... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Iwe_sko
Autor témy
Príspevky: 522
Registrovaný: 19.9.2015
Auto: Bmw E46 320d
Kraj: Banskobystrický

Nejaka tá elektrická chyba. MPM modul.

Nedeľa, 25. Marca 2018, 22:38

Stáva sa mi že auto (160kw M57) hneď po naštartovaní ohlási chybu prevodovky. Napríklad prvé naštartovanie po niekoľko hodinovej odstávke, alebo pri druhom keď sa po 3 kilometroch zastavím v obchode. Dal som tam bat 110Ah varta a je nakódovaná. Ale nejak sa to asi nezlepšilo. Ista ani inpa nevidí žiadnu chybu, ani v žiadnej riadiacej jednotke nieje zaznamenané prepätie ani podpätie. Jedine čo sa mi zdá keď sa objavý chyba ako keby otočilo mierne slabšie štartérom a viacej stiahne svetlá. Ale to neviem či nieje len môj dohad.
Je tu niekto kto by vedel poriadne zdiagnostikovať alternátor?
Naposledy upravil/-a Iwe_sko v Utorok, 10. Apríla 2018, 20:34, upravené celkom 3 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
RACERMAN
Príspevky: 1381
Registrovaný: 16.10.2011
Kraj: Banskobystrický

Re: Nejaka tá elektrická chyba.

Utorok, 27. Marca 2018, 14:10

Moze to byt toho vela... pozrel by som tieto veci ako prve: pozeral si riadiacku prevodovky co je zapisane ? Ake je napatie po starte ?
Kolko km ma auto ? robilo sa nieco s alternatorom ? Olej v prevodovke sa menil ?
Bateria je nakodovana na 110Ah aj registrovana vymena ano ?
E60 530d SILVER METALLIC, custom audio, video mod with wifi screen casting
Ex: E90 325i, E46 320d, CLK320, A6 2.8i, A4 2.6i, Passat 1.9Tdi 96kw, a vela iných
YAMAHA YZF R6, ATV QUAD
Servis, diagnostika, kódovanie,...ISTA, DIS, INPA, NCS, TOOL32, WinKFP...
Čistenie klimatizácie interiéru ozónom
 
Užívateľov profilový obrázok
Iwe_sko
Autor témy
Príspevky: 522
Registrovaný: 19.9.2015
Auto: Bmw E46 320d
Kraj: Banskobystrický

Re: Nejaka tá elektrická chyba.

Utorok, 27. Marca 2018, 14:45

Ako som písal riadiaca jednotka nezaznamená žiadnu chybu. Po štarte cca 14,8V ale to je merané len multimetrom a z diagnostiky, čiže ak je tam nejaká chviľková špička neviem to zistiť. S altíkom sa nič nerobilo. Auto má cca čerstvo 300k km ak je to reálny údaj. Olej sa menil nejak pred rokom a najazdilo zhruba do 30 tisíc na ňom. Či je ho tam dosť idem dať skontrolovať asi nejak budúci týždeň ale myslím si že v tom to nebude lebo radí obstojne a ani nešmýka. Bateria sa nakódovala pomocou ncse do CAS jednotky na 110 AH. A spravil som aj hneď zaznamenanie výmeny cez istu.
BTW všimol som si že niekedy následujúcom druhom štarte mi vybehne ručička tachometra ako keby som sa rozbehol na cca 70kmh a hned klesne. Je možné že berie údaj z nejakého snímača v prevodovke?
 
PetoK
Príspevky: 9688
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: Nejaka tá elektrická chyba.

Utorok, 27. Marca 2018, 16:01

Pokial EGS napise chybu, musi tam byt zapisana. Daj to niekomu co sa riadne vyzna, ma aj kompletne vybavenie s realnym ICOM+IMIB a nie cinsky kablik.
 
Užívateľov profilový obrázok
Iwe_sko
Autor témy
Príspevky: 522
Registrovaný: 19.9.2015
Auto: Bmw E46 320d
Kraj: Banskobystrický

Re: Nejaka tá elektrická chyba.

Utorok, 27. Marca 2018, 19:00

Mám tu BayernParter ak to inak nepôjde. Ale skorej možno by som vyskúšal niekoho ako je Simik.

Len tak okrajovo, ako vravíš že proste ten čínsky káblik od ice blade je na... . A pravá diagnostika predsa objavý iné chyby predajú mi niečo také v BMW, alebo vieš o niekom kto by to vedel sprostredkovať? Neviem koľko to stojí ale by som schopný na to dať okolo 2tisíc euro, bolo by to v rozpočte?
Naposledy upravil/-a Iwe_sko v Štvrtok, 29. Marca 2018, 19:59, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
Iwe_sko
Autor témy
Príspevky: 522
Registrovaný: 19.9.2015
Auto: Bmw E46 320d
Kraj: Banskobystrický

Re: Nejaka tá elektrická chyba.

Štvrtok, 29. Marca 2018, 19:57

Dneska som trochu sledoval čo sa deje pri tom štartovaní keď vyhodí chybu. Jediné čo som si všimol, tak keď sa objavila chyba prevodovky na obrazovke kleslo napätie pri štartovaní na nejak 7,6V a i drive pod 11,29 volta vypísal varovanie o slabej batérii, na čo sa baterka dostala po pár minútach zapnutého zapaľovania v 2hej polohe. Skúsil som odpojiť IBS a nejak sa napätie pri štartovaní upravilo na 10,6 až 11,2 volta pritom už mala baterka čo to za sebou bez dobitia, chyba sa potom neobjavila. Skúsim to ibs nechať pár dní off a ak sa chyba prevodovky nebude ukazovať kúpim nový. Napätie som meral cez diagnostiku že čo vidí auto a aj tak som nemal volt meter pri sebe, takže neviem ako to bolo v skutočnosti...
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6545
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Nejaka tá elektrická chyba. Možno IBS?

Štvrtok, 29. Marca 2018, 20:29

V tom pripade musis citat jednotku Getriebesteurung EGS apd.... Urcite tam musi byt ulozena chyba. AK mas automat, bude to pravdepodobne problem s lever selector. V tom pripade je problem mechanicky, ale diagnostika ho vidi. Nestalo sa ti nikdy ze ti za jazdy prevodovka z nicoho nic vyradi do N (ale N nezobrazi na displeji, len sa to tak sprava akoby bolo zaradene N). Ak ano alebo sa to stane, budes potrebovat novy mechatronik.....
Obavam sa ze tu bateriu mozes mat nakodovanu nespravne.
Do CAS jednotky sa ziadna bateria nekoduje, tam sa len uklada novy zmeneny FA, tak isto sa potom uklada do LM ale este to neznamena ze sa nieco niekde nakodovalo. Je to len ulozeny novy FA. Az potom treba nakodovat tu zmenu, a koduje sa to v jednotke DDE, ktora riesi BSD zbernicu a veci okolo toho (IBS).
To s tym vybehujucim tachometrom vobec nie je normalne, to som este nikdy nepocul.....
 
Užívateľov profilový obrázok
Iwe_sko
Autor témy
Príspevky: 522
Registrovaný: 19.9.2015
Auto: Bmw E46 320d
Kraj: Banskobystrický

Re: Nejaka tá elektrická chyba. Možno IBS?

Štvrtok, 29. Marca 2018, 20:43

Noo dobre tak batéria je možno podla toho čo si povedal zle urobená, toto mi poradil jeden mechanik a našiel som to aj tu na fóre ( starší prispevok, niesom si teraz istý presne ale bol to jeden zo známych osobností fóra, pohľadám potom)ohľadom cas dala sa tam zmeniť kapacita, ktorú potom zmenilo aj keď som v inpe pozrel na IBS. Pred tým 90ah potom 110. Ale upravím to ako si povedal, zatial je tam len pár dní a nejak kilometrov som nenabehal,ale aspoň budem múdrejší do budúcna.
S automatom som toto nikdy nepostrehol, že by sa tak zachoval. V EGS nieje žiadna chyba. Proste tam nič nieje, žiaden núdzový režim ani iné správanie prevodovky. Ani keď načítam chyby priamo pri zobrazení chyby v idrive nič nevidím.
Skúsim továrenskú diag ako povedal kolega vyššie. Po sviatkoch zájdem so bayernu čo oni povedia.
A ten tachometer to neviem odpozorovať čo to spôsobuje, viem len to že sa to objaví keď štartujem krátko po sebe napríklad 10sec, keď mám zatiahnutú ručku tak aj vyhodí varovanie ako keď sa pohnem. Ak sa to objavý tak to nahrám, bude mi cťou ukázať niečo nevidené kapacite ako si ty :-D
Celá táto podivnosť sa objavila keď mi nejak pred zimou zomrela pri štartovaní baterka a dokázala vyresetovať jednotku AFS tak že sa stratila synchronizácia vin čísla. Proste vypísala také chyby ako keby som založil inú riadiacu jednotku. A to sa nestalo ani po niekoľkohodinovom odpojení baterky
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6545
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Nejaka tá elektrická chyba. Možno IBS?

Piatok, 30. Marca 2018, 02:03

Iwe_sko napísal:
Noo dobre tak batéria je možno podla toho čo si povedal zle urobená, toto mi poradil jeden mechanik a našiel som to aj tu na fóre ( starší prispevok, niesom si teraz istý presne ale bol to jeden zo známych osobností fóra, pohľadám potom)ohľadom cas dala sa tam zmeniť kapacita, ktorú potom zmenilo aj keď som v inpe pozrel na IBS. Pred tým 90ah potom 110. Ale upravím to ako si povedal, zatial je tam len pár dní a nejak kilometrov som nenabehal,ale aspoň budem múdrejší do budúcna.
S automatom som toto nikdy nepostrehol, že by sa tak zachoval. V EGS nieje žiadna chyba. Proste tam nič nieje, žiaden núdzový režim ani iné správanie prevodovky. Ani keď načítam chyby priamo pri zobrazení chyby v idrive nič nevidím.
Skúsim továrenskú diag ako povedal kolega vyššie. Po sviatkoch zájdem so bayernu čo oni povedia.
A ten tachometer to neviem odpozorovať čo to spôsobuje, viem len to že sa to objaví keď štartujem krátko po sebe napríklad 10sec, keď mám zatiahnutú ručku tak aj vyhodí varovanie ako keď sa pohnem. Ak sa to objavý tak to nahrám, bude mi cťou ukázať niečo nevidené kapacite ako si ty :-D
Celá táto podivnosť sa objavila keď mi nejak pred zimou zomrela pri štartovaní baterka a dokázala vyresetovať jednotku AFS tak že sa stratila synchronizácia vin čísla. Proste vypísala také chyby ako keby som založil inú riadiacu jednotku. A to sa nestalo ani po niekoľkohodinovom odpojení baterky

Ja niesom ziadna kapacita, ani sa servisom vozidiel priamo nezaoberam... Ver kludne "znamym osobnostiam fora" a servisakom, ktori ti napisu hlupost a riad sa podla nich. Ja tu chodim len sa trochu odreagovat od beznej prace, ponuknut radu zadarmo.... :mrgreen: Ak viem, napisem, ak neviem nepisem radsej nic. Ale ked pojdes do bayern partneru vo zv (inak velmi dobry servis, rozhodne odpourucam tam ist), tak pozdrav Brana (majitel). Kedysi som tam chodil (asi tak pred 10timi rokmi) instalovat im diagnosticky system. :wink: Myslim to vazne, oni by ti s tym mali vediet pomoct, je to vynikajuci servis.

K tej veci s kodovanim baterie, aby si tomu pochopil aj bez mechanikov a osobnosti fora - pre kazde vozidlo existuje nejaky "retazec kodov" (FA - Fahrzeugaftrag, alebo po anglicky VO -vehicle order)) ktory definuje typ vozidla, typ motora, vybavu a konfiguraciu atd atd. V tom retazci je ulozeny aj typ baterie. Ten kod je ulozeny v dvoch jednotkach (nadbytocne - pre pripad zeby sa z jednej vytratil, alebo ze by umrela a potrebovala sa vymenit). Diagnostika alebo nejaky "kodovaci softwer", ktory ma nieco nakodovat, najprv musi vycitat tento kod z jednej z tych dvoch jednotiek (v pripade E60 bud CAS alebo LM), a potom na zaklade tohto retaca vie zmenit konfiguraciu v dannych riadiacich jednotkach, ktore tuto zmenu musia zaznamenat. Veci sa koduju tak, ze v retazci, kde je napriklad zapisana bateria 90Ah, tento udaj sa musi odstranit a na jeho miesto sa musi pridat kod pre bateriu 110Ah. Potom sa tento zmeneny kod ulozi znovu do jednotky CAS a LM, ale tym sa ziadna konfiguracia nicoho nezmeni. Az potom sa musi dat kodovat danna jednotka (v pripade zmeny kapacity bateria jednotka DDE, ktora obstarava energy management prostrednictvom BSD zbernice a riadi aj odbery a dobijanie baterie prostrednictvom IBS). Pokial tento krok nevykonas, nic si nespravil.

Si len laik - uzivatel vozidla, nemusis teda tymto veciam chapat a ani byt v nich odbornik,..... ale prave preto ja, gadzo z vychodu, a tebou menovana kapacita (s posmeskom,) ti dam este lepsi priklad aby si mi porozumel co som vlastne chcel povedat, takze dam jeden analogicky priklad:

V rodine mate zauzivany system, ze kazdy den cestou domov zo skoly kupis v prilahlej pekarni 6ks rohlikov. Lenze tvoja mama nahle ocakava neplanovanu navstevu a preto potrebuje na tento den 10ks rohlikov, a k tomu naviac este dve skoricove osie hniezda a dve makove pletenky. Posle ti teda sms, aby si kupil tieto veci nad ramec (toho co mas nakodovane). Nastala teda zmena a ona to povazuje za vybavenu vec, kedze ti zaslala informaciu co treba spravit, ale ty si si sms popri hrani futbalu na telesnej vychove nevsimol. Informacia ostala sice ulozena v tvojom telefone, ale ty si ju neprecital, nespracoval a nevykonal, a domov si prisiel len so siestymi rohlikmi ako obvykle...
Nooo a presne navlas to iste si spravil v pripade svojho nakodovania baterie tym, ze si informaciu zapisal do CAS, ale nevykonal si ju.....Tak pozdravuj svojich mechanikov, osobnosti fora a im podobnych ktori sa vyznaju v bmw :wink:
S pozdravom
Strejda Bob
 
Užívateľov profilový obrázok
Iwe_sko
Autor témy
Príspevky: 522
Registrovaný: 19.9.2015
Auto: Bmw E46 320d
Kraj: Banskobystrický

Re: Nejaka tá elektrická chyba. Možno IBS?

Piatok, 30. Marca 2018, 06:37

Ach :-( ale to nemal byť posmešok. Naozaj som ti dal poklonu lebo to čo tu napíšeš považujem za dobré rady, ale asi to to inak vyznelo. Preto som povedal že to upravím podľa toho ako si povedal. Len som poukázal na to že je tu dezinformácia od niekoho známeho, ktorej som uveril na základe mojej blbej nevedomosti, lebo mi to poradil aj pánko čo mi opravoval auto z doby keď som mal ledva vodičák.
Kiež bol prístup k informáciam trochu jednoduchší ale to je na inú debatu. Každopádne ďakujem za radu.
Teraz idem skúsiť prerobiť tu baterku tak ako by to malo byť.
 
Užívateľov profilový obrázok
Iwe_sko
Autor témy
Príspevky: 522
Registrovaný: 19.9.2015
Auto: Bmw E46 320d
Kraj: Banskobystrický

Re: Nejaka tá elektrická chyba. Možno IBS?

Piatok, 30. Marca 2018, 07:54

Ehm podľa aktuálneho zistenia, v VO je zadané B110 takže asi celý čas s predošlou baterkou 90AH to bolo zle....
Prílohy
69EFEED8-B970-4C9F-AC0E-CC1FB4BFA9E8.jpeg
Naposledy upravil/-a Iwe_sko v Piatok, 30. Marca 2018, 09:33, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12245
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Nejaka tá elektrická chyba. Možno IBS?

Piatok, 30. Marca 2018, 09:28

Hosi v tejto teme je to trochu pravdy aj trosku omylu....Do CAS jednotky sa zapisuje kapacita baterie,da sa aj na priamo menit od 70,80,90,110ah,80/90agm v case aj bez zmeny FA/VO....Teraz presne neviem ale ci pri registracii nebude brat info z FA/VO a bude teda info pre auto mylna(ak si do FA/VO nezapisal iny tym baterie B110,B090,A090 atd aku mas realne zapisanu v TRC subore CAS) a nezaregistruje ti ju spravne...(niekedy som to skusal ale uz nepametam ci berie pri registracii udaje z FA/VO alebo priamo z CAS jednotky) Nabuduce vyskusam a dam vediet....

Ono vela ludi ma v CAS nadstavenych viac komfortnych funkcii pri dodatocnom kodovani komfortnych funkcii a ak by si zmenil nadstavenie CAS prazdnym suborom MAN tak by prisli o tieto funkcie pre defaultnom kodovani CAS a musel by som pracne kodovat vsetko znova po funkcii...

Ja preto menim vzdy FA/VO ale v CAS trc vzdy menim manualne na ten typ baterie co treba a nahram MAN aj z aktualnymi nadstaveniami...a nikto nic nestrati....

Kodoval som mozno 500 baterii,takze mozem povedat ze to takto funguje...:-)))


Pozdravuje zapadniar aj na vychodze:-))))
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
RACERMAN
Príspevky: 1381
Registrovaný: 16.10.2011
Kraj: Banskobystrický

Re: Nejaka tá elektrická chyba. Možno IBS?

Piatok, 30. Marca 2018, 09:33

Podotknem jednu dolezitu vec ktoru by som pozrel pre kludne spavanie...tvoje auto ma pises 300tis km...to je doba kedy odchadzaju uhliky v alternatore, mozu byt vydrate a slabo doliehaju - po starte nedobija vyhodi hlasky po chvil ked sa plosky zohreju nabijanie este funguje...vybrat ich a pozriet ako su na tom je otazka 10-15 minut, ak budu uz K.O.nemen len uhilky za 2 EURA ale vymenit celi regler s uhlikmy, usestris si kopu starosti....riesiel som to par mesiacov do zadu...nikto z fora na dialku nevie urcit zavadu su to len dohady skusenosti ludi a rady co pozriet...napr. v DISe ak mas doma diag pozri ako sa bateria dobija pri jazdach, ako sa vybija v noci. Moja skusenost zle nakodovana bateria a jazdy denne cca 20 km praca - 20km spat dobijanie 50-60%, spravne nakodovana dobijanie 85% - 95% (zalezi pocet startov, vonkajsia teplota atd ..)...s Bayernom neruobis krok vedla su sikovny chalani siroko daleko, len treba zavolat objednat sa mavaju toho vela tak sa moze stat ze budes aj tyzden cakat.
E60 530d SILVER METALLIC, custom audio, video mod with wifi screen casting
Ex: E90 325i, E46 320d, CLK320, A6 2.8i, A4 2.6i, Passat 1.9Tdi 96kw, a vela iných
YAMAHA YZF R6, ATV QUAD
Servis, diagnostika, kódovanie,...ISTA, DIS, INPA, NCS, TOOL32, WinKFP...
Čistenie klimatizácie interiéru ozónom
 
Užívateľov profilový obrázok
Iwe_sko
Autor témy
Príspevky: 522
Registrovaný: 19.9.2015
Auto: Bmw E46 320d
Kraj: Banskobystrický

Re: Nejaka tá elektrická chyba. Možno IBS?

Piatok, 30. Marca 2018, 10:15

Tak dúfam že je to teraz dobre. Vlastne som nič neurobil, len so vyčítal FA kód, ale ako vidno FA v CAS a LM je zapísané B110 namiesto B090 ako som očakával.
Predošlá batéria 90Ah bola zapísaná ale len ako nový kód v CAS, čiže presne to čo som prehodil po výmene baterky nazad na 110AH. Datafield v IBS cez inpu ukazuje 110 Ah batériu.
Teraz fungujem bez IBS a prvý ranný štart, ktorý vždy znamenal chybu prevodovky sa nekonal. Dokonca už sa mi to nepodarilo nasimulovať ani pri ostatných štartoch dokiaľ som nevybil baterku úplne a ani potom, len to už neotočilo štartérom. Záhadne sa stratila chyba aj z AFS ohľadom inicializácie uhlu motora, teraz sa na diagnostike tvári že je všetko v poriadku. Dokonca mi už ani tachometer nevybiehal. Ak to pár dní vydrží rovno objednávam z BMW nové IBS, alternátor a asi aj štartér nech je pokoj. Teraz som zvedavý ako sa to bude správať.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6545
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: Nejaka tá elektrická chyba. Možno IBS?

Piatok, 30. Marca 2018, 16:30

Najcastejsie alternator blbne kvoli vadnemu regulatoru a to prave robi napatove spicky resp kratkodobe podpatie (multimetrom to nezmeras, jedine ak osciloskopom a to by si s nim musel jazdit pretoze sa to moze stat zriedkavo). Skus najprv vymenit len regulator. Nie je drahy, asi 80-90eur. Hlavne nekupuj repasovany alternator od hociakej firmy, lebo prave ten regulator tam bude problem. Regulatory nerepasuju a mozu ti ho dat s nespravnym regulatorom, lebo ten altik moze byt univerzal napr sa pouzival aj v niektorych E46 alebo E53, ktore nemaju BSD zbernicu a regulator je tam iny.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 26 neregistrovaných