na druhej strane sa jedna o to, ze aj keby som to spravil, nevedel by som garantovat ze ta jednotka sa bude spravat tak ako ma, v pripade nehody.
Programy na to urcene maju databazy adries podla jednotlivych typov, co a kde prepisat, alebo vymazat, ale ani ich tvorcovia ktori nie su ich vyrobcami nemozu garantovat, ze tie adresy su spravne, alebo ze nevymazes nejaky bajt naviac, ktory sa nemal vymazat, cim sa moze porusit integrita tychto dat (napriklad kontrolny sucet "checksum" ) a tym padom je velmi otazne, ci v buducnosti zareaguje tak ako ma.... Naviac - aj po takejto "oprave" nie je mozne jednotku odskusat v praxi, ako funguje... Cize je to len tak ako pises - bude len teoreticky funkcna..... Kedze tieto systemy su vlastne pre zachranu zivota, nerado sa s tym zahravat.... Tak isto aj to co pise Peto - rozne gyrosenzory alebo senzory zrychlenia, akcelerometer atd..... Nikto nevie garantovat ich 100% funkcnost a su tiez konstruovane sposobom pouzit a vyhodit. Ani prvovyrobca tieto jednotky negeneralkuje kvoli tymto dovodom.
V leteckom priemysle to plati komplet - ak je akakolvek nehoda, hoci by aj lietadlo zostalo relativne cele a nikomu by sa nic nestalo, je prisny zakaz z neho cokolvek pouzit ako nahradny diel a namontovat na ine lietadlo. A to doslova a do pismena nic, ani skrutku, alebo podlozku pod skrutku..... :) to len tak pre zaujimavost....