... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
deejayg86
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 6.8.2015
Auto: Bmw E61D 525D
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Vysoky prepad CR cerpadla normalne??? + problem s precerpavanim v nadrzi

Nedeľa, 2. Januára 2022, 12:46

bmw e61 2005 525d 130kw M57N

Zdravim viem riesili ste to uz.. ale vsetko som uz poskusal co ste tu pisali a nic nepomohlo.

Auto stalo 3 mesiace siel som ho nakopnut a neuspesne, v nadrzi bzuciace cerpadlo a neodpalilo.. cerpadlo objendnane a vymenene zaroven aj palivovy filter pod vodicom. A nasledne sa stalo ze auto prestalo precerpavat naftu, tak som badal dalej a zistil som ze je velky prepad od motora ktory sa vracia silnym tlakom spat do lavej nadrze. Budis uz som vedel preco sa plni lava nadrz a preco to nestiha precerpavat.. Nasledne som nechal vypnuty motor a dal hadixu z prepadu cerpadla do flasky a zapol kluce , velkym tlakom nafta sla spat do flase... odpojil som prepad od vsetrekovacov a rampy a cerpadla aby som zistil kde je problem v prepade.. samozrejme ze len z cerpladla ... Nasledne som skusil zapojeny konktor ,, solenoid samozrejme ani neprdol.. demontoval a slusil na 12V zdroji ale vyskom vykonom 200A solenoid ( regulacmy ventil pekne zatvoril ked som do neho tlacil vzduch... takze naspat do auta nahodil... a zacal merat kolko ide do konektora toho regulatora a je tam iba 7 az 8Voltov malo lebo reg. ventil nezatvori... diag. ista neukazala ziadnu poruchu lebo ked ma motor naftu nastartuje aj ked na viac atacok kym podrzi naftu.. merane hodnoty na rampe po nastartovani okolo 400 bar.. po vypnuty motora samozrejme tlak na nizko tlakej strane z 5 bar klesol hned na nulu...Ekp nevypisalo zaidnu poruchu .. dde iba na zaciatku startu pokial nema tlak vypise reg. tlak paliva.. Co sa podrbalo a preco mi neuzatrvori ten ventil , resp. preco to dava len tolo Voltov? Auto startuje.. vykon ma.. jazdit sa a tym neda lebo mi tym prepadom rychlo nacerpa lavu stranu a nestihne precerpat naftu do pravej strany nadrze .. senzory odkonrolovane v nadrzi. ok.. ten suck prkotina v lavej nadrzi ok O kruzok vymeneny novy ..
Naposledy upravil/-a deejayg86 v Pondelok, 3. Januára 2022, 22:20, upravené celkom 1 krát.
 
deejayg86
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 6.8.2015
Auto: Bmw E61D 525D
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Nezatvori reg. ventil paliva na CR cerpadle

Nedeľa, 2. Januára 2022, 12:51

Chalani ked viete niekto dajte dole konektor z reg. ventilu paliva na cr cerpadla a zmerajte kolko V vam tam dava ?? ci mi neodchadza ekp. alebo je vadny ventil kedze nedokaze regulovat od 7 az 8V ktore mi dava na konektore toho regulatora..Diky
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Nezatvori reg. ventil paliva na CR cerpadle

Nedeľa, 2. Januára 2022, 14:41

Nerozumies tomu, ako to funguje. Uplne za prvé to nieje ventil tlaku ale objemu (mengeregelung ventil-MRV). A nenapaja sa napatim ale striedou PWM. Takze nejake napatie merane DC merakom ma výpovednú hodnotu zavislu od toho, aky supacky mas merak, vacsina si da ako tak rady do 400Hz, tu je neviem kolko presne, par kHz. Pri 100% striede, teda nazvyme 12V, je ten ventil uzavrety, a motor skape. Tych 7-8V tak odpovedá tomu co tam bude pre start, kedze vtedy to pracuje vo volumetricko-tlakovej regulacii v sucinnosti s DRV na raili. Taktiez EKP riadi iba podavacie cerpadlo a nic ine. Tieto ventily riadi DDE.
 
deejayg86
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 6.8.2015
Auto: Bmw E61D 525D
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Nezatvori reg. ventil paliva na CR cerpadle

Nedeľa, 2. Januára 2022, 19:24

Dik. za info.. merak mam fluke takze supacky neni.. Cize ak tomu chapem tak pred startom pri zapnutych klucichoch do polohy dva sa zapne podavacie cerpadlo a ten snimac mnozstva paliva ma byt otvoreny ??? cize mi to funguje v poriadku ??? a mam problem s precerpavanim nadrze len... Resp. nefunguje to dobre a cerpadlo je v prdeli lebo hned ode vsetko do prepadu.. Podavacie cerpadlo teraz dlhsie tlaci lebo to cirkuluje dokola
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Nezatvori reg. ventil paliva na CR cerpadle

