... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

reklamne predmety bmwklub.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6543
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update??

Pondelok, 8. Februára 2016, 00:13

TomiT napísal:
tak trochu updatenem,dal som dole prevodovku,rozobral,prezrel vsetky lamely,kose prekontroloval,piesty....ziadne extra velke opotrebenie,jedine na spojke E boli prve dve oblozene lamely viac opotrebene fotku som nerobil ale pre predstavu to bolo opotrebenie tak-že zarezi z oblozeni uz neboli moc badatelne tak som vymenil komplet oblozenie na spojke E....dalej som precistil solenoidy 12v inpulzi a tech. benzin,a pred zloženim som nahodil povodnu elektroniku s ECU na mechatroniku,nie tu co som na skusku tam dal druhu.Po zlozeni a nahodeny prevodovka 100 a 1 rozdiel,ziadne kolisanie pri 50-100km/h ziadne vibracie pri spomalovani,podradovani,jedine co tam badat ale uplne ze mierne je pri studenej prevodovke trosicku sa hybe otackomer pri 100-105 km/h inak nie a je to tak rozmedzie 100-200otacok max....zohriata vôbec.tento symptom uz bude asi mat docinenia s niecim v mechatronike,planujem objednat nove End plug zaslepky,zaslepky s reg tlaku,separate plate,akumlatory tlaku a pretesnim ju.....alebo este predtým skusim fakt teraz ten soft update....co vy nato ostatny ???


jednu vec si zapamataj - nie je mechatronika ako mechatronika. Moze byt 100 druhov prevodoviek 6hp26 a kazda moze mat inu mechatroniku. Vsetko vyzera rovnako, ale su am rozidely, spusta. Napirklad supatko nema 0.838cm v priemere, ale 0.840..... - to je len hlupy priklad...... Mal som svojho casu problemy s prevodokvou na E60, takze som tieto veci dost nastudoval a vysetroval....
Vzdy sa riad podla cisiel. Ak nie su uplne rovnake, ani mechatronik nie je uplne rovnaky. Prehadzovat jednotku medzi jednotlivymi mechatronikmi bez programovania a prisposobenia je naozaj loteria..... (kazdy ventil a supatko ma v RJ ulozene svoje adaptacne a pracovneh hodnoty). Ak jej maz pomoct, objednaj nove EDS ventily, a ak to nempomoze na 100%, tak treba kukat nejaky diy opravny kit od http://www.sonnax.com/.
Ale najlepsia moznost je proste kupit zrepasovany mechatronik od ZF... Cenovo to vyjde okolo 1600eur.
 
Užívateľov profilový obrázok
TomiT
Autor témy
Príspevky: 155
Registrovaný: 4.8.2013
Auto: Bmw 530d E60
Kraj: Nitriansky

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update??

Pondelok, 8. Februára 2016, 09:39

Dik za info,ano porovnaval som a vlastne su v separate plate tiez rozdiely povodna mechatronika je B051 ta druha bola B052 cize je tam urcite rozdiel.No ono som skusal prehodit komplet mechatroniku nie len RJ ako prve,ale teraz je to vlastne vsetko povodne len EDS + MV1 solenoidy su tam z tej druhej kedze tie su novsie,hodnoty premerane a boli Ok.
Tie sonnax kity som pozeral na to som myslel
Bmw 530D A/T E60 Orientalblau metalic M-Packet
Audi A3 8P 2.0TDI PD S-Line Lamborghini gelb
Seat Alhambra 1.9 TDI PD Tiptronic
Alfa Romeo 156 SW 2.4 m-jtd 210PS,470Nm-EX
Alfa Romeo 156 2.4 JTD-EX
Peugeot 206 Roland Garros-EX
Škoda Favorit Silver Line Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6543
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update??

