Streda, 16. Decembra 2020, 23:50
tak barum, matador ci uniroyal alebo semperit nemaju za ciel konkurovat Continental brandu v ramci koncernu, tak ako Skoda nema konkurovat Audi v ramci vw koncernu. su niektore specificke trhy, kde sa napriklad continental takmer nepredava a predavaju tam continental modely pod inou znackou, podobne ako sa niektore skodovky v azii predavali ako vw, ci naopak niektore vw ako skoda atd. atd. Obecne plati pravidlo, ze Conti vyraba 2 generacie modeloveho radu v plnej rozmerovej sirke, na niektore malo rozsirene rozmery, ktore pouziva male percento aut vyrobenych za poslednych 8 rokov (kedze na auta starsie ako 8 rokov sa uz vyrazne menej kupuju drahsie pneu) sa vyrabaju niektore modely aj 5-6 rokov, napr. 225/50/r18 bol este pred 4 rokmi velmi slabo pouzivany rozmer, na vacsie suv je to prilis uzky balon, okrem f48 to mala myslim ford kuga a mozno 2-3 auta, dnes ten rozmer najdes na malych crossoveroch napriec spektrom. cize v 2016, ked uz conti robilo ts850, si na rozmer 225/50/18 kupil jedine ts830. ale tiez to uz nebola klasicka ts830, co nebola velmi vydarena zimna guma, ale taky hybrid, zmes z ts850, co bola asi najlepsia zimna pneu od conti za poslednu dekadu, ale konstrukcia a niektore komponentny a materialy este z ts830.
Dnes ani Goodyear nerobi "nove" modely pre svoje znacky ako Falken ci Dunlop, bud pouzivaju svoje znacky, lebo su v danom regione renomovane, a predavaju pod nimi svoje AAA produkty, alebo je to pre nich B class. To co sa predava ako Barum modelova rada pneu pre 2020 bolo v 2018 predavane ako Conti, s upravenou zmesou, vacsinou tvrdsou, akurat na to niekto nakreslil iny dezen, kedze dezen je len marketing, a na jeho dizajne zalezi nula cela nic.
Keby niekto porovnaval 2018 conti premium contact s 2020 barumkou tak by to v tabulkach vyzeralo zaujimavo.
Napriklad co viem - info stara asi z 2015, cize dnes irelevantne pravdepodobne, Bridgestone predaval identicke pneu aj pod Firestone znackou, osvedcilo sa im to v USA, kde Firestone je taky ten ich "barum a matador", a robili to aj v EU. Ale v malom, u nas celkom bol problem vidiet Firestone v predaji, ked som naposledy kupoval pneu na jesen tak som ich uz videl viac.
pneumatiak moze byt A) lacna B) mat dobre jazdne vlastnosti, kratku brzdnu drahu C) dlho vydrzat . Vyber si 2 z 3. Pneu co ma 3/3 na svete nenajdes, zato mnoho ich ma len 1 z 3.
A pytat sa na nazor na pneumatiky ludi na internete je ako pytat sa ich na skusenosti s kondomom. Viac zalezi na tom, ci spolujazdkyna spolupracuje, ak si chces dobre zajazdit.
Tuto jeden klubak povedal pamatnu vetu "pneumatiky xy su napicu, lebo na snehu v 90tke ma vyhodilo do priekopy". Maglev pneu este nikto nepredava...
Druhy ti povie, ze obuje hocico najlacnejsie, lebo jazdi malo, a vsetci vieme, ze ked jazdis malo, nic sa ti nemoze stat.
Nikto z nas nevie testovat pneumatiky, na to sa musi clovek narodit. Velkym vyrobcom na polygonoch a okruhoch testuju pneumatiky profi jazdci napr. z DTM a kadejakych GT cupov, na malom okruhu co ma Porsche fabrika v Lipsku testuju pneu testovaci jazdci F1. To sa samozrejme len tyka performance pneumatik, 90% testov komercnych pneu sa dnes robi v labaku, v specialnych rurach, kde sa vysek pneumatiky posuva a similuje sa brzdna draha, mozes si behom minut zmenit povrch zo snehu na lad, dazd, atd.
A ked sa robi polygonovy test, a robi si ho vyrobca sam pre seba, tak sa to robi trosku inak ako to robi nejaky adac alebo nejaky jutub kanal co dostal 20k sponzoring.
Lenze taky test stoji aj ine peniaze, nie ze prezujeme 10 kolies na jednom aute, ale mame viac identickych aut, kontroluju sa brzdy, jazdi to jeden vodic, po 4-5 brzdeniach idu pneu prec. jeden taky testovaci den stoji od 30 do 100 tisic eur. Nehovorim, ze nejake novinarske testy nemaju vypovednu hodnotu, ale ... rozdiel medzi 1. a 16.tym miestom predstavuje obrovsky gap, a oni tomu daju "znamku" typu 2.3 a 1.6, a ty mas pocit, ze ved to neni velky rozdiel. ale nikde som nevidel novinarsky test rocnych pneu, 3 rocnych pneu, test najazdu 20 000km atd.Pretoze to si moze dovolit len vyrobca pneumatik, casto s vyrobcom aut, ak sa maju dodrziavat nejake "vedecke" postupy.