... všetko o BMW ...
PetoBager napísal:Zanes auto dakomu, čo vie čo robí a sa tomu rozumie...ako som ti písal vyššie... nešpekuluj s hluposťami....ušetríš čas, peniaze a svoje nervy....z vlastnej skusenosti... ja 330tis a dpf stále funguje...Ahojte,
Po viacerých meraniach cez ISTU, písaní si s Mitocrossom, za čo mu ďakujem, porovnávaní hodnôt na fotkách a vlastne uvedomení si funkcie celého systému, pozornom čítaní hodnôt v ISTE som sa dostal k nasledovným zisteniam:
1. auto regeneruje, prešiel som 24832 metrov od poslednej regenerácie( pôvodne som si myslel že km, ale sú tam m=metre :) ) som sa dostal z pôvodných hodnôt diferenčného tlaku na voľnobehu zo 121 mbar na 68 mbar, čo je stále veľmi veľa ale trochu to dole išlo.
2. príčina zaneseného DPF sú vybraté vírivé klapky, ktoré sú potrebné hlavne v mestskej premávke a nízkych otáčkach. za 270 eur kúpim nové sanie od FEBI BILSTEIN s vírivými klapkami cez Gafaautodiely.
3. Snímač tlaku pred dpf som vyčistil odberovú hadicu prefúkal kompresorom a na vypnutom motore ukazuje rozdiel vonkajší tlak a tlak pred dpf o 10 mbar vyšší. Keď mi príde nový snímač tlaku uvidím či hodnoty budú zhodné pri vypnutom aute a či sa zmenia charakteristiky diferenčných tlakov pri postupe cez ISTU, teda či aj snímač tlaku po 17 rokoch prevádzky bol uhnutý alebo nie.
4. Budem to častejšie sledovať a merať, či sa dpf vráti na normálne hodnoty po diaľniciach, po jazde do Chorvátska a aj po nahodení nového sania s výrivými klapkami.
5. nové OEM DPF je drahé 2200 cenníková cena plus zľava, alternatívy od 450 eur nefungujú ( nemáte niekto reálnu skúsenosť ??? ), dpf s katom a nájazdom 358 000 km je už asi na konci životnosti a pri dokonalých podmienkach ešte vie fungovať, ale s krátkymi trasy a zaslepenými vírivými klapkami to už dpf s katom nezvláda a do pár týždňov sa zanesie.
6. skôr či neskôr budem riešiť nový kat s dpf, prípadne ak sa dá tak nejakú regeneráciu katalytickej vrstvy robia niekde v Čechách? Neviete poradiť? Alebo stačí vyčistiť a dokáže kat s dpf vydržať aj 600 000 km ???