Utorok, 9. Februára 2016, 00:36

TomiT napísal:
Dik za info,ano porovnaval som a vlastne su v separate plate tiez rozdiely povodna mechatronika je B051 ta druha bola B052 cize je tam urcite rozdiel.No ono som skusal prehodit komplet mechatroniku nie len RJ ako prve,ale teraz je to vlastne vsetko povodne len EDS + MV1 solenoidy su tam z tej druhej kedze tie su novsie,hodnoty premerane a boli Ok.
Tie sonnax kity som pozeral na to som myslel


ja som riesil raz problem s 545i a menil som solenoidy za nove. Viac-menej to vyriesilo moj problem, ale aj tak to neradilo tak akoby som si zelal, nakoniec odisiel "enkoder" pohybu paky, ktory je u tychto starych typov v mechatroniku - konkretne je to sucast RJ, ale podla mna to vypisovalo jeho chybu pretoze tam bola mechanicka chyba v mechatronike.
Vymenil som celu mechatroniku vratane RJ z 645i, z prevodovky co bola z garancky lebo mala nejaky problem v skrini a najazd bol nizky, takze mechatronik bol 100% ok, dal som na neho svoje ventily ktore boli nove, flashol jednotku softom ktory som vycital zo svojej povodnej a bolo po probleme....
 
Užívateľov profilový obrázok
TomiT
Autor témy
Príspevky: 155
Registrovaný: 4.8.2013
Auto: Bmw 530d E60
Kraj: Nitriansky

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update??

Štvrtok, 11. Februára 2016, 16:58

No parada,ja to momentalne neriesim dalej lebo auto ide a radi krasne,a aj kolisanie je prec asi sa zpamatalo neviem ale je to uplne OK,jedine ten soft chcem nechat updatetnut s Jararakom v marci ked dojdem domov na co najnovsiu moznu verziu.
Bmw 530D A/T E60 Orientalblau metalic M-Packet
Audi A3 8P 2.0TDI PD S-Line Lamborghini gelb
Seat Alhambra 1.9 TDI PD Tiptronic
Alfa Romeo 156 SW 2.4 m-jtd 210PS,470Nm-EX
Alfa Romeo 156 2.4 JTD-EX
Peugeot 206 Roland Garros-EX
Škoda Favorit Silver Line Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
Mi00wa
Príspevky: 507
Registrovaný: 10.4.2014
Auto: Bmw 535d e60
Kraj: Zahraničie

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update??

Štvrtok, 11. Februára 2016, 17:20

Mě po update převodovky (celého auta na novější) byl tam ještě z výroby asi. Hodně zlepšilo převodovka někdy kopala z 1 a 2ku po update už je to mnohem lepší i řazení.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6543
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update??

Štvrtok, 11. Februára 2016, 21:46

no jasne, zalezi aky sw tam je. Update pre E60ky, vratane prevodovky, sa uz hodne dlho nerobia. Takze mozes tam mat sw z roku 2009 alebo 2010 ktory bol vtedy posledny a odvtedy nic...
Pri ziadnom update nie je nikde, ani pre bmw dealerov, coho sa ten update tyka a co konkretne riesi. Vedia to len vyvojari a nikomu sa s tym nepotrebuju zdoverovat. Takze niekedy je to len placebo efekt, ze si niekto mysli ze mu prevodovka radi omnoho lepsie, a pritom ten update mohol spocivat v nejakom pre uzivatela nepodstatnom detaile ktory ani nemusi priamo suvisiet s radenim. Predpokladam ze po update sw nasleduje reset adaptacii, co asi skor pomohlo.... No ak ma prevodovka alebo mechatronik mechanicku chybu, software ju nevyriesi....
 
Užívateľov profilový obrázok
Mi00wa
Príspevky: 507
Registrovaný: 10.4.2014
Auto: Bmw 535d e60
Kraj: Zahraničie

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update??

Piatok, 12. Februára 2016, 15:34

ja už měnil hydroměnič a okolí mechatroniky těsnění, technik mi o té převodovce řekl piliny měla málo na magnetě. řadila pěkně, ale 1 a 2 někdy rvala update vyřešilo.
Takže nelituju peníze dělal mi to jeden borec a věřím mu, auto se hodně změnilo.
Poslal jsem ti SZ Airbone.
 
zollo
Príspevky: 418
Registrovaný: 22.9.2012
Auto: E60 535d
Kraj: Banskobystrický

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update??

Piatok, 12. Februára 2016, 16:02

s tym co pise @airbone sa plne stotoznujem, a to ze placebo je prefikanec, ktory ta presvedci o comkolvek :mrgreen: ale zas na druhej strane, tiez pozorujem (uplne nahodne :D ) dost spomalene spravanie sa pohyboveho ustrojenstva mojho plechoveho kamarata,.. cize ak niekto z Vas vie, ze kto, kde a ako by bol ochotny neaky ten update urobit (samozrejme odborne) bol by som viac nez rad :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
Mi00wa
Príspevky: 507
Registrovaný: 10.4.2014
Auto: Bmw 535d e60
Kraj: Zahraničie

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update??

Piatok, 12. Februára 2016, 16:36

Pokud chceš udělat výlet jeď do Opavy důvěřuju mu a padl CCC professional mnoho techniků už by mi psala že to musím vyměnit, on veděl že ho ještě zprovozní asi byl špatně zapsanej bit, stálo ho to mnoho časů, uběhl měsíc a CCC stále drží a nevykazuje známky odcházení funguje tak jak předtím.
 
 
Užívateľov profilový obrázok
petersamer
Príspevky: 397
Registrovaný: 2.6.2016
Auto: BMW E65 730D
Kraj: Prešovský

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update????

Štvrtok, 2. Júna 2016, 18:27

Tak mne to robilo na e65 problem bol v mechatronike hlavne v elektromagnetických ventiloch (solonoid)  vymenil som všetky magnety okrem parkovacej. cena všetko ma stalo cez 400e robil som si to sam doma :D  
Solonoidy 80 dolarov cez ebay renovovane
olej+vaňa 160e značka mannol AT G55  
Adapter čo ide ku mechatronike taka kocka 25e
4 okruhle tesnenia cena 50e .
po tým všetkým som resetoval prevodovku  adaptacie a teraz to pekne frči !!! bez šklbania bez zvyšovania otačok, bez trasenia
potobne som si to myslel že je to hydromenič.,odporučam meniř olej vždy 30 do 60k KM. a nemusi to byř original. hlavne nech to splna špecifikacie ZF Lifeguard 6 ale nie červeny olej nahradný !!! . kto by chcel viac info nech mi napiše. :) čo všetko k tomu potrebuje.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6543
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update????

Piatok, 3. Júna 2016, 01:03

petersamer napísal:
Tak mne to robilo na e65 problem bol v mechatronike hlavne v elektromagnetických ventiloch (solonoid)  vymenil som všetky magnety okrem parkovacej. cena všetko ma stalo cez 400e robil som si to sam doma :D  
Solonoidy 80 dolarov cez ebay renovovane
olej+vaňa 160e značka mannol AT G55  
Adapter čo ide ku mechatronike taka kocka 25e
4 okruhle tesnenia cena 50e .
po tým všetkým som resetoval prevodovku  adaptacie a teraz to pekne frči !!! bez šklbania bez zvyšovania otačok, bez trasenia
potobne som si to myslel že je to hydromenič.,odporučam meniř olej vždy 30 do 60k KM. a nemusi to byř original. hlavne nech to splna špecifikacie ZF Lifeguard 6 ale nie červeny olej nahradný !!! . kto by chcel viac info nech mi napiše. :) čo všetko k tomu potrebuje.

JJ to pomoze, tiez som menil vsetky regulatory tlakov (tak sa to vola, nie solenoidy). Kupoval som fungel novy kit od ZF z USA za asi 600usd. Po vymene naozaj vsetky problemy prestali..... ale bohuzial nie na stale... Po nejakom case sa to zacalo zasa nejako kurvit.... Jednoducho tie regulatory tlakov nie su vsetko. Pomozu ale fakt je, ze aj priamo v mechatronike je milion problemov. Supatiek je tam do bludu. Jednoducho sa to vybeha v bloku a potom tam unikaju tlaky na roznych hydropresuvacoch a inych vykonnych prvkoch. Pomoze len vymena celej mechatroniky za novu/repasovanu. Su aj moznosti DIY - daju sa kupit rozne opravne a zvacsene supatka s gumovymi tesneniami, sady vystruznikov a zvacsene piesty a vlastne vsetko do mechatroniky - robi to americka firma sonnax. Ale to uz by bolo na mna moc, ale kto ma cas a chut, moze aj taketo zverstva poskusat.......

U prevodoviek ZF 6hp26 jednoducho plati ze su naozaj drziaky, a vacsina problemov ktore vznikaju su prave v tej mechatronike, ktora je naopak "odjebok".
 
Užívateľov profilový obrázok
petersamer
Príspevky: 397
Registrovaný: 2.6.2016
Auto: BMW E65 730D
Kraj: Prešovský

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update????

Piatok, 3. Júna 2016, 08:53

tak mechatronika je elektrohydraulicka sučiastka cim viac elektorniky tym viac sa može niečo pokaziť . u tej mechatroniky je pravda regulatory tlaku nevyrieša cely problem ,potom sa musi meniť cela mechatronika a na programovať.. ale ked je nova z bmw tak sa nemusi.. :D 
 
PavK
Príspevky: 3
Registrovaný: 12.6.2016
Auto: E60
Kraj: Košický

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update????

Pondelok, 13. Júna 2016, 14:55

Zdravim, vedel by mi niekto pomoct s diagnostikou aut. prevodovky?bmw e60..chcel by som to napichnut a zistit chyby, popripade odstranit, ak niekto ma, ozvyte sa, dik, najlepsie PO a KE


Este doplnim - kolisu mi otacky a mam meneny olej v prevodovke
 
tomasl
Príspevky: 7
Registrovaný: 10.6.2013
Auto: E61
Kraj: Bratislavský

Re: Novy hydromenič a kolisanie otacok.... Software update??

Streda, 18. Januára 2017, 18:53

TomiT napísal:
tak trochu updatenem,dal som dole prevodovku,rozobral,prezrel vsetky lamely,kose prekontroloval,piesty....ziadne extra velke opotrebenie,jedine na spojke E boli prve dve oblozene lamely viac opotrebene fotku som nerobil ale pre predstavu to bolo opotrebenie tak-že zarezi z oblozeni uz neboli moc badatelne tak som vymenil komplet oblozenie na spojke E....dalej som precistil solenoidy 12v inpulzi a tech. benzin,a pred zloženim som nahodil povodnu elektroniku s ECU na mechatroniku,nie tu co som na skusku tam dal druhu.Po zlozeni a nahodeny prevodovka 100 a 1 rozdiel,ziadne kolisanie pri 50-100km/h ziadne vibracie pri spomalovani,podradovani,jedine co tam badat ale uplne ze mierne je pri studenej prevodovke trosicku sa hybe otackomer pri 100-105 km/h inak nie a je to tak rozmedzie 100-200otacok max....zohriata vôbec.tento symptom uz bude asi mat docinenia s niecim v mechatronike,planujem objednat nove End plug zaslepky,zaslepky s reg tlaku,separate plate,akumlatory tlaku a pretesnim ju.....alebo este predtým skusim fakt teraz ten soft update....co vy nato ostatny ???
Servus, doriesil si nejak to cukanie otacok za studena? ja mam to iste v principe. robi mi to od poslednej vymeny oleja v prevodovke, co je vlastne uz 50000 dozadu. ak zohrejem prevodovku v zapche cestou z roboty, tak po vyjazde z mesta mi uz otacky neskacu. ale rano cestou do roboty mi lietaju tiez v takom rozmedzi 100-300 otacok, kym sa prevodovka nezohreje, cca 10km a potom uz je dobre. obcas to jemne robi aj ked je prevodovka zohriata ale len par sekund a zas sa to ustali. teraz idem menit znova olej a preto ma zaujima ci je nieco co sa da vramci tej vymeny spravit, co by to vyriesilo.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných