... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

Ako ste na tom s DPF?

1. Funguje mi bezproblémovo
96 (40%)
2. Mám s ním problém a hľadám riešenie
47 (20%)
3. Vymenil som ho za nový/zánovný
8 (3%)
4. Dal som ho vyčistiť
39 (16%)
5. Dal som ho odstrániť
50 (21%)
 
Celkom hlasov: 240
reklamne predmety bmwklub.sk
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: particle filter

Streda, 15. Januára 2014, 15:42

Ja ked som zabudol pripojit tlakovu hadicu na sanie, tak auto takmer vobec neslo ani do otacok, skackalo a dusilo sa... :)

Treba pozriet cez diagnostiku... to bude vediet viac... chyba moze pochadzat aj od motora, ale z nejakeho dovodu neni na prevodovku prenasany krutiaci moment z hydromenicu..

Ja sa tomu moc nerozumiem, ale ak som to spravne pochopil, prevodovka dokaze ovladat ucinnost hydromenica tym, kolko oleja tam necha prudit cez turbinu...

Nech sa ale vyjadri niekto kto sa vyzna :)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
kacena55
Príspevky: 33
Registrovaný: 6.6.2013
Auto: BMW Z3, BMW E61 530D
Kraj: Bratislavský

Re: particle filter

Streda, 15. Januára 2014, 17:22

Tak bol som na diagnostike, našlo my to 11 závad, z toho 6 boli žhaviče 1,2,3,5,6 a relé žhavenia.

potom nasledovalo :

servomotor škrtiacej klapky
systém recirkulácie spalín
napätie lambda sondy
generátor
nastavovač plniaceho tlaku

Po vymazaní pamäti tam zostali uložené len servomotor škrtiacej klapky a relé žhavenia.
Podľa všetkého môj problém ale spôsobil nastavovač plniaceho tlaku.
Zaujímavé je že po vymazaní pamäti ide auto zase bez problémov ...

Na budúci týždeň som objednaný do servisu, na začiatok nechám vymeniť tie žhaviče, relé žhavenia a vyčistiť klapku /ak to pomôže/ a keď bude dole sanie nechám zaslepiť EGR a samozrejme ešte skontrolovať ten nastavovač plniaceho tlaku čo s ním vlastne. Som zvedaví čo ma to bude stáť #-o

Lambda bude musieť chvíľu počkať, ale neviem čo je to ten generátor, kód závady bol 44E2 -žiadna komunikácia/dátové vedenie.
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: particle filter

Štvrtok, 16. Januára 2014, 10:47

kacena55 napísal:
Tak bol som na diagnostike, našlo my to 11 závad, z toho 6 boli žhaviče 1,2,3,5,6 a relé žhavenia.

potom nasledovalo :

servomotor škrtiacej klapky
systém recirkulácie spalín
napätie lambda sondy
generátor
nastavovač plniaceho tlaku

Po vymazaní pamäti tam zostali uložené len servomotor škrtiacej klapky a relé žhavenia.
Podľa všetkého môj problém ale spôsobil nastavovač plniaceho tlaku.
Zaujímavé je že po vymazaní pamäti ide auto zase bez problémov ...

Na budúci týždeň som objednaný do servisu, na začiatok nechám vymeniť tie žhaviče, relé žhavenia a vyčistiť klapku /ak to pomôže/ a keď bude dole sanie nechám zaslepiť EGR a samozrejme ešte skontrolovať ten nastavovač plniaceho tlaku čo s ním vlastne. Som zvedaví čo ma to bude stáť #-o

Lambda bude musieť chvíľu počkať, ale neviem čo je to ten generátor, kód závady bol 44E2 -žiadna komunikácia/dátové vedenie.

takze som to trafil na ten tlak :))
prevodovka totiz berie signal aj z plynoveho pedalu a ked ho dobre stlacis, tak uz podraduje
 
abernolak
Príspevky: 307
Registrovaný: 13.5.2011
Auto: BMW 525 D (E60)
Kraj: Bratislavský

Re: particle filter

Utorok, 11. Marca 2014, 15:48

dnes som bol na stk+ek, e60 uz 1.5roka bez dpf, softverovo upravene po odstraneni. sam som si dupal na plny kotol ked sa merala ek, presiel som v pohode...
525d (E60)
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: particle filter