Nedeľa, 2. Januára 2022, 21:04

Dobre, tak neni.. kazdopadne meras vec, ktora nema zmysel. Resp. ak ten merak ma meranie striedy mohol by si porovnavat na funkcnom aute toto v %. S 12V by to nerobilo nic, tocilo na sucho. Uplne kludne mozes ten ventil (nie cidlo) odpojit, cim tam bude 0V a je plne otvoreny pre plnenie cerpadla palivom, auto tak normalne bude bezat. Inak sa ten ventil zvykne zasekavat v krajnych polohach kedy tej regulacii samozrejme jebe.
 
deejayg86
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 6.8.2015
Auto: Bmw E61D 525D
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Nezatvori reg. ventil paliva na CR cerpadle

Nedeľa, 2. Januára 2022, 22:02

Cize je uplne normalne ze cez cr cerpadlo cirkuluje nafta spat do nadrze ??? lenze mne to cirkuluje nejak rychlo... Resp. podavcaie cerpadlo dlho tlaci.. na diag.tlak padne z 5 bar hned na nulu. a potom zase dlho tlaci a dlhsie kruti motor ale chyti. A tym ze to ide tlakom do spiatocky sa mi rychlo plni lava strana nadrze a nestiha precerpavat naftu. potom lava strana ma 35 L a prava ma skro 5L. a toto aa vsetko stalo po 3. mes. statia kym doposial auto slo bez problemov.. po tomto sa oskurilo podavacie cerpadlo. resp. tlacilo ale slabo a bzucalo ako bzuciak.. tak som vymenil aj cerpadlo aj filter a problem zacal s precerpavanim a nakoniec ten prepad cerpadla je sialeny alebo si to cele myslim iba len ja a je problem s precerpavanim. ale keby nebol problem tak by drzalo tlak a nepadlo hned na nulu.. Co mam dalej hladat?resp. ma to cerpadlo v prepade mat taky tlak.. alebo to ozaj nasvedcuje jeho koniec.
 
deejayg86
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 6.8.2015
Auto: Bmw E61D 525D
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Nezatvori reg. ventil paliva na CR cerpadle

Nedeľa, 2. Januára 2022, 22:05

Mam vymenit ten ventil ci to zacne regulovat ten tlak do spiatocky?? alebo zbytocne vyhodene peniaze ??
 
starynovy
Príspevky: 8950
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Nezatvori reg. ventil paliva na CR cerpadle

Nedeľa, 2. Januára 2022, 22:56

Jasne, ze sa to tam toci.. to je uplne normalne. Ako si usidil, ze moc rychlo to neviem. :D Nemas tam nahodou spenenu naftu ked hovoris, ze mas problemy s precerpanim? To potom bezat nebude. Je tam interny mechanicky regulator, ktory drzi urcity tlak v obale a zvysok ide do nadrze. Rozumej, ked motor stoji z prepadu to strieka nie o moc menej ako z privodu. Ja by som si opravil tu nadrz v prvom rade. Tlak padne hned to je normal, nema kde drzat.
 
deejayg86
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 6.8.2015
Auto: Bmw E61D 525D
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Nezatvori reg. ventil paliva na CR cerpadle

Pondelok, 3. Januára 2022, 15:12

A co aa mohlo dosrat v nadrzi... vymenelo sa cerpadlo za nove a hned prestalo precerpavat, resp. som myslel ze to neprecerpava preto lebo talk spaitocky cr cerpadla je taky isty ako na vstupe do cr cerpadla a preto mi to hned plni lavu stranu..
 
deejayg86
Autor témy
Príspevky: 11
Registrovaný: 6.8.2015
Auto: Bmw E61D 525D
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Poprad

Re: Vysoky prepad CR cerpadla normalne??? + problem s precerpavanim v nadrzi

Streda, 5. Januára 2022, 12:47

Obrázokhttps://photos.app.goo.gl/Ltiz56zpZ13G4cnQ8 zdravim kde to najdem ???kukal som pod lavym podbehom nic..
 
Jakub303
Príspevky: 2
Registrovaný: 29.5.2023
Auto: Bmw 535d
Kraj: Bratislavský

Re: Vysoky prepad CR cerpadla normalne??? + problem s precerpavanim v nadrzi

Pondelok, 29. Mája 2023, 14:58

Dořešili jste to přečerpávání? Děla me to taky od vymeny cerpadla

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných