Piatok, 6. Apríla 2018, 00:26
Nerobil si nic s budikmi? Nejake prekodovanie, alebo manipulacia s parametrami stupnic,kilometrami apd...
Tempomat nema odkial brat alebo nebrat rychlost, on len porovnava akutalnu rychlost s nadstavenou. Rychlost je snimana snimacmi abs, a dalej spracovana ABS/DSC systemom a nasledne ide signal o rychlosti cez CAN do DDE (RJ Motora). Viacmenej budiky funguju len ako zobrazovac, nespracuvavaju ziadne signaly ani neovladaju priamo tempomat, to robi prave jednotka DDE. Ale ak v nich je nejaka chyba, tak moze byt system nefunkcny. Resp ak je neplatny signal o rychlosti cez CAN.
A prave aj nastavenu rychlost tempomatu ktora sa zobrazi na budikoch, vysiela do nich jednotka DDE aspon podla mojej logiky.
SKus vojst do servisneho menu budiko v sleduj polozky v menu 8,
08.01 V-ANZ (zobrazovana rychlost)
08.02 V-EFF (realna rychlost)
08.03 V-SZ (rychlost nastavena tempomatom a ukazovatelom na otocnom disku)
Ak akykolvek udaj z tychto troch ti vypise "ungultig", znamena to ze je CAN sprava o rychlosti chybna. Takze nic ani nemoze fungovat ako ma. To ze ti budik ukazuje rychlost je jedna vec, a druha vec je ze ten signal moze byt svojim sposobom nevierohodny alebo mat v sebe nejaku kulehu.....
Myslim ze nerozymyslas ani nekonas spravne - ak pises, ze neriesme zasah do RJ motora ale pricinu nefunkcnosti tempomatu. Lebo prave toto ma asi najviac s tym spolocne.... Trebalo radsej riesit preco motor neide do vyssich otacok resp. je obmedzovany. Urcite riesenim nebolo zasa zasahovat do "integrity" software v jednotke motora odstranovanim nejakych obmedzovacov. Tvoj znamy nie je programator, ktory rozumie vsetkym udajom a bajt po bajte programu RJ motora..... Pretoze ak ma tocit viac a netoci, tak problem nebude v obmedzovacoch, ale niekde inde a ta jednotka by mala vediet preco..... Radsej si mal ist na diagnostiku ako odstranovat obmedzenia takymto zasahom. Nechapem preco ta to este nenapadlo... TIez ked vidim zle na jedno oko, idem najprv za ocnym lekarom a nie hned za chirurgom ktory mi ho vyreze a nasadi mi sklenene....
Ozaj a predtym sa nikto nehral so softwarom DDE? napriklad dpf off alebo chiptuning atd atd?? To je dost podstatne, lebo ak chces prist na problem, treba zacat od zaciatku, nie od opacneho konca. Tak ti viem poradit len tolko ako by som to riesil ja:
V provom rade diagnostika origo bmw systemom. Ak sa na nic extra nepride co by s tym mohlo mat suvis (aj ked niekedy zdanlivo nema, ale tam ma vela veci suvis), tak nechat spravit komplet auto update software, vo vsetkych jednotkach ako naordinuje system, a obzvlast v jednotke DDE. Potom budes urcite mudrejsi.....
Verim tomu, ze diagnostika vypise naozaj zaujimave veci, kde moze byt odpoved.... AK tempomat nefunguje, musi sa ulozit nejaka chyba, hoci len informacna. Moze byt problem v PT-CAN, v CAN atd. Ale je dobre mat v aute taky software, ako tam ma byt..... AK niekto pomeni nejake mapy a mysli si ze to nema suvis s nicim, nechape mozne dosledky, tak sa do toho asi velmi nerozumie a robil len nieco cez "sablonu"....