... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
PetoBager
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.1.2023
Auto: BMW e61 530XD
Kraj: Bratislavský

Vysoký tlak pred DPF

Sobota, 5. Augusta 2023, 19:05

Ahojte,
2 roky si užívam jazdenie s e61 530xD,2006, 170 kW, momentálne 358 000km. Za ten čas som pomenil viackrát všetky oleje, filtre množstvo odporúčaných vecí na forách a videách. Minulú jeseň zaslepené vírivé klapky, podtlakový ovládací ventil zostal na saní.
Mám ISTU-D cracknutú tu od klubáka, pred včerom mi vyhodilo na palubovke vysoký protitlak pred dpf filtrom. Cez ISTU chybový kód 00480A. Posledný mesiac som nejazdil extra dlhú trasu, len tak do roboty a podobne vzdialenosti 15 - 30 km.
Viac krát som vynútil regeneráciu DPF, niečo to pomohlo ale stále pri teste protitlaku mám na voľnobehu 69 mbar ( norma do 35mbar ), na 2000 rpm 239 mbar ( norma do 75mbar ) a na 4000 rpm 446 mbar (norma do 200). dnes som jazdil po diaľnici a vypaľoval, pocitovo auto ťahá ako má na kickdowne.
cez ISTU kontrola snímača tlaku pred dpf pri yypnutom motori 1047 mbar, okolitý tlak ( meraný priamo v DDE, nakoľko na dpf je iba jedno meranie tlaku a tento tlak riadiaca jednotka berie do výpočtu tlakovej diferencie ) 983 mbar. rozdiel 64 mbar.
Test vstrekovačov cez ISTU úplne krásne hodnoty. Na jeseň som kontroloval axiálnu a radiálnu vôlu turba - všetko OK. Objednal som snímač tlaku pred dpf a malá šanca je že to bude príčina a dpf je OK.
Moja otázka: Po zaslepení vírivých klapiek je auto schopné normálne regenerovať dpf? Auto nevie že klapky už nemá a naďalej ovláda podtlakovým ventilom ale vie reálne zregenerovať? Posledné dni som spúšťal regeneráciu asi 20 rázy, jazdil ale v ISTE mi dnes písalo že som prešiel cca 20 000 km od poslednej regenerácie.
A predtým som posledný mesiac mával pocit že raz auto ťahá normálne a inokedy slabo, hlavne po hodinovej jazde už vedelo ťahať ako má.
Keď nepomôže výmena snímača tlaku pred dpf, pochybujem že sa toto všetko nezopakuje do pár mesiacov, s novým alebo používaným čisteným alebo mojim vyčisteným ( moje dpf už predchádzajúci majiteľ dával čistiť, tušim tu žhaviče nefungovali správne, po vyčistení dpf výmene žhavičov a RELE žhavenia všetko šlapalo).
protilaky v dpf som kontoloval preventívne minulú jeseň cez istu krásne boli všetky hodnoty o polovicu nižšie ako prípustné normy.
Preto uvažujem že najlepšie riešenie bude DPF vykuchať a nechám iba KAT na vstupe. EGR mám tiež zrušiť v takom prípade? trochu sa obávam dlhého zohrievania auto v zime, do roboty to mám 15 km. vírivé klapky, DPF, EGF OFF - to už je stage 1. Počas úpravy softu po DPF OFF si mám dať navýšiť výkon? Poznáte niekoho kto sa vyzná - okolie BA? Automat ZF 6HP26 by mal byť stavaný na zvládnutie max 650 Nm?
Ďakujem za rady a názory ako postupovať ďalej.
 
Užívateľov profilový obrázok
sandrito
Príspevky: 1922
Registrovaný: 29.8.2012
Auto: BMW e61 530d LCi
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Vysoký tlak pred DPF

Sobota, 5. Augusta 2023, 19:50

Vieš čo...keď to maš poservisované v dobrom stave vstreky turbo atď...je podĺa mna hluposť dpf davať off...treba pozrieť či aj regeneráciu dokončí jak má nielen ju spustí.. egr najlepšie je zaslepiť a odkodovať. Možem odporučiť tuto Peqpeka, je to profik na take veci da ti to dokopy...
Ex:Fiat Punto
Ex:Suzuki Swift
EX:Pugeot 208
VW Passat R6 SFI 4motion
BMW e46 320d
BMW e61 530xd
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 96153.html" onclick="window.open(this.href);return false;
 
PetoBager
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.1.2023
Auto: BMW e61 530XD
Kraj: Bratislavský

Re: Vysoký tlak pred DPF

Sobota, 5. Augusta 2023, 22:06

Diky moc, presne taketo rady, aj kontakt som potreboval 😉 potom napisem kde bol pes zakopany, koncovky vyfuku mam zvnutra ciste, tak vlozka prasknuta nie je. Davam casto aditiva, posledne mesiace WIF zimny, tankujem len na Slovnafte, kvalita nafty by mala byt OK. tak snad som tymi aditivami neotravil tu paladiovu ci platinovu vrstvu v porovej casti DPF. Ak to Moje DPF nie je mrtve, tak ho tam necham.
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1043
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Vysoký tlak pred DPF

Nedeľa, 6. Augusta 2023, 09:32

napis
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
PetoBager
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.1.2023
Auto: BMW e61 530XD
Kraj: Bratislavský

Re: Vysoký tlak pred DPF

Nedeľa, 6. Augusta 2023, 17:14

Ahojte,
Po viacerých meraniach cez ISTU, písaní si s Mitocrossom, za čo mu ďakujem, porovnávaní hodnôt na fotkách a vlastne uvedomení si funkcie celého systému, pozornom čítaní hodnôt v ISTE som sa dostal k nasledovným zisteniam:
1. auto regeneruje, prešiel som 24832 metrov od poslednej regenerácie( pôvodne som si myslel že km, ale sú tam m=metre :) ) som sa dostal z pôvodných hodnôt diferenčného tlaku na voľnobehu zo 121 mbar na 68 mbar, čo je stále veľmi veľa ale trochu to dole išlo.
2. príčina zaneseného DPF sú vybraté vírivé klapky, ktoré sú potrebné hlavne v mestskej premávke a nízkych otáčkach. za 270 eur kúpim nové sanie od FEBI BILSTEIN s vírivými klapkami cez Gafaautodiely.
3. Snímač tlaku pred dpf som vyčistil odberovú hadicu prefúkal kompresorom a na vypnutom motore ukazuje rozdiel vonkajší tlak a tlak pred dpf o 10 mbar vyšší. Keď mi príde nový snímač tlaku uvidím či hodnoty budú zhodné pri vypnutom aute a či sa zmenia charakteristiky diferenčných tlakov pri postupe cez ISTU, teda či aj snímač tlaku po 17 rokoch prevádzky bol uhnutý alebo nie.
4. Budem to častejšie sledovať a merať, či sa dpf vráti na normálne hodnoty po diaľniciach, po jazde do Chorvátska a aj po nahodení nového sania s výrivými klapkami.
5. nové OEM DPF je drahé 2200 cenníková cena plus zľava, alternatívy od 450 eur nefungujú ( nemáte niekto reálnu skúsenosť ??? ), dpf s katom a nájazdom 358 000 km je už asi na konci životnosti a pri dokonalých podmienkach ešte vie fungovať, ale s krátkymi trasy a zaslepenými vírivými klapkami to už dpf s katom nezvláda a do pár týždňov sa zanesie.
6. skôr či neskôr budem riešiť nový kat s dpf, prípadne ak sa dá tak nejakú regeneráciu katalytickej vrstvy robia niekde v Čechách? Neviete poradiť? Alebo stačí vyčistiť a dokáže kat s dpf vydržať aj 600 000 km ???
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12255
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Vysoký tlak pred DPF

Nedeľa, 6. Augusta 2023, 18:10

Ten tlak jazdou proste neznizis…neviem ci vies,ale regeneraciu ti nepusti ked je tlak uz vyssi….vycisti dpf a potom rob zavery….Rozhodne by som sa do chorvatska nepostustal z priprachatym dpf….Na sk aj v eu jazdi viac aut bez klapiek ako si vies predstavit…to by mal kazdy z dpf problem keby to bolo iba o klapkach….
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
mitocross
Príspevky: 1043
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: X5 40d 2013 MCB
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: doma

Re: Vysoký tlak pred DPF

Nedeľa, 6. Augusta 2023, 18:28

Ja som mu pisal ze hlavne natocenych 380t.km. No a klapky a behanie po meste tomu tiez nepomohli.
... too old to be alternative, too alternative to be old ...
PRINCÍP FUNGOVANIA DPF: https://youtu.be/DMA3MsgjRy4
PREČO SÚ V SANÍ KLAPKY A PREČO SÚ DÔLEŽITÉ:
https://www.auto.cz/klapky-v-sani-proc- ... otor-96035
 
Užívateľov profilový obrázok
sandrito
Príspevky: 1922
Registrovaný: 29.8.2012
Auto: BMW e61 530d LCi
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Vysoký tlak pred DPF

Nedeľa, 6. Augusta 2023, 19:54

PetoBager napísal:
Ahojte,
Po viacerých meraniach cez ISTU, písaní si s Mitocrossom, za čo mu ďakujem, porovnávaní hodnôt na fotkách a vlastne uvedomení si funkcie celého systému, pozornom čítaní hodnôt v ISTE som sa dostal k nasledovným zisteniam:
1. auto regeneruje, prešiel som 24832 metrov od poslednej regenerácie( pôvodne som si myslel že km, ale sú tam m=metre :) ) som sa dostal z pôvodných hodnôt diferenčného tlaku na voľnobehu zo 121 mbar na 68 mbar, čo je stále veľmi veľa ale trochu to dole išlo.
2. príčina zaneseného DPF sú vybraté vírivé klapky, ktoré sú potrebné hlavne v mestskej premávke a nízkych otáčkach. za 270 eur kúpim nové sanie od FEBI BILSTEIN s vírivými klapkami cez Gafaautodiely.
3. Snímač tlaku pred dpf som vyčistil odberovú hadicu prefúkal kompresorom a na vypnutom motore ukazuje rozdiel vonkajší tlak a tlak pred dpf o 10 mbar vyšší. Keď mi príde nový snímač tlaku uvidím či hodnoty budú zhodné pri vypnutom aute a či sa zmenia charakteristiky diferenčných tlakov pri postupe cez ISTU, teda či aj snímač tlaku po 17 rokoch prevádzky bol uhnutý alebo nie.
4. Budem to častejšie sledovať a merať, či sa dpf vráti na normálne hodnoty po diaľniciach, po jazde do Chorvátska a aj po nahodení nového sania s výrivými klapkami.
5. nové OEM DPF je drahé 2200 cenníková cena plus zľava, alternatívy od 450 eur nefungujú ( nemáte niekto reálnu skúsenosť ??? ), dpf s katom a nájazdom 358 000 km je už asi na konci životnosti a pri dokonalých podmienkach ešte vie fungovať, ale s krátkymi trasy a zaslepenými vírivými klapkami to už dpf s katom nezvláda a do pár týždňov sa zanesie.
6. skôr či neskôr budem riešiť nový kat s dpf, prípadne ak sa dá tak nejakú regeneráciu katalytickej vrstvy robia niekde v Čechách? Neviete poradiť? Alebo stačí vyčistiť a dokáže kat s dpf vydržať aj 600 000 km ???
Zanes auto dakomu, čo vie čo robí a sa tomu rozumie...ako som ti písal vyššie... nešpekuluj s hluposťami....ušetríš čas, peniaze a svoje nervy....z vlastnej skusenosti... ja 330tis a dpf stále funguje...
Ex:Fiat Punto
Ex:Suzuki Swift
EX:Pugeot 208
VW Passat R6 SFI 4motion
BMW e46 320d
BMW e61 530xd
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 96153.html" onclick="window.open(this.href);return false;
 
PetoBager
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.1.2023
Auto: BMW e61 530XD
Kraj: Bratislavský

Re: Vysoký tlak pred DPF

Nedeľa, 6. Augusta 2023, 20:15

PeqpeK je tento týždeň mimo a TT-Simikovi som písal tiež. Snáď sa k nim čoskoro dostanem. Čo mi oni povedia to spravím ;)
 
eld
Príspevky: 764
Registrovaný: 9.2.2010
Auto: E60, F25
Kraj: Trenčiansky

Re: Vysoký tlak pred DPF

Pondelok, 7. Augusta 2023, 12:20

tie klapky nemozu mat vplyv na DPF, ved si vezmi taky 145kW klapky nema od vyroby a DPF ma rovnake
 
PetoBager
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.1.2023
Auto: BMW e61 530XD
Kraj: Bratislavský

Re: Vysoký tlak pred DPF

Sobota, 19. Augusta 2023, 16:03

Ahojte, kým som minulý týždeň čakal kým zoberiem auto k PeqpeKovi, tak som robil nútené regenerácie, učil sa robiť s ISTou, prišli mi aj čističe DPF od JLM. venoval som sa tomu vyše týždňa - Z diferenčného tlaku na voľnobehu 120 mbar som sa dostal na 36 mbar - stále veľa.
Pri nedeľných nútených regeneráciách, už keď som sa vracal domov mi z ničoho nič vyhodilo na palubovke chybu za chybou, prevodovka, elektronika, 4x4, otáčkomer aj odometer lietali hore dole, úúúplne v prdeli, stierače sa zapínali a vypínali. Sklamaný a zamrznutý, že som to ja nejako dodrbal a som prišiel domov.
V pondelok som došiel cez Starú Turú do Myjavy k PeqpeKovi, Auto ide normálne, prevodovka radí normálne, ťahá tak ako doteraz. Ako keby menšie riadiace jednotky prestali komunikovať, ale pracujú - napriklad samonivelačný podvozok vyhadzoval na infotainmet chybu ale zadok bol celú cestu v normálnej výške.
Moje znalosti schopnosti a čas si ani len netrúfajú túto chybu vyriešiť. Silno dúfam že autíčko bude čokskoro jazdiť a lepšie ako doteraz :) DPF kuchať je zlý nápad, takisto aj tieto nútené regenerácie to jednoducho nevyčistia poriadne.
Tak ako to tu všetci harcovníci vedeli, jednoducho vybrať vyčistiť strojovo a skontrolovať aj či motor šľape ako treba. Klobúk dole Vám borci;)
V piatok ideme na dovolenku, kamoš mi požičia Octaviu combi 3 2,0 TDi 110 kW, sú to podobné autá. Oktavka bude mať lepšiu spotrebu, ale 100 krát radšej by som išiel na mojom M57. Sila, jazdné vlastnosti, pohodlie, obrovský kufor a čierna farba :DDD
 
wysoky
Príspevky: 5
Registrovaný: 17.12.2015
Kraj: Nitriansky

Re: Vysoký tlak pred DPF

Piatok, 22. Septembra 2023, 21:15

Ahoj. Ako to dopadlo? Mám podobný problém. 535d, 210Kw, 205.000 km. Zapchalo sa mi DPF, nevedel som o nefunkčnom žhavení, nevedelo zregenerovať. Po každom štarte, asi po 7 minútach vyskočila hláška DPF. Žhavenie následne opravené, DPF strojovo vyčistené, nový snímač diferenciálneho tlaku (OEM) a auto začalo regenerovať každých cca 30 km. Diagnostika - snímač tlaku ukazoval aj pri vypnutom motore 16mbar, inokedy úplné bludy v tisícoch mbar. Vrátil som naspäť pôvodný snímač - pri vypnutom motore 0,0 až 0,9 - skáče. Regenerácia hneď po výmene a vymazaní chyby spôsobenej odpojením snímača. Následne ďalšia po 110km. Netuším ako ďalej. Môže sa to dať do normálu?
 
PetoK
Príspevky: 9692
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Vysoký tlak pred DPF

Piatok, 22. Septembra 2023, 21:16

Pripravuj si prachy na nový DPF...
 
Petoo0123
Príspevky: 84
Registrovaný: 28.2.2015
Auto: bmw e46 320d a 330i
Kraj: Košický
Bydlisko: košice-okolie

Re: Vysoký tlak pred DPF

Nedeľa, 24. Septembra 2023, 12:50

Košice vieme diag prípadne softvérovo vypnúť egr,dpf atd :.. :)
 
PetoBager
Autor témy
Príspevky: 12
Registrovaný: 29.1.2023
Auto: BMW e61 530XD
Kraj: Bratislavský

Re: Vysoký tlak pred DPF

Nedeľa, 24. Septembra 2023, 15:49

Ahoj Wysoky,
sorry že píšem až teraz, nechcelo sa mi odpisovať cez mobil. Moje problémy mám vyriešené vďaka PeqpeKovi. Strata komunikácie medzi riadiacimi jednotkami - tam to po dlhom hľadaní, skúšaní bolo o tom, že sa odpojil KGM modul, vyskúšal iný, cez ktorý sa nedala napojiť diagnostika. Tak sa vrátil pôvodný môj KGM modul a všetko začalo fungovať. Je mi to záhadou, možno keď sa mi t ostane zas, odpojím baterku počkám 24 hodín a zapojím...
Ohľadom vysokého tlaku pred DPF, môjmu nepomohli regenerácie ani chémia, tak ho vybrali, prebehlo strojové čistenie, a montáž späť do auta. Odvtedy mi auto jazdí lepšie než za celé 2 roky doteraz čo ho mám. Raz za čas budem robiť nútené regenerácie, budem sledovať kam vylezie Teplota pred KATom a kam teplota pred DPF. Následne budem robiť test diferenčného tlaku, aby som dopredu vedel že DPF sa zase zapcháva, takisto aj test vstrekovačov a sledovať koľko oleja treba dolievať. Keď zbadám že PDF prestáva pracovať, tak kúpim celé DPF za dakej búračky, alebo keď niekto robí downpipe. Používané PDF origo vieš zohnať za 300 eur, dám ho strojovo vyčistiť a nahodím do auta. Ešte rozmýšľam že za 300 eur kúpim nové sanie s novými výrivými klapkami, lebo pod nízkou záťažou, čo je jazda v meste bez výrivých klapiek tvorí viac dymu a je to väčší nápor na DPF. A ešte chcem dať spraviť EGR OFF / DELETE. a raz za čas nalejem do nafty DPF regen od JLM aby som môjmu staručkému zoslabnutému DPF pomohol.
K Tvojmu problému:
1. To čo si napísal znamená, že Ti auto pekne jazdí a častejšie regeneruje? Častejšie regeneruje lebo Ti rýchlo zanáša DPF a diferenčný tlak Ti postupne narastie?
2. Diferenčný tlak počíta z merania tlaku spalín pred DPF - samostatný snímač a z merania tlaku okolia - priamo súčasťou DDE riadiacej jednotky. Cez ISTU sleduj nie len diferenčný tlak ale pozri si test vierohodnosť meraní tlaku, kde Ti ukazuje separátne tlak Okolia, Tlak spalín pred DPF a Plniaci tlak vzduchu za turbom v saní. Pri vypnutom motore všetky hodnoty musia byť rovnaké iba s malou odchýlkou, keď naštartuješ a vytočíš tak tie tlaky sa musia správať logicky.
3. Sprav nútenú regeneráciu, teplota pred KAT ma stúpať a klesať, dosahovať max 540 °C, následne vypína regeneráciu a po chvíli zase zapína. a Teplota pred DPF musí dosahovať vyššie hodnoty ako teplota pred KATom. Ak teplota pred DPF nerastie aj vyše 600 °C tak potom je slabo aktívna alebo neaktívna katalytická vrstva a najlešia voľba je za mňa zohnať používané origo DPF a nahodiť po strojovom čistený do Tvojho auta.
4. Máš nízky nájazd km, ak je to real, tak DPF môže fungovať správne, ale nie je príčinou častej regenerácie. Buď únik oleja cez turbo, nejaká malá netesnosť vzduchu od váhy vzduchu cez turbo po sanie do motora, kontrola vstrekov, alebo čohokoľvek na celom systéme presný pomer palivo / vzduch čo Ti spôsobuje že páliš nedokonalo a z motora ide veľa dymu, čo robí nápor na Tvoje funkčné DPF.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 28 neregistrovaných