Utorok, 11. Marca 2014, 20:09

abernolak napísal:
dnes som bol na stk+ek, e60 uz 1.5roka bez dpf, softverovo upravene po odstraneni. sam som si dupal na plny kotol ked sa merala ek, presiel som v pohode...

neviem co si cakal
 
vladoslavo
Príspevky: 747
Registrovaný: 8.11.2012
Auto: E61, 525 d, LCI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: particle filter

Utorok, 11. Marca 2014, 20:58

jasne , ze kazdy , kto mam dobre odstraneny PDF prejde cez nasu STK, zatial ... ale na rovinu, ked si kazdy odjebe DPF, tak pocet ochoreni na rakovinu bude len stupat, samozrejme, dotycny si povie, ved mna sa to netyka, ja som frajer ...
 
Užívateľov profilový obrázok
voloda
Príspevky: 318
Registrovaný: 5.9.2011
Auto: 635csi ´87
Kraj: Košický

Re: particle filter

Streda, 12. Marca 2014, 07:31

Kolko vas stalo odstranenie dpf aj s programovanim (bez programovania je to cista prasacina)??
 
abernolak
Príspevky: 307
Registrovaný: 13.5.2011
Auto: BMW 525 D (E60)
Kraj: Bratislavský

Re: particle filter

Streda, 12. Marca 2014, 08:26

@PeqpeK - nevedel som co mam cakat.

@vladoslavo - nasledojuce nie je moja obhajoba, kedze mam v pecku, len suche konstatovanie - toto auto som kupil celkom rychlo v 2011, bez zakladnych znalosti...o pol roka sa zapchal dpf, kedze som denne robil 5-6km po meste, potreboval som to riesit a bolo to bud cca 1700e alebo 400e. pochopil som situaciu a kupil maly benzin do mesta a auto teraz sedi v garazi a mesacne da cca 400 - 800km cez vikendy na vylety...ja osobne si ale uz dalsi dizel nekupim a rakovinu dostanes tak ci tak, ked mas na to predispozicie
525d (E60)
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
hindopindo
Príspevky: 34
Registrovaný: 10.2.2011
Auto: Bmw E36 coupe 325i
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: particle filter

Streda, 12. Marca 2014, 13:26

ahoj mozes mi dat kontakt na tych chalanov v ba ??? dakujem pekne
mato530 napísal:
Ahojte.
Nechcem prilis mudrovat na tuto temu ale mam istu skusenost...

1.postreh .. Jano nechcem ta sklamat ale podla fotky si si prevrtal katalizator....
DPF je az za nim... http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/S ... te_filter/

2. vymontovavat by som ho nevymontovaval na E60ke nema DPF na sebe ani za sebou ziadne cidlo.
su tam 2 teplotne cidla, lamda a tlak. upchatie pozna na zaklade tlaku....

mne sice kontrolka nesvietila ale diagnostika davala filter ako chybove hlasenie, okrem ineho.... tak som zacal od najjednoduchsieho (vymenil zhavice - ma to svoj suvis, potom riadiacu jednotku zhavicov, potom chybu hlasiece cidlo teploty pred katalizatorom) a nasledne som vycistil DPF uz par prispevkov dozadu spominanou kvapalinou. V pohode sa tam zmestili 4L a este bolo malo, takze trosku drahsia zabavka....
efekt nebol taky 100% akoby som cakal, pretoze pri naslednom preplachu to ledva pretekalo... (vymytie horucou vodou sa odporuca v navode), tak som skusil nieco silnejsie na rozpustanie sadzi a preplachol ho wapkou... (pri preplachu pozor na tlak ak si to budete robit, mozete si ho poskodit, pretoze stredova cast filtra je ina ako vstup a vystup + okrajove uchytenie mriezok. ak to prepisknete moze sa odporucat do ...) poriadne nechat vysusi a potom som ho prebehol po dialnici...

Uz je to tyzden a zatial sa mi chyba (bublanie vyfuku a znizenie vykonu po razantnej jazde resp dlhsej jazde rano do roboty kedy sa pravdepodobne zacpaval) nezopakovala. Este pobeham a v piatok si nacitam chyby ci tam bude opat cidlo alebo nieco... po testovacej jazde bolo 0 chyb...

Ak chcete, viem kde Vam to v BA preplacistia (nie na brzde) ale takto manualne...
ak chcete nejake obrazky tak mozem to sem hodit...
 
mirror
Príspevky: 14
Registrovaný: 15.3.2014
Auto: 530d E60
Kraj: Žilinský

Re: particle filter

Sobota, 15. Marca 2014, 13:34

takto mam to DPF spravne ja a zevraj by malo fungovat a pohybovat sa v spravnych hodnotach, ale co musim poznamenat tak urcite to uz troska zadymuje ale nie moc
Prílohy
CIMG4319.JPG
CIMG4317.JPG
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: particle filter

Sobota, 17. Mája 2014, 16:44

pani, ako vynutit regeneraciu cez DIS? za pana to nemozem najst, po backpressure teste mi hovori aby som spustil "Regeneration of particulate filter" ale presiel som snad vsetko a nevidim to tam

co som googloval na nete, tak vsetci iba sledovali stav a mysleli si, ze spustili regeneraciu (ale nespustili)
 
Užívateľov profilový obrázok
Patkola1
Príspevky: 500
Registrovaný: 8.4.2011
Auto: BMW 330 XD Touring
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: particle filter

Utorok, 20. Mája 2014, 20:26

Choď do témy pre e90 je tam vlákno dpf a na poslednej strane je link na video ako to poliak robí.
 
Užívateľov profilový obrázok
Prody
Príspevky: 192
Registrovaný: 17.4.2014
Auto: E61 LCI 530D xd 11/7
Kraj: Košický

Re: particle filter

Piatok, 23. Mája 2014, 07:54

Dufam ze to tu uz nie je. http://www.youtube.com/watch?v=qdfJ_rAj87o
Chlapik vykuchal DPF a dal to spat, takze opticky sa nic nezisti.
 
Užívateľov profilový obrázok
RACERMAN
Príspevky: 1381
Registrovaný: 16.10.2011
Kraj: Banskobystrický

Re: particle filter

Piatok, 23. Mája 2014, 09:48

PeqpeK napísal:
pani, ako vynutit regeneraciu cez DIS? za pana to nemozem najst, po backpressure teste mi hovori aby som spustil "Regeneration of particulate filter" ale presiel som snad vsetko a nevidim to tam

co som googloval na nete, tak vsetci iba sledovali stav a mysleli si, ze spustili regeneraciu (ale nespustili)


Ahoj info co je na forach aby sa spustila regeneracia:

abgastemperatur vor Kat > 240 Grad
- > 10l Kraftstoff im Tank
- Kühlwassertemp > 75 Grad.

mozno pomoze skus...nemam teraz notebook pri sebe pozriet ale urcite to tam je

pozri sem:

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 1&t=145977

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15 ... t-t115567/

mas tam aj screenshoty
E60 530d SILVER METALLIC, custom audio, video mod with wifi screen casting
Ex: E90 325i, E46 320d, CLK320, A6 2.8i, A4 2.6i, Passat 1.9Tdi 96kw, a vela iných
YAMAHA YZF R6, ATV QUAD
Servis, diagnostika, kódovanie,...ISTA, DIS, INPA, NCS, TOOL32, WinKFP...
Čistenie klimatizácie interiéru ozónom
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7486
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: particle filter

Nedeľa, 25. Mája 2014, 07:50

RACERMAN napísal:

Ahoj info co je na forach aby sa spustila regeneracia:

abgastemperatur vor Kat > 240 Grad
- > 10l Kraftstoff im Tank
- Kühlwassertemp > 75 Grad.

mozno pomoze skus...nemam teraz notebook pri sebe pozriet ale urcite to tam je

pozri sem:

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtop ... 1&t=145977

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15 ... t-t115567/

mas tam aj screenshoty

ahoj, diky za snahu, ale ako som pisal, googloval som, presne aj k tomuto som sa dostal, ale tam nie je ziadny postup vynutenej regeneracie, je tam len test spatneho tlaku a potom jeho aktualne zobrazenie na obrazovku...

podmienky regeneracie poznam, len dodam, ze v DDE by nemala byt ziadna chyba (aj ked som pocul, ze pri 1-2 zlych zhavicoch nebol problem, no pri viac zlych problem bol)

mam taky blby pocit, ze vynutit regeneraciu sa neda, alebo ma niekto inu (najlepsie osobnu) skusenost?

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných