Streda, 16. Decembra 2020, 11:37
v 2010 som robil na brown-field projekte analyzy tej starej fabriky, nakoniec sa ukazalo vyhodnejsie to nechat dozit/zavriet, nastupil Nexen, ktory to kupil/prenajal, to uz neviem, ale hlavny dovod bolo nie to, ze by nestihali vyrabat v korejskej fabrike, ale prisne certifikacie pre Braziliu a Cinu, paradoxne korejskej firme sa viac oplaitlo vyrabat v nemecku a posielat do ciny, loophole bol v tom, ze platne certifikacie pridelene az pomaly v 90tych rokoch mali vynimku na neviem ci 6 rokov, a ked si chcel predavat v Cine, bud si vyrabal v cine, alebo dovazal z fabrik, ktore splnali CCC normu, alebo mali vynimku. to je krasne na cinanoch, ze oni vypustia do sveta brak, ale k sebe si brak nepustia. a ked k nim chces dovazat, bud mas potrebne certifikacie, alebo platis clo aj do vysky 100%. Preto napriklad automobilky vo velkom vyrabaju v Cine. Cina jednoducho uvali cla, a ked ich nechces platit, tak zaplatis rovnako, ak nie viac, za neustaly proces auditovania a certifikacii. Uz vyse roka v obore nerobim, teraz som len nahodou nasiel, ze Nexen v Cechach otvoril novu fabriku minuly rok. Mohlo by to zodpovedat tomu, preco su ich gumy zrazu na lepsej urovni, lebo fabriku postavili od piky, takze asi nepouzili stare technologie. O nemeckej fabrike, ktorou sa tak chvalili uz niet ani zmienky, kedze maju novu. Ak zacali vyrabat technologiami ake ma konkurencia, tak nech sa paci, ale to je teda vec posledneho 1,5 roka, kym vyrabali v korejskej a nemeckej fabrike, vyrabali to zastaranou metodou a s nizkou kvalitou.