Štvrtok, 22. Mája 2014, 11:30
Pred založením témy som samozrejme prebehol fórum a nepodarilo sa mi nájsť riešenie pre môj problém, preto som založil novú tému kde skúsim rozviesť moju situáciu. Kedže u každého pukanie, praskanie predstavuje iný zvuk je ťažké to slovami opísať.
Takže k téme:
Pacient: E60 535d 200kw, aktívne riadenie, M sport podvozok doplnený o Hartge pružiny 30mm, H&R podložky 10mm, 19" oem koles. Nové sú tyčky riadenia (Lemforder), gumené uloženia stabilizátora (OEM) a urobená geometria. Tyčky stabilizátora (Lemforder) menené asi pred 20tis. km.
Prejavy: pukanie/praskanie v prednej náprave alebo motorovom priestore pri točení volantom na mieste a v nízkych rýchlostiach. Puká to aj pri rozbiehaní z nuly a brzdení na nulu. Čiže typická situácia je parkovanie na parkovisku. Počuť to vonku aj vo vnútri. Pri plnej otáčke vľavo/vpravo je to najviac počuť v poslednej otočke. Cca 4-8 hlasných puknutí pri vytočení zľava doprava.
Samozrejme počuť to len pri zaťažení, čiže auto po zdvihnutí na zdvihák nevydáva žiaden pazvuk. Do čapov spodných ramien sme striekačkou natlačili olej aby sme vedeli vylúčiť/potvrdiť ramená, no nič sa nezmenilo. Podotýkam v náprave nie je žiadna citeľná vôľa, ktorá by sa prejavovala. Včera sme auto postavili na kanál a zvuk ide skôr od stredu motora ako od strán. Z vodičovho miesta je to zvuk skôr z pravej strany. Prednedávnom boli menené výfukové zvody a uvoľňoval sa pravý silentblok motora a preto sa dnes kontroloval či je všetko správne dotiahnuté. Pukanie sa naďalej ozýva.
Vie niekto poradiť v tejto situácii nejakou skúsenosťou, postrehom? Napadá ma ešte tyč riadenia a tiež servo...
Naposledy upravil/-a
VT-535BH v Pondelok, 17. Augusta 2015, 15:42, upravené celkom 1 krát.
Tomáš
BMW E60 535d, ///M Sport Package, AC Schnitzer Roof Spoiler, 19" Styling 172 M, Hartge Springs, H&R spacers